Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö tuttavasi häihin tässä tilanteessa?

Vierailija
07.04.2018 |

Kyseessä siis tuttavani töiden kautta, emme ole ystäviä tai mitenkään läheisiä. Tuttavani on menossa kesällä naimisiin eräänä lauantaina. Itse hääjuhlaan en ole saanut kutsua (rajallinen vierasmäärä, minkä ymmärrän täysin), mutta hääpari laittoi kutsun häiden jatkoille. Sanoivat myös, että voi tulla aiemmin päivällä kirkkoon katsomaan vihkimistä.

Suhtaudun kutsuun hieman ristiriitaisesti, enkä osaa päättää mitä pitäisi tehdä. Toisaalta haluaisin olla kohtelias ja mennä kirkkoon/jatkoille, koska ovat kutsuneet. Toisaalta mietityttää, kun kyseessä ei ole ystävä vaan tuttava. Tiedän myös, että hääparilla riittää ystäviä/tuttavia, joten yksin eivät jatkoillaan olisi. Kutsu on tarkoitettu vain minulle ja sinkkuna joutuisin muutenkin menemään yksin. Yhden kesälauantain käyttäminen häihin tuntuu hieman ikävältä ajatukselta, sillä vapaita lauantaipäiviä ei vuorotyötä tekevällä juuri ole. Jos menisin jatkoille, kokisin myös kohteliaaksi lahjan viemisen.

Mitä itse tekisit tilanteessani? Jos osallistuisit kirkko-osuuteen tai jatkoille tai molempiin, veisitkö lahjaa?
A) Menisin kirkkoon ja jatkoille.
B) Menisin vain kirkkoon.
C) Menisin vain jatkoille.
D) En menisi juhliin lainkaan.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän häihin menisin, tuttavan en.

Vierailija
2/24 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut on varmaan kutsuttu kohteliaisuussyistä tai säälistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin kirkossa päivällä jos istuu omiin muihin menoihin. Kesäillasta nauttisin omien ystävieni kanssa.

Vierailija
4/24 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kertoo tarpeeksi miten paljon syitä kieltäytyä löydät. Eli älä siis mene, kun se näyttää olevan päällimmäinen fiilis.

Vierailija
5/24 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulis sun tilanteessa mieleen, et miksi mut on kutsuttu. Lahjan takia? Jotta bileissä olisi enemmän porukkaa? Kohteliaisuussyistä muun työporukan mukana?

Vierailija
6/24 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi ollenkaan.

Vierailija
7/24 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon introvertti ja mulla tökkisi toi yksin meneminen. Tuttavasi ei kuitenkaan ehdi jutella kanssasi koko iltaa. Tunnetko muita häävieraita? Mulle ois hirveä ajatus, et olisin yksin ihan vieraan porukan keskellä. Osaan kuvitella, kuinka nököttäisin yksin nurkassa muiden tuntiessa toisensa jo ennestään.

Vierailija
8/24 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

D. Ellei sulla oo joku kaveri joka on myös hääparille vain tuttava. Silloin voisin toki huvikseni mennä kaverin kanssa vain jatkoille humppaamaan, ei häihin. En yksinäni mihinkään juu. Lahjaksi joku kalliin näkönen halpa viinipullo.

Vierailija
9/24 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkossa voisin käydä. Jatkojen aikaan olisin luultavasti jo nukkumassa, ainakin jos ovat klo 20 jälkeen.

Vierailija
10/24 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäiskö joku mulle miksi kutsua häiden jatkoille sellaisia ihmisiä, joita ei ole kutsunut itse hääjuhlaan?

Vierailija
11/24 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin vain jatkoille.

Vierailija
12/24 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vapaat viikonloput on niin harvinaista herkkua et en menisi ellei kyse olis hyvästä ystävästä tai sukulaisesta.

Jos kyseessä on vain tuttusi, miksi menisit?

Vierailija
13/24 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, jos kutsuttaisiin pelkille jatkoille.

Vierailija
14/24 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa miettiä, mitä kuuluu tehdä, jotta toimii aina sosiaalisen paineen mukaisesti. En menisi.

Vierailija
15/24 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi ollenkaan. Yleensä tuollaiset juhlat eivät ole kivoja, jos ei tunne porukkaa kunnolla.

Vierailija
16/24 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeää sanoa näin, mutta tuttava tuskin huomaa poissaoloasi jatkoilla. Eiköhän juhli lähimpien ystäviensä kanssa. Älä siis suotta hukkaa aikaasi.

Vierailija
17/24 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tuollaisia jatkoja. Juhlisi vain häävieraiden kesken.

Vierailija
18/24 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoos

Vierailija
19/24 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi ollenkaan. Mikä ylipäätään on häiden jatkot? Ymmärtäähän sen, että vierasmäärä on rajallinen mutta ei sitä tarvitse noin alleviivaten tehdä. Sitten kutsutaan vain ne, jotka on mahdollisuus kutsua. 

Jatkot ymmärtäisi, jos ne olisi häistä täysin erillinen "hääjuhla" lähinnä kavereille ja tutuille järjestettynä mutta tolleen häiden jälkeen osa saa kutsun vain jatkoille, niin  ei ole mitään muuta kuin täysin junttimaista käytöstä. Anteeksi suoruuteni mutta kuulostaa enemmän siltä, että olet juhlien täyte, joka kutsuttaisiin jatkoille vain lahjan toivossa.

Keksisin parempiakin tapoja viettää lomapäiviäni, kun juhlistaakseni ihmisiä, jotka eivät oikeasti kaipaa seuraani. 

Vierailija
20/24 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi ollenkaan. Yleensä tuollaiset juhlat eivät ole kivoja, jos ei tunne porukkaa kunnolla.

Olen kerran ollut vanhan koulukaverin isoissa häissä, joissa en tuntenut kuin sulhasen vuosien takaa. Oli aika irtonainen olo siellä liki kolmensadan ihmisen keskellä, kun olin itse vielä selvin päin ja autolla liikenteessä. Ihmettelen itsekin miksi sinne ylipäätään menin.