Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten seuraat menojasi?

Vierailija
07.04.2018 |

Käytätkö appia kuukausibudjettisi seuraamiseen? Mitä appia suosittelet?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi seurata?

Mä en edes tiedä, paljon mun tilillä on rahaa.

Sen vain tiedän, että tarpeeksi menoja ajatellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri seuraa ollenkaan.

Vierailija
4/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan puntarilla rahasäkin painossa tapahtuvia muutoksia. Jos rahasäkki painaa alle viisitoita kiloa niin käsken hovimestaria hakemaan pankista lisää rahaa.

Vierailija
5/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan budjettia Ipadilla, noteseissa peruskuun kulurakenne, isot ylimääräiset menot merkitsen samaan esim. Vaatteet, kegät, matkat.

Välttämättömät

Bensa

Lyhennys

menot (vakuutus, sähkö, lämmitys, puhelinlaskut)

Lasten pakolliset menot (vaatteet, hankinnat)

1400

Joustavat

kahden viikon ruuat ja taloustavarat

300

Vaatteet 100

Lounas 100

Huvit, harrastukset, ulkonasyöminen 200

400

Yht. 2100

Lisäksi merkitsen puhelimeen mikä on tilin saldo kaupassa käynnin jälkeen. Jos käyttäisin käteistä näin ei tarvitsisi tehdä Tämä on ainut tapa pitää menot kurissa.

Kuukausittain laitan säästöön 300 Yl. Säästöt enevät lomiin tai isompiin kodin hankintoihin.

Systemaattista sen pitää olla jos aikoo säästää.

Vierailija
6/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuukausibudjetti. On tavoitteita mihin olen säästämässä ja sen verran olen kulutustani seurannut viime vuosina, että tiedän ilman selkeitä rajoja kulutuksen karkaavan käsistä ja rahat ohjautuvat herkästi vääriin paikkoihin. En elä yli tulojeni, +-0 on yleisin tulos kuukausittain ollut, mutta paremminkin rahani voin sijoittaa.

Kävin juuri läpi monta erilaista appia läpi ja nyt jäi kokeiluun Budget book, Google Playsta löytyy.

Vierailija
7/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaan pankkitilin saldon silloin tällöin nettipankista  ja säästän kuitit.Ei ole puhelinta johon vois appeja latailla, luojankiitos siitä.

Vierailija
8/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kun tilin saldo alkaa lähestyä nollaa niin sit totean menoja olleen liikaa.

Vierailija
9/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa. Tiedän että tuloja on enemmän kuin menoja, joten turha tuhlata aikaa budjetointiin..

Ennemmin vietän senkin ajan vaikka hyvän kahvin parissa espalla.

Vierailija
10/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa tilillä - menot ok

Rahaa ei tillä - menot ei ok

Palkkaa saadaan nettona 4800€/kk. Palkkapäivänä lähtee vastike ja lainan lyhennys sekä laskut maksuun. Säästötilille menee 1000€e/kk palkkapäivänä. Tilille jäävä summa on ruokaan ja kulutukseen. Ollaan päätetty ettei sen enempää tarvitse kulutusta seurata jos rahat ei kesken lopu.

Vierailija
11/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on excel-taulukot sekä perheen yhteisiin menoihin että omiin henkilökohtaisiin. Teen vuoden alussa vuosibudjetit ja seuraan kuluja. Olen saanut karsittua menoja ja tiedän aina, mihin minulla/meillä menee rahaa. Minusta tuo on mielenkiintoista eikä yhtään hankalaa. Tai oikeastaan hankalinta on ollut saada taottua miehen päähän, että tuo aina kuitin ostoksistaan. Jos kuittia ei näy, ne jää miehen omiksi maksettaviksi vaikka ostaisi ruokaa koko perheelle.

Vierailija
12/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtaan ihmettele etta niin monella on talousvaikeuksia, jopa hyvin toimeentulevilla. Tyoelamasta tuttuja kuluseurantaoppeja olen siirtanyt myos yksityistalouteeni.

Budjetoidut menot ja rahavirtaan vaikuttavat tekijat (vuokra, lainanlyhennys + korko, vastike) huomioin vakioina. Lasken yleensa kuukausittain rahavirtaennusteen. Juoksevat menot maksan kaikki luottokortilla. Kerran kuukaudessa kayn laskun lapi ja katselen silmamaaraisesti laskun lapi oikeellisuuden varalta. Yhdella laskulla olevata erittelysta saa hyvan kasityksen kun siina on kaikki lehtitilauskia, netflixia ja ruokakauppaa myoden. 

Vierailija
13/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on excel-taulukot sekä perheen yhteisiin menoihin että omiin henkilökohtaisiin. Teen vuoden alussa vuosibudjetit ja seuraan kuluja. Olen saanut karsittua menoja ja tiedän aina, mihin minulla/meillä menee rahaa. Minusta tuo on mielenkiintoista eikä yhtään hankalaa. Tai oikeastaan hankalinta on ollut saada taottua miehen päähän, että tuo aina kuitin ostoksistaan. Jos kuittia ei näy, ne jää miehen omiksi maksettaviksi vaikka ostaisi ruokaa koko perheelle.

Et voi olla tosissas!

Vierailija
14/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan käteistä "perusviikkobudjetin" verran, niin pysyn suunnilleen kärryillä. Tiedän paljonko laskujenmaksun ja tämän perusbudjetin jälkeen suunnilleen jää, mutta jos meinaan hankkia jotain isompaa, tarkistan saldon. Tämän kummempaa seurantaa en ole tarvinnut.

Vierailija
15/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuja seuraan excelissä. Tilipäivänä jätän tietyn summan seuraavan kuun ostoksiin ja bensaan, ja käyn mobiilipankissa vilkaisemassa saldoa. Jos varattu raha ei riitä koko kuulle, niin sitten voi miettiä mitä tuli ostettua ja tehdä tarvittavat korjaavat toimenpiteet (siirtää lisää rahaa, käyttää visaa tai kiristää vyötä).

Vierailija
16/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on excelissä taulukko, jossa laitan joka kuun alussa käytettävissä olevan rahan, ja loput säästötilille. jokaiselle päivälle euromääräisesti, mitä olen käyttänyt. Taulukko laskee, kuinka paljon rahaa olen käyttänyt kuukaudessa, kuinka paljolla sitä on jäljellä (Tuohon asettamaani tavoitteeseen), kuinka paljon saa keskimäärin käyttää per päivä, että se riittää.

Lisäksi taulukko näyttää päiväkohtaisen ja kuukausittaisen erotuksen tavoitemäärään suhteuttaen, eli jonain päivänä voi olla miinuksena, mutta kuukausitasolla näyttääkin plussaa - tai toisinpäin.

Tein tämän taulukon vuosi sitten, kun halusin aloittaa säästämisen erästä ostosta varten, ja tarkkailla, miten paljon rahaa käytän. Kun sain tämän ostoksen tehtyä, päätin jatkaa. Yritän laittaa niitä summia päivittäin, mutta yleensä menee viikonlopulle. Ehkä tämä on tapa, mutta helpottaa arkea paljon. Kun excelissä lukee, että tämä summa on käytettävissä loppu kuuhun, yritän siitä pitää kiinni. Välillä otan säästötileiltä, mutta en kovin usein.

Vierailija
17/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa menoja.

Tietyt asian kilpailutan säännöllisesti ja tapanani ei ole muutenkaan törsätä turhaan.

Kun ostan, ostan hyvää laatua ja tarpeeseen.

Ruokakaupassa seuraan tarjouksia ja kilohintoja. Koskaan en ole joutunut heittämään ruokaa roskiin.

Pääasiassa seuraan aktiivisesti tilin saldoa ja sitä kuinka se kasvaa.

Vierailija
18/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Kaikki menee mikä tulee. Eikä aina riitäkään.

Vierailija
19/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kuukausibudjetti. On tavoitteita mihin olen säästämässä ja sen verran olen kulutustani seurannut viime vuosina, että tiedän ilman selkeitä rajoja kulutuksen karkaavan käsistä ja rahat ohjautuvat herkästi vääriin paikkoihin. En elä yli tulojeni, +-0 on yleisin tulos kuukausittain ollut, mutta paremminkin rahani voin sijoittaa.

Kävin juuri läpi monta erilaista appia läpi ja nyt jäi kokeiluun Budget book, Google Playsta löytyy.

Lisään tähän vielä, että Mawi Software:n versio. Tässä oikeasti toimiva systeemi ilmaiseksi.

Vierailija
20/20 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös excel -taulukko. Välilehdellä eroteltuna kuukaudet ja siinä jokainen päivä. Merkkaan ihan kaikki menot siihen, lähes päivittäin. Se on mulla tallennettuna työpöydälle ja kun koneella joka päivä olen, on helppo lisätä menot sinne oikeaan sarakkeeseen. Selvää on, että otan aina kuitin ja kuitittomat muistan kyllä pari päivää. Seuraan auton menoja; bensa ja huollot + muut. Seuraan vakuutusmaksuja, vaatemenoja, kampaajamenoja, ruokakauppaan menoja, puhelin, ravintola, matkustusmenoja ym.

Asumiskulut (lainat, yhtiövastikkeet) totta kai ja merkkaan samaan taulukkoon myös tulot, jotka voi olla epäsäännölliset. Toisaalta teen sen siksi, ettei rahaa ole liikaa ja toisaalta on hyvä katsoa mihin rahat menee. Näkee esim. paljonko on alkuvuonna ollut bensakulut tai ruokamenot tai mistä voisi säästää.

Järkytyin kun huomasin, että mulla meni esim. tammikuussa ruokaan 327 euroa (olisin veikannut jotain 200 €) ja nyt huhtikuussa enää 248 kun olen koittanut tarkemmin katsoa mitä ostan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän