DHL tullimaksut, mikä on ennakkomaksu?
Tilasin Usasta luonnonkosmetiikkaa. Tilauksen yhteissumma oli 57€ + 2€ postikulut. Nyt tuli ilmoitus, että paketti on jäänyt tulliin ja maksettavaksi tulee 37€. Jokseenkin järkyttynyt tästä, kun tilaus oli jo sen verran kallis. Tyhmyydestä kuitenkin sakotetaan ja yritän tulkita tätä laskua ja mietin, että voiko se todella olla noin paljon?
Tullien ja verojen ennakkomaksu 20€ ja AlV reilu 11€? Siis lähinnä mietin, että mikä on ennakkomaksu tässä tapauksessa?
Näistä kosmetiikkatuotteista yksi oli elintarvikkeeksi luokiteltava.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Mitä se DHL nyt tarkalleen ottaen laskuttaa 37 euron edestä, voisitko eritellä?
Haluaisin eritellä mutta en pysty tänään,on jotenkin kuiva olo.
Vierailija kirjoitti:
Mistä yrityksestä tilasit?
Iherbs. Kiitos selvennyksistä. Pitää seuraavalla kerralla olla tarkempi. Ennenkin maksanut huolimattomuuttani tullimaksuja mutta ennakkomaksusta en aiemmin kuullutkaan. Harmi, kun tilaus oli jo muutenkin tämän hetkiseen budgettiin kallis. :-/ Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä yrityksestä tilasit?
Iherbs. Kiitos selvennyksistä. Pitää seuraavalla kerralla olla tarkempi. Ennenkin maksanut huolimattomuuttani tullimaksuja mutta ennakkomaksusta en aiemmin kuullutkaan. Harmi, kun tilaus oli jo muutenkin tämän hetkiseen budgettiin kallis. :-/ Ap
Tilaa sillä normaalilla toimituksella ei DHL expessillä niin voit tullata itse.
Ei kai ap ottanut kuljetukseksi DHL Expressiä sen sijaan että olisi ottanut Delivery by Local Post?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Firma laskuttaa siitä että ne tullaa sun puolesta.
Jos tullaisit itse niin maksettava olisi vaan se alvi.Ilmeisesti en voi enää tullata itse, kun paketti on jo DHL:n haavissa?
Aivan, peli on menetetty. DHL voitti.
Ei ikinä DHL Expressiä - se on oikea ryöstöfirma, harmi kun kaikki eivät vielä tätä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän reilu 11€ voisin maksaa ihan "mielellään" veroista mutta 20€ ennakkomaksuja tullauksesta kuulostaa jo aika käsittämättömältä pienestä paketista.
Käske,lähettää se tullauslappu sinulle ja nettitullaa itse omat tuotteeesi. Se on ilmaista ja helppoa. Tottakai maksat normaalit tullimaksut Suomen tullille muttet maksa mitään ylimääräistä DHL:Le.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän reilu 11€ voisin maksaa ihan "mielellään" veroista mutta 20€ ennakkomaksuja tullauksesta kuulostaa jo aika käsittämättömältä pienestä paketista.
Käske,lähettää se tullauslappu sinulle ja nettitullaa itse omat tuotteeesi. Se on ilmaista ja helppoa. Tottakai maksat normaalit tullimaksut Suomen tullille muttet maksa mitään ylimääräistä DHL:Le.
Ei DHL sitä ilmaiseksi lähetä.
Kuriiri on eri asia kuin posti.
Vierailija kirjoitti:
Kuriirifirmat kannattaa kiertää kaukaa koska ne ei välttämättä anna sinun itse tullata lähetystä tullin nettipalvelussa.
Yksikään laki ei pakota käyttämään DHL:n tullauspalvelua vaikka he lähettäisivät kuinka uhkaavia viestejä tahansa. Pyydät rahtikirjan itsellesi ja teet itse nettitullauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuriirifirmat kannattaa kiertää kaukaa koska ne ei välttämättä anna sinun itse tullata lähetystä tullin nettipalvelussa.
En tiedä miten tämän voi kiertää, jos se yhteiskumppanina yrityksellä on. Mutta onko mitään enää tehtävissä vai joudunko tosiaan maksamaan 37€, jotta saan 57 dollarin paketin itselleni?
Pyydät sen rahtikirjan itsellesi. Sitten menet nettitulliin nettipankkitunnuksilla. Tullaat itse omat tilauksesi. Ei kannata olla lammas vaan toimia! Kyllä tulli toimii nykyään netissä ja he osaavat katsoa, että meneekö asiakkaan tekemä tullaus ja tilattujen tuotteiden kuitti yksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tullaisit itse niin maksettava olisi vaan se alvi.Ilmeisesti en voi enää tullata itse, kun paketti on jo DHL:n haavissa?
Tottakai voit TULLATA itse! Olet varmaan oikeustoimikelpoinen yksilö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit tulla paketin itsekin mutta tullaustietojen saaminen DHL:ltä maksaa 40 euroa (+ alv).
Kyllä, kuriirifirmat kusettavat joka käänteessä.
Ei todellakaan maksa. Firman on annettava rahtikirja ja tullaustiedot että asiakas pääsee halutessaan rullaamaan itse tilauksensa.
Taas joku kuulapää "neuvomassa" joka ei ilmeisesti itse ole ikinä asioinut kuriirifirmojen kanssa.
Ne ei luovuta niitä rahtikirjoja ilmaiseksi. Eikä niiden ole mikään pakko tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit tulla paketin itsekin mutta tullaustietojen saaminen DHL:ltä maksaa 40 euroa (+ alv).
Kyllä, kuriirifirmat kusettavat joka käänteessä.
Kyllä voi olla tyhmää väkeä... Soitat ap dhl:n palvelunumeroon ja pyydät s-postiisi paketin tiedot jotta tullaat sen itse. Luovuttavat tiedot ihan maksutta nykyään. sen jälkeen lähetät heille päätöksen ja he tuovat paketin.
Vierailija kirjoitti:
Taas joku kuulapää "neuvomassa" joka ei ilmeisesti itse ole ikinä asioinut kuriirifirmojen kanssa.
Ne ei luovuta niitä rahtikirjoja ilmaiseksi. Eikä niiden ole mikään pakko tehdä niin.
Linkitä minulle Finlexistä se kohta, jossa näin todetaan.
Olen tilannut kymmeniä paketteja iHerbistä ja tullannut aina omat pakettini. Olen pyytänyt heti ensimmäisen tekstiviestin jälkeen lähettämään tullauslaput minulle ja toivottanut hyvää päivänjatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkitä minulle Finlexistä se kohta, jossa näin todetaan.
Olen tilannut kymmeniä paketteja iHerbistä ja tullannut aina omat pakettini. Olen pyytänyt heti ensimmäisen tekstiviestin jälkeen lähettämään tullauslaput minulle ja toivottanut hyvää päivänjatkoa.
Finlexissä ei ole mitään kohtaa jossa lukisi ettei DHL voi toimia näin.
Olet tilannut pakettisi Porvoon iHerbistä.
Tosielämän DHL:ssä on hinnastossa hinnat sille millä DHL luovuttaa asiakkaalle kopioita rahtikirjoista ja tullauspapereista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nykyään on pakko. tutustu kuluttajariitalautakunnan ratkaisuihin niin ymmärrät miksi. ja dhl noudattaa saamiaan ratkaisuja ja nykyään luovuttaa rahtitiedot ilmaiseksi s-postilla. kun kuitenkin iherb kannattaa varoa ettei ole mitään lääkkeeksi luokiteltavaa. muuten tulee sitten iso lasku lääkerikkomuksesta perässä. eli lue fimean lista tosi tarkkaan ennen kuin lunasta paketin. jos tullin haaviin jää paketti jossa lääkettä Anna palautua vastaanottajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nykyään on pakko. tutustu kuluttajariitalautakunnan ratkaisuihin niin ymmärrät miksi. ja dhl noudattaa saamiaan ratkaisuja ja nykyään luovuttaa rahtitiedot ilmaiseksi s-postilla. kun kuitenkin iherb kannattaa varoa ettei ole mitään lääkkeeksi luokiteltavaa. muuten tulee sitten iso lasku lääkerikkomuksesta perässä. eli lue fimean lista tosi tarkkaan ennen kuin lunasta paketin. jos tullin haaviin jää paketti jossa lääkettä Anna palautua vastaanottajalle.
No eipä tuo tunnu noudattavan kun oletusarvoisesti lähettää ap:lle laskun eikä mitään informaatiota miten tullauksen voi hoitaa itse.
Ohi tullimaksujen- Jenkeistä ei tule paketti tai kirje kahdella eurolla. Kiinasta tulee. Mietin vain, että kuinka luonnonkosmetiikkaa mahdat saada.