Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemusta yheisköyttöautoista?

Vierailija
08.04.2018 |

Enkä nyt puhu perheen tai yrityksen sisäsisesti yhteisistä autoista, vaan taloyhtiön tai muun yhteisön yksityisesti yhteyskäytössä olevista autoista.

Jos vaikka haluaa käydä viikon parin välein vaikka automarketissa suuremmilla ruoka-ostoksilla, eikä muuten tarvi autoa, niin joku kimppa- tai lainaussysteemi voisi toimia hyvin.

Mitenköhän tuollaiset systeemit käytännössä toimii ja mitä tulee maksamaan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuosta konseptista ei kyllä ole kokemuksia. Kaverit ovat kertoneet, että taloyhtiöauto toimii melko hyvin.

Itse käytän usein City Car Clubia, ja se on erinomainen! DriveNow vaikuttaa myös kivalta, mutta en tarvitse perusautoa kantakaupungissa.

En tiedä, millaisia systeemit ovat pääkaupunkiseudun ulkopuolella.

Vierailija
2/4 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi koska aina on joku joka hamstraa autoa itselleen enemmän kuin muut, ja sitten on myös se yksi possu joka piereskelee istuimet täyteen ja sotkee sitä huvin vuoksi koska "eihän se mun ole".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi koska aina on joku joka hamstraa autoa itselleen enemmän kuin muut, ja sitten on myös se yksi possu joka piereskelee istuimet täyteen ja sotkee sitä huvin vuoksi koska "eihän se mun ole".

Juuri ihmisten sikailun takia en ikinä ala yhteiskäyttöautoja käyttämään. Minä haluan autoni olevan siisti ja että se on käytettävissä silloin kun sitä tarvitsen. Miettikää nyt, ihmiset pärskivät, kaivavat nenää, syövät, juovat, nuuskaavat, kaivavat muniaan, tuovat bakteereja kaikilta mahdollisilta pinnoilta autoon. Ja tykkään vain omistaa auton, vaikka se on kallista.

Eli ei kiitos yhteiskäytölle.

Vierailija
4/4 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri ihmisten sikailun takia en ikinä ala yhteiskäyttöautoja käyttämään. Minä haluan autoni olevan siisti ja että se on käytettävissä silloin kun sitä tarvitsen. Miettikää nyt, ihmiset pärskivät, kaivavat nenää, syövät, juovat, nuuskaavat, kaivavat muniaan, tuovat bakteereja kaikilta mahdollisilta pinnoilta autoon. Ja tykkään vain omistaa auton, vaikka se on kallista.

Eli ei kiitos yhteiskäytölle.

En ole huomannut tuollaista käytöstä yhteiskäyttöautoissa! Ne ovat aina siistejä ja huollettuja. Tai pakut voivat olla vähän elämää nähneitä, mutta itsekin vain kuljetan niillä muuttokuormia tai muita tavaroita, joten ei haittaa.

Enemmän ärsyttää se, jos taksi sattuu olemaan epäsiisti. Sen takia kuljen nykyään Kovasella: niillä on lähes poikkeuksetta autot priimakunnossa. Vähän jänskättää, mitä taksilain muutos tuo tullessaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi