Voiko hampaan sisälle katkennut juurihoitoneula alkaa hälyyttää turvatarkastuksessa?
Kuinka herkkiä laitteet ovat? Neula on melko pitkä. Käsittääkseni sitä valmistetaan ainakin teräksestä ja nikkelin sekä titaanin seoksesta. Olen nikkelille aika allerginen. Voiko tästä olla haittaa hampaan sisällä eli voiko tulla allerginen reaktio?
Kommentit (22)
Jos laitteet ottavat pienenkin niin ei olisi kovin kiva joutua lentokentällä kaiveltavaksi... :D
Ap
Ihan normitilanne, älä hätäile suotta. Noin joka kolmannella ihmisellä on juurihoitoneula hampaassa. Ei hälytä eikä häiritse.
Muusta en tiedä, mutta ei se ainakaan turvatarkastuksessa hälytä. Minulla on oikomishoitojen päätteeksi laitettu hampaiden taakse rautalanka, jotta hampaat pysyy suorassa. Ja on siis moninkerroin suurempi kuin neula. Ja eikä ole tähän päivään mennessä hälyttänyt. Ja lanka on ollut suussa noin 15 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Nikkkelin ja titaanin seos :D. Meneppä jo valmiiksi Tukholmaan saat Nobelin. Tai sitten vastavuoroisesti pysyt siellä Konnevedellä.
Niin? Mikä tässä nyt on ongelma? Molemmat ovat alkuaineita ja niistä voidaan tehdä seos, NiTi seos. Ihan kuten monista muistakin metalleista. Vai meinaatko että pronssi tai messinki on ihan oma alkuaineensa ja että sitä löytyy ihan suoraan Talvivaarasta?
Voe voe....
Ap
Minulla on teräshauleja useita päässä, eikä ne tiettävästi hälytä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nikkkelin ja titaanin seos :D. Meneppä jo valmiiksi Tukholmaan saat Nobelin. Tai sitten vastavuoroisesti pysyt siellä Konnevedellä.
Niin? Mikä tässä nyt on ongelma? Molemmat ovat alkuaineita ja niistä voidaan tehdä seos, NiTi seos. Ihan kuten monista muistakin metalleista. Vai meinaatko että pronssi tai messinki on ihan oma alkuaineensa ja että sitä löytyy ihan suoraan Talvivaarasta?
Voe voe....Ap
Se on todella tarpeellinen ja multitubulaaritissinen seos. Onko Mierontie jo auki vai oletko vielä eilisissä höyryissä?
Ps Se myös hälyttää jo Hirvaskankaalla, kun olet matkalla sinne Tikkakosken lentokentälle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on jätetty sinne?
Tässä erilaisia vaihtoehtoja:
- sitä ei saada pois juuren kärjestä ja poistoyritys heikentäisi/vaurioittaisi hammasta, tai
- sitä ei tarvitse poistaa, jos juuressa ei ole infektiota.
Useinhan ne jätetään sinne, eikä niistä seuraa sen kummempia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on jätetty sinne?
Tässä erilaisia vaihtoehtoja:
- sitä ei saada pois juuren kärjestä ja poistoyritys heikentäisi/vaurioittaisi hammasta, tai
- sitä ei tarvitse poistaa, jos juuressa ei ole infektiota.
Useinhan ne jätetään sinne, eikä niistä seuraa sen kummempia ongelmia.
Kiitos vastauksesta. Enpä tiennyt, nyt tiedän.
no kyllä ne suuremmat ongelmat varmaan tulee siellä lentokoneessa paineenvaihtelun seurauksena kun se neula siellä alkaa vihloa...
Vierailija kirjoitti:
no kyllä ne suuremmat ongelmat varmaan tulee siellä lentokoneessa paineenvaihtelun seurauksena kun se neula siellä alkaa vihloa...
Ja toinen Konneveden kasvatti vastaa :D Oletteko naapuruksia siellä Konnevedellä?
Mulla on polvet täynnä rautaa. Aiemmin hälytti ja otettiin aina tarkempaan syyniin. Enää ei ole vuosiin näin käynyt ja lennän monta kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla lejeerinkilepakko
En ole lesbo
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voe voe....Ap
Se on todella tarpeellinen ja multitubulaaritissinen seos. Onko Mierontie jo auki vai oletko vielä eilisissä höyryissä?
Ps Se myös hälyttää jo Hirvaskankaalla, kun olet matkalla sinne Tikkakosken lentokentälle.
Jostain syystä en tajua mikä sinun ongelmasi on asian suhteen. Kannattaa varmaan vilkaista metalliseos Wikipediasta jos metalliseokset tuntuvat humpuukilta. Nikkelistä ja titaanista kun voidaan tehdä seos ja tästä seoksesta voidaan edelleen tehdä metallisia instrumentteja, joita voidaan hyödyntää esim. hammashoidossa.
Terveisiä Porvooseen
Pyydä hammaslääkäriä ottamaan röntgenkuva hampaasta, niin että siinä näkyy neula. Tallenna kuva puhelimeesi. Esitä se lentokentän turvatarkastuksessa, jos jäät syyniin. Ikävää, että hammaslääkäri on katkaissut neulan sisääsi, itse reklamoisin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä hammaslääkäriä ottamaan röntgenkuva hampaasta, niin että siinä näkyy neula. Tallenna kuva puhelimeesi. Esitä se lentokentän turvatarkastuksessa, jos jäät syyniin. Ikävää, että hammaslääkäri on katkaissut neulan sisääsi, itse reklamoisin siitä.
Voihan siitä reklamoida, mutta yleensä siitä ei ole mitään hyötyä!
Jos neulan katkeamisen todetaan aiheutuneen hammaslääkärin huolimattomuudesta JA se aiheuttaa selkeää haittaa, joitain korvauksia voi saada. Mutta näin käy aniharvoin, joten ei maksa vaivaa...
Vierailija kirjoitti:
Voiko muka näin oikeasti käydä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan siitä reklamoida, mutta yleensä siitä ei ole mitään hyötyä!
Jos neulan katkeamisen todetaan aiheutuneen hammaslääkärin huolimattomuudesta JA se aiheuttaa selkeää haittaa, joitain korvauksia voi saada. Mutta näin käy aniharvoin, joten ei maksa vaivaa...
Mun tapauksessa asiasta on vireillä ilmoitus koska hoito ei mennyt muutenkaan putkeen....
Ap