Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen ketjun inspiroimana: millaisiin törkeisiin bussikuskeihin olette törmänneet?

Vierailija
08.04.2018 |

Minä en kerran meinannut päästä kyytiin kahvin kanssa , oli nätisti kannellisessa mukissa ja eiköhän aikuinen ihminen osaa juoda sotkematta....

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollaatko? Bussissa ei juoda kahvia eikä limsaa eikä muutakaan, se läikkyy ihan varmasti - aikuiseltakin.

Meillä Jyväskylässä on bussikuskeja, jotka ajavat ihmisten päälle suojatiellä, niin en viitsi pikkuasioista valittaa.

Vierailija
2/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini valitti että kuski ajaa ohi ja virnuilee vaikka näkee hänet ( asumme sivummassa eikä pysäkiltä tule muitaa kyytiin ) joten päätin ruveta salapoliisiksi ja menin pysäkille teinin mukaan, olin  mustissa vaatteissa ja  seisoin vähän sivummalla jottei kuski näkisi minua.  Teinillä vaalea takki,  heijastin takissa kiinni ja heilutti vielä bussikortin  koteloa jossa heijastava pinta.. kuski hidasti ja painoi sitten kaasun pohjaan !

Tein valituksen asiasta. Sain vastauksen, jonka mukaan "kuljettaja ei ole ymmärtänyt pysäkin kuuluvan reittiinsä ".  Anteeksi mitä?    

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä jotkut ajavat punaisia päin, olen itse meinannut jäädä alle kun jalankulkijana minulle oli valot vaihtuneet vihreäksi... Ja joskus kuskit eivät halua ottaa kyytiin, jos bussi on melko täysi (ei kuitenkaan ihan). Aina joku toinen kyytiin pyrkijä on kuitenkin nostanut mekkalan, niin kuski on suostunut ottamaan meidätkin kyytiin.

Vierailija
4/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuskit jotka ajaa ohi pysäkin vaikka näytät hyvissä ajoin merkkiä että pysähtyy. Näitä on aikaajoin, vaikka ei olisi täysi bussi.

Vierailija
5/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsalaatikko sylissä ja kuljettaja   ilmoitti, että minun pitää   a. Heittää maksamani pitsa ulos tai b. Kävellä. Kaatosateessa. 8 km. 

Tein vihaisesti selväksi, että en todellakaan  tee kumpaakaan ja muutama muu matkustaja huusi että päästä nyt se rouva kyytiin . Kuljettaja antoi periksi, mutta kaahasi nasta laudassa ja tuijotti peilin kautta niin mielenvikaisesti, ettå pelkäsin tosissani  hänen  ajavan kostoksi päin kalliota!

Vierailija
6/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuski kiihdyttää mielipuolisesti ennenkuin ehtii istumaan.

Vierailija
7/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain kuskeilla on ihmeellisen  vainoharhainen ja vihamielinen  suhtautuminen syötäviin/juotaviin.  Kerran minulla oli vesipullo kädessä, hellepäivä ja kuski huusi että pullon on paras pysyä laukussa matkan ajan  tai lennän ulos!  Ja toisella kertaa, eri kuski tällä kertaa, suuttui täytekakusta jonka olin juuri hakenut leipomosta!

Ymmärrän, että teinit saattavat sotkea energiajuomilla mutta maalaisjärkeä voisi käyttää ja miettiä, alkaako aikuinen nainen syödä täytekakkua sormin ?!  

Vierailija
8/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 kilometriä tunnissa 40 rahoitusalueella koulun ja päiväkodin ohi.

Vierailija
9/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs järjen jättiläinen ajoi ilmeisen tahallaan sen verran pitkäksi, että jouduin kahlaamaan tennarit jalassa lumikasan yli päästäkseni bussiin.

Vierailija
10/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hki-Vantaa- välillä ajaa pari ulkomaalaistaustaista bussikuskia aivan järjettömän lujaa,  ei meinaa penkissä pysyä. Lastenvaunut heittelee välikannella. Varsikaan mummot ja papat eivät ehdi kunnolla istumaan, kun taas mennään nasta laudassa. Hullua ja tosi vaarallista.

Vierailija
11/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saanut vaunut nostettua kyytiin kun kuski  sulki ovet ja  lähti liikkeelle,  6v   tyttö jäi pysäkille.  Huusin kurkku suorana ja joku mummokin huusi että pysähtykää herran tähden, rouvan lapsi jäi ulos!  Kuski suostui pysähtymään vasta seuraavalla pysäkillä   ,  onneksi  tytär oli pitänyt  pään kylmänä ja palannut kotiin. 

Vierailija
12/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pensselisetä ei ymmärtänyt selvää suomea kun sanoin sille mihin olen matkustamassa.

Vierailija
13/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs järjen jättiläinen ajoi ilmeisen tahallaan sen verran pitkäksi, että jouduin kahlaamaan tennarit jalassa lumikasan yli päästäkseni bussiin.

Olisin jäänyt paikalleni ja odottanut että kuski peruuttaa oikealle paikalle.

Vierailija
14/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussi oli jo lähdössä pysäkiltä, mutta suostui vielä odottamaan minua, kun kuski huomasi, että juoksin kohti. Sisään päästyäni kuski vastasi tervehdykseeni murhaavalla mulkaisulla ja painoi napakasti kaasua toivoen, että kaatuisin pitkälleni lattialle nykäisyn voimasta (en kaatunut). Mietin vain, että jos noin jurppi odottaa maijamyöhäistä, niin miksi ihmeessä hän odotti. Omapa oli mokansa, ei minun.

Pari viikkoa sitten bussiin saapui noin kymmenpäinen aasialaisjoukko ja kohteliaita, kun yleensä ovatkin, jokainen heistä huikkasi vuorollaan kuskille tervehdyksen. Kuski ei vastannut heistä kenellekään mitään, minuakin oli vain mulkoillut jurona. Ihmettelen, eikö aikuista ihmistä hävetä tuollainen käytös.

Vierailija
15/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistui mieleen hauska tapaus kun bussikuski kaahasi kuin hullu niin joku pappa huusi takaa kuskille "tultiinko ouninpohjan etapille?".

Vierailija
16/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella maalaismaiseman bussipysäkillä täysin vaistonvaraisesti onneksi älysin hypätä alta pois syvään ojaan. Kuski olisi nimittäin niitannut minut ajamalla suoraan siihen missä sekuntia aikaisemmin oli odottamassa kyytiä. Liuku meni pitkäksi lumen takia tai tyypillä kesärenkaat, en tiedä mutta helvetti kun säikäytti.

Kömmin syvästä ojasta valkoisena ja shokissa kyytiin. Kuski ei sanonut sanaakaan taphtuneesta vaan starttasi muinamiehinä. 

Vierailija
17/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtunut Helsingissä. Ajeltu pysäkin ohi, vaikka olin hyvissä ajoin heilauttanut kättä. Toinen tapaus oli, kun olin menossa ensimmäistä päivää uuteen työhön, ja olin kiireessä napannut mukaan kansitetun kahvikupin ja paketoidun sämpylän. Sisään astuessani sain raivotylytyksen, että kahvin kanssa et tule, tämä ei ole kahvila. Jätin juomattoman kahvin pois, kun en halunnut myöhästyä. Kysyin sitten ystävällisesti, että olisin jäämässä tietyllä pysäkillä pois, että voisikohan kuski ilmoittaa, kun en tunne seutua. Vastaus oli, että en ole kartta ja en tiedä mikä on mikin pysäkki. Onneksi sain apua ystävällisiltä kanssamatkustajilta. Muutenkin jännitti uusi työ ja sinne löytäminen, niin pahalla mielellä alkoi se päivä.

Sitten ratikkakuskit ovat luku erikseen. Jälleen erehdyin kysymään kuskilta neuvoa. Vastaus oli karjuntaäänellä, että tuolla on reittikartta. Olisi pitänyt ängetä täydessä ratikassa keskiosaan tihrustamaan pientä pränttiä, kun en tahtonut vääräänkään ratikkaan mennä. Kyse oli niinkin vaikeasta paikasta, kuin Hakaniemi, mutta ilmeisesti kuskien ei tarvitse tietää reittiensä pysäkkejä😄Sitten on lämitty ovia kiinni ja kaasuteltu pois nokan edestä, vaikka on oltu vielä pysähdyksissä ja nähty, että olen tulossa sisään. Joskus jopa 2 kertaa päivässä. Ja joskus vaan pokkana posoteltu ohi, kun olet pysäkillä. Ihanaa maksaa kallista hsl-kuukausilippua.

Vierailija
18/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtunut Helsingissä. Ajeltu pysäkin ohi, vaikka olin hyvissä ajoin heilauttanut kättä. Toinen tapaus oli, kun olin menossa ensimmäistä päivää uuteen työhön, ja olin kiireessä napannut mukaan kansitetun kahvikupin ja paketoidun sämpylän. Sisään astuessani sain raivotylytyksen, että kahvin kanssa et tule, tämä ei ole kahvila. Jätin juomattoman kahvin pois, kun en halunnut myöhästyä. Kysyin sitten ystävällisesti, että olisin jäämässä tietyllä pysäkillä pois, että voisikohan kuski ilmoittaa, kun en tunne seutua. Vastaus oli, että en ole kartta ja en tiedä mikä on mikin pysäkki. Onneksi sain apua ystävällisiltä kanssamatkustajilta. Muutenkin jännitti uusi työ ja sinne löytäminen, niin pahalla mielellä alkoi se päivä.

Sitten ratikkakuskit ovat luku erikseen. Jälleen erehdyin kysymään kuskilta neuvoa. Vastaus oli karjuntaäänellä, että tuolla on reittikartta. Olisi pitänyt ängetä täydessä ratikassa keskiosaan tihrustamaan pientä pränttiä, kun en tahtonut vääräänkään ratikkaan mennä. Kyse oli niinkin vaikeasta paikasta, kuin Hakaniemi, mutta ilmeisesti kuskien ei tarvitse tietää reittiensä pysäkkejä😄Sitten on lämitty ovia kiinni ja kaasuteltu pois nokan edestä, vaikka on oltu vielä pysähdyksissä ja nähty, että olen tulossa sisään. Joskus jopa 2 kertaa päivässä. Ja joskus vaan pokkana posoteltu ohi, kun olet pysäkillä. Ihanaa maksaa kallista hsl-kuukausilippua.

Juuri tuon takia vetuttaa käydä Helsingissä muuta kuin pakon edessä. Onko aivan pakko olla niin vetun tylynä? 

Kun käy Turussa niin on aivan kuin eri planeetalle menisi, bussikuskit ovat viimeisen päälle mukavia ja jopa moikkaavat kyytiin tulevia.

Vierailija
19/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini valitti että kuski ajaa ohi ja virnuilee vaikka näkee hänet ( asumme sivummassa eikä pysäkiltä tule muitaa kyytiin ) joten päätin ruveta salapoliisiksi ja menin pysäkille teinin mukaan, olin  mustissa vaatteissa ja  seisoin vähän sivummalla jottei kuski näkisi minua.  Teinillä vaalea takki,  heijastin takissa kiinni ja heilutti vielä bussikortin  koteloa jossa heijastava pinta.. kuski hidasti ja painoi sitten kaasun pohjaan !

Tein valituksen asiasta. Sain vastauksen, jonka mukaan "kuljettaja ei ole ymmärtänyt pysäkin kuuluvan reittiinsä ".  Anteeksi mitä?    

Täällä Espoossa vastaavaa: kuski pysähtyy ja lyö oven kiinni hämmästyneen teinin nenän edestä, joka sitten yrittää koputtaa ovea ja katsoo kuskia silmiin kun tämä kaasuttaa pois. Tätä olen kuullut teineiltä vuosia ja ja omakin lapsi jäänyt pysäkille. Liekö syynä yleinen viha espoolaisia teinipoikaa kohtaan, ”kosto” jonkun muun teinin sikailusta vai ihan vaan kuskin k*sipäisyys.

Vierailija
20/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuon takia vetuttaa käydä Helsingissä muuta kuin pakon edessä. Onko aivan pakko olla niin vetun tylynä? 

Kun käy Turussa niin on aivan kuin eri planeetalle menisi, bussikuskit ovat viimeisen päälle mukavia ja jopa moikkaavat kyytiin tulevia.

No siinä tapauksessa ne on parantaneet tapojaan sen jälkeen kuin minä aloin kuusi vuotta sitten yksityisautoilijaksi. Kyllä minä muistan turun kuskien olleen useimmiten naama norsunvitulla. Toki pari leppoisaa huumorimiestä oli joukossa, mutta muuten olivat aika tympeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän