En jaksaisi enää vastata vanhusäitini puheluihin, ihan päivittäisiin soittoihinsa
Ahdistavaa, kun ei saa hetken rauhaa, kun jo ikääntynyt äitini soittaa joka päivä ja monesti, ja kuitenkaan hänellä ei ole mitään sen kummoisempaa asiaa, kunhan haluaa lätistä, ja minulla ei ole halua, eikä aikaakaan turhanpäiväisiin rupatteluihin, ja sitä paitsi hän ei enää kuule kummallakaan korvallaan, joten on vaikeaa kommunikoida ihmisen kanssa, joka ei kertakaikkiaan kuule oikein lauseitani. Kuitenkaan hän ei suostu menemään lääkäriin ja tarkistuttamaan kuuloansa, ja sitä myöten taatusti saisi käyttöönsä ilmaiset kuulolaitteet. Äitini väittää, että ei tarvitse kuullakaan, joka on käsittämätöntä, ettei haluaisi mukamas kuulla oikein toisten puhetta?
Lopulta sitten suutahtaa minulle ja paiskaisee luurin kiinni; ja ihan kuin hänen ikäkuulonsa huonontuminen olisi minun vikani, ja yritän vain ehdottaa hänelle kuulolaitteen hommaamista ihan hyvällä hyvyyttäni hänen edukseen, mutta kun ei se vaan hänelle sovi.
Kommentit (5)
Jos ei hän kuule mitään, niin sinähän voisit jättää linjan auki, antaa äidin höpistä höpinänsä, ja lopuksi voisit huutaa luuriin kuulemiin ja sulkea luurin. Äiti olisi varmasti tyytyväinen.
V-ttu mitä kusipäitä ihmisiä täällä! Ei varmaan tarvitse ihmetellä, kun itse olette samassa tilanteessa ja yksinäisiä. Karma is a bitch :D
Koita jaksaa yhden kerran päivässä. On kuitenkin äitisi.
Tallenna joo ja jaa puhetta ja laitat sitten kaiuttimelle, kun hän soittaa. Välillä huudat jotain. Kaiuttimelle ehdottomasti, kun puhut, jää kädet vapaaksi.
Vähän samansorttinen tilanne, mutta vanhus ahdistuksissaan soittelee ja keskustelu on usein vanhan toistoa koska hänelle on alkanut tulla muistiongelmaa ja ahdistusta. Kiukkuista valitusta siis kuuntelen ja koitan myötäelää. Sekin harmittaa että annan tilanteen ahdistaa, mutta se nyt vaan on ahdistavaa.
Sanoisin että sanot vaan että anteeksi mutta sun kans ei voi puhua kun et kuule. Suuttuu varmasti mutta jos antaisi periksi jossain kohtaa sitten kuitenkin?