Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAKSAVANA ASIAKKAANA vaadin PALVELUA!!!

Vierailija
11.04.2018 |

Ja muut asiakkaatko eivät ostoksiaan maksa? Silti, sinä olet ainoa joka möykkäät ja vaadit PALVELUA = rikotaan lakia, rikotaan yhtiön saantöjä, taiotaan sinulle taivaasta haluamasi tavara eteesi, annetaan alennusta vaikka mitään syytä alennuksen antamiseen ei ole yms. AsiakasPALVELU on mielestäni huono sana, antaa aaseille sen kuvan että asiakaspalvelija todella on heidän henkilökohtainen palvelijansa ja orjansa, jota saa kohdella miten lystää, sillä onhan aasi MAKSAVA ASIAKAS!!! Ai jumalauta.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa hyvää palvelua kannattaa olla ilkeä asiakaspalvelijalle sillä asiakaspalvelijan koulutukseen kuuluu kohdata asiakas aina asiallisesti " Asiakas on aina oikeassa"-periaatteen mukaisesti. Asiakkaan viimeinen virhe on kehua hyvää palvelua, sillä asiakaspalvelijan gonahtaminen on silloin riskinä. Vaikka olisi oikeasti tosi tyytyväinen palveluun niin kannattaa silti antaa ymmärtää että on siihen tyytymätön. Silloin asiakaspalvelija yrittää ensi kerralla vielä enemmän.

Noin ei ole opetettu enää aikoihin! Ja palvelualalla on paljon alalle kouluttautumattomia ohikulkumatkalla olevia, joille yrityksen tulos yms ovat yhdentekeviä, vittuilulla ei varmasti saavuta mitään!

Itse olen valmistunut merkonomiksi vuonna 2015 ja tuolloin koulutuksessa ainakin painotettiin tätä Asiakas on aina oikeassa sanontaa ja olen todellakin sitä mieltä ja omienkin havaintojen kautta huomannut että kun olen asiakaspalvelijalle tiukka ja ehkä hieman ilkeä niin saan paljon parempaa palvelua kuin olemalla sille ystävällinen.

Parasta palvelua saat, kun olet kohtelias ja asiallinen. Ja asiakas ei ole aina oikeassa, ei todellakaan.

Kohtelias asiakas saa vain peruspalvelua. Vaativa asiakas sen sijaan voi saada erityisen hyvää palvelua koska yritys haluaa pitää asiakkaansa aina tyytyväisenä.

Juurikin näin. Olen huomannut, että kohtelias saa vain sen minimipalvelun, joka on välttämätöntä antaa. Sen sijaan, jos on tiukka ja pikkuisen ilkeäkin, saa kyllä hyvityksiä jos jonkinmoista. Otan esimerkkejä omasta elämästä: menin palauttamaan viallista tuotetta elektroniikkaliikkeeseen. Sain tilalle vain ehjän samanmoisen. Erästä toista asiakasta tuon lisäksi hyvitettiin usean kymmenen euron lahjakortilla. Tämä toinen asiakas oli paljon vittumaisempi ja vaati mm. esimiestä paikalle. 

Toinen esimerkki: lento oli myöhässä. Minä sain kohteliaana vain sen minimin eli jotain ruokakuponkeja kentän ravintoloihin. Yksi toinen taas heittäytyi oikein hankalaksi ja hänelle annettiin business-luokan paikka lennolle, vaikka oli vain turistiluokan lippu! Tuon jälkeen minäkin olen päättänyt, että seuraavan kerran olen mahdollisimman vittumainen, kun sillä näyttää saavan paljon etuja.

V"ttupääasiakkaita pitäisi jokaisen firman kohdella samalla tavalla, eli näyttää heille ovea eikä hyvitellä kaiken maailman eduilla. Näin he oppisivat että tällainen käyttäytymismalli on epäsuotuisa. Tiukka voi olla myös ystävällisellä ja kohteliaalla tavalla. Itse saan aina parasta palvelua ja minua hyvitellään milloin milläkin tavalla, koska käyttäydyn sivistyneesti enkä epäkohteliaasti.

Joku aiempi kommentoija tuolla oli sitä mieltä että asiakaspalvelija-nimike pitäisi vaihtaa johonkin muuhun, ja tästä olen samaa mieltä.

Joo, olen samaa mieltä, että noin pitäisi tapahtua, mutta käytännön elämässä ei tapahdu. ON äärimmäisen harvoja tilanteita, joissa kohteliaisuudella saisi aikaan paremman lopputuloksen kuin aasimaisella käytöksellä.

Vierailija
62/68 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien, varsinkin meidän känisevien akkojen pitäisi kokea molemmat puolet tiskillä.

Muistan mukavan asiakaspalvelijan sanoneen:  ei meillä väärää puolta olekaan, siinä meinaan oikea fiksu mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo gonahtaminen tarkoittaa?

Termi on peräisin armeijasta ja tarkoittaa, että gonahtanutta ei enää kiinosta mikään. Vastakohta intissä on NoHeVa eli nopea, heti valmis.

Niin ja gonahtanutta ei kiinnosta enää koska aamuja on niin vähän jäljellä

Vierailija
64/68 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan aina hyvää palvelua. Olen myös aina ystävällinen ja kohtelias kaikille. Jos jostain pitää valittaa, sanon senkin aina hyvin ystävällisesti, ja aina asia on kovasti pahoitellen korjattu. En kyllä valitakaan kuin oikeasta asiasta. Ja jos pyydän apua, en koskaan vaadi, vaan pyydän apua niinkuin apua pyydetään, ja olen saanut todella ohi kaiken minimin apua. Ja kiitänkin tietysti sen mukaisesti.

Täyttä provoilua tuo, että huonolla käytöksellä saa parempaa palvelua.

Vierailija
65/68 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa hyvää palvelua kannattaa olla ilkeä asiakaspalvelijalle sillä asiakaspalvelijan koulutukseen kuuluu kohdata asiakas aina asiallisesti " Asiakas on aina oikeassa"-periaatteen mukaisesti. Asiakkaan viimeinen virhe on kehua hyvää palvelua, sillä asiakaspalvelijan gonahtaminen on silloin riskinä. Vaikka olisi oikeasti tosi tyytyväinen palveluun niin kannattaa silti antaa ymmärtää että on siihen tyytymätön. Silloin asiakaspalvelija yrittää ensi kerralla vielä enemmän.

Noin ei ole opetettu enää aikoihin! Ja palvelualalla on paljon alalle kouluttautumattomia ohikulkumatkalla olevia, joille yrityksen tulos yms ovat yhdentekeviä, vittuilulla ei varmasti saavuta mitään!

Itse olen valmistunut merkonomiksi vuonna 2015 ja tuolloin koulutuksessa ainakin painotettiin tätä Asiakas on aina oikeassa sanontaa ja olen todellakin sitä mieltä ja omienkin havaintojen kautta huomannut että kun olen asiakaspalvelijalle tiukka ja ehkä hieman ilkeä niin saan paljon parempaa palvelua kuin olemalla sille ystävällinen.

Parasta palvelua saat, kun olet kohtelias ja asiallinen. Ja asiakas ei ole aina oikeassa, ei todellakaan.

Kohtelias asiakas saa vain peruspalvelua. Vaativa asiakas sen sijaan voi saada erityisen hyvää palvelua koska yritys haluaa pitää asiakkaansa aina tyytyväisenä.

Juurikin näin. Olen huomannut, että kohtelias saa vain sen minimipalvelun, joka on välttämätöntä antaa. Sen sijaan, jos on tiukka ja pikkuisen ilkeäkin, saa kyllä hyvityksiä jos jonkinmoista. Otan esimerkkejä omasta elämästä: menin palauttamaan viallista tuotetta elektroniikkaliikkeeseen. Sain tilalle vain ehjän samanmoisen. Erästä toista asiakasta tuon lisäksi hyvitettiin usean kymmenen euron lahjakortilla. Tämä toinen asiakas oli paljon vittumaisempi ja vaati mm. esimiestä paikalle. 

Toinen esimerkki: lento oli myöhässä. Minä sain kohteliaana vain sen minimin eli jotain ruokakuponkeja kentän ravintoloihin. Yksi toinen taas heittäytyi oikein hankalaksi ja hänelle annettiin business-luokan paikka lennolle, vaikka oli vain turistiluokan lippu! Tuon jälkeen minäkin olen päättänyt, että seuraavan kerran olen mahdollisimman vittumainen, kun sillä näyttää saavan paljon etuja.

