Minulla on paljon parempi kroppa nelikymppisenä kuin oli parikymppisenä
Nyt kun olen harrastanut säännöllisesti liikuntaa 10 vuotta, vaikka pari lastakin sillä ajalla tehnyt.
Ikä ei vartaloa huononna vaan huonot elämäntavat. Ärsyttää kun usein silti törmää siihen, että ihmiset selittelevät ikääntymisellä tai lapsilla vartalonsa lihomista ja rupsahtamista.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Itsellä nyt hieman vajaa 25-vuotiaana parempi kroppa kuin teini-ikäisenä vaikka en enää samoihin vaatteisiin ja esimerkiksi ylioppilasmekkooni mahdukaan. Olen saanut lisää lihasta sekä muotoa ylipäätään ja suunta on aina vaan ylöspäin. Ihmettelen kyllä kovasti tuota ylemmän kommenttia että "ikää on jo 30." 30-vuotias on vielä nuori ainakin omasta mielestäni. Toki raskaudet varmasti näkyy kropassa ja jos ei sekään niin sanotaanko että ainakin ajankäytön ja prioriteettien muutos perheen saamisen myötä näyttelee merkittävää osaa.
Mitä ihmettelemistä siinä on? Olen paremmassa fyysisessä kunnossa ja vartaloni on OMASTA MIELESTÄNI kauniimpi kuin parikymppisenä. Enhän minä sanonutkaan olevani mitenkään vanha. Kommentoin vaan että mullakin on tämmönen tilanne että nuorempana olin huonomassa kunnossa ja kroppakaan ei ollut niin "tikissä" :)
Laittakaas kuvia niin arvioidaan. Ei puheiden perusteella oikein voi mitään johtopäätöksiä tehdä kropan hyvyydestä tai huonoudesta.
Sama juttu, nyt ikää 43v ja olen parhaassa kunnossa ikinä (psyk ja fyys) ! 20veenä join siideriä enkä liikkunut. Nyt juoksen ja käyn salilla 4-5 krt vko, rasvaprosentti 20 ja olo AIVAN mahtava :D
Parikymmentä vuotta sitten ei ollut tällaista fitnesbuumia.
Nykyiset nelikymppiset urheilevat enemmän kuin parikymppisinä.
Niin! toki kannattaa nuorena jo aloittaa terveelliset elämäntavat. Kyllä voi keski-ikäisenäkin saada ittensä timmiin kuntoon, toki raskaudet jne voi jättää muutoksia vartaloon joita treenillä ei saa korjatuksi, mutta ei silti kannata treenaamatta jättää!
Olen 41 v, ja koen saaneeni lopultakin potentiaalini käyttöön, sekä fyysisesti että henkisesti. Voin hyvin, olen terve ja aikaansaava, nukun riittävästi enkä käytä enää alkoholia. Mutta vaikka voin paremmin nyt, näytän kyllä ikäiseltäni enkä muuta kuvittele.
Kyllähän silikonilla ja botoxilla saadaan ihan menevän näköisiä pakkauksia vähän vanhemmistakin naisista, mutta ei niilläkään ihmeitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaas kuvia niin arvioidaan. Ei puheiden perusteella oikein voi mitään johtopäätöksiä tehdä kropan hyvyydestä tai huonoudesta.
Uuu...tekisikö mielesi päästä lyttäämään jonkun nelikymppisen itsetuntoa kommentoimalla kuvaan kuinka hirveä ja roikkuva kroppa hänellä onkaan?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän silikonilla ja botoxilla saadaan ihan menevän näköisiä pakkauksia vähän vanhemmistakin naisista, mutta ei niilläkään ihmeitä tehdä.
Mitä sä saat tuosta? Onko sulle jotenkin erityisen tärkeää että "vanhemmat" naiset tuntisivat itsensä oikein rumiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheellisenkin on mahdollista priorisoida ajankäyttö niin että ehtii treenata. Ja ennen kaikkea syödä terveellisesti. Ja tosiaan minulla raskaudet eivät näy millään tavalla. Ap
Olen tässä kyllä samaa mieltä. Sitä voi vaihtaa vaikkapa tunnin tv-ohjelman katselun tunnin kotitreeniin. Paljon on myös omasta viitseliäisyydestä kiinni.
Se että raskaus ei ole jättänyt sinuun minkäänlaisia fyysisiä arpia tai ihon löystymistä on enemmänkin poikkeus kuin sääntö. Olet onnekas asian suhteen.
(kommentoija 17)
Toisen raskauden jälkeen varsanahka tuntuu löysemmältä, mutta päällepäin se ei näy. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheellisenkin on mahdollista priorisoida ajankäyttö niin että ehtii treenata. Ja ennen kaikkea syödä terveellisesti. Ja tosiaan minulla raskaudet eivät näy millään tavalla. Ap
Olen tässä kyllä samaa mieltä. Sitä voi vaihtaa vaikkapa tunnin tv-ohjelman katselun tunnin kotitreeniin. Paljon on myös omasta viitseliäisyydestä kiinni.
Se että raskaus ei ole jättänyt sinuun minkäänlaisia fyysisiä arpia tai ihon löystymistä on enemmänkin poikkeus kuin sääntö. Olet onnekas asian suhteen.
(kommentoija 17)
Toisen raskauden jälkeen vatsanahka tuntuu löysemmältä kuin ennen, mutta se ei näy päällepäin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä saat tuosta? Onko sulle jotenkin erityisen tärkeää että "vanhemmat" naiset tuntisivat itsensä oikein rumiksi?
En ole tuo, jolle kommentoit. Mutta ihan ohiksena huomautan, että se olet sinä, joka vetää yhtäläisyysmerkit iän näkymisen ja rumuuden välille. Kaunis voi olla vanhankin näköisenä, mutta jos aikoo näyttää samalta kun nuorena, se vaatii aika paljon rahaa eikä siltikään oikein onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuu...tekisikö mielesi päästä lyttäämään jonkun nelikymppisen itsetuntoa kommentoimalla kuvaan kuinka hirveä ja roikkuva kroppa hänellä onkaan?
Jos se on kroppa on niin hyvässä kunnossa ikään nähden, että pitää oikein foorumilla mainostaa niin laittakaa nyt hyvät ihmiset kuviakin niistä niin päästään oikein joukolla ihastelemaan. Vai eikö sittenkään ole ihan niin hyvässä kunnossa kuin annetaan kirjoituksilla väittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No saahan sitä päässään ajatella, että kroppa on kuin parikymppisellä, mutta fysiikan lait vaan taitaa päteä ihan jokaiseen omasta mielipiteestä huolimatta. Ihminen vanhenee eisille voi mitään vaikka moni kovasti vastaan yrittää rimpuillakin. Ei sillä, että pitäisi rimpuilu lopettaa kokonaan ja antaa ajan tehdä tepposensa, mutta todellisuuden taju on hyvä säilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo, jolle kommentoit. Mutta ihan ohiksena huomautan, että se olet sinä, joka vetää yhtäläisyysmerkit iän näkymisen ja rumuuden välille. Kaunis voi olla vanhankin näköisenä, mutta jos aikoo näyttää samalta kun nuorena, se vaatii aika paljon rahaa eikä siltikään oikein onnistu.
Huomauta toki ihan ohiksena. Aivan totta, minähän se tässä vain vetelen merkkejä. Tuo kommentti jota lainasin oli vain ystävällinen kehu vanhemmille naisille :) Pahoittelut!
Kyllä se vaan niin on, että kannattaa liikkua ja elää muutenkin terveellisesti, jos haluaa elää loppuun asti hyvää elämää. Minulla on ollut tästä esimerkkinä kaksi hyväkuntoista vanhaksi elänyttä pirteää mummoa.
Olen 45- vuotias ja olen liikkunut aina. Kun olin parikymppinen, niin kyllä silloinkin kuntoiltiin ahkerasti. Tosin silloin ei niin yleistä ollut naisten painoharjoittelu kovilla painoilla. Lähinnä ihmeteltiin Kike Elomaan bodausta. Oli normaalimpaa liikkua pitkiäkin matkoja kävellen tai pyörällä, niin jo lapsesta asti.
Sama on jatkunut ja nykyäänkin käyn ryhmäliikunnassa, salilla, lenkeillä ja uimassa liki joka päivä. Se on ihan elämäntapa. Nyt kun lapset ovat isoja, niin ehtiikin eri tavalla.
Fitness- innostuksen myötä saleille on tullut naisille suunnattuja painojen kanssa tehtäviä tunteja. Niihin on itsellenikin tullut innostus ja on mukava huomata miten sitä lihasmassaa on kertynyt oikein mukavasti.
Liikunnalinen elämä ja muut terveet elintottumukset koko elämän ajan näkyvät kyllä olemuksessa ja ryhdissä. Hulluahan se on väittää, että joku liikkumaton ylipainoinen kaksikymppinen olisi jotenkin paremmassa kunnossa ja paremman näköinen kuin ikänsä liikkunut ryhdikäs ja sopivan lihaksikas nelikymppinen. Tähän vielä päälle itsevarmuus ja aikuisen naisellinen tyyli, niin ei voida puhua samana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan niin on, että kannattaa liikkua ja elää muutenkin terveellisesti, jos haluaa elää loppuun asti hyvää elämää. Minulla on ollut tästä esimerkkinä kaksi hyväkuntoista vanhaksi elänyttä pirteää mummoa.
Olen 45- vuotias ja olen liikkunut aina. Kun olin parikymppinen, niin kyllä silloinkin kuntoiltiin ahkerasti. Tosin silloin ei niin yleistä ollut naisten painoharjoittelu kovilla painoilla. Lähinnä ihmeteltiin Kike Elomaan bodausta. Oli normaalimpaa liikkua pitkiäkin matkoja kävellen tai pyörällä, niin jo lapsesta asti.
Sama on jatkunut ja nykyäänkin käyn ryhmäliikunnassa, salilla, lenkeillä ja uimassa liki joka päivä. Se on ihan elämäntapa. Nyt kun lapset ovat isoja, niin ehtiikin eri tavalla.
Fitness- innostuksen myötä saleille on tullut naisille suunnattuja painojen kanssa tehtäviä tunteja. Niihin on itsellenikin tullut innostus ja on mukava huomata miten sitä lihasmassaa on kertynyt oikein mukavasti.
Liikunnalinen elämä ja muut terveet elintottumukset koko elämän ajan näkyvät kyllä olemuksessa ja ryhdissä. Hulluahan se on väittää, että joku liikkumaton ylipainoinen kaksikymppinen olisi jotenkin paremmassa kunnossa ja paremman näköinen kuin ikänsä liikkunut ryhdikäs ja sopivan lihaksikas nelikymppinen. Tähän vielä päälle itsevarmuus ja aikuisen naisellinen tyyli, niin ei voida puhua samana päivänä.
Juuri näin. Olen täysin samaa mieltä :)
Suhtautuivatpa naiset yhtä suurella ymmärryksellä myös siihen toisen sukupuolen vanhenemiseen heistä puhuessaan , niin sitä sen inspiroimaa vihapuhettakin olisi paljon vähemmän...
Eipäs nyt sotketa logiikkaa tähän, se on epänaisellista :D
Huonokuntoinen ja vetelä läski on joidenkin mielestä jotenkin ylempänä moraalisesti kuin omasta kunnostaan välittävät ihmiset. Tätä moraalista ylemmyyttä ei hetkauta sekään, että parempikuntoiset maksavat läskien sairauskulut. Läskien arvot (ei ne labrassa mitattavat, vaan etiikka nääs nääs) ovat vaan niin paljon paremmat, että he voivat maksattaa ongelmiensa hoidon muilla. Ja vastaavasti: ihminen, joka pitää itsestään huolta, ei sitten voi tietenkään olla kiinnostunut mistään muusta eikä käyttää aikaa minuuttiakaan mihinkään muuhun. Tai siis tällaisilla narratiiveillahan vasemmiston tiedostusläskit itseään lohduttavat. Totuuden kanssahan niillä ei ole mitään tekemistä. Eteenpäin tunteet ja läskit tursuen!