Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Juha Sipilä odottaa vaaleissa kansalta palkkiota pidetyistä lupauksista!

Vierailija
08.04.2018 |

- Sanotaan näin, että menen hyvin avoimin mielin ja mielenkiinnolla vaaleihin. Kun sanotaan, että Suomessa arvostetaan sitä, että saadaan aikaiseksi mitä on luvattu, niin pitääkö se paikkansa vai ei?
Juha Sipilä
Haluatteko, että sama hallitus jatkaa seuraavalle kaudelle kuten Juha odottaa?

Kommentit (558)

Vierailija
401/558 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Nyt näyttää siltä, että tavoite 72 prosentin työllisyysasteestakin voi toteutua kauden loppuun mennessä Sipilä hehkuttaa

Kyllä tilastokikkailu ja temppu"työllistäminen" ansaitsee kiitoksen.

on työtä palkalla ja on työtä ilman palkkaa, mutta silti molemmat on työtä.

Kyllä sä saat palkkaa, jos sä nostat työttömyyskorvausta. Jostain sekin raha tulee. Sun työnantaja on silloin valtio eli jos sä syöt valtion leipää sä myös laulat sen lauluja.

Palkkaa on se mistä maksat sotu yms maksuja. Se myös kerryttää eläkettä (jos sellaista tulee edes saamaan joskus).

TyöttömyysKORVAUKSELLA ei saa noita "etuja"

Koittaa nyt miettiä mikä ero on palkalla ja KORVAUKSELLA...

Nuo jankkaajat on jotain sinisten kannattajia tai laboranttiministerejä. Eivät he ymmärrä.

Sä et taida ymmärtää, että työssäkäyvät maksavat palkoista veroja, joista mm. maksetaan työttömyyskorvauksia. Suomessa sentään saa myös sitä ja muita tukia, jos on pienet tulot. Monissa maissa näin ei ole, vaan saat selvitä omin voimin.

Vierailija
402/558 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kynsin hampain vain kiinni kaikista eduista, joita olet saanut. Älä vaan yritäkään muuta eli älä mene harjoittelijaksi mihinkään pienellä palkalla, koska teet mielestäsi työtä ilmaiseksi. Makaa mieluummin loppulämäsi sohvalla. Älä yritäkään käydä mitään kursseja, sillä niistä eikä mistään muustakaan ole apua. Tyydy olemaan työtön ja nosta ilmaista rahaa. Vastuu elämästäsi kuuluu muille tai ainakin pääministerille. Älä vaan tee yhtään mitään pienellä korvauksella, sillä näin ammattitaitoinen ei edes sohvalla käänny sillä summalla, joka ei edes ole palkkaa. Ryve loppuelämäsi tässä kurjuudessa ja maksimoi se. Odota, että tulee uusi pääministeri, joka antaa sulle enemmän korvauksia ja antaa sune muutenkin löhötä. Hänen ohjelmansa on: passiivimalli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/558 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dunareille kiky ja työttömille aktiivileikkuri. Osakkeiden omistajille hallintarekisteri. Siinä ne on pipilän saavutukset. Turha odottaa kansalta kiitosta noilla näytöillä.

Rinne antaa sitten rahaa rutkasti, kun pääsee valtaan. Sitten kiitosta tulee ja kaikki on kuin Ellun kanat ja rahat loppuu. Seuraaville sukupolville ei sitten jää mitään, koska kaikki menee ja vielä tarvitaan lainaakin.

Ai tämä kokoomuksen "työttömät orjatöihin"-kampanja pelastaa Suomen?

Sangen naiivia.

Me olemme kaikki lopulta orjia, jos olemme toisen palveluksessa. Pakko olla orjana, jos muuta ei ole tarjolla. Pieni osa on pomoja.

Oletko noin pihalla?

Kyse on kahden luokan työmarkkinoiden luomisesta.

Sä itse olet pihalla. Pitää yrittää ja tehdä töitä, että elämä hymyilisi. Sä et taIda tietää, millaista työnteko on. Kyllä sä lähes myyt itsesi yritykselle, joka määrää sun tekemiset. Kenen leipää syöt sen lauluja laulat.

Eli teet itse 9€/pvä "töitä"?

Kyllä tekisin, jos kerran saisin näin työkokemusta. Kyllä sitä aina joutuu itsensä välillä myymään halvalla. Toki pyrkisin tekemään työni niin hyvin, että olisi mahdollisuus saada jossain parempaa palkkaa. Monet ottaa sellaisen paremmin töihin, joka on jossain töissä tai harjoittelemassa. Ei näytä hyvältä, jos ei ole mitään tehnyt pitkään aikaan. Yrittäisin myös hakeutu jollekin kurssille, jolla voisin osoittaa aktiivisuuteni.

Vierailija
404/558 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ja yleensä Pohjoismaissa on maailman paras sosiaaliturva. Siksi tänne yrittää tulla ihmisiä muualtakin. Ikävää täällä on se, että täällä joutuu menemään töihin. Se on monelle myös pettymys ja eläkeikäkin on 65. Moni ei jaksa olla niin pitkään töissä. Sitten petytään, kun ei rahaa saakaan niin paljon kuin haluaisi.

Vierailija
405/558 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dunareille kiky ja työttömille aktiivileikkuri. Osakkeiden omistajille hallintarekisteri. Siinä ne on pipilän saavutukset. Turha odottaa kansalta kiitosta noilla näytöillä.

Rinne antaa sitten rahaa rutkasti, kun pääsee valtaan. Sitten kiitosta tulee ja kaikki on kuin Ellun kanat ja rahat loppuu. Seuraaville sukupolville ei sitten jää mitään, koska kaikki menee ja vielä tarvitaan lainaakin.

Sangen naiivia.

Me olemme kaikki lopulta orjia, jos olemme toisen palveluksessa. Pakko olla orjana, jos muuta ei ole tarjolla. Pieni osa on pomoja.

Oletko noin pihalla?

Sä itse olet pihalla. Pitää yrittää ja tehdä töitä, että elämä hymyilisi. Sä et taIda tietää, millaista työnteko on. Kyllä sä lähes myyt itsesi yritykselle, joka määrää sun tekemiset. Kenen leipää syöt sen lauluja laulat.

Kyllä tekisin, jos kerran saisin näin työkokemusta. Kyllä sitä aina joutuu itsensä välillä myymään halvalla. Toki pyrkisin tekemään työni niin hyvin, että olisi mahdollisuus saada jossain parempaa palkkaa. Monet ottaa sellaisen paremmin töihin, joka on jossain töissä tai harjoittelemassa. Ei näytä hyvältä, jos ei ole mitään tehnyt pitkään aikaan. Yrittäisin myös hakeutu jollekin kurssille, jolla voisin osoittaa aktiivisuuteni.

Puoli vuotta sitten ajoit viimeksi polkupyörällä ja nyt et enää osaa ajaa sillä. Voi voi.

Kurssille vaan 9e korvauksilla tai jonnekkin työpajalle "töihin".

Ei taida Suomi oikein noin nousta.

Vierailija
406/558 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sangen naiivia.

Oletko noin pihalla?

Ei kukaan saa 9€/pvä pelletöistä oikeita töitä.

Olet juuri niitä suojatöissä itse huseeraavia epäkelpoja tai itse orjatyöläisistä suoraan hyötyviä sijoittajia.

Mietipä nyt itsekin --miksi firman joka aikoo pärjätä markkinoilla kannattaisi ottaa 9€/pvä työntekijöitä?

Niin just.

Vierailija
407/558 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Sanotaan näin, että menen hyvin avoimin mielin ja mielenkiinnolla vaaleihin. Kun sanotaan, että Suomessa arvostetaan sitä, että saadaan aikaiseksi mitä on luvattu, niin pitääkö se paikkansa vai ei?

Juha Sipilä

Jos itse olisin niin ajattelisin että tehän ette minua määrää. Minä olen johtaja ja minä päätän. Te olette hiljaa siinä. Asiat on sillä sipuli.

Sillä sipuli.

Vierailija
408/558 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko nostaa hattua tälle miehelle siitä, kuinka jäätävä pokka hänellä on. :D Nauroin tälle uutiselle jo päivällä ja yhä naurattaa, vaikka oikeasti tekisi mieli itkeä. Kuinka pöljinä meitä kansalaisia oikein pidetään? Tilastokikkailu ja valikoivuus uutisissa eivät enää toimi sumutuskeinona, kun Suomesta löytyy niin paljon aktiivisia (ei aktivoituja) ihmisiä, jotka jakavat tietoa niiden tilastojen takaa. Sorry, Sipilä, mutta propagandan ajat alkavat kohta olla ohi. Kannattaa kehitellä uusia keinoja, jos meinaat jatkossakin pysyä kiinni vallankahvassa.

Valitettavasti kylle se vaan valtaväestöön uppoo kun lähes kaikki mediat on mukana sumutuksessa.

Mutta kyllä sumutuksessa ylivoimaisesti taitavin puolue on kokoomus

Vierailija
409/558 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä poikki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juha Sipilä

Jos itse olisin niin ajattelisin että tehän ette minua määrää. Minä olen johtaja ja minä päätän. Te olette hiljaa siinä. Asiat on sillä sipuli.

Sillä sipuli.

Minä sanoisin vain kerran että minä olen pomo. Ketäs te olette?

Taidatte olla niitä jotka noudattaa valtaani. Sitten levittäisin leveän mielihyväisen hymyn itselleni. Pällistelisin täydellä hymyllä parrasvaloille. Minä, minä minä minä minä minä minä. Taputtaisin itselleni mielihyväistä sormenpää tapu taputusta. Yleensä tuollaisen työtaakan jälkeen maistuu leveä lounas veronmaksajien piikkiin ;) öhy jeäh öy jöäh hoaah hoaaah öy jeäh

Vierailija
410/558 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan äänestää vittuillakseni persuja.

Vierailija
411/558 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan äänestää vittuillakseni persuja.

Jos haluaa äänestää mutta ei voittaa ja todeta että ei tästä ainakaan pahemmaksi voi mennä niin varmat omat suosikkivalinnat ovat:

Siniset

Pers pers pers pers

kokoomus

keskustaan

Toki kommunistit ovat ihan hyvä valinta myös.

Vierailija
412/558 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös me vaan sitten Juhista äänestetä porukalla. Reilu mies on sen ansainnut!

Vierailija
413/558 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki samaa kokoomusta.paskapolitiikka

Vierailija
414/558 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sangen naiivia.

Oletko noin pihalla?

Olet juuri niitä suojatöissä itse huseeraavia epäkelpoja tai itse orjatyöläisistä suoraan hyötyviä sijoittajia.

Mietipä nyt itsekin --miksi firman joka aikoo pärjätä markkinoilla kannattaisi ottaa 9€/pvä työntekijöitä?

Niin just.

Ei sitä koskaan tiedä, missä se onni potkaisee?

Sen ainakin tiedän, ettei juuri kukaan ota vuosia työttömänä ollutta. Jotain pitää osoittaa tehneensä välillä. Entä sitten joku kurssi? Sillähän voi kanssa osoittaa aktiivisuutensa.

Vierailija
415/558 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Sipilän haastattelussa ei tullut mitään konkreettista esille, missä hän olisi onnistunut.

Onnistuminen on aktiivimalli, mutta se taitaa jäädä ainoaksi. Ne, jotka eivät halua tehdä töitä vastustavat aktiivimallia, mutta eihän rahaa tule loputtomasti ovista ja ikkunoista.

Sote-uudistus on ollut täysin farssi. Korjataan jotain, joka ei ole rikki ja siirretään verovaroja yksityisille lääkäriasemille, jotka eivät maksa Suomeen lainkaan veroja. Tällainen on BKT:ta heikentävää toimintaa ja valtion taloudelle haitaksi. Onnistuminen on siis, että tämä ei mennyt läpi, toivottavasti ei tulevaisuudessakaan.

Persoonana Sipilä vaikuttaa kylmältä kuin jääpuikko, hänen viestintätaitonsa ovat suorastaan onnettomat ja käsitys omasta hyvyydestä on aivan ristiriidassa saavutusten kanssa. Mitä ne saavutukset ovat?

Sipilä on epäonnistunut myös yrittäjien sosiaaliturvan parantamisessa. Heillähän pitäisi olla perustuslain suomat yhdenvertaiset oikeudet sosiaaliturvaan, mutta ei vaan ole. Ei ihme, että yrittäjyys ei näyttäydy Suomessa kovin kannattavana asiana. Jotta valtion talous saataisiin nousuun, yrittäjyyden pitäisi olla houkuttelevaa.

Myös moni töissäkäyvä vastustaa aktiivimallia. Esimerkiksi minä. Se on turhaa ihmisten kyykyttämistä ja maksaa veronmaksajille. Sipilällä on taipumusta sosialismiin ja siihen liittyvään valtion kontrolliin ja kansalaisten oikeuksien rajoittamiseen. Esimerkkinä kiky ja aktiivimalli. Taitaa olla Sipilä itse punikki.

Aktiivimallin yksi tärkeimmistä tavoitteista lienee lisätä ja helpottaa palkattoman työn teettämistä entisestään. Kokkarekepuli-”yrittäjät” sekä kaupungit ja kunnat kiittävät, kun työstä ei tarvitse enää maksaa kuin harvoille.

Eikös tässä taustalla ajeta mallia, jossa on pakko ottaa vastaan kokoaikatyötä, jonka palkkaus on pienempi kuin korvaukset? Ja kannattaa muistaa se tosiasia, että käsitettä minimipalkka ei ole olemassakaan - siinähän sitten työskennellään huonoimmillaan yhden (1) sentin kuukausipalkalla täysipäiväisesti...

Vierailija
416/558 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sangen naiivia.

Oletko noin pihalla?

Puoli vuotta sitten ajoit viimeksi polkupyörällä ja nyt et enää osaa ajaa sillä. Voi voi.

Kurssille vaan 9e korvauksilla tai jonnekkin työpajalle "töihin".

Ei taida Suomi oikein noin nousta.

Se on kyllä kovassa yritysmaailmassa totisinta totta, että koko ajan pitää kouluttautua ja käydä kursseja. Koko ajan tulee joku uudistus. Mieluummin työnantajat ottavat sellaisen, joka on ollut viime aikoina töissä.

Vierailija
417/558 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei mutta rikkaimmat rikastuivat ja se olikin tavoite! Joten kyllä taisi onnistua tässä hommassaan hyvinkin!

Ahneus on kuolemansynti

Ettekö tekin ole ahneita kun lisää haluatte. Kaikkihan sitä ovat.

Kaikki eivät ole ahneita. Aikoinani (parikymmentä vuotta) olin oikein tyytyväinen pieneen palkkaani (1600-1700€/kk), nyt pitkäaikaistyöttömänä saan vain ja ainoastaan 518€/kk.

Ei se oikeasti riitä kun eläminen ja asuminen nyky-yhteiskunnassa on kallista.

Jos kukaan ei minua suostu palkkaamaan olenko ahne jos sanon että en halua tehdä 24 tuntia viikossa töitä ja saada käteen kuussa 662 euroa, ilman eläke- ja lomakertymiä.

Kaiken joudun maksamaan itse, ruoan, sähkön, veden, vakuutukset, jos jokin menee rikki jossain vaiheessa ei ole enää varaa korjata tai ostaa uutta, esim jääkaappi.

Ihanko totta ahneutta?

Todellakin toivon että en vanhukseksi asti elä.

Vierailija
418/558 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sangen naiivia.

Oletko noin pihalla?

Niin just.

Ei sitä koskaan tiedä, missä se onni potkaisee?

Sen ainakin tiedän, ettei juuri kukaan ota vuosia työttömänä ollutta. Jotain pitää osoittaa tehneensä välillä. Entä sitten joku kurssi? Sillähän voi kanssa osoittaa aktiivisuutensa.

Tässä vajaan viiden vuoden aikana olen ollut kursseilla, työkokeilussa, yms toimenpiteissä.

En ole saanut yhtäkään kutsua työhaastatteluun, sadoista ja jopa sadoista työhakemuksista huolimatta.

Hakemukset ja cv:t lienevät huippukunnossa koska asiantuntijoiden kanssa niitä on viilattu.

Opiskelemaan olen hakenut useamman kerran, en ole tullut valituksi.

Aktiivinen olen ollut ja työelämää takana parikymmentä vuotta, muutama ammattitutkinto suoritettuna.

Kun putoaa niin putoaa.

Ei kuntouttavalla, kokeilulla ja kursseilla ole mitään meriittiä työnantajien silmissä, päinvastoin.

Vierailija
419/558 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei mutta rikkaimmat rikastuivat ja se olikin tavoite! Joten kyllä taisi onnistua tässä hommassaan hyvinkin!

Ahneus on kuolemansynti

Ettekö tekin ole ahneita kun lisää haluatte. Kaikkihan sitä ovat.

Kaikki eivät ole ahneita. Aikoinani (parikymmentä vuotta) olin oikein tyytyväinen pieneen palkkaani (1600-1700€/kk), nyt pitkäaikaistyöttömänä saan vain ja ainoastaan 518€/kk.

Ei se oikeasti riitä kun eläminen ja asuminen nyky-yhteiskunnassa on kallista.

Jos kukaan ei minua suostu palkkaamaan olenko ahne jos sanon että en halua tehdä 24 tuntia viikossa töitä ja saada käteen kuussa 662 euroa, ilman eläke- ja lomakertymiä.

Kaiken joudun maksamaan itse, ruoan, sähkön, veden, vakuutukset, jos jokin menee rikki jossain vaiheessa ei ole enää varaa korjata tai ostaa uutta, esim jääkaappi.

Ihanko totta ahneutta?

Todellakin toivon että en vanhukseksi asti elä.

Pieni tuloinen saa asumistukea. Muistutan vielä, että joku sinulle kustantaa nämä pienetkin rahat. Raha ei kasva puussa. Jos kerran ei tule toimeen, pitää tosissaan miettiä työhön menoa ensin pienelläkin palkalla. Työssäkäyvällä on toki enemmän rahaa, vaikka maksaakin veroa rutkasti. Hänellä ei taas ole juuri vapaa-aikaa. Nykyajan sähköpostit ja kännykät ovat muuttaneet työelämää ja pitää olla käytetyävissä myös aikoina, josta ei makseta. Jos aikaa jää, silloin pitää yrittää palautua seuraavaa päivää varten. Työntekijät ovat ikäänkuin yksityisyrittäjiä. Jos et sopeudu, uusia on tulossa.

Vierailija
420/558 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjanmaan lestomafian nokkamiehenä ja Osuusliike Arinan puhemiehenä Sipilä on onnistunut loistavasti ajamaan koko maan talouspolitiikkaa omien piiriensä eduksi.

Miettikääpä vaikka Sote. Terveydenhoidon uudistukseksi brändätty ja sellaisena kansalaisille myyty paketti jonka perimmäinen tarkoitus on maakuntauudistus. Sen avulla valtion rahaa lapataan maakuntiin jossa paikallipoliitikot pääsevät sitä kaikessa hiljaisuudessa suhmuroimaan omiin hankkeisiinsa. Raha ikäänkuin häviää julkisuudelta Näinhän Sipiläkin rikastui.

Kyllä minäkin noiden miljoonien edestä hymyilisin kuin hangon keksi kaikille vittuilijoille vaikka takaperseellä.

Tämä :)