Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi valitsette synteettistä kosmetiikkaa luonnonkosmetiikan sijasta?

Vierailija
10.04.2018 |

Tietämättömyys? Välinpitämättömyys? Mielenkiinnosta haluaisin tietää syitä ja käydä keskustelua.

Miksi valitsette kosmetiikkanne kosmetiikkajäteiltä, joiden kate koostuu tuotteisiin lisätyistä muoveista ja muista täysin tarpeettomista ainesosista (mm. mahdollisista hormonihäiritsijöistä), kun ostamalla luonnonkosmetiikkaa saat samalla rahalla täyttä luonnollista tavaraa? Luonnonkosmetiikkamarkkinat ovat tulleet viime vuosina niin paljon eteenpäin, että valinnanvaraa ja toimivia tuotteita löytyy ja touhu alkaa olla jo aika kaukana siitä yrteille tuoksuvasta ituhippeilystä.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana en voinut ostaa luonnonkosmetiikkaa koska hinta. Silloin tosin olikin paljon kalliimpaa, nykyään onneksi halvempiakin vaihtoehtoja. Enää en ikimaailmassa ostaisi muuta kun luonnonkosmetiikkaa, sen käytön jälkeen iho on kun vauvanpeppu ja punaisuus lähtenyt, ei tule finnejä jne. Liittyy tosin myös ruokavalion vaihtoon :) 

Vierailija
2/62 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko suositella hyviä merkkejä?

En ole koskaan viitsinyt vaihtaa luottomeikeistä pois..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sitä mikä pysyy ja näyttää hyvältä. Vaivalla muutaman tuotteen löytänyt, jotka sopii. En jaksa käydä sitä osto- ja kokeiluruljanssia läpi vielä luonnonkosmetiikkamerkkienkin kansa. Vielä puuttuisi eyelineri, joka ei sulaisi tai varisisi heti rasvaisilta luomilta.

Vierailija
4/62 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan peruskuluttajalle löytyy nykyään hyvin informaatiota kosmetiikan ainesosista. Pyrin synteettisessä kosmetiikassa valitsemaan tuotteita jotka eivät sisällä haitallisia kemikaaleja.  Itse saan usein allergisia oireita luonnonkosmetiikasta ja tuotteet eivät säily yhtä pitkään, koska eivät sisällä silöntäaineita tai jos sisältävät se on usein alkoholia jota en siedä ihollani.

Vierailija
5/62 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin muutama vuosi sitten luonnonkosmetiikkaan (myös muut kemikaalit). Ennen oli kallista ja ei ehkä niin laadukasta kuin nykyään. Nyt on helppo löytää toimivia tuotteita. Sain "herätyksen" raskausaikana kun mietin mitä kaikkia kemikaaleja laitan iholleni tai käytän siivouksessa ja pyykinpesussa. Nykyään periaatteenani on että kaikki kodistani lähtevä jätevesi sisältää vain luonnosta peräisin olevia ainesosia, jotka eivät kuormita luontoa. ( hammastahna, meikit, shampoo, pyykinpesuaine, siivousaineet, tiskiaineet...yms. )

Vierailija
6/62 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat nykyiset luottomerkkisi? Halvimmista merkeistä mm. lavera, boho, benecos löytyy niistäkin ihan toimivia tuotteita, sekä myös Avril, jossa hintalaatusuhde on parhaimmistoa. Suosittelen kokeilemaan Avrililta ainakin ripsaria, jolta löytyy tällähetkellä myös vedenkestävä vaihtoehto. Meikkipohjista laadukkaimmat taitaa tällähetkellä olla esimerkiks Hynt, Nui, Kjaer Weis. Oma suosikkini on tällähetkellä Lily Lolon mineraalimeikkipuuterit. Mineraalimeikkien jälkeen ei itselläni ole enää paluuta voidemaisiin meikkipohjiin. Peittävyys, luonnollisuus ja kestävyys on ihan kympin luokkaa! 

Vierailija
7/62 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös juuri tullut tutkimusta siitä, miten myös kosmetiikassa käytetyt luonnon öljyt voivat toimia hormonihäiritsijöinä mm. laventeliöljy.

Vierailija
8/62 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin pesuaineet ovat vaihtuneet luonnonmukaisiin kosmetiikan lisäksi meilläkin. Kannattaa tutustua mitä kodin pesuaineiden sekä myös saippuoiden ja shampoiden sulfaatit tekevät luonnolle ja vesistöille, allergisoivan vaikutuksen lisäksi. 

Vierailija
9/62 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin siitä yrteille tuoksuvasta ituhippeilystä, ärsyttää kun luonnonkosmetiikka muistuttaa nykyään tylsää ja muovista peruskosmetiikkaa ja synteettistä kosmetiikkaa yritetään mielikuvamarkkinoida purkeissa jotka henkivät luonnonläheisyyttä.

Vierailija
10/62 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan kauheat oireet juuri luonnonmukaisista meikeistä, voiteista jne. Naama menee punaiseksi ja kuumottaa.

Vierailija
11/62 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin kiinnostunut luonnonkosmetiikasta jo silloin kun se oli vielä yrteille tuoksuvaa ituhippeilyä, mutta en pidä pahakseni nykyistä muutosta muoviseksi peruskosmetiikaksi, joka tekee sen lähestymistä helpommaksi niille, jotka haluavat vaihtaa synteettisestä luonnonkosmetiikkaan, ja jotka haluavat edelleen sitä "luksusta" kosmetiikasta. Vaikka luonnonkosmetiikka näyttäisikin sille muovikosmetiikalle, sertifikaatit kyllä takaa, että pakkaukset on pyritty tekemään mahdollisimman ekologisiksi. Synteettisten merkkieen viherpesu kyllä saa veren kiehumaan... 

Vierailija
12/62 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan kauheat oireet juuri luonnonmukaisista meikeistä, voiteista jne. Naama menee punaiseksi ja kuumottaa.

Taidat olla kokeillut vaan huonoja merkkejä. 

Vierailija
13/62 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos joku saa oireita synteettisestä kosmetiikasa, vika ei ole merkissä, vaan siinä ettei se ole luonnonkosmetiikkaa.. Mutta jos jonkun naama räjähtää luonnonkosmetiikasta, vika on merkissä. 

Vierailija
14/62 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka saatte oireita luonnonkosmetiikasta, oletteko kokeilleet useita eri merkkejä? On totta, että luonnonkosmetiikassa kuin myös synteettisessäkin on aineita, jotka voivat aiheuttaa allergisia oireita joillekin esimerkiksi hajusteet ja jotkin mykerökasvit. Luonnonkosmetiikassa löytyy myös vaihtoehtoja herkälle iholle. 

Vierailija
15/62 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnan  takia.

Vierailija
16/62 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko suositella hyviä merkkejä?

En ole koskaan viitsinyt vaihtaa luottomeikeistä pois..

Lainaus unohtui edellisesti viestistä...

Mitkä ovat nykyiset luottomerkkisi? Halvimmista merkeistä mm. lavera, boho, benecos löytyy niistäkin ihan toimivia tuotteita, sekä myös Avril, jossa hintalaatusuhde on parhaimmistoa. Suosittelen kokeilemaan Avrililta ainakin ripsaria, jolta löytyy tällähetkellä myös vedenkestävä vaihtoehto. Meikkipohjista laadukkaimmat taitaa tällähetkellä olla esimerkiks Hynt, Nui, Kjaer Weis. Oma suosikkini on tällähetkellä Lily Lolon mineraalimeikkipuuterit. Mineraalimeikkien jälkeen ei itselläni ole enää paluuta voidemaisiin meikkipohjiin. Peittävyys, luonnollisuus ja kestävyys on ihan kympin luokkaa! 

Vierailija
17/62 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän laatukosmetiikkaa eli apteekkituotteita, joten eivät ole luontokamaa. Varmaan apteekistakin sellaisia löytyy, mutta itse en halua hajuja tai jotain yrttikamaa. Muutenkaan eivät ole toistaiseksi vakuuttaneet esim. Avenen tai LRP:n verran. Jos taas puhutaan meikeistä, niin luontomeikit eivät vaan usein vakuuta yhtä paljon kuin muut. Mineraalimeikit ovat kiinnostaneet, mutta olen kuitenkin aina ollut liian laiska tutustumaan siihen maailmaan. Vaikuttaa turhan vaikealta. 

Kuorinta-aine on Madaran, koska se ei onneksi pahemmin haise. Ei se tosin mikään tajuntaa räjäyttävä tuote silti ole, vaikka netissä toisin väitettiinkin. 

Itse toivoisin, että esim. nuo apteekkilafkat voisivat luopua eläimillä testaamisesta, sillä kun hinta nousee, myös tällaisten seikkojen toivoisi karisevan. 

Vierailija
18/62 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos joku saa oireita synteettisestä kosmetiikasa, vika ei ole merkissä, vaan siinä ettei se ole luonnonkosmetiikkaa.. Mutta jos jonkun naama räjähtää luonnonkosmetiikasta, vika on merkissä. 

Eipä se ole niinkään merkistä kiinni, vaan niistä ainesosista. Johan se on varmasti kaikille selvää, että kaikki voi oirehtia eri aineista. Itse jos oirehdin jostain, niin mielenkiinnolla kyllä haluaisin selvittää, mikä aine ne oireet aiheuttaa ja jatkossa välttää. Ei kannata kaikkea luonnonkosmetiikkaa torpata, jos joku ainesosa aiheuttaa allergiaa. Joku on allerginen omenalle ja joku tomaatille, ei kai kukaan lopeta syömästä kasviksia ja hedelmiä jos joku niistä aiheuttaa allergiaa..

Vierailija
19/62 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama ongelma! Olen kokeillut monia eri merkkejä, myös kalliita, ja aina sama lopputulos. Harmittaa. Muutenkin ihoni on tosi herkkä, vain muutaman synteettisen kosmetiikkamerkin tuotteet sopivat minulle.

Kookosöljy sopii iholleni mutta se on liian rasvainen tuote jatkuvaan käyttöön.

Vierailija
20/62 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän laatukosmetiikkaa eli apteekkituotteita, joten eivät ole luontokamaa. Varmaan apteekistakin sellaisia löytyy, mutta itse en halua hajuja tai jotain yrttikamaa. Muutenkaan eivät ole toistaiseksi vakuuttaneet esim. Avenen tai LRP:n verran. Jos taas puhutaan meikeistä, niin luontomeikit eivät vaan usein vakuuta yhtä paljon kuin muut. Mineraalimeikit ovat kiinnostaneet, mutta olen kuitenkin aina ollut liian laiska tutustumaan siihen maailmaan. Vaikuttaa turhan vaikealta. 

Kuorinta-aine on Madaran, koska se ei onneksi pahemmin haise. Ei se tosin mikään tajuntaa räjäyttävä tuote silti ole, vaikka netissä toisin väitettiinkin. 

Itse toivoisin, että esim. nuo apteekkilafkat voisivat luopua eläimillä testaamisesta, sillä kun hinta nousee, myös tällaisten seikkojen toivoisi karisevan. 

Luonnonkosmetiikasta löytyy nykyään myös hajustamattomia, ilman että tuoksuu edes yrteille