Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää mun vartalon malli. Vaikka kuinka yrittäs laihduttaa ja treenata vatsalihaksia, vyötärö ei hoikistu vaan on sellainen tasainen pötkö

Vierailija
11.04.2018 |

Eikä lantiota oo nimeksikään.

Haluaisin enemmän tiimalasivartaloa, mutta tasan ei käy onnen lahjat. Ärsyttää kun on tällainen tasapaksu pötkylävartalo. 😕

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olin sanomassa minäkin. Vasen kyynärpää oikeaan polveen ja päin vastoin. Jo rupeaa kyljet tiivistymään!

Tätä liikettä pitääkin tekemään enemmän.

Paula Koivuniemi on kyllä aika upea nainen. Mutta onhan hän varmaan pidempikin kuin mä. Siksi näyttää niin hyvältä.

Äh, pitäs olla vaan tyytyväinen siihen, mitä on saanut. Ap

Vierailija
22/57 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kroppa kuin ap:llä. Kateellinen olen minäkin niille, joilla on lantio ja vyötärö. Mutta ei siihen kateuteen voi upota, vaan sillä on mentävä minkä luojalta on saanut.

Läskiä mulla ei ole ja lihaksiakin olen treenannut. Eikä tästä sen parempaa siis tule. Joku väitti, että hyvä puoli olisi mukamas se, että löytää farkkuja. Ei todellakaan löydä! Mulla oli aikakausi, kun en käyttänyt mitään housuja, vain hameita. Syynä oli se, että kaikki housut puristivat vyötäröstä niin älyttömästi, että olin jo puolenpäivän aikaan kovissa vatsakivuissa. Sitten jossain vaiheessa housujen malli muuttui tiukaksi, joten nyt pystyn pitämään l-koon housuja, kun nämä tiukat mallit eivät ole lantiolta leveitä. Nekin puristavat vähän vyötäröstä. Ja painoa mulla siis 50 kg ja housuen koko L, sekin turhan pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä tää vartalomalli on kuitenkin parempi kuin esim sellainen, mikä on Kim Kardashianilla tai Blac Chynalla. Selllainen olis varsin kamala. 😲 Ap

Vierailija
24/57 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile treenata monipuolisesti ylävartalon lihaksia ja selkää sekä takapuolta ja jalkoja. Kun takapuolessa ja yläselässä on sopivasti lihasmassaa, näyttää vyötärö pienemmältä. Ei kropan mallia toki täysin voi muuttaa, mutta pienillä muutoksilla on suuri vaikutus kokonaisilmeeseen. :)

Alkuun pääset vaikka tutkailemalla treenivideoita youtubesta. Aloita tasolta, joka sinulle tuntuu mukavalta.

Komppaan tätä :) Olen luonnostani tasainen pötkylä, 12 v oon treenaillut salilla ja vaikken mikään urheilija olekaan, niin en ole koskaan pelännyt isoja painoja vaan pyrkinyt tasaisesti nostamaan kuormaa. Ja syönyt rehellisesti kunnolla.

Nyt vihdoinkin huomaan vähän "kurveja" itselläni - reisi näyttää sivusuunnassa pyöreämmältä ja kun yläselässä ja hartioissa on muotoa, pötkylätorsoni siinä välissä näyttää pienemmältä. Ja luonnollisesti ryhdikkäämpänä näyttää myös pidemmältä, mikä luo hoikemman yleisvaikutelman. Ei sillä, että automaattisesti pitäisi pyrkiä näyttämään hoikemmalta. 

Oikeasti kropan muodon muuttuminen on vain kiva sivutuote, parasta on se, miten paljon parempi olo kokonaisvaltaisesti on olla omassa kehossa kun tuntuu, että se toimii hyvin, olo on energinen ja vahva. Suosittelen!

Vierailija
25/57 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasapaksulla on monesti hoikat jalat, kapea lantio ja leveät hartiat.

Kyseessä on siis upea atleettinen vartalo.

Tuollainen on paljon helpompi pukea kuin päärynä tai omana.

