Oon lapsellinen, mutta vappu surettaa
Pohjustan: olen kolmivuorotyössä ja minulla ei ole kavereita. Meillä suunnitellaan työvuorolistat etukäteen.
Avomieheni pyysi että toivoisin vapun vapaaksi, että pääsisin mukaan hänen kaverinsa syntymäpäiville. Olin innoissani, kun kerrankin olis jotakin mukavaa tiedossa.
Nyt otin vasta vapun puheeksi ja mies totesi, ettei minua olekaan kutsuttu. Ilmeisesti mies oletti ja minä oletin, että olisin tervetullut, mutta en tällä kertaa olekaan. Yleensä miehen kaverit ovat kyselleet aina miksi en tullut, kun mies on mennyt yksin joihinkin kaveripiiriin illanistujaisiin. Miehen kavereiden puolisoitakin on yleensä ollut paikalla. Syy on aina ollut se, että olen töissä kun en ole saanut tietää illanvietosta ajoissa että olisin voinut toivoa vuorot sen mukaan. Nyt minulla olisi ollut työvuorojen puolesta mahdollista osallistua.
Ketuttaa, kun olisin voinut hyvin olla vapun töissä ja saada pyhäkorvauksia. Oon kahtena viimeisinpänä vappua yrittänyt väkisin viihtyä omissa oloissani. Yleensä viihdynkin yksin, mutta kaikki juhlat jotenkin masentaa. Haluaisin juhlia kuten muutkin nuoret, mutta yksin ei ole oikein juhlafiilistä. Töissä olisin voinut unohtaa koko vapun.
Anteeksi väsyneenä ja allapäin kirjoitettu viesti. Tämä tuntui hyvältä paikalta avautua, kun en miehellekään viitsi marmattaa, kun ei se hänenkään syy ole.
Kai tässä eniten harmittaa se kun luulin jotain mukavaa olevan tiedossa ja nyt ei olekaan.
No niin. Olen valmis ottamaan haukut vastaan. Olkaa hyvät.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa että miehesi petasi itselleen poikien ryyppyiltaa, mutta kun menit ottamaan töistä vapaata, hän keksi ettei sinua ole kutsuttu. Pyydä miestä kysymään voitko tulla ja ole vaikka vain osa iltaa jos on poikien ilta. Ei kuulosta kovin reilulta, mutta puhumalla selviää.
Valoja päälle.. Mitään poikien ryyppyiltaa ei järjestetä vappuna.
Mitä ne muiden miesten puolisot tuumaa erikseen vietetystä vapusta?
Tässä kyllä nyt haisee jokin... kysypä suoraan mieheltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä kavereiden kumppanit siis tulossa? Tilanne on täysin eri, jos nämä muiden kavereiden kumppanit ovat kuitenkin kutsuttu. Jos siinä kohtaa, mies kuitenkin päättäisi mennä yksin näihin juhliin niin en tiedä katselisinko tällaista miestä enää. Ylipäätään ottaen huomioon se seikka, että sulla on kerrankin vapaata ja, jos sulla ei kerta itselläsi kavereita ole.
Eri asia, jos nämä muutkaan kumppanit eivät ole kutsuttuja niin illan luonne on vähän erilainen ja, jos heillä esim. tapana äijäporukalla aina vappuisin kokoontua. Mielestäni tässä tapauksessa miehesi pitäisi, kuitenkin jättäytyä näistä pirskeistä pois ja viettää vappu kanssasi. Jos hän mieluummin taas menee äijäporukan kanssa, vaikka sulla on kerrankin "juhlapäivänä" vapaata, niin en tiedä mitä se sitten kertoo suhteenne tilasta.
En tiedä onko muiden kumppaneita kutsuttu. En alkanut kyselemään, kun tuo mies vaan tuumas ettei minua ole kutsuttu.
Sua selkeästi surettaa tilanne, kun olet tännekin asiasta kirjoittanut. Ja ketäpä ei. Mutta ihmettelen ettet silti ole edes koittanut selvittää asiaa miehesi kanssa? Jos paikalle on kutsuttu muutkin kumppanit niin vikahan nimenomaan on miehessäsi, vaikka muuta väitätkin. Jos muita ei olekaan kutsuttu niin ei miehesi silti kovin enkeliltä kuulostaa mutta tilanne olisi silti edes vähän helpompi ymmärtää, kuin että olet ainoa, jota ei ole kutsuttu.
Pitää selvittää asiaa myöhemmin, kun olen vähän tyyntynyt enkä enää ole itkun partaalla asian suhteen.
Haluan ottaa asian rauhallisesti puheeksi, enkä kuulostaa katkeralta nalkuttajalta.Pitää löytää rauhallinen tilanne ja tyynesti tiedustella, että oonko käsittänyt alunperin väärin että minutkin oltaisiin kutsumassa.
Hitto. Että pitääkin pahoittaa mieli näin herkästi.
Ap
Taidat olla aika epävarma koko suhteestanne, kun et uskalla ottaa asiaa puheeksi jottet vaikuttaisi "nalkuttajalta".
Tuli sama mieleen ettei kovin terveeltä touhulta tämän perusteella vaikuta. Ehkä totuus on sitten toinen mutta alussa kerroit, kuinka ei ole miehen vika ja ihan hyvä, että hän menee, kun olette olleet niin tiivisti yhdessä. Mutta oikeasti oletkin itkun partaalla ja pelkäät jutella asioista suoraan miehesi kanssa.
Oon vaan niin herkkä ja en osaa käsitellä pettymyksiä. Alan helposti itkemään, enkä halua sitä. Inhoan sitä piirrettä itsessäni, että alan itkemään kun ei vaikka kutsuta johonkin. Siksi haluan rauhoittua. En minä miestäni pelkää. Hän pitää lähinnä herkkyyttäni söpönä. Minä en itse kestä sitä. Siksi välttelen myös riitatilanteita, koska ne aina päättyy minun itkuun.
Ap
Kysy synttärisankarilta suoraan. Sillain casuaalisti. "Moi, meinaatko pitää isot bileet vappuna?" "Kerrankin vapaata niin pääsee itsekin juhlistamaan." Tuo on hienovaraista vihjailua ja näet kaverin reaktion. Tuollaisen viestin laittaisin ja sun mies jää heti kiinni valehtelusta jos kaveri kutsuu sut mukaan.
Hyvä idea, jos tunnettais sankarin kanssa paremmin. Ollaan pari kertaa tavattu, eikä mulla ole edes hänen numeroaan tai ei olla fb-kavereita, joten vähän hankala lähestyä casuaalisti.
Ap
No sitten tietenkään ei. Sain vaan erilaisen kuvan kun aloituksessa mainitset kaveriporukan. No sitten ehdottaisin että laitat miehesi kovaa kovaa vasten ja kysyt häneltä että mitä helvettiä oikein pelaa ja kuvitteleeko tosissaan menevänsä yksin että ei käy. Sinä tulet mukaan ja tai sitten ei mene kumpikaan.
Juu, sori. Siis miehen kaveriporukasta on kyse. Minä en tunne miehen kavereita niin hyvin, että voisin kokea kuuluvani porukkaan.
Ap
No miksi edes odotat kutsua... Urpå
Jos kavereiden tyttöystäviä on juhliin tulossa ja sua ei silti ole kutsuttu niin miehesi pitäisi ehdottomasti viettää vappu sun kanssa. Olisi tosi paskamaisesti tehty jättää sut tuossa tilanteessa yksin ja sun täytyy tuo kertoa miehellesi myös. Miehet on joskus niin ääliöitä, ettei ne tajua millon on tekemässä jotain väärää vaikkei pahaa tarkoittaisikaan, joten siksi olisi tosi tärkeää puhua asiasta ensin. Äläkä huoli jos tulee itku, niin tulisi mullekin. Yksinäisyys ja ulkopuoliseksi jääminen on tosi raskasta joskus.
Voin itse kuvitella miltä susta tuntuu, kun olen tosiaan itsekin sellaisessa tilanteessa, että avomiehelläni on enemmän kavereita ja menoa kuin mulla. Itse asiassa mulla ei ole tällä hetkellä ketään jonka kanssa viettäisin aikaa poikaystävää lukuunottamatta. Poikaystäväni on mailman ihanin ja kiltein, mutta ei aina ymmärrä miten vaikeaa on olla se joka on jäänyt yksin. Puhumalla nämä asiat yleensä selviää :) Tsemppiä ja toivottavasti sulle tulle kiva vappu mitä ikinä käykään! Onneksi itse asun ulkomailla niin ei tarvitse murehtia ettei tänäkään vuonna kukaan kutsunut juhliin.
Siis olet jo ollut 2 vappua yksin ja nyt avoliitossa ja pyytänyt vapun vapaaksi etkä osaa avata suutasi siellä töissäkään sanoaksesi, että hei, jos joku haluaa vapaan vapun, voin vaihtaa vuoroa.
Jostain syystä ymmärrän hyvin, että et ole tervetullut kaverin synttäreille.
Et ole yhtään lapsellinen. Miehesi on joko käytöstavaton moukka kun edes harkitsee menevänsä ilman sinua juhliin, varsinkin kun olet sen takia ottanut töistä vapaata. Tai sitten sitten hän ei yksinkertaisesti välitä sinusta pätkääkään.
Miehelläsi on toinen nainen, jonka aikoo ottaa aveciksi ja tuolla konstilla yrittää heivata sinut. Vaikutat sori vaan aika sinisilmäiseltä.
Jos kaveri ei pyydä sinua synttäreilleen, niin so what? Jostain syystä et ole se henkilö, joka mukaan halutaan. Juhliinsa saa kutsua juuri ne, jotka haluaa kutsua eikä siitä pidä pillittämään ryhtyä.
Vierailija kirjoitti:
Siis olet jo ollut 2 vappua yksin ja nyt avoliitossa ja pyytänyt vapun vapaaksi etkä osaa avata suutasi siellä töissäkään sanoaksesi, että hei, jos joku haluaa vapaan vapun, voin vaihtaa vuoroa.
Jostain syystä ymmärrän hyvin, että et ole tervetullut kaverin synttäreille.
Toivoin siksi sen vapun vapaaksi, kun luulin että minutkin on kutsuttu juhliin, niin kuin alunperin ymmärsin. Muuten olisin ollut töissä. Aion kyllä vaihtaa vuoron, kunhan nyt saadaan puhuttua tämä asia ja varmistan, onko se nyt ihan lukkoon lyöty että minä en juhliin ole tulossa.
Ap
Minuakin surettaa vappu, koska se on se ajankohta jolloin salarakkaani taas kääntyy kotiin päin vaimonsa ja ystäviensä pariin. Minä olen yksin.
Tosi kurja juttu :( Harmi, että tuli tollainen väärinkäsitys ja jouduit pettymään. Ei tässä muuta voi sanoa kun tsemppiä! Voin niin samaistua siihen fiilikseen, että juhlapyhinä yksinäisyys korostuu ja vaivaa enemmän kuin perusarjessa. Silloin on aina haikea olo ja mietityttää mistä kaikesta jäänkään paitsi kököttämällä yksin kotona, kun muut pitää kivaa kavereidensa kanssa. En mä haluais tällaista vielä tässä iässä (26 v).
Jos asut Tampereella päin, voin hengailla sun kanssa vappuna :D
Vierailija kirjoitti:
Jos kaveri ei pyydä sinua synttäreilleen, niin so what? Jostain syystä et ole se henkilö, joka mukaan halutaan. Juhliinsa saa kutsua juuri ne, jotka haluaa kutsua eikä siitä pidä pillittämään ryhtyä.
Ehkä jossain valkoroskapiireissä näin, kun ei tiedetä yhtään millaisia tyyppejä ne tuntemattomat puolisot ovat. Sivistyneimmissä ympyröissä voidaan luottaa, että se tuntematon kutsuttu henkilö tulee ihmisten kanssa toimeen ja häneen on mukava tutustua. Lisäksi juhlien isäntä/emäntä tajuaa, että jos seurusteleva kaveri kutsutaan ilman hänen puolisoaan, niin se on loukkaus niin tätä kaveria kuin hänen puolisoaan kohtaan.
Ymmärrän kyllä, että te ette ymmärrä. Täällähän ollaan parhaan kaverin häihinkin menossa ilman omaa miestä kun ei ole kutsuttu.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on järkevästi ajateltuna. Haluaisin olla näin vahva, enkä herkkä.
Onko jotain vinkkiä heittää, miten saa tunteet heivattua ja kovetettua itsensä?
Kaverisuhteet ja kaverittomuus on mulle se heikoin kohta, kun aina oon lapsesta asti saanut kokea ulkopuolelle jättämistä ja pettymyksiä. En ole oikein vieläkään oppinut olemaan välittämättä niistä tilanteista.
Ap
Musta ei olis kohtuutonta olettaa että mies viettää vappua kanssas. Hänhän pääsee kavereiden kans kaikkina niinä vkonloppuina kun sä oot töissä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on järkevästi ajateltuna. Haluaisin olla näin vahva, enkä herkkä.
Onko jotain vinkkiä heittää, miten saa tunteet heivattua ja kovetettua itsensä?
Kaverisuhteet ja kaverittomuus on mulle se heikoin kohta, kun aina oon lapsesta asti saanut kokea ulkopuolelle jättämistä ja pettymyksiä. En ole oikein vieläkään oppinut olemaan välittämättä niistä tilanteista.
Ap
En ole aiempi kommentoija mutta olen itse herkkä ihminen ja kyllä suurimmalla osalla ihmisistä on muutenkin tunteet. EI niitä tunteita tarvitse minnekään sysätä tai kovettaa itseään. Mutta ei myöskään piiloutua sen herkkyyden taakse. Olet tässäkin keskustelussa jo pariin otteeseen tuonut ilmi herkkyytesi ja puolustellut sillä omaa ja miehesi käytöstä ja kuinka kuulemma miehestäsi herkkyytesi on "söpöä."
Onko tämä vain miehesi puolelta sanahelinää vai ymmärtääkö hän oikeasti herkkyyttäsi. Miten esim. tässä tilanteessa kävi ilmi, että hän ymmärtäisi herkkyyttäsi? Herkyydestä voi tehdä myös vahvuuden, kun aidosti näyttää muille ne tunteet, eikä piilotele ja itkeskele yksikseen asiaa.
Juhlapyhistä selviää kun lähtee reissuun. Euroopan matkalle tai edes risteilylle. Nämä reissut voi suunnitella ennalta kun tietää päivämäärät.
Mä oon myös monet vaput ollut yksin, tosin nykyään ei juhliminen niin innosta.
Leivo munkkeja, tee simaa, tee hyvää ruokaa, katso mieleistäsi elokuvaa ja ota vaikka lasillinen viiniä :)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon myös monet vaput ollut yksin, tosin nykyään ei juhliminen niin innosta.
Leivo munkkeja, tee simaa, tee hyvää ruokaa, katso mieleistäsi elokuvaa ja ota vaikka lasillinen viiniä :)
Eiköhän meistä aika moni ole ollut vappuna yksin joskus. Aika harvalla tosin sellainen tilanne tulee vastaan, että puoliso ilmoittaa lähtevänsä vappuna johonkin omiin juhliin ja jättää naisen kotiin syömään niitä munkkeja.
Kuulostaa että miehesi petasi itselleen poikien ryyppyiltaa, mutta kun menit ottamaan töistä vapaata, hän keksi ettei sinua ole kutsuttu. Pyydä miestä kysymään voitko tulla ja ole vaikka vain osa iltaa jos on poikien ilta. Ei kuulosta kovin reilulta, mutta puhumalla selviää.