Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7v.tyttareni varasti eilen kaupasta

Vierailija
15.07.2008 |

Olin illalla ostoksilla kahden lapseni kanssa ja kassa veloitti minulta liikaa ja menin selvittamaan asiaa ja tytot katselivat hilpetooria siina edessani eraalta hyllylta.

7v. kavi nayttamassa erasta lelua minulle ja sanoin vain etta vie pois, en osta. No sitten illalla kavin peittelemassa lapsen kun olin itse menossa nukkumaan ja huomasin etta yopoydallaan oli sellainen loistepuikko (glow in the dark) ja hetken ihmettelin mista on sen kaivanut, mutta sitten muistin tapahtuman kaupassa! Grrrr...

Aamulla kysyin tytolta mista on sen saanut ja tama valehteli sen olevan viime vuoden halloween tavaroita. No en nyt niin tyhma ollut ja utelin lisaa ja lopulta tunnusti etta otti sen eilen kaupasta. Oli ottanut paketista pois jo kaupasta ja tyontanyt taskuunsa.

Miten rankaisen hanta? Keskustelu on jo kayty, tietaa etta teki vaarin, mutta kiusaus oli liikaa. Sanoin etta hanen olisi itse kaytava lelu palauttamassa kauppaan, mutta en ehdi kuin viikonloppuna. Mita tehdaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksipyytämään ja maksamaan.

Vierailija
2/10 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vasta sitten viikonloppuna. Se kokemus jää takuulla niin mieleen, ettei tee mieli enää ikinä mitään varastaa. Lähdet tietty mukaan henkiseksi tueksi, mutta niin ettet selittele tai puolustele tytön käytöstä.

t. äiti, jonka poika varasti koulusta ja joutui menemään nolona tunnustamaan opelle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on ihan hyväkin että joutuu kärvistelemään viikonloppuun asti, kun kerta valehtelemalla koitti peitellä.

Eipähän varasta toiste.

Eli yhdessä menette, ja pyydätte kauppiaan/myymäläpäällikön puheille. Sitten lapsi kertoo että otti eikä maksanut ja palauttaa lelun ja pyytää anteeksi.

Vierailija
4/10 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikahan sita pistaa tekemaan noin, kun varsin hyvin tietaa etta kiellettya? Blaah.

ap

Vierailija
5/10 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän lapsi on itsensä tuohon tilanteeseen saattanut. 7v jo aivan varmasti tietää, että varastaa.

Kauppaan vaan anteeksi pyytämään ja maksamaan ostos.

Vierailija
6/10 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan tarkkaan se, että seuraavalla kerralla lapsi vaan varastaa huolellisemmin, siis niin ettei jää kiinni. Lapsen Nolaaminen ei ole mikään ratkaisu tai tehokas kasvatuskeino.

Itsehän lapsi on itsensä tuohon tilanteeseen saattanut. 7v jo aivan varmasti tietää, että varastaa.

Kauppaan vaan anteeksi pyytämään ja maksamaan ostos.

Vierailija
7/10 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varastin kaupasta 5-vuotiaana purkan ja sain mennä suraavana päivänä(äidin kanssa) maksamaan sen ja pyytämään anteeksi. Eipä ole tullut sen jälkeen varasteltua. Se EI ole nolaamista, vaan lapsi tajuaa tehneensä väärin piste.

Vierailija
8/10 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten itse ratkaisisi tilanteen.

Tosiasia on, että ihminen tulee kohtaamaan elämässään noloja asioita, joten tekee ihan hyvää aloittelevalle kriminaalille.

Vierailija
9/10 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ne kasvatusvinkit kehiin.

Vierailija
10/10 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksipyytämään ja maksamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme