Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on luokanopettajan palkka verrattuna lastentarhanopettajan palkkaan?

Vierailija
08.04.2018 |

Tiedän että lastentarhanopettajat saavat n. 2300€/kk koska olen ollut heidän sijaitsenaan. Itselläni on koulunkäyntiohjaajan koulutus ja teen näitä lastentarhanopettajan töitä niin kauan, kun pulaa koulutetuista ihmisistä on. Kiinnostaa vaan, noi palkat. Eli onko järkeä lukea maisteriksi? Nostaako se palkkaa kunnolla?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa seurata tätä luokanopetajien ja lastentarhanopettajien välistä kinaa, kun itse olen opettaja yliopistossa ja tienaan 7500 eur/kk

Pidän varsinkin lastentarhanopettajia "alakastina" itseeni nähden, enkä esim seurustele tai pidäsosiaalisia suhteita lastentarhanopettajien tasoisiiin ihmisiin

Olen töissä yliopistolla. Meillä professoreistakin noin suurta palkkaa saavat vain ne, joilla on professuurin lisäksi jotain erityistehtäviä, esim. laitosjohtaja, varadekaani, kandi- tai maisteriohjelman vastuuprofessori.

Vierailija
22/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajien vuoden 2013 keskiarvo palkkataso:

https://www.talouselama.fi/uutiset/nain-tienaa-eri-ammattien-palkkaelii…

Yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen opettajat 6329

Yliopisto- ja korkeakouluopettajat 6326

Yliopettajat (AMK) 6237

Opettajat ja muut opetusalan erityisasiantuntijat 5488

Lukion ja peruskoulun yläluokkien opettajat 4924

Muut peruskoulun yläluokkien ja lukion opettajat 4924

Erityisopettajat 4662

Aineenopettajat (peruskoulun alaluokat) 4557

Peruskoulun alaluokkien opettajat ja lastentarhanopettajat 4370

Ammatillisen koulutuksen opettajat 4234

Peruskoulun alaluokkien opettajat 3982

Luokanopettajat 3759'

Muut musiikin opettajat 3702

Lastentarhanopettajat 2721

Näkiskin tuollaisen palkan, t. luokanopena 15 vuotta, palkka 3250 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa seurata tätä luokanopetajien ja lastentarhanopettajien välistä kinaa, kun itse olen opettaja yliopistossa ja tienaan 7500 eur/kk

Pidän varsinkin lastentarhanopettajia "alakastina" itseeni nähden, enkä esim seurustele tai pidäsosiaalisia suhteita lastentarhanopettajien tasoisiiin ihmisiin

Olen töissä yliopistolla. Meillä professoreistakin noin suurta palkkaa saavat vain ne, joilla on professuurin lisäksi jotain erityistehtäviä, esim. laitosjohtaja, varadekaani, kandi- tai maisteriohjelman vastuuprofessori.

On teillä köyhä yliopisto. Meillä saa assaritkin yli 4 tonttua. Opettajat 7000 ja proffat noin 12000.

Vierailija
24/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On teillä köyhä yliopisto. Meillä saa assaritkin yli 4 tonttua. Opettajat 7000 ja proffat noin 12000.

eiköhän kyse ollut oaj-vedättäjästä joka haluaa valehdella palkat alakanttiin

Vierailija
25/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettaja on yksin luokassa oppilaittensa kanssa, vastuu opetuksesta ym. on siis hänen harteillaan, päiväkodeissa ymmärtääkseni hoitajat työskentelevät kimpassa? Eikä esimerkiksi eskareissa ole mitään kovin suuria opetuksellisia tavoitteita, paitsi tietysti paperilla.

Vierailija
26/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän näitä n. 2500.-/kk ansioita tienaavia luokanopettajia löytyy? Itse olen luokanopettaja pk-seudulta ja palkkani on 3560.-/kk ilman lisätunteja. Lisiä en kyllä enää palkkaani saa.

Vierailija
27/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä maassa? Tuttuni on proffana Harvardissa eikä hänenkään palkkansa ole noin paljon. Tosin proffan töiden lisäksi saa tehdä muualle sivuhommia (konsultointia) rajoitetun määrän.

Vierailija
28/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko muka koulunkäyntiohjaajan tutkinnolla pätevän lastentarhanopettajan palkkaa? Enpä ole kuullutkaan, että tuo ohjaajan koulutus olisi korkeakoulutasoinen ja rinnastettavissa kandidaattitason korkeakoulututkintoon.

Saan 10% pienemmän palkan, kun en ole pätevä, mutta työnantaja on antanut minulle henkilökohtaisen lisän, koska olen hänestä niin hyvä työssäni, että periaatteessa saan samaa palkkaa, kuin pätevät. Tykkään myös tästä työstä paljon. Ap

Tämä on vale, ainakaan kunnan palveluksessa tämä ei ole mahdollista. Epäpätevä ei voi saada mitään henk.koht.lisiä. Harva vakituinenkaan, pätevä saa henk.koht.lisää vaikka olisi lisäkoulutusta/-osaamista/rutkasti työkokemusta.

Vierailija
29/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän näitä n. 2500.-/kk ansioita tienaavia luokanopettajia löytyy? Itse olen luokanopettaja pk-seudulta ja palkkani on 3560.-/kk ilman lisätunteja. Lisiä en kyllä enää palkkaani saa.

Pk-seudulla luokanopettajan palkka kaikilla vuosilisillä on 3385 euroa. Olet joko kaksoispätevä tai saat jotain muita lisiä, joita et halua kertoa.

Vierailija
30/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko muka koulunkäyntiohjaajan tutkinnolla pätevän lastentarhanopettajan palkkaa? Enpä ole kuullutkaan, että tuo ohjaajan koulutus olisi korkeakoulutasoinen ja rinnastettavissa kandidaattitason korkeakoulututkintoon.

Saan 10% pienemmän palkan, kun en ole pätevä, mutta työnantaja on antanut minulle henkilökohtaisen lisän, koska olen hänestä niin hyvä työssäni, että periaatteessa saan samaa palkkaa, kuin pätevät. Tykkään myös tästä työstä paljon. Ap

Ehkä unissasi sillä henk.koht.lisiä ei todellakaan makseta sijaisille, varsinkaan epäpäteville. Muutenkin ovat kiven alla.

Vierailija
31/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😅

Vierailija
32/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajilla koulujen lomat, lastentarhanopettajille vuosilomat. Opettajilla opetusvastuu ja kokeiden pito, arviointi, joista vanhemmat voi valittaa.

Epäpätevällä lastentarhan oopettajalla ei varmaankaan mitään vastuuta? Paras palkka suhteessa vastuuseen!

Vierailija
33/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajilla koulujen lomat, lastentarhanopettajille vuosilomat. Opettajilla opetusvastuu ja kokeiden pito, arviointi, joista vanhemmat voi valittaa.

Epäpätevällä lastentarhan oopettajalla ei varmaankaan mitään vastuuta? Paras palkka suhteessa vastuuseen!

? Mitä oikein selität? Lto:lla vastuullaan 24 alle 6v.lasta tai 12 alle 3 v joista osa alle 1v.vauvoja? Eikä ole vastuuta? 😅

Vierailija
34/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? Mitä oikein selität? Lto:lla vastuullaan 24 alle 6v.lasta tai 12 alle 3 v joista osa alle 1v.vauvoja? Eikä ole vastuuta? 😅

onhan kokillakin vastuuta ruuasta, että asiakkaat saa sen ajoillaan

Vierailija
35/43 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onhan kokillakin vastuuta ruuasta, että asiakkaat saa sen ajoillaan

niin ja mitään pilaantunutta siinä ei saa olla, ruuan pitää olla hygienisesti tehtyä

Vierailija
36/43 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni on lastentarjanopettja ja hänen vuosiansionsa ovat yli 40.000 euroa vuodessa (ei muita tuloja). Jos palkka on 2.400 euroa kuukaudessa, niin vuosiansioksi ei voi muodostua yli 40.000 euroa.  Vai puhutaanko täällä nettoansioista.

Vierailija
37/43 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla varmasti kaikki ikälisät ja joku muukin lisä. Ei oo iso palkka, ei.

Vierailija
38/43 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon luokanopettajilla on ikälisä? Onko se viiden vuoden välein aina sama? Ala kiinnostaa.

Vierailija
39/43 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkan puolesta en lastentarhanopeksi ainakaan opiskele

Vierailija
40/43 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittavan yliopistonlehtorin (vaatimuksena tohtorintutkinto) palkka on n. 4000 euroa, ja aloittavan yliopisto-opettajan (jonka ei tarvitse olla tohtori) reilusti alle sen. Hyvä palkkakehitys sulla ollut.