Mun mielestä naisella on ruma, jos hartiat on leveämmät kuin vyötärö. Miehelle tämä yhdistelmä sopii paremmin kuin hyvin. Ap

Mallimaailma on yleistä, että hartiat on lantiota leveämmät. Se ei ole rumaa, vaan ryhdikästä.

Katso vaikka miten upea Paula Koivuniemikin on nyt edelleen ikäisenään. 

Atleettisuus vaan näyttää pitkällä naisella paremmalta kuin lyhyellä...

- usein lyhyillä myös persjalkaisuutta tässä vartalotyypissä...

- vaatteilla voi toki lyhytkin pelata, esim. tehdä valelantiota väreilllä ja kuoseilla, kerroksellisuudella...

Lyhyen ja leveäharteisen/kapelanteisen naisen pitää tasapainon takia treenata yläkroppaa pieneksi, esim. hankkia tosi timmit käsivarret.  Pienillä painoilla pitkää sarjaa ja sitten punnerruksia, tulosta tulee - vaikka kestää hieman aikaa.

Ja etsiä itselleen sopiva, vartaloa tasapainottava paino - takapuoltakin kannattaa treenata, lihasta pakaroihin ja reisiin, niin alaosa tasapainottuu.

Persjalkaisuuskin lievittyy visuaalisesti, kun pakaralihas ja sitä myötä peppu ikään kuin nousee ylemmäs, kuten pikajuoksijoilla yms.

Ei pidä tehdä liikaa tai liian suurilla painoilla vatsalikkeitäkään leveävyötäröisen, sillä joillakin naisilla vyötärö leviää ja pullistuu myös kasvavista lihaksista.

Venyttely ja tanssilliset liikkeet hyvää treeniä myös, jos ei halua massaa!

Vierailija
26/57 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä tää vartalomalli on kuitenkin parempi kuin esim sellainen, mikä on Kim Kardashianilla tai Blac Chynalla. Selllainen olis varsin kamala. 😲 Ap

En pidä siitä että naiset pönkittävät omaa pientä itsetuntoaan haukkumalla toisia. Lihavat puhuvat laihoista ettei ole "todellisia naisia" koska eivät ole niin "muodokkaita" ja sama pätee toisinpäin. 

Kehot voidaan karkeasti jakaa kolmeen somatyyppiin. Kroppia on moneksi mutta niin myös makujakin. Terveys ennen kaikkea.  https://ironbodybyartemis.files.wordpress.com/2015/03/female-body-types…; Toki jokaisesta vartalomallista löytyy ylipainoiset versiot esim. Kim Kardashian on hieman ylipainoinen endomorph. 

Vierailija
27/57 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapainottaminen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä naisella on ruma, jos hartiat on leveämmät kuin vyötärö. Miehelle tämä yhdistelmä sopii paremmin kuin hyvin. Ap

Mallimaailma on yleistä, että hartiat on lantiota leveämmät. Se ei ole rumaa, vaan ryhdikästä.

- vaatteilla voi toki lyhytkin pelata, esim. tehdä valelantiota väreilllä ja kuoseilla, kerroksellisuudella...

Lyhyen ja leveäharteisen/kapelanteisen naisen pitää tasapainon takia treenata yläkroppaa pieneksi, esim. hankkia tosi timmit käsivarret.  Pienillä painoilla pitkää sarjaa ja sitten punnerruksia, tulosta tulee - vaikka kestää hieman aikaa.

Ja etsiä itselleen sopiva, vartaloa tasapainottava paino - takapuoltakin kannattaa treenata, lihasta pakaroihin ja reisiin, niin alaosa tasapainottuu.

Persjalkaisuuskin lievittyy visuaalisesti, kun pakaralihas ja sitä myötä peppu ikään kuin nousee ylemmäs, kuten pikajuoksijoilla yms.

Ei pidä tehdä liikaa tai liian suurilla painoilla vatsalikkeitäkään leveävyötäröisen, sillä joillakin naisilla vyötärö leviää ja pullistuu myös kasvavista lihaksista.

Mitä tarkoittaa atleettisuus? Siihenkin liittyy niin monia eri mielikuvia. Toiselle se on ryhti, toiselle isot lihakset, kolmannelle rasvattomuus ja hyvä lihaserottuvuus. Ei sillä perusteella voi sanoa, että se näyttää pitkällä naisella paremmalta. Makuasioita. 

Tuo on myös vanhentunut myytti, että pienillä painoilla ja pitkillä sarjoilla saa timmit käsivarret. Että olisi joku mystinen kiinteytyminen, joka tapahtuu vastoin kaikkia muita kehonmuokkauksen lakeja.

Nainen voi tehdä hartia- ja keskivartalotreeniä ihan rauhassa isoillakin painoilla saamatta vahingossa merkittävästi isoja lihaksia. Puhun tässä tosiaan itse 12 vuotta salilla treenanneena ja kukaan ei ole nimittänyt minua isoksi, ryhdikkääksi kyllä.  Ja olen malliltani juuri tuollainen pötkö, jolla ehkä säkällä hartiat on pikkuisen lantiota leveämmät.

Jos haluaa muokata kroppaa, pitää käytännössä laihduttaa tai lisätä vähän lihasmassaa ja samalla laihduttaa rasvaa pois päältä. Pelkkä laihuus ilman lihasta ei ehkä ole ap:n tavoite, kun hän haluaisi nimenomaan vartalonmallistaan vähän erilaisen.

Vierailija
28/57 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hula hula -vanne ja erilaiset pyörivät tasapainolaudat ovat hyviä treenivälineitä - selkäkivutkin lähtevät samalla. 

Käsipainot voi ottaa tehosteeksi käteen - poistaa rasvaa kylijistä erityisesti.

Vierailija
29/57 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertoliikkeet kirjoitti:

Hula hula -vanne ja erilaiset pyörivät tasapainolaudat ovat hyviä treenivälineitä - selkäkivutkin lähtevät samalla. 

Käsipainot ja hulavanne ovat hyvää jumppaa, mutta eivät poista kyljistä rasvaa.. 

Mikään jumppa ei poista täsmällisesti rasvaa tietystä kohdasta. Rasva palaa tasaisesti kun syö vähemmän ja liikkuu enemmän kuin kuluttaa.

Vierailija
30/57 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily! Kesäkin on tulossa hyvää vauhtia, ei muuta kuin pyörän selkään nauttimaan auringosta, samalla tulee tosi hyvää treeniä omalle jalka ja tarakkaosastolle.

Vierailija
31/57 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasapainottaminen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa atleettisuus? Siihenkin liittyy niin monia eri mielikuvia. Toiselle se on ryhti, toiselle isot lihakset, kolmannelle rasvattomuus ja hyvä lihaserottuvuus. Ei sillä perusteella voi sanoa, että se näyttää pitkällä naisella paremmalta. Makuasioita. 

Tuo on myös vanhentunut myytti, että pienillä painoilla ja pitkillä sarjoilla saa timmit käsivarret. Että olisi joku mystinen kiinteytyminen, joka tapahtuu vastoin kaikkia muita kehonmuokkauksen lakeja.

Nainen voi tehdä hartia- ja keskivartalotreeniä ihan rauhassa isoillakin painoilla saamatta vahingossa merkittävästi isoja lihaksia. Puhun tässä tosiaan itse 12 vuotta salilla treenanneena ja kukaan ei ole nimittänyt minua isoksi, ryhdikkääksi kyllä.  Ja olen malliltani juuri tuollainen pötkö, jolla ehkä säkällä hartiat on pikkuisen lantiota leveämmät.

Jos haluaa muokata kroppaa, pitää käytännössä laihduttaa tai lisätä vähän lihasmassaa ja samalla laihduttaa rasvaa pois päältä. Pelkkä laihuus ilman lihasta ei ehkä ole ap:n tavoite, kun hän haluaisi nimenomaan vartalonmallistaan vähän erilaisen.

Atleettisella tarkoitan tuossa lähinnä harteikasta vartalotyyppiä - miehiähän nimitetään atleettisiksi, kun hartiat erottuvat urheilullisina ja ryhti on hyvä.

Sopii pitkälle naiselle, monille jopa upeasti, kuten joistakin malleista näkee  - mutta ei oikein lyhyelle, kun näyttää melkeinpä miespainijan vartalolta sitten.

Kyllä tasapainoiseen ulkonäköön, jos haluaa vaikuttaa - niin ei pidä tehdä liian rankkaa painotreeniä yläkropalle - ettei tule leveämpää selkää ja isoja käsivarsi- ja olkalihaksia, jotka vain korostavat kapeaa lantiota edelleen.  Venyttely ja sen ylimääräisen  rasvan poltto toki myös tärkeää, lihaksethan auttavat tässä rasvanpoltossa myös.

Osalle naisista kuitenkin tulee varsin hyvinkin lihasta - jotkut naiset laittaneet kuvia, kuinka selkä levinnyt.

Mielummin kapealanteisen kannattaisi - siis pelkän ulkonäön vuoksi - kaventaa selkeää esim. sinnikkäillä kiertoliiketreenillä (hula vanne/pyörivä tasapainolauta)  rasvaa polttaen.  Rintaliivien ympärysmittakin kapenee tällä kiertoliiketreenillä, vaikkei juuri edes laihtuisi eli on vaikutusta.

Toki voi trenata miettimättä ulkonäköä, mutta treenillä voi toisaalta muokata ulkonäköäkin - USA:laisessa muodonmuutosohjelmassa saatiin treenillä - sekä naisilla että myös miehillä - isoja muutoksia aikaan jopa vartalon mittasuhteissa!

Oli sellainen tähtien kuntovalmentaja, vanha setä - joka arvioi, miten mikäkin vartalo näyttäisi esteettisesti parhaalta mahdolliselta  ja teki treeniohjelman sen mukaan.

Kannattaa katsoa kuvia niistä julkkiksista, urheilijoista tms.  -  joilla on sama vartalotyyppi kuin itsellä - ja katsoa sitten, kuinka treenatulta mikäkin kohta näyttää - ja mikä painotaso ja lihaksikkuuden taso näyttää omaan silmään parhaalta.

Vierailija
32/57 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasialaisilla naisilla monesti kapea lantio ja ovat laihoja, joten eivät näytä niin tasapaksuilta.

Liiallinen laihuus ei toki kaunista ketään.

Vierailija
33/57 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia vatsalihaksia teet? Vinojen vatsalihasten treenaaminen (kaikenlaiset kierrot) tuo paremmin vyötäröä esiin kuin suorat. Kannattaa myös treenailla mahdollisimman monipuolisesti aerobista ja lihaskuntoa, ellet jo sitä tee. Se muokkaa kroppaa kokonaisuudessaan ja polttaa rasvaa paremmin kuin mitkään yksittäiset täsmäliikkeet. :)

Teen sekä kiertoliikkeitä että suoria. Molempia.

Sitten kävelen aika paljon. Siivoustyötä teen työkseni, joten siinä saa aika moni eri lihas erilaista treeniä kun lattioita moppailee, rappusia kävelee ylös alas ja kantelee isoja painavia roskasäkkejä. Ap

Ala kyykkäämään kunnolla, painojen kanssa. Saat pakaraa ja reisiä isommaks ja sitten vyötärökin näyttää kapeammalle. Itselläni toiminut!

Vierailija
34/57 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsipainot ja hulavanne ovat hyvää jumppaa, mutta eivät poista kyljistä rasvaa.. 

Mikään jumppa ei poista täsmällisesti rasvaa tietystä kohdasta. Rasva palaa tasaisesti kun syö vähemmän ja liikkuu enemmän kuin kuluttaa.

Kyljistä todella poistuu rasvaa painon juuri laskematta sopivalla kiertoliiketreenillä - etenkin kun käsipainot vielä apuna. Vie myös selkäkipuja pois - vaikka toki aluksi voi tulla lihaskipuja lisääkin, kun ei ole treeniin tottunut.

Kahvakuulakin varsin hyvä apuväline.

Saahan käsivarsiakin varsin helposti treenattua erillään muusta kropasta - etenkin jos on vanhoja lihasmuistipohjia alla.

Vierailija
35/57 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen just tällainen myös. Hyvä vaatteet päällä, mutta koen olevani ruma ilman niitä. Pakaratkin onihan mi it, vaikka olen treenannut vuosia pt opastuksella, ne vaan ovat kooltaan kymmenesosa muiden naisten pakaroista. Alkavatkin alempaa eli se pakaraväli on mulla n puolet lyhyempi osa selkää kuin muilla.

Vierailija
36/57 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertoliiketreeniä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyljistä todella poistuu rasvaa painon juuri laskematta sopivalla kiertoliiketreenillä - etenkin kun käsipainot vielä apuna. Vie myös selkäkipuja pois - vaikka toki aluksi voi tulla lihaskipuja lisääkin, kun ei ole treeniin tottunut.

Saahan käsivarsiakin varsin helposti treenattua erillään muusta kropasta - etenkin jos on vanhoja lihasmuistipohjia alla.

Tässä hyvä summaus siitä, mitä tiede sanoo paikallisesta rasvanpoltosta (targeted fat loss).

https://www.healthline.com/nutrition/targeted-weight-loss#section2

"Although targeting fat loss in specific areas of the body would be ideal, the theory of spot reduction has not been proven effective by scientific studies.

During exercise, the free fatty acids and glycerol used as fuel can come from anywhere in the body, not specifically from the area that is being exercised.

Aside from not correlating with how the body burns fat, a number of studies have shown spot reduction to be ineffective.

For example, one study in 24 people who only completed exercises targeting the abdominals for six weeks found no reduction in belly fat.

Another study that followed 40 overweight and obese women for 12 weeks found that resistance training of the abdominals had no effect on belly fat loss, compared to dietary intervention alone (6).

A study focusing on the effectiveness of upper body resistance training had similar results. This 12-week study included 104 participants who completed a training program that exercised only their non-dominant arms.

Researchers found that although some fat loss did occur, it was generalized to the entire body, not the arm being exercised.

Several other studies have resulted in similar findings, concluding that spot reduction is not effective for burning fat in specific areas of the body."

Eli suht yksimielisesti kumottu myytti kyseessä.

Vierailija
37/57 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua henkilökohtaisesti ärsyttää, kun naisille edelleen vaan markkinoidaan tietynlaisia "tarpeeksi kevyitä" jumppia. Ettei VAAN MISSÄÄN NIMESSÄ selkä tai keskivartalo tai hartiat levene!  

Vaikka itsekin olen nainen ja ihan hetero, niin kyllä kovaa treenaavia naisia on yleisesti ottaen ihana katsella. Himmailemalla ja pikkujumpilla ei paljon mitään näkyvää saada aikaan.

Sitä paitsi suurimmalla osalla on työtä, ehkä perhettäkin, harrastuksia, eikä aikaa viettää salilla puolta elämää. Miksei siis ottaisi kaikkea irti siitä treeniajasta, joka on? 

Miehet saavat herkemmin lihasta, eikä miehiä kannusteta himmailemaan, ja kuinka moni vastaantuleva mies on leveäselkäinen lihaskimppu? Niinpä, eipä niitä kauheasti tule vastaan.

Vierailija
38/57 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiertoliiketreeniä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä hyvä summaus siitä, mitä tiede sanoo paikallisesta rasvanpoltosta (targeted fat loss).

https://www.healthline.com/nutrition/targeted-weight-loss#section2

"Although targeting fat loss in specific areas of the body would be ideal, the theory of spot reduction has not been proven effective by scientific studies.

During exercise, the free fatty acids and glycerol used as fuel can come from anywhere in the body, not specifically from the area that is being exercised.

Aside from not correlating with how the body burns fat, a number of studies have shown spot reduction to be ineffective.

For example, one study in 24 people who only completed exercises targeting the abdominals for six weeks found no reduction in belly fat.

Another study that followed 40 overweight and obese women for 12 weeks found that resistance training of the abdominals had no effect on belly fat loss, compared to dietary intervention alone (6).

A study focusing on the effectiveness of upper body resistance training had similar results. This 12-week study included 104 participants who completed a training program that exercised only their non-dominant arms.

Researchers found that although some fat loss did occur, it was generalized to the entire body, not the arm being exercised.

Several other studies have resulted in similar findings, concluding that spot reduction is not effective for burning fat in specific areas of the body."

Eli suht yksimielisesti kumottu myytti kyseessä.

Näkyy kuitenkin silmin ja rintaliivien pienemmässä  ympärysmitassa.

Vertautuu aika lailla käsivarsiin, joita todellakin saa treenattua erikseenkin, kokeilkaa itse!

Soutuliike myös muuten monelle hyvää treeniä kesän lähestyessä, hyvin kokonaisvaltaista.

Vierailija
39/57 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa. Ikuisuusongelma naisilla ja ongelmanratkaisut usein yhtä älyttömiä (kun on vatsamakkarat=lisää vatsalihasliikkeitä, läski perse=lisää kyykkyjä jne) täsmäliikkeitä. Tämä ajatusmalli ei toimi!!!

Jokainen meistä on kokonaisuus ja täsmäharjoittelu on hifistelyä, millä hinkataan viimeisiä yksityiskohtia, ei kokonaisuutta. 

Jos on liikaa läskiä, tarkista ruokavaliosi että syöt riittävästi (aineenvaihdunta toimii) ja saat riittävästi proteiinia (1-2g/painokilo) sekä rasvaa (1g/painokilo). Hiilareita säätämällä (4-6g/painokilo) sitten joko nostat painoa tai lasket sitä noin karkeasti arvioituna.

Liikuntana kova salitreeni 3-4kertaa viikossa+ HIIT-treeni pari kertaa viikossa on kaikkein tehokkainta.

Jos tavoittelet esimerkiksi tiimalasivartaloa, olet normaalipainoinen ja nykyinen vartalonmallisi on:

Kapea pötkö=lisää massaa yläkertaan ja alakertaan, vatsoille ylläpitoa/kiinteytystä

Iso perse, kapeat hartiat=lisää massaa yläkertaan, kiinteyttävää alavartaloon

Leveät hartiat, kapea lantio=ylläpitävää kiinteyttävää yläkertaan ja massaa alakertaan.

Tämä vaatii sitten plussakaloreita eli syöt enemmän kuin kulutat, koska lisää lihasta ei saa diettaamalla.

Fiksuinta olisi ottaa yhteyttä asiantuntevaan personal traineriin, joka osaa ohjata kohti oikeita tavotteita ihmedieettien ja knoppitiedon sijaan.

Vierailija
40/57 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua henkilökohtaisesti ärsyttää, kun naisille edelleen vaan markkinoidaan tietynlaisia "tarpeeksi kevyitä" jumppia. Ettei VAAN MISSÄÄN NIMESSÄ selkä tai keskivartalo tai hartiat levene!  

Vaikka itsekin olen nainen ja ihan hetero, niin kyllä kovaa treenaavia naisia on yleisesti ottaen ihana katsella. Himmailemalla ja pikkujumpilla ei paljon mitään näkyvää saada aikaan.

Sitä paitsi suurimmalla osalla on työtä, ehkä perhettäkin, harrastuksia, eikä aikaa viettää salilla puolta elämää. Miksei siis ottaisi kaikkea irti siitä treeniajasta, joka on? 

Miehet saavat herkemmin lihasta, eikä miehiä kannusteta himmailemaan, ja kuinka moni vastaantuleva mies on leveäselkäinen lihaskimppu? Niinpä, eipä niitä kauheasti tule vastaan.

Monilla vain salilla treenaavilla miehilläkin selkeä leviää liikaa ja käsivarret suhteettoman suuret muuhun kroppaan nähden - etenkin kun monilla on liikaa läskiäkin alla.

Monesti tämän takia ruumiillistä työtä tekevä mies on komeampi kuin joku salilla ravaava.

Miehilläkin lyhyiden on oltava vielä tarkempi, koska miehilläkin usein lyhyt vartalo on huonompi ja lyhyt mies myös näyttää helposti tukevammalta kuin pitkä mies.

Mistenkin pitäisi olla esteettisempiä vartalonsa suhteen ja tavoitella naisten tapaan tasapainoisempaa kokonaisuutta.

Kaikille ulkonäkö ei ole lainkaan tärkeää, mutta jos on - niin kannattaa miettiä esteettistä puoltakin, niin tulos on silmää miellyttävämpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi