Toisen ketjun inspiroimana: millaisiin törkeisiin bussikuskeihin olette törmänneet?
Minä en kerran meinannut päästä kyytiin kahvin kanssa , oli nätisti kannellisessa mukissa ja eiköhän aikuinen ihminen osaa juoda sotkematta....
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teini valitti että kuski ajaa ohi ja virnuilee vaikka näkee hänet ( asumme sivummassa eikä pysäkiltä tule muitaa kyytiin ) joten päätin ruveta salapoliisiksi ja menin pysäkille teinin mukaan, olin mustissa vaatteissa ja seisoin vähän sivummalla jottei kuski näkisi minua. Teinillä vaalea takki, heijastin takissa kiinni ja heilutti vielä bussikortin koteloa jossa heijastava pinta.. kuski hidasti ja painoi sitten kaasun pohjaan !
Tein valituksen asiasta. Sain vastauksen, jonka mukaan "kuljettaja ei ole ymmärtänyt pysäkin kuuluvan reittiinsä ". Anteeksi mitä?
Täällä Espoossa vastaavaa: kuski pysähtyy ja lyö oven kiinni hämmästyneen teinin nenän edestä, joka sitten yrittää koputtaa ovea ja katsoo kuskia silmiin kun tämä kaasuttaa pois. Tätä olen kuullut teineiltä vuosia ja ja omakin lapsi jäänyt pysäkille. Liekö syynä yleinen viha espoolaisia teinipoikaa kohtaan, ”kosto” jonkun muun teinin sikailusta vai ihan vaan kuskin k*sipäisyys.
Onhan teillä ne älypuhelimet missä kamerat.
Kuvatkaa pahat tilanteet, hehän ovat julkisisia palvelijoita.
Ja sitten juutubeehen, eiks se ole laillista?
Yks pysäytti ja raiskas.
Ja oli ihan iltapäivä.
Arvaatte kyllä kuskin, näitä uusia.
Ruskolla, turun lähellä tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtunut Helsingissä. Ajeltu pysäkin ohi, vaikka olin hyvissä ajoin heilauttanut kättä. Toinen tapaus oli, kun olin menossa ensimmäistä päivää uuteen työhön, ja olin kiireessä napannut mukaan kansitetun kahvikupin ja paketoidun sämpylän. Sisään astuessani sain raivotylytyksen, että kahvin kanssa et tule, tämä ei ole kahvila. Jätin juomattoman kahvin pois, kun en halunnut myöhästyä. Kysyin sitten ystävällisesti, että olisin jäämässä tietyllä pysäkillä pois, että voisikohan kuski ilmoittaa, kun en tunne seutua. Vastaus oli, että en ole kartta ja en tiedä mikä on mikin pysäkki. Onneksi sain apua ystävällisiltä kanssamatkustajilta. Muutenkin jännitti uusi työ ja sinne löytäminen, niin pahalla mielellä alkoi se päivä.
Sitten ratikkakuskit ovat luku erikseen. Jälleen erehdyin kysymään kuskilta neuvoa. Vastaus oli karjuntaäänellä, että tuolla on reittikartta. Olisi pitänyt ängetä täydessä ratikassa keskiosaan tihrustamaan pientä pränttiä, kun en tahtonut vääräänkään ratikkaan mennä. Kyse oli niinkin vaikeasta paikasta, kuin Hakaniemi, mutta ilmeisesti kuskien ei tarvitse tietää reittiensä pysäkkejä😄Sitten on lämitty ovia kiinni ja kaasuteltu pois nokan edestä, vaikka on oltu vielä pysähdyksissä ja nähty, että olen tulossa sisään. Joskus jopa 2 kertaa päivässä. Ja joskus vaan pokkana posoteltu ohi, kun olet pysäkillä. Ihanaa maksaa kallista hsl-kuukausilippua.
Juuri tuon takia vetuttaa käydä Helsingissä muuta kuin pakon edessä. Onko aivan pakko olla niin vetun tylynä?
Kun käy Turussa niin on aivan kuin eri planeetalle menisi, bussikuskit ovat viimeisen päälle mukavia ja jopa moikkaavat kyytiin tulevia.
No siinä tapauksessa ne on parantaneet tapojaan sen jälkeen kuin minä aloin kuusi vuotta sitten yksityisautoilijaksi. Kyllä minä muistan turun kuskien olleen useimmiten naama norsunvitulla. Toki pari leppoisaa huumorimiestä oli joukossa, mutta muuten olivat aika tympeitä.
Olenkohan sitten juuri niihin kahteen mukavaan törmännyt? Heh. Yksi neuvoi jopa tarkan reitin työpaikkahaastattelupaikalle, kun olin ihan eksyksissä.
Jouluna bussia ajoi joulupukkitamineissa kuski ja antoi joulukarkin. Lapset oli ihan täpinöissä.
Vierailija kirjoitti:
Yks pysäytti ja raiskas.
Ja oli ihan iltapäivä.
Ei ristus.
Tosi painajainen tommonen...hyi että .
Vierailija kirjoitti:
Yks pysäytti ja raiskas.
Ja oli ihan iltapäivä.
Ja uhri oli alaikäinen tyttö.
Meidän lähiöön ajoi ennen yks liikennöitsijä, jonka bussit olivat rämiä, ilmeisesti työnjohto hanurista ja kuskit kostivat kaiken asiakkaille. Olen maailman tyynin ihminen, mutta sain itse stressioireita kuljettajien karmeasta käytöksestä (huutaminen, haukkuminen, väkivallalla uhailu, simputtaminen, yms.).
Joka päivä jouduin kulkemaan tuolla bussilla vähintään kaksi kertaa. Elämä oli todella raskasta. Valitukset kaupungille eivät tuottaaneet tulosta ennen kuin usean vuoden jälkeen.
Stressioireet hävisivät täysin kun liikennöitsijä vaihtui ja saatiin normaaleja, jopa mukavia kuljettajia. Nyt muistan joka päivä kiittää kyydistä!
Menin bussilla toiseen kaupunkiin, tiesin maamerkeistä suunnilleen millä kohtaa pitää jäädä pois. Bussissa oli täyttä ja jouduin menemään aika taakse, mistä yritin sitten kurkkia oikeaa paikkaa painaa stop-nappia.
Tiesin, että oltiin jo lähellä kun bussi pysähtyi liikennevaloihin. Tai niin luulin! Seistiin ja seistiin paikallaan ja välillä kuski kurkki taustapeiliin sanomatta sanaakaan. Tuli jotenkin tosi omituinen fiilis... Kun vihdoin lähdettiin liikkeelle, ajattelin että ihan sama missä ollaan mutta jään seuraavalla pysäkillä pois. Kun painoin stop-nappia kuski avasikin vihdoin suunsa ja huusi, että just lähdettiin sun pysäkiltä!
Olin tuolloin vielä nuori & ujo ja joukkoliikenteessä matkustaminen jännitti muutenkin. Jäi pitkäksi aikaa tosi paske maku suuhun kuljettajan käytöksestä. Miten voi olla niin vaikea avata palveluammatissa suunsa?
- Kuski huusi että luuletko noiden v""n vaunujen mahtuvan kyytiin, huusin takaisin että sinä olet asiakaspalvelija ja nämä v""n vaunut tulevat nyt kyytiin ! Bussissa ei ollut paljon matkustajia, mutta ahdas korkea portaikko ja jotenkin suunniteltu todella huonosti lastenvaunujen kannalta. Se ei kuitenkaan ollut minun ongelmani, veronmaksajana minulla on täysi oikeus kyytiin vaikka lastenvaunut käytävällä poikittain.
- Kuski vaati minua heittämään take away-kahvini pois ennenkuin saisin tulla kyytiin, ilmoitin että kun virallinen lähtöaika ei ole vielä niin juon tämän tässä ja seisoin etuoven välissä kahvia hörppien ja kuskille nätisti hymyillen.
- Puhuin puhelimessa ja nauroin, kun lopetin puhelun kuski matki nauruani todella äänekkäällä tekonaurulla.
Vierailija kirjoitti:
Trollaatko? Bussissa ei juoda kahvia eikä limsaa eikä muutakaan, se läikkyy ihan varmasti - aikuiseltakin.
Meillä Jyväskylässä on bussikuskeja, jotka ajavat ihmisten päälle suojatiellä, niin en viitsi pikkuasioista valittaa.
E hän trollaa, meillä Helsingissä ei sentään ajella ihmisten päälle, että, ankeaa, jos siellä teilläpäin niin tehdään😯
Vierailija kirjoitti:
Minä en kerran meinannut päästä kyytiin kahvin kanssa , oli nätisti kannellisessa mukissa ja eiköhän aikuinen ihminen osaa juoda sotkematta....
Kaikkihan ovat omasta mielestään tarpeeksi aikuisia että eivät sotke, lisäksi bussissa voi tulla vaikka äkkipysähdys, jolloin ne kuumat kahvit on edellä olevan niskassa tai vierustoverin sylissä
Mikähän on virallinen kanta syömisiin/juomisiin? Voiko noutopizza tai mäkkärin pussi olla perusteltu syy siihen, ettei pääse kyytiin?
No mutta hienoa, onnea sinne jyväskyylään ja pysykäähän hengissä, t. Stadilainen, meillä ei sentään ajella työsjoilla ihmisiä hengiltä😃
Vierailija kirjoitti:
- Kuski huusi että luuletko noiden v""n vaunujen mahtuvan kyytiin, huusin takaisin että sinä olet asiakaspalvelija ja nämä v""n vaunut tulevat nyt kyytiin ! Bussissa ei ollut paljon matkustajia, mutta ahdas korkea portaikko ja jotenkin suunniteltu todella huonosti lastenvaunujen kannalta. Se ei kuitenkaan ollut minun ongelmani, veronmaksajana minulla on täysi oikeus kyytiin vaikka lastenvaunut käytävällä poikittain.
- Kuski vaati minua heittämään take away-kahvini pois ennenkuin saisin tulla kyytiin, ilmoitin että kun virallinen lähtöaika ei ole vielä niin juon tämän tässä ja seisoin etuoven välissä kahvia hörppien ja kuskille nätisti hymyillen.
- Puhuin puhelimessa ja nauroin, kun lopetin puhelun kuski matki nauruani todella äänekkäällä tekonaurulla.
Sellaiset tussukanvoimafantasiat siellä.
Vierailija kirjoitti:
Pitsalaatikko sylissä ja kuljettaja ilmoitti, että minun pitää a. Heittää maksamani pitsa ulos tai b. Kävellä. Kaatosateessa. 8 km.
Tein vihaisesti selväksi, että en todellakaan tee kumpaakaan ja muutama muu matkustaja huusi että päästä nyt se rouva kyytiin . Kuljettaja antoi periksi, mutta kaahasi nasta laudassa ja tuijotti peilin kautta niin mielenvikaisesti, ettå pelkäsin tosissani hänen ajavan kostoksi päin kalliota!
Anteeksi, mutta repesin tuolle viimeiselle virkkeelle.
Joensuussa joskus oli kuski, joka kaahasi varmaan kahtasataa. Ihmiset putoili penkeiltä ja vaunut liukui vaarallisesti.
En tiedä mistä psykopaatti-instituutista nämä työntekijät kaivetaan. Kun tuntuvat työssään kostavan kaikki elämänsä vääryydet. Sama kun sairaanhoitaja kiduttaisi potilaitaan ja nauraisi mielisairasta naurua.
En päässyt sisään bussiin, kun kuski ilmoitti että "mulla on nyt tauko ja tässähän ehtii vielä käydä runkulla ja kusella". Hetken päästä olisinkin päässyt mutta ei jostain syystä kiinnostanut. Sama kuski oli kourinut toista naismatkustajaa.
Raision Kerttulantiellä on 30 km/h ja 40 km/h rajoitus. Bussit ajavat säännöllisesti ihan helvetisti kovempaa.
Vierailija kirjoitti:
Trollaatko? Bussissa ei juoda kahvia eikä limsaa eikä muutakaan, se läikkyy ihan varmasti - aikuiseltakin.
Meillä Jyväskylässä on bussikuskeja, jotka ajavat ihmisten päälle suojatiellä, niin en viitsi pikkuasioista valittaa.
Trollaa ite, meillä stadissa ei sentään ajeta päälle, sorry, jos ongelmamme haittaavat, boit aina hankkia elämän.
Myrtsejä ne kyllä on, ehkä vähän erikoisiakin usein, sellaisia epäsosiaalisen oloisia. Täällä on yksi kuski joka usein unohtaa pysähtyä pysäkeille vaikka stoppia on painettu. Toinen taas sellainen joka teki ajon aikana kaikenlaista, söi eväitä, puhui puhelimessa (handsfreellä onneksi) tai rasvasi käsiä ja ohjasi rattia kyynärpäillä sen ajan. Tämä siis Lahdessa.
Minä törmäsin kerran bussikuskiin. Nousin jurrissa bussiin ja kompastuin askelmaan. Kaaduin puolittain bussikuskin päälle ja pudotin bussikorttini kuskin jalkoihin.
Julkiset palvelut työntekijöineen ovat kaupungin "käyntikortti".
Tapahtui kaverille , tosin noin 10 vuotta sitten:
moikkasi ratikkakuskille niin tämä tiuskaisi: vittuiletsä saatana.
Kai se nyt vähän on vuosien saatossa muuttunut meininki, onhan?