Oletko ihastunut mieheen miehen älykkyyden vuoksi?
Millaisessa tilanteessa? Mitä loppujen lopuksi kävi?
Kommentit (47)
Kyllä. Minut hurmattiin mielenkiintoisilla ja analyyttisillä keskusteluilla. Nyt kun hurmauksesta on kulunut 27 vuotta, edelleen istumme keittiön pöydän ääressä jatkamassa hyvin alkaneita keskusteluita.
Luonteesta on paljastunut jotain huonoakin ja todella vaikeita tilanteita on ollut, mutta juuri nämä keskustelut ja ystävyys ovat ne, jotka ovat auttaneet yli vaikeiden aikojen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, älykäs ja kiltti, josta kuoriutui alapäävitsejä viljelevä narsisti.. En tiedä mitä tapahtui O.o
Tyypillinen nörttimies. Opin onneksi tunnistamaan kaavan ja varoitusmerkit varhain. Heillä on kovat harhaluulot itsestään kiltteinä, en ymmärrä mistä se edes tulee. Varmaan siitä että ujous estää heitä ilmaisemasta luonnettaan. Tai siitä että ovat niin totaalisen pihalla kaikesta inhimillisestä vuorovaikutuksesta etteivät tiedä mitä kiltteys on.
Sekoittavat kiltteyden ja pasiivisuuden, sen ettei uskalla olla aggressiviinen. Siihen tyyliin että olen niin kiltti koska en lyö, vain haukun naisia nimettömänä netissä aamusta iltaan. Olisin ihan ihanneaviomies koska en ikinä pettäisi. Tämä johtuisi siitä etten ikinä saisi ketään muuta.
Älykkäät ihmiset tajuavat, että mitään pettämistä ei ole olemassakaan.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, älykäs ja kiltti, josta kuoriutui alapäävitsejä viljelevä narsisti.. En tiedä mitä tapahtui O.o
Tyypillinen nörttimies. Opin onneksi tunnistamaan kaavan ja varoitusmerkit varhain. Heillä on kovat harhaluulot itsestään kiltteinä, en ymmärrä mistä se edes tulee. Varmaan siitä että ujous estää heitä ilmaisemasta luonnettaan. Tai siitä että ovat niin totaalisen pihalla kaikesta inhimillisestä vuorovaikutuksesta etteivät tiedä mitä kiltteys on.
Olet harvinaislaatuisen pöljä ihminen. Mutta ei kai siinä mitään.
Sinkkumies
Itse olet. Tuo lause että "ovat niin pihalla inhimillisestä vuorovaikutuksesta etteivä tiedä mitä kiltteys on" on ihan asian ytimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekoittavat kiltteyden ja pasiivisuuden, sen ettei uskalla olla aggressiviinen. Siihen tyyliin että olen niin kiltti koska en lyö, vain haukun naisia nimettömänä netissä aamusta iltaan. Olisin ihan ihanneaviomies koska en ikinä pettäisi. Tämä johtuisi siitä etten ikinä saisi ketään muuta.
Sinkkumies
Älykkäät ihmiset tajuavat että sinä vain luulet olevasi älykäs.
Olen ihastunut ja siinä kävi loppupelissä sillä tavalla, että ei se ihastuminen johtanut mihinkään, kun tunsin itseni hänen seurassaan niin älyttömän tyhmäksi. En osannut keskustella samalla tasolla asioista kuin hän :(
Tosi älykkään oloiset miehet joita olen tavannut ovat vaikuttaneet myös tylsiltä ja ylimielisiltä.
Olen aina ihastunut ensisijaisesti älykkyyden vuoksi.
Tapaan työssäni paljon hyvännäköisiä miehiä, mutta hyvä ulkonäkö ei aiheuta minussa minkäänlaisia värinöitä. Ne miehet, joihin olen elämäni aikana ihastunut, taas eivät aina ole olleet hyvännäköisiä. Jokainen on kuitenkin ollut älykäs. Suurimmat rakkauteni ovat myös tämän joukon kaksi älykkäintä miestä.
Toiseen heistä ihastuin nettideittipalstalla, aikana jolloin ne olivat vielä uusi juttu, eikä kuviakaan ilmoitusteksteihin usein liitetty. En siis tiennyt miltä mies näyttää. Ihastuin jo tekstin perusteella ja sähköpostinvaihto lisäsi kiinnostusta. Ensitapaamisesta alkaen olimme pari. Onnellinen, reilusti yli kymmenen vuoden suhde päättyi, kun totesimme ettei yhdessäoloa kannata jatkaa kun perhehaaveemme eroavat niin paljon toisistaan (nämä kehittyivät eri suuntiin suhteen aikana: miehen lapsitoive vain vahvistui, kun taas itse olin vuosi vuodelta enemmän sillä kannalla, että en taida haluta lapsia ollenkaan). Mies on edelleen yksi parhaista ystävistäni.
Nykyisen mieheni tapasin Tinderissä. Kiinnostuin hänestä viestien perusteella, ja ensitapaamisella tunsin aivan ennenkokemattoman voimakasta mielenkiintoa häntä kohtaan, mutta en osannut arvioida onko se ihastusta vai jotain muuta. En yksinkertaisesti ollut kokenut vastaavaa aiemmin. Kerta kerralta hullaannuin häneen aina vain enemmän, kunnes useamman tapaamisen jälkeen en enää kestänyt, ja menimme sänkyyn. Silloin tajusin olevani niin syvästi rakastunut, että en ole vastaavaa koskaan ennen tuntenut. Nykyään suunnittelemme asunnon ostoa ja yhteisen yrityksen perustamista, ja kumpikin kokee elävänsä tähänastisen elämänsä onnellisinta vaihetta.
Disclaimerina sanottakoon, että tietenkään äly ei ole ainoa asia, johon näissä miehissä ihastuin. Kysymys on myös älykkyysprofiilista ja sen yhteensopivuudesta oman profiilini kanssa, ja myös sellaisista persoonallisuuden piirteistä, jotka eivät laajastikaan ymmärrettynä luokitu älykkyydeksi. Poikkeuksellisen korkea äly on kuitenkin minulle yksi niistä ominaisuuksista, joita ilman minkäänlainen viisari ei värähdä. Muita ovat korkea integriteetti, rehellisyys ja avoimuus, ja kyky nauttia elämästä.
Juu. Ei kohdellut vertaisenaan vaan yritti komennella ja vähätellä vedoten älykkyyteensä. Älykkäänä likkana juoksin äkkiä karkuun.
olen ihastunut miehen älykkyyteen mutta se päättyi traagisesti sillä hän käytti sitä pahaan.
olen ihastunut miehen älykkyyteen koska hän käytti sitä hyvään ja kauniiseen.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Ei kohdellut vertaisenaan vaan yritti komennella ja vähätellä vedoten älykkyyteensä. Älykkäänä likkana juoksin äkkiä karkuun.
Eipä ainakaan tunneälyllä tai sosiaalisella älyllä ollut siunattu tuo mies. Joku kapea-alainen pelkästään matemaattinen äly on aika tylsää parisuhdetta ajatellen. Ei vaikuta esim. seksitaitoihin mitenkään.
Olen. Omassa miehessäni ihastuin häneen ensin älykkyyden ja keskustelutaitojen takia. Oli aivan mahtavaa keskustella aiheesta kuin aiheesta tuntikausia ja viihtyä yhdessä. Olimme siis kavereita aluksi.
Tajusimme lopulta että tässähän on muutakin kuin pelkkää ystävyyttä.
Ystävyys, ihastuminen ja rakkaus. Menimme naimisiin, 2 lasta ja yhä on rakkautta...yhdessä 27 vuotta.
Olemme rakastavaisia, ystäviä ja kumppaneita.
Minä pidän nimenomaisesti älykkäistä miehistä. Nykyisen mieheni ÄO on 135, omani on aika lailla samoissa. Ulkonäkö on sivuseikka.
Äly kiehtoo miehissä eniten.
Usein huomaan erehtyneeni, kun olemme jutelleet enemmän...
Ex-aviomieheni ei ollut se terävin kynä joten tuli ihastuttua aika useinkin miehiin joilla lanttu leikkasi.
Eron jälkeen nettideittailin aikani ja sitä kautta löysin miehen jolla toimii aivot, on samankaltainen ajatusmaailma ja kiinnostuksen kohteet suurimmaksi osin.
Nykyisen mieheni tapaamisen jälkeen en ole enää ihastunut tyttömäisesti muihin miehiin vaikka ovat viisailta ja järkeviltä vaikuttaneetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet harvinaislaatuisen pöljä ihminen. Mutta ei kai siinä mitään.
Sinkkumies
Itse olet. Tuo lause että "ovat niin pihalla inhimillisestä vuorovaikutuksesta etteivä tiedä mitä kiltteys on" on ihan asian ytimessä.
Ei ole.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Tosi älykkään oloiset miehet joita olen tavannut ovat vaikuttaneet myös tylsiltä ja ylimielisiltä.
Et siis tunnista älykkäitä miehiä. Itse en heihin kuulu, mutta kykenen juuri ja juuri kuitenkin tunnistamaan.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Älykkäät ihmiset tajuavat että sinä vain luulet olevasi älykäs.
En luule. Mutta älykkyyttä on monta lajia. Olen mä joissakin aika haka.
Sinkkumies
Se riippuu persoonan viehättävyydestä, luonteenpiirteistä ja tavallisesti personaallinen viehättävyys on energia sysäyksiä esim tv ssä ja naisille se on niinkuin pumpuli draamaa, nainenhan esim riutuu ja kaiken sen arjen pyörityksen lomassa. Miehelle elämän virta on sellaista leikkimielisyyttä ja logiikkaaa.
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu persoonan viehättävyydestä, luonteenpiirteistä ja tavallisesti personaallinen viehättävyys on energia sysäyksiä esim tv ssä ja naisille se on niinkuin pumpuli draamaa, nainenhan esim riutuu ja kaiken sen arjen pyörityksen lomassa. Miehelle elämän virta on sellaista leikkimielisyyttä ja logiikkaaa.
Eh, siis mitä??
Kyllä. Olimme aluksi ystäviä. Olin aina pitänyt miestä älykkäimpänä ihmisenä ketä tunnen. Lisäksi hän on kohtelias ja ajattelevainen, aivan ihana ihminen siis. Huumorintajumme sopivat hyvin yhteen, molemmat viljelevät aika rankkaa mustaa huumoria. En ollut koskaan ajatellut miestä muuten kuin ystävänä koska olimme molemmat olleet parisuhteessa tahoillamme.
Yllätyksekseni mies tunnusti että hänellä on tunteita minua kohtaan. Oma suhteeni oli jo päättynyt tuossa vaiheessa. Omat tunteeni taas syttyivät hyvin nopeasti annettuani itselleni luvan katsoa miestä muutenkin kuin ystävänä. En aio ikinä luopua tästä miehestä. Rakastan sitä että voin aidosti ihailla häntä.