MAKSAVANA ASIAKKAANA vaadin PALVELUA!!!
Ja muut asiakkaatko eivät ostoksiaan maksa? Silti, sinä olet ainoa joka möykkäät ja vaadit PALVELUA = rikotaan lakia, rikotaan yhtiön saantöjä, taiotaan sinulle taivaasta haluamasi tavara eteesi, annetaan alennusta vaikka mitään syytä alennuksen antamiseen ei ole yms. AsiakasPALVELU on mielestäni huono sana, antaa aaseille sen kuvan että asiakaspalvelija todella on heidän henkilökohtainen palvelijansa ja orjansa, jota saa kohdella miten lystää, sillä onhan aasi MAKSAVA ASIAKAS!!! Ai jumalauta.
Kommentit (68)
Näitä tarinoita on Aasiakas-sivu täynnä. Olen jo vuosia niitä ilolla lukenut. Sieltä kannattaa hakea oppia miten ei tule käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat varmaan huomanneet sen että jos menevät esimerkiksi reklamoimaan jonkun asian viasta niin ystävälliselle reklamoijalle korkeintaan kohotetaan kättä ja sanotaan että ei voida tehdä mitään mutta jos asiakas tulee paikalle hieman äkäisenä niin silloin asiakaspalvelija jopa saattaa yrittää auttaa asiakasta ongelmatilanteissa.
Meillä on selvät ohjeet, että jos asiakas ei kuuntele puhetta, kutsutaan vartija paikalle. Huutoa tai solvausta ei tarvitse eikä pidä kuunnella.
En tarkoita mitään että pitäisi vittuilla asiakaspalvelijalle. Vaan että pitää olla tiukka eikä missään nimessä näyttää asiakaspalvelijalle että on tyytyväinen saamaansa palveluun
Oikeasti sitä asiakaspalvelijaa ei kiinnosta oletko tyytyväinen vai et. Et selvästikään ole millään mittapuulla merkittävä asiakas, jos joudut temppuilemaan tuolla tavoin.
No joissain paikoissa olen ja toisissa en, mutta kaikissa paikoissa noudatan silti sitä ohjenuoraa että jätän aina mahdollisimman huonoa palautetta palvelusta riippumatta siitä millaista se oikeasti on ollut.
Eli sinut tunnetaan ikivalittajana. Siinä tapauksessa palautteellesi pyöritellään vain silmiä takahuoneessa.
Näinkin se voi olla mutta sen olen todennut jo aikoja sitten ja annan neuvoksi kaikille että olemalla ystävällinen asiakaspalvelijoille saa vain äärimmäisen paskaa palvelua.
Asiakaspalvelussa työskennelleen käyttäydyn aina asiakkaana asiallisesti ja saan erinomaista palvelua. Ehkä et yksinkertaisesti osaa käyttäytyä hyvin?
Voin paljastaa että olen itsekin Asiakaspalvelija joka osaa homman hyvin ja on kehuttu työssään. En tietenkään itsekään pidä niistä asiakkaista jotka toimivat niin kuin opetan mutta huomaan silti että heidän kohdallaan palvelu on silti parempaa.
Eli sinä kostat saamasi tylytyksen muille aspoille? Btw, asiakaspalvelija ei ole sellainen termi mikä kuuluisi kirjoittaa isolla alkukirjaimella. Veemäisiä asiakkaita ei nöyristellä. Sun asiasi ei ole kyykyttää muita. Se ei tee sinusta parempaa tai hienompaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat varmaan huomanneet sen että jos menevät esimerkiksi reklamoimaan jonkun asian viasta niin ystävälliselle reklamoijalle korkeintaan kohotetaan kättä ja sanotaan että ei voida tehdä mitään mutta jos asiakas tulee paikalle hieman äkäisenä niin silloin asiakaspalvelija jopa saattaa yrittää auttaa asiakasta ongelmatilanteissa.
Meillä on selvät ohjeet, että jos asiakas ei kuuntele puhetta, kutsutaan vartija paikalle. Huutoa tai solvausta ei tarvitse eikä pidä kuunnella.
En tarkoita mitään että pitäisi vittuilla asiakaspalvelijalle. Vaan että pitää olla tiukka eikä missään nimessä näyttää asiakaspalvelijalle että on tyytyväinen saamaansa palveluun
Oikeasti sitä asiakaspalvelijaa ei kiinnosta oletko tyytyväinen vai et. Et selvästikään ole millään mittapuulla merkittävä asiakas, jos joudut temppuilemaan tuolla tavoin.
No joissain paikoissa olen ja toisissa en, mutta kaikissa paikoissa noudatan silti sitä ohjenuoraa että jätän aina mahdollisimman huonoa palautetta palvelusta riippumatta siitä millaista se oikeasti on ollut.
Eli sinut tunnetaan ikivalittajana. Siinä tapauksessa palautteellesi pyöritellään vain silmiä takahuoneessa.
Näinkin se voi olla mutta sen olen todennut jo aikoja sitten ja annan neuvoksi kaikille että olemalla ystävällinen asiakaspalvelijoille saa vain äärimmäisen paskaa palvelua.
Asiakaspalvelussa työskennelleen käyttäydyn aina asiakkaana asiallisesti ja saan erinomaista palvelua. Ehkä et yksinkertaisesti osaa käyttäytyä hyvin?
Voin paljastaa että olen itsekin Asiakaspalvelija joka osaa homman hyvin ja on kehuttu työssään. En tietenkään itsekään pidä niistä asiakkaista jotka toimivat niin kuin opetan mutta huomaan silti että heidän kohdallaan palvelu on silti parempaa.
Eli sinä kostat saamasi tylytyksen muille aspoille? Btw, asiakaspalvelija ei ole sellainen termi mikä kuuluisi kirjoittaa isolla alkukirjaimella. Veemäisiä asiakkaita ei nöyristellä. Sun asiasi ei ole kyykyttää muita. Se ei tee sinusta parempaa tai hienompaa ihmistä.
Ystävällisyys asiakaspalvelijalle on asia jota ei todellakaan kannata tehdä koska niin kuin aiemminkin on mainittu se aiheuttaa muun muassa asiakaspalvelijan gonahtamista eikä hän enää kehittä itseään ollakseen vielä parempi.
Riippuu siitäkin, oletko oikeasti maksava asiakas, vai vain yhteiskunnan elättämä tyttö tai poika. Sen näkee monesti päällepäin, kun vaunujen kanssa saavutaan vaatimaan palvelua, vaikka oma teko seuraavaksi on kotiin nukkumaan...
Aika harva asiakaspalvelija ottaa tosissaan ihmisiä, jotka vaativat palvelua, vaikka kilometrien päähän näkee, ettei itse tee mitään. Paitsi nostaa Kelarahaa.
Itseä ainakin motivoi eniten mukavien ihmisten palveleminen parhaan osaamiseni mukaan. Epäkunnioittavien hapannaamojen kohdalla palvelen vain sen mitä täytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa hyvää palvelua kannattaa olla ilkeä asiakaspalvelijalle sillä asiakaspalvelijan koulutukseen kuuluu kohdata asiakas aina asiallisesti " Asiakas on aina oikeassa"-periaatteen mukaisesti. Asiakkaan viimeinen virhe on kehua hyvää palvelua, sillä asiakaspalvelijan gonahtaminen on silloin riskinä. Vaikka olisi oikeasti tosi tyytyväinen palveluun niin kannattaa silti antaa ymmärtää että on siihen tyytymätön. Silloin asiakaspalvelija yrittää ensi kerralla vielä enemmän.
Noin ei ole opetettu enää aikoihin! Ja palvelualalla on paljon alalle kouluttautumattomia ohikulkumatkalla olevia, joille yrityksen tulos yms ovat yhdentekeviä, vittuilulla ei varmasti saavuta mitään!
Itse olen valmistunut merkonomiksi vuonna 2015 ja tuolloin koulutuksessa ainakin painotettiin tätä Asiakas on aina oikeassa sanontaa ja olen todellakin sitä mieltä ja omienkin havaintojen kautta huomannut että kun olen asiakaspalvelijalle tiukka ja ehkä hieman ilkeä niin saan paljon parempaa palvelua kuin olemalla sille ystävällinen.
Parasta palvelua saat, kun olet kohtelias ja asiallinen. Ja asiakas ei ole aina oikeassa, ei todellakaan.
Kohtelias asiakas saa vain peruspalvelua. Vaativa asiakas sen sijaan voi saada erityisen hyvää palvelua koska yritys haluaa pitää asiakkaansa aina tyytyväisenä.
Juurikin näin. Olen huomannut, että kohtelias saa vain sen minimipalvelun, joka on välttämätöntä antaa. Sen sijaan, jos on tiukka ja pikkuisen ilkeäkin, saa kyllä hyvityksiä jos jonkinmoista. Otan esimerkkejä omasta elämästä: menin palauttamaan viallista tuotetta elektroniikkaliikkeeseen. Sain tilalle vain ehjän samanmoisen. Erästä toista asiakasta tuon lisäksi hyvitettiin usean kymmenen euron lahjakortilla. Tämä toinen asiakas oli paljon vittumaisempi ja vaati mm. esimiestä paikalle.