Trolli vastailee itselleen pitääkseen ketjua ylhäällä. Mene ulos, siellä on kaunis ilma!

Vierailija
66/68 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä valmistuin merkonomiksi vuonna 2010 eikä varmasti tuollaista sontaa opetettu 😂

Ja voin sanoa, että omalla kohdallani se ei pidä paikkansa, ystävällisille ja kohteliaille olen itsekin ystävällisin, asiallisesti asiallisen kritiikkinsä ilmaisevat saavat myös tämän saman kohtelun, mutta turhaan narinaan ja huutoon minulla on lähes nollatoleranssi - jos ei muutama pyyntö pienentää äänenvoimakkuuttaan tepsi, niin sitten pyydänkin jo poistumaan ja palaamaan myöhemmin asiaan. Ja toimii, ei kenenkään tarvitse turhaa mekastusta kuunnella, ei minun eikä muiden asiakkaiden, johan se jo todennäköisesti heitäkin häiritsee. Oletan kuitenkin, että aikuisella ihmisellä on edes välttävät peruskäytöstavat hallussa.

En edelleenkään tarkoita että pitäisi huutaa tai räyhätä asiakaspalvelijalle vaan olla hänelle sillä tavalla tiukkana että hän hoitaa asian varmasti. Ja mikäli palautetta Kysytään niin kannattaa haukkua asiakaspalvelu pystyyn.

Varmin keino saada palautteensa sivuutetuksi, on liioittelu. Silloin ei pääse edes ö-mappiin, vaan suoraan roskakoriin.

Vierailija
67/68 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä valmistuin merkonomiksi vuonna 2010 eikä varmasti tuollaista sontaa opetettu 😂

Ja voin sanoa, että omalla kohdallani se ei pidä paikkansa, ystävällisille ja kohteliaille olen itsekin ystävällisin, asiallisesti asiallisen kritiikkinsä ilmaisevat saavat myös tämän saman kohtelun, mutta turhaan narinaan ja huutoon minulla on lähes nollatoleranssi - jos ei muutama pyyntö pienentää äänenvoimakkuuttaan tepsi, niin sitten pyydänkin jo poistumaan ja palaamaan myöhemmin asiaan. Ja toimii, ei kenenkään tarvitse turhaa mekastusta kuunnella, ei minun eikä muiden asiakkaiden, johan se jo todennäköisesti heitäkin häiritsee. Oletan kuitenkin, että aikuisella ihmisellä on edes välttävät peruskäytöstavat hallussa.

En edelleenkään tarkoita että pitäisi huutaa tai räyhätä asiakaspalvelijalle vaan olla hänelle sillä tavalla tiukkana että hän hoitaa asian varmasti. Ja mikäli palautetta Kysytään niin kannattaa haukkua asiakaspalvelu pystyyn.

Varmin keino saada palautteensa sivuutetuksi, on liioittelu. Silloin ei pääse edes ö-mappiin, vaan suoraan roskakoriin.

Nimenomaan näin. Jos tietää itse hoitaneensa homman hyvin niin siitä seurannut huono palaute ei oikeasti liikuta yhtään, ainoa ajatus on että tuollekaan mikään ei riitä eikä suinkaan päätös nyt hoidan jatkossa vieläkin paremmin kaiken, että saadaan tämäkin asiakas tyytyväiseksi. Jokainen, jonka lähipiiriin (ihan sama onko töissä vai vapaa-ajalla) kuuluu ammattikitisijä tietää kyllä, että tätä ihmisryhmää ei saa tyytyväiseksi vaikka hyppäisi hymy huulilla sillalta alas betoniin hänen mielikseen. 😁

Vierailija
68/68 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän asiakaspalvelijana (pikaruokaravintola) nousi verenpaine tästä :DD vittumaiset asiakkaat saavat multa mahdollisimman huonoa palvelua; puhun heille ihan nätisti mutta olen mahdollisimman hidas, teen heille huonoa ruokaa ja ongelmatilanteissa pahoittelen ja väitän etten voi tarjota heille esim. ilmaista juomaa vaikka tosiasiassa todellakin voisin. Mukaville asiakkaille olen todella mukava ja kestän heiltä jopa sen että sulkemisajan jälkeen jäädään syömään saliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän