Mikä on luokanopettajan palkka verrattuna lastentarhanopettajan palkkaan?
Tiedän että lastentarhanopettajat saavat n. 2300€/kk koska olen ollut heidän sijaitsenaan. Itselläni on koulunkäyntiohjaajan koulutus ja teen näitä lastentarhanopettajan töitä niin kauan, kun pulaa koulutetuista ihmisistä on. Kiinnostaa vaan, noi palkat. Eli onko järkeä lukea maisteriksi? Nostaako se palkkaa kunnolla?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Opettajien vuoden 2013 keskiarvo palkkataso:
https://www.talouselama.fi/uutiset/nain-tienaa-eri-ammattien-palkkaelii…
Yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen opettajat 6329
Yliopisto- ja korkeakouluopettajat 6326
Yliopettajat (AMK) 6237
Opettajat ja muut opetusalan erityisasiantuntijat 5488
Lukion ja peruskoulun yläluokkien opettajat 4924
Muut peruskoulun yläluokkien ja lukion opettajat 4924
Erityisopettajat 4662
Aineenopettajat (peruskoulun alaluokat) 4557
Peruskoulun alaluokkien opettajat ja lastentarhanopettajat 4370
Ammatillisen koulutuksen opettajat 4234
Peruskoulun alaluokkien opettajat 3982
Luokanopettajat 3759'
Muut musiikin opettajat 3702Lastentarhanopettajat 2721
Näkiskin tuollaisen palkan, t. luokanopena 15 vuotta, palkka 3250 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa seurata tätä luokanopetajien ja lastentarhanopettajien välistä kinaa, kun itse olen opettaja yliopistossa ja tienaan 7500 eur/kk
Pidän varsinkin lastentarhanopettajia "alakastina" itseeni nähden, enkä esim seurustele tai pidäsosiaalisia suhteita lastentarhanopettajien tasoisiiin ihmisiin
Olen töissä yliopistolla. Meillä professoreistakin noin suurta palkkaa saavat vain ne, joilla on professuurin lisäksi jotain erityistehtäviä, esim. laitosjohtaja, varadekaani, kandi- tai maisteriohjelman vastuuprofessori.
On teillä köyhä yliopisto. Meillä saa assaritkin yli 4 tonttua. Opettajat 7000 ja proffat noin 12000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa seurata tätä luokanopetajien ja lastentarhanopettajien välistä kinaa, kun itse olen opettaja yliopistossa ja tienaan 7500 eur/kk
Pidän varsinkin lastentarhanopettajia "alakastina" itseeni nähden, enkä esim seurustele tai pidäsosiaalisia suhteita lastentarhanopettajien tasoisiiin ihmisiin
Olen töissä yliopistolla. Meillä professoreistakin noin suurta palkkaa saavat vain ne, joilla on professuurin lisäksi jotain erityistehtäviä, esim. laitosjohtaja, varadekaani, kandi- tai maisteriohjelman vastuuprofessori.
On teillä köyhä yliopisto. Meillä saa assaritkin yli 4 tonttua. Opettajat 7000 ja proffat noin 12000.
eiköhän kyse ollut oaj-vedättäjästä joka haluaa valehdella palkat alakanttiin
Luokanopettaja on yksin luokassa oppilaittensa kanssa, vastuu opetuksesta ym. on siis hänen harteillaan, päiväkodeissa ymmärtääkseni hoitajat työskentelevät kimpassa? Eikä esimerkiksi eskareissa ole mitään kovin suuria opetuksellisia tavoitteita, paitsi tietysti paperilla.
Mistähän näitä n. 2500.-/kk ansioita tienaavia luokanopettajia löytyy? Itse olen luokanopettaja pk-seudulta ja palkkani on 3560.-/kk ilman lisätunteja. Lisiä en kyllä enää palkkaani saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä maassa? Tuttuni on proffana Harvardissa eikä hänenkään palkkansa ole noin paljon. Tosin proffan töiden lisäksi saa tehdä muualle sivuhommia (konsultointia) rajoitetun määrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko muka koulunkäyntiohjaajan tutkinnolla pätevän lastentarhanopettajan palkkaa? Enpä ole kuullutkaan, että tuo ohjaajan koulutus olisi korkeakoulutasoinen ja rinnastettavissa kandidaattitason korkeakoulututkintoon.
Saan 10% pienemmän palkan, kun en ole pätevä, mutta työnantaja on antanut minulle henkilökohtaisen lisän, koska olen hänestä niin hyvä työssäni, että periaatteessa saan samaa palkkaa, kuin pätevät. Tykkään myös tästä työstä paljon. Ap
Tämä on vale, ainakaan kunnan palveluksessa tämä ei ole mahdollista. Epäpätevä ei voi saada mitään henk.koht.lisiä. Harva vakituinenkaan, pätevä saa henk.koht.lisää vaikka olisi lisäkoulutusta/-osaamista/rutkasti työkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän näitä n. 2500.-/kk ansioita tienaavia luokanopettajia löytyy? Itse olen luokanopettaja pk-seudulta ja palkkani on 3560.-/kk ilman lisätunteja. Lisiä en kyllä enää palkkaani saa.
Pk-seudulla luokanopettajan palkka kaikilla vuosilisillä on 3385 euroa. Olet joko kaksoispätevä tai saat jotain muita lisiä, joita et halua kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko muka koulunkäyntiohjaajan tutkinnolla pätevän lastentarhanopettajan palkkaa? Enpä ole kuullutkaan, että tuo ohjaajan koulutus olisi korkeakoulutasoinen ja rinnastettavissa kandidaattitason korkeakoulututkintoon.
Saan 10% pienemmän palkan, kun en ole pätevä, mutta työnantaja on antanut minulle henkilökohtaisen lisän, koska olen hänestä niin hyvä työssäni, että periaatteessa saan samaa palkkaa, kuin pätevät. Tykkään myös tästä työstä paljon. Ap
Ehkä unissasi sillä henk.koht.lisiä ei todellakaan makseta sijaisille, varsinkaan epäpäteville. Muutenkin ovat kiven alla.
Vierailija kirjoitti:
😅
Vierailija kirjoitti:
Opettajilla koulujen lomat, lastentarhanopettajille vuosilomat. Opettajilla opetusvastuu ja kokeiden pito, arviointi, joista vanhemmat voi valittaa.
Epäpätevällä lastentarhan oopettajalla ei varmaankaan mitään vastuuta? Paras palkka suhteessa vastuuseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajilla koulujen lomat, lastentarhanopettajille vuosilomat. Opettajilla opetusvastuu ja kokeiden pito, arviointi, joista vanhemmat voi valittaa.
Epäpätevällä lastentarhan oopettajalla ei varmaankaan mitään vastuuta? Paras palkka suhteessa vastuuseen!
? Mitä oikein selität? Lto:lla vastuullaan 24 alle 6v.lasta tai 12 alle 3 v joista osa alle 1v.vauvoja? Eikä ole vastuuta? 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
? Mitä oikein selität? Lto:lla vastuullaan 24 alle 6v.lasta tai 12 alle 3 v joista osa alle 1v.vauvoja? Eikä ole vastuuta? 😅
onhan kokillakin vastuuta ruuasta, että asiakkaat saa sen ajoillaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onhan kokillakin vastuuta ruuasta, että asiakkaat saa sen ajoillaan
niin ja mitään pilaantunutta siinä ei saa olla, ruuan pitää olla hygienisesti tehtyä
Vaimoni on lastentarjanopettja ja hänen vuosiansionsa ovat yli 40.000 euroa vuodessa (ei muita tuloja). Jos palkka on 2.400 euroa kuukaudessa, niin vuosiansioksi ei voi muodostua yli 40.000 euroa. Vai puhutaanko täällä nettoansioista.
Vaimolla varmasti kaikki ikälisät ja joku muukin lisä. Ei oo iso palkka, ei.
Kuinka paljon luokanopettajilla on ikälisä? Onko se viiden vuoden välein aina sama? Ala kiinnostaa.
Palkan puolesta en lastentarhanopeksi ainakaan opiskele
Vierailija kirjoitti:
Aloittavan yliopistonlehtorin (vaatimuksena tohtorintutkinto) palkka on n. 4000 euroa, ja aloittavan yliopisto-opettajan (jonka ei tarvitse olla tohtori) reilusti alle sen. Hyvä palkkakehitys sulla ollut.