Brother Christmas tutkintaan kavalluksesta, kirjanpitorikoksesta ja rahankeräysrikoksesta
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Jos joku haluaa tehdä hyvää niin sitä kyllä lynkataan. En ota kantaa Koposen puheisiin niistä jokainen voi tehdä omat valintansa mutta se on kiistatonta että hän on tehnyt hyvin paljon hyvää.
Hän, vai ne ihmiset, jotka ovat antaneet hänelle rahaa.
Taas tää dingdong öyhöyhöyh -tyyppi täällä. Muuta sanottavaa ole kuin öyhöyh, jessus miten rasittava ihminen ja pahin öyhöyhöyhöttäjä se on ironisesti - itse.
Mammojen salajuoni!!!!! Mies on syytön!!!! Vihervasemmiston mädätystä!!!! Mammojen kateus!!!!! Mies on rehti kaveri!!!! Hänhän sanoi jo että rehtiä touhua on !!! Ilkeät mammat ja hesari!!!! Viuväyväyväy öyhötiöyh!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öyhöyhöyhöyhöyh.
Paljonkos esimerkiksi Punainen risti on vuosien varrella kusettanut ihmisiltä rahaa?
Punainen Risti laittaa rahaa paljon enemmän kaikkeen muuhun kuin itse auttamiseen. (Eikä edes paljoa auta suomessa.) Brother Christmasilla taas muut kulut ovat pienemmät ja suurin osa rahasta menee itse apuun.
Niin, esimerkiksi maksaa palkkaa ammattilaisille, jotka valmistavat henkiä pelastavia verituotteita luovutetusta verestä (heitä on reilu puolet palkatusta henkilökunnasta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öyhöyhöyhöyhöyh.
Paljonkos esimerkiksi Punainen risti on vuosien varrella kusettanut ihmisiltä rahaa?
Punainen Risti laittaa rahaa paljon enemmän kaikkeen muuhun kuin itse auttamiseen. (Eikä edes paljoa auta suomessa.) Brother Christmasilla taas muut kulut ovat pienemmät ja suurin osa rahasta menee itse apuun.
Tästä nyt varmasti saamme tietoa, että oliko näin. Jos kirjanpitorikoksesta ja kavalluksesta epäillään, niin herää epäily, että itseä on ehkä autettu aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä koko homma on yhden kateellisen ihmisen aiheuttamaa. Ilmeisesti kysymys on Alexandra Procopesta joka aiemmin teki yhteistyötä Brother Christmasin kanssa mutta on sittemmin lopettanut yhteistyön.
Ei, vaan jouluveljen aiheuttamaa, kun ei ole halunnut/ osannut hoitaa toimintaansa lakien mukaan.
Jouluveljen omien sanojen mukaan koko toiminta on keksitty vain, että voisi huijata rahaa itselle.
Koponen on senverta varakas itsekin että tuskinpa tarvitsee muita huijata saadakseen itselleen lisää rahaa. Hyvin paljonhan hän on muita auttanut.
Minkä verran on siis omista varoistaan antanut hyväntekeväisyyteen, luulin, että kerää rahaa muilta ja välittää sitä eteenpäin. Tai mitä nyt sitten tilintarkastuksessa on paljastunutkaan.
Silti bc keräämistä rahoista on mennyt suurempi osa suomalaisten auttamiseen kuin spr:n. Minulta ette saa centtiäkään ulkomaille kannettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öyhöyhöyhöyhöyh.
Niin, esimerkiksi maksaa palkkaa ammattilaisille, jotka valmistavat henkiä pelastavia verituotteita luovutetusta verestä (heitä on reilu puolet palkatusta henkilökunnasta).
Punaisen Ristin Veripalvelu nyt on sellainen juttu joka todellakin pitäisi ratsata tilintarkastajien ja poliisin toimesta että mihin se kaikki sairaalalta rahastettu raha oikein menee, kun luovuttajalta ilmaiseksi saatu veri myydään isolla rahalla.
BS jää vihdoin kiinni. Käry kävi!
Vierailija kirjoitti:
Silti bc keräämistä rahoista on mennyt suurempi osa suomalaisten auttamiseen kuin spr:n. Minulta ette saa centtiäkään ulkomaille kannettavaksi.
Mistä tiedät? Suoraa yritysten antamista jutuista osa on mennyt kohteille, osa Koposen omaan käyttöön. Rahoista kenelläkään ei ole mitään tietoa.
Toki Koponen on suomalainen, joten jos se on oikeasti ainoa kriteeri niin selvä.
Tsemppiä BC <3 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paino on sanoilla epäillään ja tutkitaan.
Joku av-mamman tekemä rikosöyhötysilmoitus ei ole vielä tuomio.
Poliisi tekee päätöksen harkinnan jälkeen. Nyt on ainakin "syytä epäillä" -kynnys ylittynyt. Se vaatii jo jotain.
Itse asiassa aika vähän Suomessa.
Riippuu rikoksesta. Talousrikoksen ollessa kyseessä on yleensä jotain häikkää ilmennyt esim. kirjanpidossa. Ihan suusanallinen syyttely ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öyhöyhöyhöyhöyh.
Punaisen Ristin Veripalvelu nyt on sellainen juttu joka todellakin pitäisi ratsata tilintarkastajien ja poliisin toimesta että mihin se kaikki sairaalalta rahastettu raha oikein menee, kun luovuttajalta ilmaiseksi saatu veri myydään isolla rahalla.
Eihän sitä verta sellaisenaan myydä. Sen käsittely eri tuotteiksi on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Paino on sanoilla epäillään ja tutkitaan.
Joku av-mamman tekemä rikosöyhötysilmoitus ei ole vielä tuomio.
Ei kukaan tuomiosta ole puhunutkaan. Poliisi on esitutkinnan jo kuitenkin suorittanut ja siinä on selvinnyt että löytyy syyt epäillä rikosta, jopa useita rikoksia. Eli kyse ei ole siitä että joku on tehnyt tutkintapyynnön ja poliisi selvittää sitä nyt.. Ollaan tuosta jo edetty pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öyhöyhöyhöyhöyh.
Ei sitä sellaisenaan myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öyhöyhöyhöyhöyh.
No ei muuta kuin tutkintapyyntö poliisille sitten. Mutta veripalvelu ei myy verta sellaisenaan, vaan verestä valmistettuja verivalmisteita. Laitteet, reagenssit ja asiansaosaava henkilöstö maksaa. Ja ala kehittyy koko ajan, laitekantaa yms. pitää uusia säännöllisesti, eli pysyäkseen ajantasalla Veripalvelun pitääkin pyöriä plussalla. Jos näin ei olisi, johtaja ei olisi tehtäviensä tasalla.
Ari is here! Alkoi taas SPR-sumutus ja yritys harhauttaa jengi keskustelemaan SPR:stä. Perusta Ari sille oma ketju, tässä ketjussa puhutaan susta ja sun perseilyistä? Joko oot kattonut mol.fi?
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, tai oikeastaan tiesin tämän.
Niin minäkin!
Heti, kun väärinkäytöksistä ilmoitettiin...
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä muuta BC:n ja vaimonsa Nykin reissu oli kuin rahan kantamista ulkomaille?
Onko oma-apu ollut liian lähellä sydäntä