Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemisten työttömyys - vaiettu aihe?

Vierailija
08.04.2018 |

Miksei akateemisten työttömyydestä puhuta enempää? Ovatko he täysin lannistuneet?
Lukeneita ja fiksuja ihmisiä on aktivoitavana ceeveen tekoon.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ddksskdkdck kirjoitti:

Koulunkaynti-avustaja, vahapatoinen tyo??:D

Mitä avustetuista oppilaista on tullut? Ei ainakaan menestyjiä. Jos olisi tulosperusteinen palkkaus, koulunkäyntiavustajien palkka olisi -4000 €/kk.

Vierailija
22/73 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi joku edes palkkaisi koulutetun ihmisen vähäpätöiseen suorittavaan työhön. Korkeintaan jonkinlainen sadismi voi olla syynä.

Olipas hyvin sanottu.

Olen korkeakoulun käynyt.

Minut on palkattu tavallaan ammattiani vastaavaan, suorittavaan työhön.

Olen lähes 9 vuotta kärsinyt työnantajani SADISMISTA kuullen joka välissä, ettei koulutuksellani ole mitään arvoa.

-Mä pyyhin perseeni jollain maisterinpapereilla!

Tajusin n. vuoden kuluttua, etten ole johtajan mielestäni kuin harmittava kuluerä, jolle täytyy palkkakin joskus muistaessaan maksaa.

Ikävä kyllä alani on vaikeasti työllistyvä.

Haluan ansaita elantoni ja elättää itseni ja lapseni enkä näistä syistä voi irtisanoutua.

Odotan muuta ratkaisua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutetut naiset on uhka vanhalle äijäköörille.

Nyt on menossa miesten viimeinen taistelu.

Eivät ymmärrä, että nyt ei ole enää kuten ennen.

Sitten valitetaan että sopivaa ihmistä ei vaan löydy vaikka on ilmoitettu paikasta jo moneen kertaan. Hakijat on olleet jotain kämysiä akkoja tai tyttösiä.

Tää on niin totta. Nainen ei ole koskaan oikean ikäinen.

Vierailija
24/73 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tolla logiikalla vammaset,sairaat ja vanhukset vois kuolla.

Vierailija
25/73 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi joku edes palkkaisi koulutetun ihmisen vähäpätöiseen suorittavaan työhön. Korkeintaan jonkinlainen sadismi voi olla syynä.

Olipas hyvin sanottu.

Olen lähes 9 vuotta kärsinyt työnantajani SADISMISTA kuullen joka välissä, ettei koulutuksellani ole mitään arvoa.

Tajusin n. vuoden kuluttua, etten ole johtajan mielestäni kuin harmittava kuluerä, jolle täytyy palkkakin joskus muistaessaan maksaa.

Haluan ansaita elantoni ja elättää itseni ja lapseni enkä näistä syistä voi irtisanoutua.

Odotan muuta ratkaisua.

Pomollasi taitaa olla huonompi koulutus kuin sinulla?

Vierailija
26/73 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas hyvin sanottu.

Odotan muuta ratkaisua.

Täytyyhän sulle paikkas näyttää!

Vierailija
27/73 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas hyvin sanottu.

Odotan muuta ratkaisua.

Selvästi on. Hän ei ole edes pätevä arvioimaan jostain maisterintutkinnon hyödyllisyyttä.

Vierailija
28/73 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemiset ihmiset eivät työllisty TE-toimiston kautta, eivätkä mitenkään hyödy toimiston tarjoamista palveluista.

Väärin on sanoa "ei mitenkään". Aika moni kuitenkin saa oikeuden opiskella työttömyyskorvauksella.

Vierailija
29/73 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän yleensä ne humanistit kipuile hanttihommissa ja ovat sitten vihaisia koko yhteiskunnalle omista vääristä elämänvalinnoistaan.

Vierailija
30/73 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän yleensä ne humanistit kipuile hanttihommissa ja ovat sitten vihaisia koko yhteiskunnalle omista vääristä elämänvalinnoistaan.

Minkälainen ihminen kirjoittelee tämmösiä?

Vierailija
31/73 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuitenkin huomata se tosiasia, että yliopistotason koulutuksen saaneiden työllisyysaste on noin 90%, kun vain peruskoulun varassa olevien työllisyysaste on vain 40%. Kouluttautuminen on yhä edelleen varmin tie työllistymiseen.

Vierailija
32/73 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisten tilanne heikkenee, koska nykyään ei ole varaa tehdä vääriä valintoja. Alanvaihto tehdään mahdollisimman vaikeaksi ja jos kerran lukiolaisena olet tehnyt väärän valinnak kärsit siitä loppuelämäsi. Uudet abi:t ja välivuosia pitäneet menee hakutilanteessa edelle vaikka olisit pätevämpi alalle.

Tilanne ei auta edes nuoria, sillä nyt he eivät uskalla ottaa opiskelupaikkaa vastaan, jos eivät ole 110% varmoja.

Vierailija
33/73 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uudelleenkouluttauisivat suorittavan tason tehtäviin, sähkömieheksi, lvi-asentajaksi jne'

Niinpä. Opintolainat niskassa osapäiväiseksi provikkapalkkalaiseksi tai nollasopimuksella. Miksei.

Vierailija
34/73 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää myös muistaa, että meillä on iso määrä akateemisia ihmisiä, jotka ovat työssä, mutta koulutustaan vastaamattomilla aloilla. Maisterismies siivoojana on tuhlausta. 

Minä olen maisteri koulunkäyntiavustajana. Onhan se vähän hassua kyllä, että näin tässä kävi. Hukkaan meni koulutus.

Rahallisesti saattoi mennä hukkaan, mutta oppilaiden kannalta ei.

Vierailija
35/73 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas hyvin sanottu.

Odotan muuta ratkaisua.

Selvästi on. Hän ei ole edes pätevä arvioimaan jostain maisterintutkinnon hyödyllisyyttä.

Motivoivaa kuunnella näitä "peruskoulupohjalta tässä työllistetään teitä pinsettinäppejä, mähhähhhäh, hyvin oon pärjänny ihan käytännön osaamisella, hähhäh, mitä hyötyy sullekkin on ollu vuosien pänttäämisestä ?"

"Antakaas ny tohtorille tilaa parakissa, häh häh"

"Se on maisterismies kyllä ku tietää nää asiat paremmin ku pomo. suatna"

"on olevinansa kuulemma parempikin ihminen ku on maisterin paprut kuulemma kehyksissä"

Tervetuloa vaan akateemiset hanttihommiin!

Vierailija
36/73 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää myös muistaa, että meillä on iso määrä akateemisia ihmisiä, jotka ovat työssä, mutta koulutustaan vastaamattomilla aloilla. Maisterismies siivoojana on tuhlausta. 

Minä olen maisteri koulunkäyntiavustajana. Onhan se vähän hassua kyllä, että näin tässä kävi. Hukkaan meni koulutus.

On kyllä totta, että oppilaani ja heidän vanhempansa ovat kiitollisia työpanoksestani. Se tuntuu hyvältä, tunnen kuitenkin tekeväni tärkeää työtä ja olen siinä jopa hyväkin. Aion kyllä yrittää vielä opiskelemaan muuta, jos vaan rahallisesti pystyn jotenkin. Saa nähdä. Palkallani en pysty maksamaan edes vuokraa, joten olemme lasten kanssa täysin riippuvaisia yhteiskunnan tuista työssäkäynnistäni huolimatta.

Vierailija
37/73 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Mun veli on tietojenkäsittelytieteen tohtori. Nelikymppiseksi asti tehnyt akateemista uraa, sitten yt:issä kenkää. Vuoden yritti hakea sekä yliopistojen paikkoja että yrityselämän paikkoja, mutta yliopistopaikoista mieletön kilpailu, ja yritykset taas ei ota it-hommiin tyyppiä jolla ikää 40 mutta kokemusta käytännön työstä lähes 0. Ulkomaille ei voi lähteä koska vaimo ja 3 lasta Suomessa. 

No, lopulta se luovutti yritykset hakea oman alan töitä ja nyt on Valiolla varastolla töissä sellaisen työvoimanvuokrausfirman kautta. Kuulemma sieltä enemmän tienaa kuin yliopistolta jos ottaa yötä ja iltaa paljon ja tekee pitkää päivää, mutta kyllähän se harmittaa kun hän oli niitä oikeasti omaan tutkimusalaansa intohimoisesti suhtautuvia ihmisiä.

Vierailija
38/73 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uudelleenkouluttauisivat suorittavan tason tehtäviin, sähkömieheksi, lvi-asentajaksi jne'

Oikeasti näissä töissä tarvittaisiin lisää tyyppejä, jotka osaavat sekä itse työt että esimiestehtävät, esiintymis- ja kirjalliset taidot, talousasiat jne.

Vierailija
39/73 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa motivoida oppilaita opiskelemaan, kun yliopiston käynyt on avustajana :D

ohis

Vierailija
40/73 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutetut naiset on uhka vanhalle äijäköörille.

Nyt on menossa miesten viimeinen taistelu.

Eivät ymmärrä, että nyt ei ole enää kuten ennen.

Tämä on totta.

Luojan kiitos ehdin elää nuoruuden ja seksuaalisen aikana silloin kun asiat olivat vielä lahkeellisen vinkkelistä tolallaan.

Nyt ei oo enää niin väliäkään.

Pelottaa tän päivän nuorten miesten joutuminen akkavallan alle tarpeettomiksi spermanluovuttajiksi.

M51

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan