Olenko outo, kun ajattelen että tuskin miehet oikeasti toivoo vakituista parisuhdetta?
Otsikossa kysymys. Huomaan että mietin aina automaattisesti, kun on puhe pareista tai parisuhteesta tai vaimoista tai seurustelusta, että eihän nuo suhteen miesosapuolet varmasti halua tuota, että ovat tuon saman kanssa koko ajan. Jostain syystä ajattelen aina, että mies joka sanoo kaipaavansa parisuhdetta, kaipaa oikeasti hetkeksi jotain naista joka tuntuu uudelta ja jännältä, mutta sen jälkeen kohta jotain uutta. Minulla on siis pelko tai käsitys, että miehet eivät halua sitoutua yhteen naiseen vaan haluaisivat joko useita rinnakkaisia tai peräkkäisiä suhteita. Esim. jos täällä tai muualla joku yksinäinen mies kertoo ettei ole seurustellut ja kaipaa suhdetta, mietin vain että haluaa siis vasan panna ja mieluiten useita. En usko, että kaipaisi yhden naisen ja haluaisi olla sen kanssa loppuun asti. Olenko aivan hakoteillä, ja onko teillä arvauksia miksi ajattelen näin pessimistisesti?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#ihankaikkimiehetsitäjatätä vol. kuusitoistamiljoonaa
Kuten ap totesi miehet ihan itse tätä uskomusta vievät kovaa vauhtia eteenpäin.
Käänteisesti ajatellen voisi taas kerran kysyä, mitä tavoiteltavaa tai sitoutumisen arvoista nykyisissä suomalaisissa "voimaantuneissa" naisissa taas olikaan?
Itse en keksi yhtäkään syytä.
Ihan oikeassa olet. Eiväthän miehet liiton takia tee mitään samoja asioita kun naiset. Ei nimet vaihdu, eivät häälehdet miehille ole. Raukkoja naiset kun kaiken tekevät sen eteen joka ei sitoudu. Säälittävää tyrkyttämistä.
On naisia jotka kelpaavat vain panopuiksi ja on naisia joiden seurassa viihtyy aidosti ja joita voi lisäksi panna.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me miehet tai ainakin osa halutaan sellainen luotto kumppani, jonka kanssa on mukava ja hyvä olla. Mielellään elämän loppuun asti. Tuttu ja turvallinen, mikä sen parempi olisi.
Näin paljon yläpeukkuja. Tämä on suorastaan ennenkuulumatonta. Kiitos Naiset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käänteisesti ajatellen voisi taas kerran kysyä, mitä tavoiteltavaa tai sitoutumisen arvoista nykyisissä suomalaisissa "voimaantuneissa" naisissa taas olikaan?
Niin kun olisi kiva saada avuton kynnysmatto vaimoksi, jota voisi hallita ja käyttää hyväksi lopun elämää.
Vierailija kirjoitti:
Puhutko suomea äidinkielenäsi? Saatko kelan korvaamia palveluja? Oletko kärsinyt aivohalvauksen. Ok, miehet biologisina olentoina ovat moniavioisia, vaan älykkäimmät ja kypsimmät haluavat vakinaisen suhteen ja liiton jonkun soveliaan naisen kanssa. Minäkin haluan.
Miltä tuntuu saada nimi ihmiseltä jolle ei ole sukua ja joka voisi ottaa lukuisia vaimoja? Noloa, naiset. Miehiä ette saa tekemään mitään eleitä eteenne. Tyrkyt ;)
On miehiä, jotka haluavat vaihtaa. Ja on miehiä, jotka haluavat pitää yhden tutun ja rakkaan naisen (tietysti joku toinen nainen voi hetkellisesti himottaa, mutta sen ei tarvitse johtaa tekoihin). Onnekseni tunnen koko joukon jälkimmäisiä.
Vierailija kirjoitti:
On naisia jotka kelpaavat vain panopuiksi ja on naisia joiden seurassa viihtyy aidosti ja joita voi lisäksi panna.
Miehen seksuaalisuudenhan piti olla normaalia? Mitä pahaa on irtoseksissä? Eikös nainen saa vapaasti valita sen? Onhan vaimokin pelkkä miehen omaisuudessa oleva leikkikalu. Näin ne miehenne naisista puhuvat, oksettavaa.
Katsokaa miten miehet puhuvat seksikumppaneistaan. Ja sitten ihmettelette miksi miehen seksuaalisuutta ei saa kritisoida.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten suurin osa eroista tapahtuu naisen aloitteesta?
Se aloitteellinen nainen o miehe salarakas.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että alkoholistit ja väkivaltaiset miehet ei yleensä halua erota, ei myöskään pettäjät ja muut mulkkerot, vaan haluaisivat pitää akan ilmaisena piikana ja jatkaa kiusaamista.
Mun äidillä on seitsemän veljeä, kukaan heistä ei ole eronnut, pari on jo kuollutkin vanhimmat elossa olevat kasikymppisiä, ja aina ovat ihan onnellisilta vaikuttaneet. Yksi jäi leskeksi ja se oli hänelle todella kova paikka, kuoli pian sitten itsekin, se oli todella harmillista lapsille ja lapsenlapsille.
Kyllä miehetkin on ihan normaaleja ihmisiä suurin osa, ja haluavat normaalia rauhallista elämää ja vaimon rinnalleen vanhuuteen asti.
"Mutta sanokaa miehet haluatteko te oikeasti tehdä kaikkenne että pidätte sen yhden, vai että saatte vaan mahd. monta?"
Teemme parhaamme kykyjemme mukaan, jos nainen tekee saman. Moni nainen haluaa toiveidensa toteuttajan tekemättä itse samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kun olisi kiva saada avuton kynnysmatto vaimoksi, jota voisi hallita ja käyttää hyväksi lopun elämää.
Missä kohtaa implikoin näin?
Nainen taas tunkemassa sanoja miesten suuhun , eipä yllätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että alkoholistit ja väkivaltaiset miehet ei yleensä halua erota, ei myöskään pettäjät ja muut mulkkerot, vaan haluaisivat pitää akan ilmaisena piikana ja jatkaa kiusaamista.
Eihän nykynaiset osaa edes vettä keittää, ja pesukoneen napin painaminenkin on av-palstalla ulisemisen arvoinen asia.
Miehet ei halua ikinä jättää vaikka haluaisikin pois suhteesta...miehet välttelee konfrontaatiota. Ne odottaa että nainen haluaa erota kun on mennyt huonosti tarpeeksi kauan.
Minä olen parisuhteessa mutta mietin silti samanlailla kun ap. Se on biologiaa, mies ei vaan halua seksuaalisesti samaa naista kovin kauaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nykynaiset osaa edes vettä keittää, ja pesukoneen napin painaminenkin on av-palstalla ulisemisen arvoinen asia.
Kumpa olisi sellainen vanhojen hyvien aikojen kodinhengetär, jonka on nyrkin ja hellan välissä.
Hei mukavaa et tänne oli tullut vastauksia miehiltäkin, ja oli kiva kuulla näin anonyymisti (eli uskon ettei syytä valehdella) että miehet voivat haluta sen yhden hyvän, jonka kanssa olla onnellinen loppuikänsä.
Mietin osin eilen täältä tulleen ihmetyksen takia (vaikka sanoinhan että saa ehdottaa miksi ajattelen näin kummasti, jos tämä on kummaa) että johtuuko ajattelutapani siitä, kun ex julisti minulle suhteen alussa jonkinlaisena "tunteidentunnustuksena" että hän tekee joka aamu uudelleen valinnan kiinnostaako vielä olla minun kanssa ja kuulemma joka päivä valitsee minut (ylevällä äänellä sanottu) Tästä hämmennyin ja loukkaannuinkin ja sain kuulla olevani ymmärtämätön ja että ihmisellä pitää olla vapaa tahto. Näin sitten tyydyin elämään suhteessa jossa minun kiinnostavuuteni arvioitiin joka aamu uusiksi. Jätin ko. miehen 12 vuoden jälkeen, oli monta muutakin vikaa.
Nyt olen sellaisen miehen kanssa, joka haaveilee yhteisestä vanhuudesta jo (olemme kolmikymppisiä) ja sanoo olevansa hyvin onnellinen mutta minun suhtautumista varjostaa se että pelkään että hän ajattelee näin alussa koska olen vielä uusi ja jännä, mutta entä kun olen tuttu ja läpikotaisin vielä. Mutta koska täällä sanottiin rehellisesti että ei ole syytä epäillä jos mies näin sanoo, niin uskon sitten häntä.
Ps. miehet: miksiköhän saan miehen latelemaan rakkaudentunnustuksia, jos hän varovaisen pahoitellen ilmoittaa, että hän ei nyt kerkeä ehkä vastailla mahdollisiin viesteihin kun lähtee kaljoittelemaan, saunomaan tai ruuvaamaan jotain autoa äijäporukassa, ja siihen toivotan vain hauskaa iltaa ja sanon että kuulostaapa mukavalta? Onko tämä jotain semmoista että yleensä naiset suuttuvat jos mies tekee tämmöistä vai mistä syyllinen ilmoitus ja sitten rakkaudentunnustukset kun toivotettiinkin vain hauskaa iltaa?
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites tuo jo aika pitkä ketju että miesten syrjäytyminen on syy matalaan syntyvyyteen? Pelkkää p*skaa ja syy onkin ettei miehet edes halua suhdetta?
Luin ketjusta vain pari ekaa sivua joten en tiedä, mitä siellä miehet kertoi. Jotenkin musta vaan tuntuu, että kaikki liittyy vain siihen valloittamiseen ja hetken huviin. Esimerkiksi luin hiljattain, että köyhät miehet ovat hyviä rakastajia, koska eivät voi rahaa tarjota tai elintasoa, niin koittavat saada naisen pidettyä sänkytaidoilla. Jotenkin tuo kohta että pidettyä naisen särähti korvaan. Itse ajattelisin vaan että valloitettua. Mutta sanokaa miehet haluatteko te oikeasti tehdä kaikkenne että pidätte sen yhden, vai että saatte vaan mahd. monta?
t. ap
En tee kaikkeani saadakseni vaimoni pidettyä. Jos on tapaturmaa tai muuta sellaista teen kaikkeni että perheen kaikki jäsenet pärjäävät. Jos vaimolle ei tavallinen kelpaa niin antaa mennä ja uusi tilalle. 15 vuotta on näin menty ja kaksi alakouluikäistä lasta on
Ilmeisesti elän jonkun harvinaisuuden kanssa. Meillä se on mies, joka kosi ja halusi avioon ja jolle parisuhde on elämän tärkein asia.