Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö tässä tilanteessa soittaa hätäkeskukseen

Vierailija
08.04.2018 |

Miehen mielestä ei, mun mielestä tottakai.

Eli joku tuntematon oli hiippaillut terassillamme. Tottakai varastettavaa etsimässä, mutta ei siellä mitään ole näin talvella, ainakaan mitään arvokasta. Eikä kesälläkään oikeastaan kuin puutarhakalusteet ja ehkä grilli sitten. Asutaan luhtitalon alimmaisessa rauhallisella alueella.

Mä sanoin miehelle, että tottakai, pitää, koska se etsii varastettavaa ja varmasti menee jonnekin muualle, niin pitää ilmoittaa että poliisi käy katsastamassa alueen ja siksikin, että edes häipyy jos näkee poliisin vaikkei kiinni saataisikaan itseteossa. Mies sanoi, että kun ei vienyt mitään eikä meillä ole mitään vietävää.

Alanuoli jos olet miehen kanssa samaa mieltä, ylänuoli jos olet mun kanssa samaa mieltä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille voi kait ilmoittaa netissäkin?

Vierailija
2/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan voi ilmoittaa poliisille netissä, mutta kyseessä siis aamuyö ja varmaan tyyppi olisi hyvä saada kiinni rysän päältä? Meidän terassi on aidattu, joten sinne ei pääse vahingossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai meinaat että poliisi tuhlaa resurssejaan tulemalla paikalle katsomaan jalanjälkiä lumessa, kun mitään rikollista ei ole tapahtunut? Olisiko noilla muutakin tekemistä.

Vierailija
4/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti soittaa turhaan hätäkeskukseen. Tilaat varmaan taksinkin sieltä.

Se ei ole paikka kiireettömille rikosilmoituksille.

Vierailija
5/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sitä toki tarkoittanutkaan, että olisi meille pitänyt tulla mitään tutkimuksia tekemään, vaan katsastelemaan alueelle, että liikkuuko siellä joku hämäräperäinen tyyppi ihmisten terasseilla. Poliisille ei ole nykyään enää omaa numeroa. Tiedän tapauksen, että vastaavassa tilanteessa on saatu autovarkaan rysän päältä kiinni (meidän entisessä asuinkaupungissa naapurista).

Ap

Vierailija
6/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis tyypin pitää antaa jatkaa etsiä varastettavaa ihmisten pihoilta ja terasseilta? ok. En soita sitten, jos tapahtuu uudestaan. Siinäpähän varastaa mujilta, kun meillä ei ole mitään varastettavaa. Eipä se minua oikeastaan kiinnostakaan, mitä tuosta muista välittämään.

Vierailija
7/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat poliisille tottakai. Nykyäänhän ne menevät hälytyskeskuksen kautta. Kerrot vaan heti että poliisille asia niin osaavat yhdistää. Poliisille on tärkeä tueto että alueella liikkuu mahd. rikollisjengi. Usein nuo tosiaan katsastavat useamman paikan.

Vierailija
8/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kysyn huomenna asiaa poliisilta itseltään. Ne tietää paremmin. Joka tapauksessa ne ajelee öisin ympäriinsä päivystämässä ainakin Poliiseissa.

Kukaan ei oikein tajunnut, että en minä meille sitä poliisia ollut soittamassa. Jos poliisille olisi nykyään oma numero vielä, niin sitten varmaan oltaisiin eri mieltä. Mä olen kyllä edelleen sitä mieltä, että hämäräperäiset tyypit ihmisten terasseilla on syy siihen, että poliisit käyvät ajamassa kiekan alueella.

Vierailija
9/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuyöllä tapahtunut ja nyt olisit soittamassa hätäkeskukseen?

Ei todellakaan ole hätäkeskuksen asioiden piirissä tämä. 

Ei kyllä minkään rikosilmoituksenkaan, jos ei kerran mitään viety. Onhan se lievää kotirauhan rikkomista käydä toisten terassilla, mutta niin lievää, ettei se mihinkään toimenpiteisiin johda. 

Vierailija
10/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olisin ilmoittanut, juurikin tuosta syystä että joa siellä joku systemaattisesti etsii pihoilta varastettavaa. Häkessä ne sitten päättävät onko juuri nyt joku partio sillä tavoin vapaa, että ehtii paikat tsekkaamaan.

11/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ilman muuta ilmoittaa, jos näkee henkilön kuvaamassasi tilanteessa. Jos pelkät jäljet, niin silloin minusta ei.

Häke ja poliisi tietävät, miten toimia. Jos on vaikka pahoinpitely ilmoitettu lähellä niin voi olla tekijä karussa, murtomies, känninen kuski jne.

Tai toinen tyyppi muistisairaat ja vastaavat.

Vierailija
12/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asun neljännessä kerroksessa ja parvekkeeni on lasitettu!

Vierailija
13/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamuyöllä tapahtunut ja nyt olisit soittamassa hätäkeskukseen?

Ei todellakaan ole hätäkeskuksen asioiden piirissä tämä. 

Ei kyllä minkään rikosilmoituksenkaan, jos ei kerran mitään viety. Onhan se lievää kotirauhan rikkomista käydä toisten terassilla, mutta niin lievää, ettei se mihinkään toimenpiteisiin johda. 

En sanonut missään kohti, että olisin nyt soittamassa mihinkään. Vaan mies oli hereillä ja havainnut tyypin, muttei ollut unenpöpperässä välittänyt. Kyse on siitä, että jos yleensä havaitsee tyyppejä liikkeellä yöllä aidatun terassin sisäpuolella, niin soittaako polisiille? Mies vähätteli asiaa, mutta minä sanoin, että pitäisi soittaa, koska varmasti etsii niin kauan kuin löytää jotain varastettavaa ja poliisin paikallakäyntikin yleensä vähän pelottaa pikkurikollisia. Isoja ei pelota sekään.

Vierailija
14/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai meinaat että poliisi tuhlaa resurssejaan tulemalla paikalle katsomaan jalanjälkiä lumessa, kun mitään rikollista ei ole tapahtunut? Olisiko noilla muutakin tekemistä.

Ai en meinaa tuota todellakaan. Ap

Vierailija
15/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteeriset mammat taas vaudissa...

Vierailija
16/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos mä olisin sun naapuri ja sun pihaltasi olisi viety tavaroita, toimisinko oikein jos en ilmoita mitään kellekään kun näen hiippailijoita omalla terassilla?

En usko, että tätä tapahtuu kovin usein näillä seuduin, mutta kysyn naapureilta onko heiltä viety mitään kunhan heitä näen.

Ap

Vierailija
17/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kaukaa haettua, että joku koluisi terasseja varastamisen toivossa. Eihän niissä käytännössä mitään rahanarvoista ole. Pikemminkin oli tutustumassa murtomahdollisuuksiin. 

Kysy naapureilta havainnoista. Kyllä sinänsä on aivan asiallista ilmoittaa epämääräisestä hiipparista asuinalueella. 

Vierailija
18/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi muuten unohtua mainita, ettei tämä tapahtunut edes viime yönä, vaan tästä on jo aikaa muutama päivä. Tämä ei ollut kysymys siitä, että pitäisikö nyt soittaa, vaan yleensä jos havaitsee. Aika olennainen asia jäi aloituksesta pois, mutta unohdin taas että täällä on omatulkinta-tapa.

Vierailija
19/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS Itse en ollut edes kotona, kun olin lomalla papan ja mummon luona vähän auttelemassa.

Vierailija
20/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hätäkeskusasia, ellei tyyppi ole just pyrkimässä sisään sieltä terassin ovesta. Tee ilmoitus netin kautta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän