Paljon sairaanhoitajat oikeasti tienaa kuussa?
Häiritsevää kun ei tiedä niitä todellisia summia. Molin mukaan pk-seudulla palkka pelkästä päivätyöstä ja ilman mitään kokemuslisiä on 2400-2500e kuussa. Eli paljos sitten vuorotyössä on? Entä pyhiä tekemällä? Entäpä vaikka 5 vuotta sairaanhoitajana olleella jne?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hain sairaanhoitajan paikkaa kotihoidosta, päivätyö siis. Palkka 2280 euroa/kk. Minusta rimanalitus. Naapurikunnassa palkka 2540 euroa. Tämä Pirkanmaalla.
Ja tuolla kotihoidossa siis sh toimii tiiminvetäjänä, tiimissä neljä lähihoitajaa. Ei siis varsinaisesti esimiestehtävä, mutta lisävastuuta kuitenkin. Siihen nähden tuo alle 2300 euron palkka on naurettava.
No huhhuh en ikinä menis tolla palkalla töihin 😂 eikä taatusti kovin moni muukaan
2300 jää näppiin osastonhoitajan työstä erikoissairaanhoidossa Helsingissä. Vuorotyötä tekevä rivisairaanhoitaja tienaa paremmin. Nykyään osastonhoitajalta vaaditaan maisterin tai yamk-tutkinto.
2480 peruspalkka ja kokemuslisien kanssa 2680. Päivätyö eli ei muita lisiä.
Aika hyvin tuntuu palkkaa tulevan, olen aika yllättynyt. Siitä miten paljon kovaan ääneen valitetaan hoitajien surkea apalkkataso niin kuulostaa omiin korviin aika isoilta silti summat jos alin mahollinen palkka on 2400e ja siihen lisät päälle ja vuosien mittaan nouseekin ihan ilmeisen mukavasti. Minulle ainakin valituksista on tullut kuva että palkka on kokeneellakin hoitajalla lisineen juuri ja juuri kaksi tonnia bruttona....
Miten paljon hoitajien mielestä palkan ilman lisiä olisi sitten oltava jos nykyinen on aivan liian vähän eikä sillä valitusten perusteella kykene elättämään kunnolla perhettä?
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon hoitajien mielestä palkan ilman lisiä olisi sitten oltava jos nykyinen on aivan liian vähän eikä sillä valitusten perusteella kykene elättämään kunnolla perhettä?
Sen verran, että jos esimerkiksi jäät yksinhuoltajaksi tai puoliso sairastuu ja menettää työkuntonsa, ei joudu elämään aivan köyhyysrajalla. Kokemusta on yksihuoltajana olemisestakin, ja todella tiukkaa teki. Nykyinen puolisoni työskentelee myyjänä ja palkka n. 2100 euroa/kk. Onneksi hänellä on sijoitusasunto vuokralla, sillä rahalla saamme jotain extraa elämään. Palkkatulot menevät välttämättömiin menoihin.
Sanoisin, että 2700 euron peruspalkka alkaisi olla sellainen, että sillä tulisi toimeen ilman isojen laskujen siirtelyä kuukaudelta toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin tuntuu palkkaa tulevan, olen aika yllättynyt. Siitä miten paljon kovaan ääneen valitetaan hoitajien surkea apalkkataso niin kuulostaa omiin korviin aika isoilta silti summat jos alin mahollinen palkka on 2400e ja siihen lisät päälle ja vuosien mittaan nouseekin ihan ilmeisen mukavasti. Minulle ainakin valituksista on tullut kuva että palkka on kokeneellakin hoitajalla lisineen juuri ja juuri kaksi tonnia bruttona....
Siivojienkin brutto on pari donaa....ei nyt ihan nuorien kuitenkaan.
Miksi palkat ovat jatkuvasti niin kauhea salaisuus? Palkat pitäis ilmottaa näkyvästi netissä niin työntekijöiden ei tarvis arvailla. Myöskin näkyis jos/kun joku tollo urheiluliiton pikkupomonen tms. saa käsittämättömän summan kuussa.
Meillä palvelutalossa lähihoitajat tienaa todennäköisesti aika lähelle sairaanhoitajan tienestejä. Meillä lähihoitajilla kun on enemmän viikonloppuja ja sh:t ei tee yövuoroja lainkaan.
Itse olen urani huipulla;
Lähihoitaja
Peruspalkka 2080e
Täydet ikälisät 160e
Vuorolisät n. 400ekk
Viimeisin palkkanauha näyttää brutto 2600e, netto 1900e.
Ja Huom, teen töitä kaupungissa, jossa hoitajista on pulaa, joten palkka on parempi kuin työehtosopimus määrää.
s-hoitaja kirjoitti:
minä saan 5200 eur/kk
Missä muka? Pääkaupunkiseudulla HUS:ssa tai kaupungilla palkka on noin 2500 ja mahdolliset lisät päälle. Yksityiset voittoa tavoittelevat yritykset tietysti maksavat vielä huonommin.
Ja tuolla kotihoidossa siis sh toimii tiiminvetäjänä, tiimissä neljä lähihoitajaa. Ei siis varsinaisesti esimiestehtävä, mutta lisävastuuta kuitenkin. Siihen nähden tuo alle 2300 euron palkka on naurettava.