Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DHL tullimaksut, mikä on ennakkomaksu?

Vierailija
09.04.2018 |

Tilasin Usasta luonnonkosmetiikkaa. Tilauksen yhteissumma oli 57€ + 2€ postikulut. Nyt tuli ilmoitus, että paketti on jäänyt tulliin ja maksettavaksi tulee 37€. Jokseenkin järkyttynyt tästä, kun tilaus oli jo sen verran kallis. Tyhmyydestä kuitenkin sakotetaan ja yritän tulkita tätä laskua ja mietin, että voiko se todella olla noin paljon?
Tullien ja verojen ennakkomaksu 20€ ja AlV reilu 11€? Siis lähinnä mietin, että mikä on ennakkomaksu tässä tapauksessa?

Näistä kosmetiikkatuotteista yksi oli elintarvikkeeksi luokiteltava.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas joku kuulapää "neuvomassa" joka ei ilmeisesti itse ole ikinä asioinut kuriirifirmojen kanssa.

Ne ei luovuta niitä rahtikirjoja ilmaiseksi. Eikä niiden ole mikään pakko tehdä niin.

Kyllä se nykyään on pakko. tutustu kuluttajariitalautakunnan ratkaisuihin niin ymmärrät miksi. ja dhl noudattaa saamiaan ratkaisuja ja nykyään luovuttaa rahtitiedot ilmaiseksi s-postilla. kun kuitenkin iherb kannattaa varoa ettei ole mitään lääkkeeksi luokiteltavaa. muuten tulee sitten iso lasku lääkerikkomuksesta perässä. eli lue fimean lista tosi tarkkaan ennen kuin lunasta paketin. jos tullin haaviin jää paketti jossa lääkettä Anna palautua vastaanottajalle.

No eipä tuo tunnu noudattavan kun oletusarvoisesti lähettää ap:lle laskun eikä mitään informaatiota miten tullauksen voi hoitaa itse.

Ei ne varmaan tietenkään toivo että ihmiset tullaavat itse. Siinä tekstiviesteissä mikä tulee ennen saapumista on nykyään kyllä molemmat vaihtoehdot mainittu. ja asiakaspalvelu toimii. jos ei osaa rullata niin tullin palvelunumero auttaa.

Vierailija
42/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti vähän myöhäistää pyytää enää paketin tietoja, hoitaakseni tullauksen itse, kun vastasin tähän heidän lähettämäänsä tekstiviestiin jo, jossa kysyttiin mm. henkilötunnusta. Eli ilmeisesti hoitivat tullauksen jo. Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sieltä mitään laskua tule vaan txt tullauksen hoitamiseksi. Se mikä vähän hämää kokematonta että itsetullausmahdollisuus mainitaan vain ensimmäisessä viestissä mutta homma hoituu puhelinsoitolla.

Vierailija
44/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti vähän myöhäistää pyytää enää paketin tietoja, hoitaakseni tullauksen itse, kun vastasin tähän heidän lähettämäänsä tekstiviestiin jo, jossa kysyttiin mm. henkilötunnusta. Eli ilmeisesti hoitivat tullauksen jo. Ap 

No sitten juna meni jo mutta tiedät vastaisuuden varalta.

Vierailija
45/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokatapauksessa karttakaa DHL expressiä kuin ruttoa.

iHerbsissä näyttää olevan vaihtoehto Delivery by local post. Kansainvälisen kuljetuksen hoitaa kait edelleen DHL mutta heti Suomeen saavuttuaan se heitetään Itellan huoleksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi