Oon lapsellinen, mutta vappu surettaa
Pohjustan: olen kolmivuorotyössä ja minulla ei ole kavereita. Meillä suunnitellaan työvuorolistat etukäteen.
Avomieheni pyysi että toivoisin vapun vapaaksi, että pääsisin mukaan hänen kaverinsa syntymäpäiville. Olin innoissani, kun kerrankin olis jotakin mukavaa tiedossa.
Nyt otin vasta vapun puheeksi ja mies totesi, ettei minua olekaan kutsuttu. Ilmeisesti mies oletti ja minä oletin, että olisin tervetullut, mutta en tällä kertaa olekaan. Yleensä miehen kaverit ovat kyselleet aina miksi en tullut, kun mies on mennyt yksin joihinkin kaveripiiriin illanistujaisiin. Miehen kavereiden puolisoitakin on yleensä ollut paikalla. Syy on aina ollut se, että olen töissä kun en ole saanut tietää illanvietosta ajoissa että olisin voinut toivoa vuorot sen mukaan. Nyt minulla olisi ollut työvuorojen puolesta mahdollista osallistua.
Ketuttaa, kun olisin voinut hyvin olla vapun töissä ja saada pyhäkorvauksia. Oon kahtena viimeisinpänä vappua yrittänyt väkisin viihtyä omissa oloissani. Yleensä viihdynkin yksin, mutta kaikki juhlat jotenkin masentaa. Haluaisin juhlia kuten muutkin nuoret, mutta yksin ei ole oikein juhlafiilistä. Töissä olisin voinut unohtaa koko vapun.
Anteeksi väsyneenä ja allapäin kirjoitettu viesti. Tämä tuntui hyvältä paikalta avautua, kun en miehellekään viitsi marmattaa, kun ei se hänenkään syy ole.
Kai tässä eniten harmittaa se kun luulin jotain mukavaa olevan tiedossa ja nyt ei olekaan.
No niin. Olen valmis ottamaan haukut vastaan. Olkaa hyvät.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Joskus näitä käy ja kyllä se saa harmittaa. Ei kai sille mitään voi, mieheltä ilmeisesti väärinkäsitys . Otat vaan vapusta ilon irti niin kun itse parhaiten taidat :) Tosin jos olisin se mies tuossa tilanteessa, niin jäisin kyllä mieluummin kahdestaan kotiin sun kanssa kuin lähtisin viipottamaan kavereille.
Kiitos. Yritän jotenkin nauttia. Ehkä vaan luen ja yritän unohtaa, että mitään vappua edes on.
Ymmärrän kyllä miestä. Ollaan tiiviisti muutenkin yhdessä, joten kiva hänellekin päästä tuulettumaan kavereiden kanssa, enkä aio sitä kieltää.
Varmaan itsekin menisin, jos johonkin kutsuttaisi ja kavereita olisi.
Siis miten se mies ensin sanoi ja toivoi, ja nyt sua ei olekaan kutsuttu? Kai se toivoessaan tiesi tilanteen? Kuulostaa oudolta tuollaiset aikuisten vappujuhlat, johon ei ole kutsuttu pariskunnasta kuin toinen. Harmittaa puolestasi, vaikka ei se sua auta :(
Et sinä lapsellinen ole. Onko tässä siis sellainen tilanne, että puolisot eivät olekaan kutsuttuja? Jos sä olet ottanut vapaata ja nyt sua ei olekaan kutsuttu, niin kyllä minusta miehesi voisi aivan hyvin olla menemättä niihin juhliin ja pidätte omaa kivaa.
Laitat töihin ilmoitustaululle viestin, että voit olla vapun töissä, jos joku haluaa vapaata. Ja sit kun joku kysyy, että miksi haluat olla vapun töissä, niin sanot vain, että syntymäpäiväjuhlat peruuntuivat, joten jollain varmasti on vapaalle oikeaa käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten se mies ensin sanoi ja toivoi, ja nyt sua ei olekaan kutsuttu? Kai se toivoessaan tiesi tilanteen? Kuulostaa oudolta tuollaiset aikuisten vappujuhlat, johon ei ole kutsuttu pariskunnasta kuin toinen. Harmittaa puolestasi, vaikka ei se sua auta :(
Joo, niin kävi. Tai sitten ei vaan halua minua mukaan. En tiedä, en alkanut kyselemään. Menköön yksin ja nauttikoon kavereistaan.
Ap
Äijien ryyppybileet, ei sinne akkoja kaivata.
Jos asut kuopiossa tai lähellä niin olet tervetullut meidän juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, niin kävi. Tai sitten ei vaan halua minua mukaan. En tiedä, en alkanut kyselemään. Menköön yksin ja nauttikoon kavereistaan.
Ap
Jos ihan piruuttain sanoi ja sitten otitkin lomaa ja vielä sait sen ja perui, niin ois kyllä niin kusipää mies, että ois ex.
Vierailija kirjoitti:
Jos asut kuopiossa tai lähellä niin olet tervetullut meidän juhliin.
Voi kiitos
Harmi kun en ole :D
Ap
Relax ja nautit omien kavereiden kanssa! Hittoako märiset siinä!
Onko nämä kavereiden kumppanit siis tulossa? Tilanne on täysin eri, jos nämä muiden kavereiden kumppanit ovat kuitenkin kutsuttu. Jos siinä kohtaa, mies kuitenkin päättäisi mennä yksin näihin juhliin niin en tiedä katselisinko tällaista miestä enää. Ylipäätään ottaen huomioon se seikka, että sulla on kerrankin vapaata ja, jos sulla ei kerta itselläsi kavereita ole.
Eri asia, jos nämä muutkaan kumppanit eivät ole kutsuttuja niin illan luonne on vähän erilainen ja, jos heillä esim. tapana äijäporukalla aina vappuisin kokoontua. Mielestäni tässä tapauksessa miehesi pitäisi, kuitenkin jättäytyä näistä pirskeistä pois ja viettää vappu kanssasi. Jos hän mieluummin taas menee äijäporukan kanssa, vaikka sulla on kerrankin "juhlapäivänä" vapaata, niin en tiedä mitä se sitten kertoo suhteenne tilasta.
Minä myös tarjoutuisin päästämään jonkun työkaverin vapuksi vapaalle, jos mahdollista. Monta kärpästä yhdellä iskulla, kaveri saa vapaata, sulle reilun kaverin maine, mielekästä tekemistä sulle vapuksi. Ja takuulla sun helpompi saada joku oikeasti tarpeellinen vapaa, kun olet joustanut tässä.
Ootkohan käsittänyt ihan väärin ja sua ei alunperinkään ollut kutsuttu? Oot vaan kuullut miehen puhuvan bileistä ja luullut pääseväsi mukaan?
Törkee mies sinulla. Mieheni ei varmasti lähtisi tuossa tapauksessa, tekisimme yhdessä jotain kivaa, lähtisimme juhlimaan.
Olet laoanen, kun tuommoista törkyukkoa katselet. Heivaa mäkeen. Eipä minulla nuuta.
Vierailija kirjoitti:
Törkee mies sinulla. Mieheni ei varmasti lähtisi tuossa tapauksessa, tekisimme yhdessä jotain kivaa, lähtisimme juhlimaan.
Olet laoanen, kun tuommoista törkyukkoa katselet. Heivaa mäkeen. Eipä minulla nuuta.
Hahhah, tosi kivaa sillä varmaan pakotettuna olisikin :D
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ymmärtäisi jos kutsuja asuisi sellaisessa 15m2 pikkuasunnossa, johon ei paljoa väkeä mahdu, mutta muuten en.
Huono syy sekään esim. ettei tunne, koska missäpä sitä sen paremmin tutustuisi kuin illanvietossa.
Mutta tökeröä käytöstä porukalta kaikkiaan. Mieheltäkin, kun kutsunut ja nyt ei olekaan tervetullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet laoanen, kun tuommoista törkyukkoa katselet. Heivaa mäkeen. Eipä minulla nuuta.Hahhah, tosi kivaa sillä varmaan pakotettuna olisikin :D
Naureskelet sille, että sun kanssa vietetty aika olisi miehesi mielestä pakotettua. :-O
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä kavereiden kumppanit siis tulossa? Tilanne on täysin eri, jos nämä muiden kavereiden kumppanit ovat kuitenkin kutsuttu. Jos siinä kohtaa, mies kuitenkin päättäisi mennä yksin näihin juhliin niin en tiedä katselisinko tällaista miestä enää. Ylipäätään ottaen huomioon se seikka, että sulla on kerrankin vapaata ja, jos sulla ei kerta itselläsi kavereita ole.
Eri asia, jos nämä muutkaan kumppanit eivät ole kutsuttuja niin illan luonne on vähän erilainen ja, jos heillä esim. tapana äijäporukalla aina vappuisin kokoontua. Mielestäni tässä tapauksessa miehesi pitäisi, kuitenkin jättäytyä näistä pirskeistä pois ja viettää vappu kanssasi. Jos hän mieluummin taas menee äijäporukan kanssa, vaikka sulla on kerrankin "juhlapäivänä" vapaata, niin en tiedä mitä se sitten kertoo suhteenne tilasta.
En tiedä onko muiden kumppaneita kutsuttu. En alkanut kyselemään, kun tuo mies vaan tuumas ettei minua ole kutsuttu.
Miehen mokahan tuo oli.Törkeää jos jättää sinut yksin.
Joskus näitä käy ja kyllä se saa harmittaa. Ei kai sille mitään voi, mieheltä ilmeisesti väärinkäsitys . Otat vaan vapusta ilon irti niin kun itse parhaiten taidat :) Tosin jos olisin se mies tuossa tilanteessa, niin jäisin kyllä mieluummin kahdestaan kotiin sun kanssa kuin lähtisin viipottamaan kavereille.