Toinen esimerkki: lento oli myöhässä. Minä sain kohteliaana vain sen minimin eli jotain ruokakuponkeja kentän ravintoloihin. Yksi toinen taas heittäytyi oikein hankalaksi ja hänelle annettiin business-luokan paikka lennolle, vaikka oli vain turistiluokan lippu! Tuon jälkeen minäkin olen päättänyt, että seuraavan kerran olen mahdollisimman vittumainen, kun sillä näyttää saavan paljon etuja.
Juurikin näin. Olen huomannut, että kohtelias saa vain sen minimipalvelun, joka on välttämätöntä antaa. Sen sijaan, jos on tiukka ja pikkuisen ilkeäkin, saa kyllä hyvityksiä jos jonkinmoista. Otan esimerkkejä omasta elämästä: menin palauttamaan viallista tuotetta elektroniikkaliikkeeseen. Sain tilalle vain ehjän samanmoisen. Erästä toista asiakasta tuon lisäksi hyvitettiin usean kymmenen euron lahjakortilla. Tämä toinen asiakas oli paljon vittumaisempi ja vaati mm. esimiestä paikalle.
Toinen esimerkki: lento oli myöhässä. Minä sain kohteliaana vain sen minimin eli jotain ruokakuponkeja kentän ravintoloihin. Yksi toinen taas heittäytyi oikein hankalaksi ja hänelle annettiin business-luokan paikka lennolle, vaikka oli vain turistiluokan lippu! Tuon jälkeen minäkin olen päättänyt, että seuraavan kerran olen mahdollisimman vittumainen, kun sillä näyttää saavan paljon etuja.[/quote]
Ai että mikä aasiakas. Tässä taas huomaa ettei monikaan asiakas ymmärrä liikeyrityksen toimintaa. Tuollainen ylimääräisen edun kuppaaminen on naurettavaa ja tappiollista yritykselle. Ei itse ainakaan yrittäjänä suuremmin arvostaisi liian leväperäisesti hyvityksiä antavaa asiakaspalvelijaa ja siinäpä hän on taas puun ja kuoren välissä kun aasiakas vaatii ja ta seuraa tulosta.
Minä taas toivon että ihmiset ymmärtäisi sarkasmia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa hyvää palvelua kannattaa olla ilkeä asiakaspalvelijalle sillä asiakaspalvelijan koulutukseen kuuluu kohdata asiakas aina asiallisesti " Asiakas on aina oikeassa"-periaatteen mukaisesti. Asiakkaan viimeinen virhe on kehua hyvää palvelua, sillä asiakaspalvelijan gonahtaminen on silloin riskinä. Vaikka olisi oikeasti tosi tyytyväinen palveluun niin kannattaa silti antaa ymmärtää että on siihen tyytymätön. Silloin asiakaspalvelija yrittää ensi kerralla vielä enemmän.
Noin ei ole opetettu enää aikoihin! Ja palvelualalla on paljon alalle kouluttautumattomia ohikulkumatkalla olevia, joille yrityksen tulos yms ovat yhdentekeviä, vittuilulla ei varmasti saavuta mitään!
Itse olen valmistunut merkonomiksi vuonna 2015 ja tuolloin koulutuksessa ainakin painotettiin tätä Asiakas on aina oikeassa sanontaa ja olen todellakin sitä mieltä ja omienkin havaintojen kautta huomannut että kun olen asiakaspalvelijalle tiukka ja ehkä hieman ilkeä niin saan paljon parempaa palvelua kuin olemalla sille ystävällinen.
Parasta palvelua saat, kun olet kohtelias ja asiallinen. Ja asiakas ei ole aina oikeassa, ei todellakaan.
Kohtelias asiakas saa vain peruspalvelua. Vaativa asiakas sen sijaan voi saada erityisen hyvää palvelua koska yritys haluaa pitää asiakkaansa aina tyytyväisenä.
Toinen esimerkki: lento oli myöhässä. Minä sain kohteliaana vain sen minimin eli jotain ruokakuponkeja kentän ravintoloihin. Yksi toinen taas heittäytyi oikein hankalaksi ja hänelle annettiin business-luokan paikka lennolle, vaikka oli vain turistiluokan lippu! Tuon jälkeen minäkin olen päättänyt, että seuraavan kerran olen mahdollisimman vittumainen, kun sillä näyttää saavan paljon etuja.
Ai, olet siis vain ahne ja itsekäs m*lkku? Olisit heti sanonut, etkä verhonnut sitä jonkin jalolta kuulostavan palvelun parantamisen verhon taakse. Juuri siis niitä kateellisia, että jos joku muu saa jotain, niin jollain käsittämättömällä tavalla se on sulta pois tai sun vaan kuuluu myös saada samaa, koska minäminäminä.
Hyi miten ahneus rumentaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko infota työpaikkasi ja nimesi, arvon asiakaspalvelija. Haluaisin laittaa palautetta sinusta. Ei sillä, että aikoisin koskaan tulla asiakkaaksesi, mutta haluan vain varmistaa, ettet suinkaan gonahda ja parannat jatkuvasti palveluasi :)))))
Ääliö.
Jos olet palvelutilanteessa ystävällinen, oma itsesi saat normaalia ok palvelua, mutta jos olet selvästi määrätietoinen ja tiedät mitä haluat, saat yleensä vielä parempaa palvelua. Siinä mielessä vähän ymmärrän mistä ihmiset täällä puhuvat, mutta tylyyden tai ilkeyden toimimista en allekirjoita. Kun asiakas on itse aktiivinen, myös asiakaspalvelija tsemppaa. Huonosti käyttäytyvät asiakkaat saavat sen pakollisen minimipalvelun ja tekohymyn. Mitä palautteisiin tulee, kyllä niitä luettaessa muistetaan huonosti käyttäytyneet asiakkaat eikä niiden juttuja oteta tosissaan. Ainakin meillä esimiehet pitävät kyllä työntekijöiden puolia jos asiakas on aasi.
Erään suuren yrityksen reklamaatioista vastatessani annoin yleensä jotain ekstrahyvitystä erilaisten lahjakorttien tai jopa ihan rahallisen korvauksen muodossa asiakkaan pyytämän hyvityksen lisäksi mukaville asiakkaille.
Räyhääville mulkuille en ikinä suostunut heidän vaatimuksiinsa ja hyvitykset olivat näinollen aina pienemmät mukaviin asiakkaisiin verrattuna. Samaan tapaan toimin esimerkiksi perintätoimistojen perinnän peruutusten kanssa riippuen asiakkaan omasta käytöksestä. Niin se metsä vastaa kun sinne huutaa.
Työskentelen asiakaspalvelijana ja mukaville ja ystävällisille asiakkaille annan selvästi parempaa palvelua ja pyydän poikkeuksia ja teen ekstraa heidän asioiden selvittämiseksi. Jos asiakas räyhää, huutaa, on tiukka tai muuten epäasiallinen, niin en laita tikkuakaan heidän eteen. Teen vaan sen pakollisen, enkä näe vaivaa heidän palvelemiseen. Toki puhun heille kohteliaasti ja valittelen tilannetta.
Työssäni palvelen useita eri kansallisuuksia ja täytyy kyllä sanoa, että suomalaiset eivät osaa käyttäytyä yhtään. Siksi ulkomaalaiset saivatkin yleensä parempaa palvelua, koska he eivät ikinä korota ääntään ja käyttäytyvät asiallisesti, vaikka olisikin ikävä tilanne. Asiakkaista pahimpia ovat suomalaiset keski-ikäiset naiset ja miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet kuvittelevat, että hyvä palvelu tarkoittaa sitä, että kaikki asiakkaan vaatimukset täytetään. Näin ei todellakaan ole. Hyvä palvelu ei tarkoita myöskään sitä, että kuunnellaan solvauksia, taivutaan mutkalle kiukuttelevan asiakkaan edessä ja loihditaan asiakkaalle asioita, joita ei joko ole tai, joita ei voi tai saa asiakkaalle tarjota.
Hyvä asiakaspalvelu tarkoittaa että pyritään saamaan asiakkaalle hyvä mieli vaikka vähän sääntöjä soveltaen ja jotain erikoista hänelle hankkeen ja esimerkiksi mikäli asiakkaan kohtaaminen johtuu jonkun tuotteen valikoimista puuttumisesta niin kyseisen puutteen korjaamisella.
Eli esimerkiksi valomerkin jälkeen pitäisi baaritiskillä "soveltaa sääntöjä" ja myydä asiakkaalle vielä lisää juomia, koska asiakkaan pitää saada hyvä mieli?
Mietitäänpäs. Juu, ei näin, vaan hyvä asiakaspalvelija osaa parilla sanalla osoittaa syyllinen tilanteeseen, eli Sipilä ja ehdottaa oluen tilalle esim. kahvia, jota vielä on pannussa ja menisi muuten viemäristä alas, ja on suuri mahdollisuus, että asiakas tulee toistekin, eikä ehkä seuraavalla kerralla vittuilekaan niin paljon, kun on se mukava tarjoilijakin siellä töissä.
Vaikein asiakas on liikkeen ulkopuolella rahojensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Työssäni palvelen useita eri kansallisuuksia ja täytyy kyllä sanoa, että suomalaiset eivät osaa käyttäytyä yhtään. Siksi ulkomaalaiset saivatkin yleensä parempaa palvelua, koska he eivät ikinä korota ääntään ja käyttäytyvät asiallisesti, vaikka olisikin ikävä tilanne. Asiakkaista pahimpia ovat suomalaiset keski-ikäiset naiset ja miehet.
Jaa, et ole ollut asiakaspalvelijana Kelassa tai sossussa.
Ilkeät ja vittumaiset asiakkaat eivät saa mitään etuja, ainakaan minulta.
Tuollainen tiukka ja hieman ilkeä ihmistyyppi ärsyttää todella paljon. Luultavasti he kokevat että saavat parempaa palvelua tuolla taktiikalla mutta oikeasti heidät palvellaan kylmän kohteliaasti että häipyisivät äkkiä. Tämä ihmistyyppi ei sitä tietenkään tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V"ttupääasiakkaita pitäisi jokaisen firman kohdella samalla tavalla, eli näyttää heille ovea eikä hyvitellä kaiken maailman eduilla. Näin he oppisivat että tällainen käyttäytymismalli on epäsuotuisa. Tiukka voi olla myös ystävällisellä ja kohteliaalla tavalla. Itse saan aina parasta palvelua ja minua hyvitellään milloin milläkin tavalla, koska käyttäydyn sivistyneesti enkä epäkohteliaasti.
Joku aiempi kommentoija tuolla oli sitä mieltä että asiakaspalvelija-nimike pitäisi vaihtaa johonkin muuhun, ja tästä olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeät ja vittumaiset asiakkaat eivät saa mitään etuja, ainakaan minulta.
Tuollainen tiukka ja hieman ilkeä ihmistyyppi ärsyttää todella paljon. Luultavasti he kokevat että saavat parempaa palvelua tuolla taktiikalla mutta oikeasti heidät palvellaan kylmän kohteliaasti että häipyisivät äkkiä. Tämä ihmistyyppi ei sitä tietenkään tajua.
Taitaa aloittajan ongelmana olla huono itsetunto. Kertoi itsekin olevansa aspa-alalla ja huomanneensa, että tällaisia "tiukkoja" palvelee paremmin, vaikkei heistä pidäkään. Mutta jostain syystä sitten kuitenkin alentuu siihen pompoteltavana olemiseen ja sitten vapaa-ajallaan sitä kostaa itse asiakkaana. Luullen ilmeisesti, että kaikille on luontev palvella tiukkaa ja huonoa palautetta antavaa asiakasta paremmin, vaikka totuus nyt taitaa olla se, että normaalilla itsetunnolla ja -kunnioituksella varustetulla ihmisellä tuo tyyli "sain miten hyvää palvelua tahansa, annan silti negatiivista palautetta, ettei aspalla nouse päähän" johtaa lähinnä siihen, että saatu palaute ko. tapauksissa menee sinne mappi ö-osastoon. Ja miksi ei menisikään, työntekijä itse tietää hoitaneensa asian tai ongelman juuri niin kuin pitääkin, eli tietää tehneensä hyvää työtä, joten tuollaisella palautteella ei ole mitään merkitystä.
Aivan, aivan. Eli siis palautteita käsitellessä olet "taas se yks jolle mikään ei kelpaa".
No, tapa kai se tuokin on. Muiden puolesta en tokikaan osaa sanoa mitään, mutta edelleen voin kyllä omalta osaltani sanoa, että ei tuo "tiukkana oleminen" tehoa kyllä millään tavalla. Toki se ikityytymätönkin saa asiansa/ongelmansa hoidettua kunnialla loppuun ja saa ne pahoittelut sun muut jos niihin aihetta on, mutta ei se ehkä ihan niin sydämestä tule kuin sellaisen ihmisen kohdalla, joka oikeasti näyttää sen, että nyt on tyytyväinen kun homma on ok. Olen kai sitten vähän turhan kyyninen paskiainen, kun en jaksa näille tomerille kitisijöille lämmetä 😂