DHL tullimaksut, mikä on ennakkomaksu?
Tilasin Usasta luonnonkosmetiikkaa. Tilauksen yhteissumma oli 57€ + 2€ postikulut. Nyt tuli ilmoitus, että paketti on jäänyt tulliin ja maksettavaksi tulee 37€. Jokseenkin järkyttynyt tästä, kun tilaus oli jo sen verran kallis. Tyhmyydestä kuitenkin sakotetaan ja yritän tulkita tätä laskua ja mietin, että voiko se todella olla noin paljon?
Tullien ja verojen ennakkomaksu 20€ ja AlV reilu 11€? Siis lähinnä mietin, että mikä on ennakkomaksu tässä tapauksessa?
Näistä kosmetiikkatuotteista yksi oli elintarvikkeeksi luokiteltava.
Kommentit (45)
Varmasti vähän myöhäistää pyytää enää paketin tietoja, hoitaakseni tullauksen itse, kun vastasin tähän heidän lähettämäänsä tekstiviestiin jo, jossa kysyttiin mm. henkilötunnusta. Eli ilmeisesti hoitivat tullauksen jo. Ap
eikä sieltä mitään laskua tule vaan txt tullauksen hoitamiseksi. Se mikä vähän hämää kokematonta että itsetullausmahdollisuus mainitaan vain ensimmäisessä viestissä mutta homma hoituu puhelinsoitolla.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti vähän myöhäistää pyytää enää paketin tietoja, hoitaakseni tullauksen itse, kun vastasin tähän heidän lähettämäänsä tekstiviestiin jo, jossa kysyttiin mm. henkilötunnusta. Eli ilmeisesti hoitivat tullauksen jo. Ap
No sitten juna meni jo mutta tiedät vastaisuuden varalta.
Jokatapauksessa karttakaa DHL expressiä kuin ruttoa.
iHerbsissä näyttää olevan vaihtoehto Delivery by local post. Kansainvälisen kuljetuksen hoitaa kait edelleen DHL mutta heti Suomeen saavuttuaan se heitetään Itellan huoleksi.
Ei ne varmaan tietenkään toivo että ihmiset tullaavat itse. Siinä tekstiviesteissä mikä tulee ennen saapumista on nykyään kyllä molemmat vaihtoehdot mainittu. ja asiakaspalvelu toimii. jos ei osaa rullata niin tullin palvelunumero auttaa.