Mies on ihan uskomattoman tyhmä
Ärsyttää niin, ettei veri kierrä. Näin kauniisti sanottuna.
Oltiin sovittu miehen kanssa kesälle matka. Ollaan järjestetty lomat töistä kyseiselle ajankohdalle.
No kappas! Miehen lapsuuden kaverit ovat suunnitelleet miesten reissua kyseiselle ajankohdalle ja vieläpä samankaltaiseen kohteeseenkin kuin mihin mekin olemme menossa.
Mies olisi nyt kovasti lähdössä miesten kanssa reissuun ja ihan tosissaan oli sitä mieltä, että minä siirrän lomaani ja mennään sitten myöhemmin jonnekin toiseen paikkaan (koska onhan se nyt vähän tylsää mennä samankaltaiseen paikkaan kaksi kertaa saman kesän aikana). Voi vee.
Olisipa omat tyttökaverit siinä elämäntilanteessa, että heistä saisi reissuseuraa. Taitaisin viettää koko kesälomani tyttöjen kanssa reissussa.
Purkautuminen loppuu. Kiitos ja anteeksi!
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa tyhmyys tuli esiin? Itsekkyyttähän tuo vain on.
Itsekäs ihminen on tyhmä kun ei tajua sahaavansa omaa oksaansa pikku hiljaa.
Sä et tee tuollaisella miehellä yhtään mitään.
Miehet ovat useimmiten tyhmiä...... Ainakin omani on tunneälyltään. Oh hoijaa , ei voi kuin huokailla.
Oletteko teinejä, vaiko onko miehesi muuten vain jälkeenjäänyt henkisesti?
Yllättävän siistiä tekstiä ap kirjoitti.
Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa, jossa lomailu mieheni kanssa yhdessä olisi todella vaikeata järjestää ja hän kertoisi haluavansa peruuttaa yhteisen jo varatun lomareissumme, koska kaverireissu samaan aikaan, olisi tekstini Julkaisukelvotonta.
Ottaen huomioon, että edellisenä vuonna lomat eivät järjestyneet yhtä aikaa lainkaan ja nyt jos varattu lomamatka perutaan, se siirtyy ensi vuoteen ja epävarmuus silloinkon saako lomia yhtä aikaa.
Olisi kyllä niin pettynyt, yksinäinen olo, jos rakkain ihminen tuollaisen tempun tekisi.
Luulisi, että mieskin olisi innoissaan kun viimein onnistui yhteinen loma.
Ehkä hänen pitäisi olla kavereiden kanssa naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kyllä sen olen päättänyt, että lomaani en siirrä ja reissuun lähden vaikka sitten yksin.
Ärsyttää vaan jo sekin, että jos mies ei nyt tonne kaveriporukan reissulle mene niin varmaan saan kuulla aina sopivissa tilanteissa ainakin seuraavan vuoden ajan kuinka hän on "uhrautunut" vuokseni.
Minun mies oli suhteemme alkupäässä juuri tällainen, että kun kaverit ehdottivat jotain, oli heti menossa, vaikka oli minun kanssani sovittu jotain. Aina se oli vaan, että "kun niin harvoin näkee kavereita", jotka hänelläkin ovat perheellisiä. No, koska mies oli mahtava, mikäs siinä, täytyyhän sitä vähän joustaa ja kavereita täytyy nähdä...
Ajan myötä muutettiin yhteen ja hänen oli entistä helpompaa lähteä näille reissuille, koska "nähtiin koko ajan". Mikäs siinä, kyllä yhden leffaillan voi siirtää toiseen ajankohtaan...
Yhden kerran vaadin juurikin tällaisessa tilanteessa (oli jo maksettu ), että sovitusta pidetään kiinni ja sain tosiaan kuulla hänen "uhrautumisestaan" seuraavalla kerralla, kun tuli taas tällainen, että kaverit kävelivät minun kanssa sovitun yli.
Aikani myönnyin edelleen, kunnes hän teki viimeisen kerran minulle oharit: Olin siirtänyt lomani hänelle sopivaan kohtaan, meillä oli hotelli varattu ja lentoliput ostettu - ja hänen kaverit halusivat lähteä mökille. Siltä istumalta hän oli perumassa meidän lähtöämme ja silloin vasta tajusin, että minä tulen aina viimeisenä hänen prioriteettilistallaan.
Päätös syntyi ehkä sekunnin sadasosassa: soitin heti tutulle vuokravälittäjälle ja kysyin, että olisiko tällä tiedossa yksiötä. Puhelun jälkeen ilmoitin miehelle, että meidän juttu on tässä, että minä en tuhlaa enempää elämääni tällaiseen suhteeseen, jossa tulen aina viimeisenä.
Muutos tapahtui kertalaakista. Mies pyysi itkien anteeksi, myönsi tehneensä ajattelemattomasti ja lupasi, että ei enää koskaan tee niin.
Lupaus piti ja olemme olleet nyt naimisissa kaksi vuotta. Hänen menonsa eivät ole vähentyneet, eikä hän kysy edelleenkään "lupaani" mennä, vaan nyt hän varmistaa minulta, että onko joku tietty ajankohta sopiva ja jos ei ole, hän sanoo kavereilleen ihan suoraan, että meillä on jo sovittu muuta. Kaveritkin ovat oppineet, että hän ei viimeisenä porukan lapsettomana ole heittopussi, joka lähtee siltä istumalta, kun kavereilla sattuu olemaan "vapaailta".
Mieheni kertoi myös, että kaverienkin vaimot ovat olleet tyytyväisempiä, kun menot sovitaan etukäteen, eikä niistä tarvitse kuulemma kotona enää vääntää ja riidellä, kun näidenkin vaimot voivat suunnitella omia juttujaan.
Eropäätökseni tällaisessa tilanteessa korjasi siis useammankin parisuhteen.
Vierailija kirjoitti:
Onko mies nyt siis tosissaan menossa? Ja jos on, niin mitä kommentoit hänelle siihen?
Mulle toi olisi jo aihe eroon.
Ai sinä olet näitä itseään räväkäksi ja itsenäiseksi kuvaavia. Ok.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä tuohon jonkun esittämään kysymykseen vastaus: Mies on nähnyt kavereitaan viimeksi perjantaina.
Hyvä, että selvensit. Aluksi sain kuvan, että on harvinainen tapaus nähdä niitä lapsuuden kavereita. Itselle on.
Joo, jos on tilanne tuo, niin on kyllä tyhmä. Tietenkin sinun kanssasi reissuun olisi oikea ratkaisu.
Jos ei lähde, niin pyydä tosiaan joku muu.
Onpa kinkkinen. Keskustelun paikka.
Hyvistä ystävistä tuleekin pitää kiinni. Naisia tulee ja menee, mutta ystävät pysyvät. Näihän naiset ovat todistaneet päinvastaisessa tilanteessa. Vai onko se eri juttu?
K kirjoitti:
Eikös Sörsselsonkin jo sanonut että helpommalla saa uuden muijan kun parhaan kaverin?
Vedä monot jalkaan niin saat samalla kyydin äidin luo.
Tuo muuten pätee myös toisinpäin. Maailma on miehiä täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stöö kirjoitti:
Ihme niuhoja. Jos kerta harvoin pääsee äijäporukalla bailaamaan ja eukkokin sen tajuaa, niin tottakai täytyy lähtä. Bros before hoes.
Sinulla on ihan oikeus ajatella noin. Mutta älä luule, että kukaan nainen haluaa olla tuollaisen miehen kanssa.
Kuinka suuren menetyksen sen luulet olevan miehelle?
Todella suuren. Turha sinun on mitään muuta edes väittää.
En jaksanut lukea aloitusta, mutta miehesi on oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvistä ystävistä tuleekin pitää kiinni. Naisia tulee ja menee, mutta ystävät pysyvät. Näihän naiset ovat todistaneet päinvastaisessa tilanteessa. Vai onko se eri juttu?
Ei ehkä se kestävin resepti pitkään parisuhteeseen. Olipa tässä nyt kyseessä miehet tai naiset. Jokainen tietty itse päättää miten tulee onnelliseksi. Valinnoilla vaan tapaa olla seurauksensa.
Mun miess olisi vain todennut kavereilleen, että jos kaveriporukan reissua ei voi siirtää, niin hän joutuu sen jättämään väliin, koska on varannut jo matkan minun kanssani. Tämän jälkeen kaveriporukan reissu siirrettäisiin, tai sitten mies menisi mahdolliselle uudelle kaverireissulle sitten seuraavan kerran mukaan. Case closed.
En ikinä edennyt seurusteluvaiheeseen samantapaisen sankarin kanssa, jonka aikatauluista ei ikinä voinut olla varma. Hän suunnitteli yleensä innoissaan yhteisiä menoja, mutta kuunteli niin paljon kavereitaan, että minä jäin rannalle ruikuttamaan hänen lähtiessään moniin paikkoihin yksin. Hän lisäksi ihmetteli huuli pyöreänä mikä minulle tuli, kun suutuin hänelle tosissani muutaman ja sen viimeisen kerran. Musta vain ei missään tapauksessa, siis ei missään tilanteessa ole hyväksyttävää ensin sopia, lyödä lukkoon saati kysyä toista mukaan ja antaa toisen odottaa ja suunnitella reissua ja lopulta vetää mattoa jalkojen alta ilmoittamalla että sori ei käykään.
Mies kyseli minua innoissaan mukaan kaverinsa tupareihin pienen ajomatkan päähän. Lopulta hän laittoi viestiä iltaa ennen, että kyytien takia olisikin parempi, etten tulisikaan mukaan ja hän lisäksi muistikin ettei minua oltu kutsuttu. No miten olisikaan, mutten olisi ollut ainoa tuotu avec mitä jälkeen päin valokuvia katselin. Mies siis oli sopinut kavereidensa kanssa kyydistä ja ollut heti valmis tiputtamaan minut matkasta kun joku vain niin määräsi ja hän oli pihi maksamaan bensat omasta autostaan puokkiin kanssani.
Näitä tilanteita tuli lukuisia lisää. Onnea muuten sille uudelle tyttöystävälle, mahtaa olla ihanaa.
Tämä riippuu paljon siitä miten apn mies käyttäytyy yleensä. Pitääkö sopimuksista kiinni vai onko ap aina se viimeinen vaihtoehto ellei mitään muuta tekemistä löydy.
Kerran elämässä - tapaus , niin ok, jos tätä on enemmän tai vähemmän koko ajan, niin ero.
Minäkin ihmettelen sitä että eikö todella olisi kaverimatkalle löytynyt muuta ajankohtaa.
Mutta minä en tuon jälkeen edes haluaisi lähteä yhdessä miehen kanssa koska tätä todennäköisesti harmittaisi peruuntunut matka kavereiden kanssa eikä enää malttaisi olla näyttämättä hapanta naamaa.
Kolmikymppisellä vielä kaverit mutta nelikymppisillä jo pitää kaverit kutsua kun jo ruuhkavuodet lähes kaikilla
Teillä on kommunikaatio ongelma. Ottakaa aikaa, istukaa alas ja keskustelkaa hetki kuin aikuiset. Mitä on sovittu? Ovatko molemmat pitäneet sovitusta kiinni? Kompromissi?
m30 kirjoitti:
Teillä on kommunikaatio ongelma. Ottakaa aikaa, istukaa alas ja keskustelkaa hetki kuin aikuiset. Mitä on sovittu? Ovatko molemmat pitäneet sovitusta kiinni? Kompromissi?
Kommunikaatio-ongelma?
Apn mies on itsekäs ja keskenkasvuinen.
Onneksi heillä ei ole lapsia.
Miksi on harvinaista, että kaikki viisi lapsuudenkaverista harvpin kaikki pääsevät yhteiseen reissuun?
Siksi, koska muut ovat vastuuntuntoisia ja heillä perhe menee ensin.
Apn mieshän näyttää aplle, että tämä on vain hätävara, kun parempaa seuraa ei ole.
Edelliskesänä ei lomat onnistuneet yhtä aikaa, jotein yhteistä lomamatkaa ei ollut. Nyt onnistuija matka varattiin, mutta mies valmis pwrumaan sen kavereidensa vuoksi.
Voin kuvitella apn tunnelmat, mutta mies viis veisaa tämän tunteista, elämänsä tärkeimmän ihmisen tunteista.
Kyllä sen sun miehen pitäis jättää sut! :)