Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DHL tullimaksut, mikä on ennakkomaksu?

Vierailija
09.04.2018 |

Tilasin Usasta luonnonkosmetiikkaa. Tilauksen yhteissumma oli 57€ + 2€ postikulut. Nyt tuli ilmoitus, että paketti on jäänyt tulliin ja maksettavaksi tulee 37€. Jokseenkin järkyttynyt tästä, kun tilaus oli jo sen verran kallis. Tyhmyydestä kuitenkin sakotetaan ja yritän tulkita tätä laskua ja mietin, että voiko se todella olla noin paljon?
Tullien ja verojen ennakkomaksu 20€ ja AlV reilu 11€? Siis lähinnä mietin, että mikä on ennakkomaksu tässä tapauksessa?

Näistä kosmetiikkatuotteista yksi oli elintarvikkeeksi luokiteltava.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyseessä dollarit ei eurot. 

Vierailija
2/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkomaksu -maksat verot ja tullit ennen tavaran luovutusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonhintaisella tuotteella ei ole mitään tullia. DHL vain kusettaa sinua.

Vierailija
4/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän reilu 11€ voisin maksaa ihan "mielellään" veroista mutta 20€ ennakkomaksuja tullauksesta kuulostaa jo aika käsittämättömältä pienestä paketista. 

Vierailija
5/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuriirifirmat kannattaa kiertää kaukaa koska ne ei välttämättä anna sinun itse tullata lähetystä tullin nettipalvelussa.

Vierailija
6/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se DHL nyt tarkalleen ottaen laskuttaa 37 euron edestä, voisitko eritellä?

Vierailija
7/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on toimitettu DHL expressin avulla niin  se tullaa itse ja ottaa nuo maksut.

Itse en tilaa mitään ko. kuriirilla enää.

Vierailija
8/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän reilu 11€ voisin maksaa ihan "mielellään" veroista mutta 20€ ennakkomaksuja tullauksesta kuulostaa jo aika käsittämättömältä pienestä paketista. 

Onko 20 euroa DHL:n ottama palkkio tavaran alviselvityksestä?  Ymmärtääkseni voit sen tehdä itsekin netissä.

Vierailija
9/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuriirifirmat kannattaa kiertää kaukaa koska ne ei välttämättä anna sinun itse tullata lähetystä tullin nettipalvelussa.

En tiedä miten tämän voi kiertää, jos se yhteiskumppanina yrityksellä on. Mutta onko mitään enää tehtävissä vai joudunko tosiaan maksamaan 37€, jotta saan 57 dollarin paketin itselleni? 

Vierailija
10/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilu 11€ ALV tullille ja tullien ja verojen ennakkomaksu 20€. 

Vierailija
11/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten tämän voi kiertää, jos se yhteiskumppanina yrityksellä on. Mutta onko mitään enää tehtävissä vai joudunko tosiaan maksamaan 37€, jotta saan 57 dollarin paketin itselleni? 

Alv menee yli 22 euron lähetyksestä ja jos DHL on hoitanut jo alvtullauksen, joudut maksamaan 38 euroa ylimääräistä, kyllä.

Vierailija
12/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DHL velottaa minimissään 20 + alv tullin ja verojen ennakkomaksua mutta en ymmärrä mitä se loppu on on mitä sinulta laskutetaan.

Mitään kiertokonstia ei ole, kun olet kuriirikusessa niin olet kuriirikusetta. 

Kannattaa ennen tilausta tarkistaa mitä myyjä käyttää kuljetukseen ja olla tilaamatta jos on kuriireja (siis jos EU ulkopuolelta).

Vierailija
13/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firma laskuttaa siitä että ne tullaa sun puolesta.

Jos tullaisit itse niin maksettava olisi vaan se alvi.

Vierailija
14/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilu 11€ ALV tullille ja tullien ja verojen ennakkomaksu 20€. 

Ok eli niitä dhl:n maksamia alveja ei lueta tuosta ennakkomaksusta vaan sen lisäksi.

Laskevatko vielä alvin alvin päälle?

Vierailija
15/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti en voi enää tullata itse, kun paketti on jo DHL:n haavissa? 

Vierailija
16/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä yhteissumma oli reilu 31€ ei 37€, 20+11€. Kaipa sitten ihan oikein. :/ Ap

Vierailija
17/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti en voi enää tullata itse, kun paketti on jo DHL:n haavissa? 

Voit tulla paketin itsekin mutta tullaustietojen saaminen DHL:ltä maksaa 40 euroa (+ alv).

Kyllä, kuriirifirmat kusettavat joka käänteessä.

Vierailija
18/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

DEL:n sivuilla lukee: Tämä palvelu on tarkoitettu asiakkaille, joilla ei ole DHL Expressin asiakasnumeroa. DHL maksaa ennakkoon Tullille tullimaksuja tai veroja tulliselvitettävästä tuontilähetyksestä ja perii vastaavat maksut tullauspalvelun yhteydessä asiakkaalta.

Mutta tarkoittaako tuo, että AP:n tulee maksaa tuo 20€ DHL:lle. Hinnoittelu on: 5% verojen arvosta, Vähintään 20.00 EUR/lähetys.

Vai saako tuosta sitten erotuksen takaisin, jos vero on pienempi?

Vierailija
19/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä verot menevät? Ymmärrän alvin ja DHL:n kuriirikulun, mutta en muuta. Yli 150 euron tilauksesta Eu:n ulkopuolelta menee tulli.

Vierailija
20/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DEL:n sivuilla lukee: Tämä palvelu on tarkoitettu asiakkaille, joilla ei ole DHL Expressin asiakasnumeroa. DHL maksaa ennakkoon Tullille tullimaksuja tai veroja tulliselvitettävästä tuontilähetyksestä ja perii vastaavat maksut tullauspalvelun yhteydessä asiakkaalta.

Mutta tarkoittaako tuo, että AP:n tulee maksaa tuo 20€ DHL:lle. Hinnoittelu on: 5% verojen arvosta, Vähintään 20.00 EUR/lähetys.

Vai saako tuosta sitten erotuksen takaisin, jos vero on pienempi?

Vähintään 20e tarkoittaa vähintään 20e. Näköhään DHL tulkitsee ap:n laskun perusteella hinnastonsa vielä niin että 20e + mitä dhl tullille ennakkomaksoi. Dhl maksoi tullille ap:n lähetyksen alvin 11e joten dhl laskuttaa ap:lta 20e + 11e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme