Onko sinulla CPAP-laite?
Niitä kai erilaisia olemassa. Saan maaliskuussa sellaisen.
Kommentit (20)
Ei ole vaan mulla on dildo.
T: palstamamma
Mullakin on. Ollut jo 5 vuotta joka yö käytössä
Millainen? Pelkät nenäviikset vai nenän ja suun peittävä maski? Ers tuttu sanoi että vasta neljäs maski sopi hänelle eli ilmeisesti niitä on sitten monenlaisia. Ap
Periaatteessa kyllä, mutta en ole muuton jälkeen löytänyt sitä. Vuoden verran olen nyt ollut ilman.
Kyllä. Kokomaski. Se nenämaski ei sopinut minulle.
Minulla on nenämaski. Suunkin peittävä oli niin ahdistava, että en voinut sitä käyttää.
Kylläpä taas vastaillaan mutta ei sitten oikeastaan vastatakkaan...
Käsittääkseni kaikilla hyvinvointialueilla on jaossa sama malli eli se resmedin airsensen peruspömpeli numero 10, tätänykyä niitä vaihdetaan jo uudempaan malliin eli 11.
Saat kutsun laitteen noutotilaisuuteen jossa maskien sovitusta ja laitekoulutus.
On äärimmäisen tärkeää ymmärtää että vaikka KUINKA tuntuisi vaikealta tottua siihen maskiin niin kyllä siihen sitten vaan tottuu. Mutta on tärkeää että maskin koko on oikea, esim. kokokasvomaskissa tulee sillä pahvimitalla mitata silmien välin nenävarren kohdasta alahuulen alla olevaan syvänteeseen. Ja sen mukaan joko s, m tai l
Niinikään tuntuu uskomattomalta että jos maski vuotaa reunoilta niin luulisi että se korjaantuu kun kiristää remmejä, mutta ei, juuri päin vastoin.
Laitteessa on myös ilmankostutin. Ite en koskaan ole tarvinnut. Jaksaisi muutenkaan joka yö sitä tankata.
Eipä se ole kovin iso homma tankata. Joka ilta huuhtelu maskille ja tankille ja tankkiin uusi vesi. Sitä varsinaista pesuruljanssia en tee niin usein kuin sanottiin. Vähempikin riittää ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Millainen? Pelkät nenäviikset vai nenän ja suun peittävä maski? Ers tuttu sanoi että vasta neljäs maski sopi hänelle eli ilmeisesti niitä on sitten monenlaisia. Ap
Nenämaski. Resmed Airfit n20 classic. Aiemmin oli n10, jonka valmistus lopetettiin. Muutamia jouduin kokeilemaan, jotka eri syistä ei käyneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nenämaski. Resmed Airfit n20 classic. Aiemmin oli n10, jonka valmistus lopetettiin. Muutamia jouduin kokeilemaan, jotka eri syistä ei käyneet
Laitteena mulla on Resmed Airsense 10. Vaihdettavat maskit, suodattimet ja happiletkut saa vuosittain tarvikejakelusta
On ollut noin neljä kuukautta. Aluksi oli kokokasvomaski, mutta koin sen erittäin hankalaksi. Nykyisin minulla on sierainmaski ja se on osoittautunut hyväksi.
Laitteen osien pesukin kerran viikossa on jo tullut rutiiniksi.
Resmedin Airsense 11, ollut huhtikuusta alkaen. Maskina Fisher & Paykelin Evora full kokomaski. Eka maski jota kokeilin ja osui kerralla oikeaan. Pari yötä meni totutellessa, sen jälkeen nukkunut 7-9 tunnin unia. Väsymys helpottanut, enkä hyppää enää vessassa yöllä. Ahit alle 1. Ennen laitetta ahit oli päälle sadan.
Onko teillä kaikilla siis laitteen haltijoilla uniapnea-diagnoosi? Kävin itse testeissä reilu neljä vuotta sitten, mutta uniapneaa ei todettu. Nyt vaihdevuosi-ikäisenä olen pohtinut, olisiko "tauti" voinut kehittyä. Minkä ikäisinä olette laitteen saaneet? N50
Minulla on ollut nenämaski 10 vuotta, 40-vuotiaasta, kun uniapnea todettiin. Se on "kasvanut kiinni" niin että en osaa enää yhtään nukkua ilman sitä. Kärsin unettomuudesta, siihen siitä ei ole kyllä apua. Mutta kaipa se on hyödyllinen hengityksen kulkemisen kannalta.
On minulla, ollut kolme vuotta. Juuri tällä hetkellä en käytä, koska influenssan aikainen nuha on jäänyt, vaikka muuten olen tervehtynyt. Muutoin kyllä nukun cpapin kanssa paremmin.