Voi itku tota länsimetroa!
Kivenlahdesta kesti melkein tunnin kamppiin. Ennen meni bussilla nopeimmillaan 20-25min. Miljardeja maksoi ja aiheuttaa tälle kaupunginosalle vain haittaa.
Kommentit (73)
Järkyttävää rahantuhlaustahan se on ollut. Samat rahat olisi paljon ennemmin kannattanut käyttää muun julkisen liikenteen parantamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää rahantuhlaustahan se on ollut. Samat rahat olisi paljon ennemmin kannattanut käyttää muun julkisen liikenteen parantamiseen.
Tai vaikka tiputtanut kunnallisveroa
Me ratkaistiin ongelma ostamalla kakkosauto.
Länsimetro on varmaan paras keksintö sitten sähkön jälkeen, työmatka nopeutui eikä tarvitse bussilla kulkea enää.
Prototyyppi kirjoitti:
Me ratkaistiin ongelma ostamalla kakkosauto.
Samma här. Toisaalta olimme pohtineet pidempään että toinen auto olisi kätevä. Eli länsimetro auttoi meitä tekemään päätöksen :) En kyllä enää luovu siitä. Kätevin tapa liikkua täällä espoon perukoilla.
Hauskin asia länsimetrossa on siitä valittavat naapurit. Ei siksi ettei siinä vikaa olisi, mutta kyseiset naapurit eivät ole varmaan 15 vuoteen julkisilla kulkenut. Vanhemmila autot ja lapsella mopo-auto.
Vierailija kirjoitti:
Kivenlahdesta kesti melkein tunnin kamppiin. Ennen meni bussilla nopeimmillaan 20-25min. Miljardeja maksoi ja aiheuttaa tälle kaupunginosalle vain haittaa.
Kirkkonummelta menee Kivenlahden liki busseja suoraan stadiin...
Vierailija kirjoitti:
Hauskin asia länsimetrossa on siitä valittavat naapurit. Ei siksi ettei siinä vikaa olisi, mutta kyseiset naapurit eivät ole varmaan 15 vuoteen julkisilla kulkenut. Vanhemmila autot ja lapsella mopo-auto.
Tuntuu siltä että meillä töissä kovimmat länismetro valittajat ovat niitä jotka eivät ole ikinä metrolla kulkeneetkaan.
Helsinkiin ei uskalla edes lähteä, kun ei tiedä, miten sieltä pääsee pois jos metro ei kuljekaan. Pidentyneet matka-ajat kaikkine vaihtamisineen on todellinen ongelma ja myös se, että tavaroiden roudaaminen on hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Kivenlahdesta kesti melkein tunnin kamppiin. Ennen meni bussilla nopeimmillaan 20-25min. Miljardeja maksoi ja aiheuttaa tälle kaupunginosalle vain haittaa.
Ei mikään pikkuhaitta.
Tuhansia haaskattuja elintunteja vuodessa.
Ennen lepuutit silmiäsi merimaisemassa.
Nyt tuijotat mustaa seinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivenlahdesta kesti melkein tunnin kamppiin. Ennen meni bussilla nopeimmillaan 20-25min. Miljardeja maksoi ja aiheuttaa tälle kaupunginosalle vain haittaa.
Kirkkonummelta menee Kivenlahden liki busseja suoraan stadiin...
Hinta, pysäkit, kulkutaajuus, linjan numero?
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiin ei uskalla edes lähteä, kun ei tiedä, miten sieltä pääsee pois jos metro ei kuljekaan. Pidentyneet matka-ajat kaikkine vaihtamisineen on todellinen ongelma ja myös se, että tavaroiden roudaaminen on hankalaa.
En käy enääHgissä kuin pakkotilanteessa.
Länsimetro on vuosisadan järjettömin hanke!
Miljardi-investointi jonka johdosta ihmiset ostaa autoja. Hienosti meni julkisen liikenteen parannus ja ekologisuuden tavoittelu.
Yksi kaveri joka on perinpohjaisesti perehtynyt Helsingin julkiseen liikenteeseen haukkui minulle jo vuosikausia sitten koko Länsimetro-hankkeen järjettömäksi. Kyseessä ei ole siis autoilija vaan nimenomaan innokas julkisen liikenteen käyttäjä ja oikeastaan asian harrastaja.
Jotenkin koko idea oli alunperin täysin absurdi. Ainakin omalla asuinalueella ja lähinaapurustossa ei lähes kukaan käytä julkista liikennettä. Oli pieni toivonkipinä että turunväylän ja länsiväylän liikennemäärät tippuisi niin olisi ollut mukavampaa itse siellä liikkua. Mutta tuntuu että automäärät vain kasvaneet
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin koko idea oli alunperin täysin absurdi. Ainakin omalla asuinalueella ja lähinaapurustossa ei lähes kukaan käytä julkista liikennettä. Oli pieni toivonkipinä että turunväylän ja länsiväylän liikennemäärät tippuisi niin olisi ollut mukavampaa itse siellä liikkua. Mutta tuntuu että automäärät vain kasvaneet
PK-seutu kasvaa, ja tarvitaan tiheästi rakennettavia alueita, joissa on ison kapasiteetin joukkoliikenne. Juuri nyt naapurustossanne ei ehkä käytetä julkisia, mutta kahdenkymmenen vuoden päästä tilanne on jo aivan toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin koko idea oli alunperin täysin absurdi. Ainakin omalla asuinalueella ja lähinaapurustossa ei lähes kukaan käytä julkista liikennettä. Oli pieni toivonkipinä että turunväylän ja länsiväylän liikennemäärät tippuisi niin olisi ollut mukavampaa itse siellä liikkua. Mutta tuntuu että automäärät vain kasvaneet
PK-seutu kasvaa, ja tarvitaan tiheästi rakennettavia alueita, joissa on ison kapasiteetin joukkoliikenne. Juuri nyt naapurustossanne ei ehkä käytetä julkisia, mutta kahdenkymmenen vuoden päästä tilanne on jo aivan toinen.
Saattaa hyvin olla, mutta tuntuu että alue vetää nyt ihmisiä puoleensa jotka haluavat liikkua omalla autolla ekologista tai ei. Kirkonummi ja Vihti ovat sitten seuraavat Espoot
Itsellä ei työmatka ajallisesti paljoa pidentynyt, mutta meni aika järjettömäksi. Ajan siis autolla metroasemalle ja sinne auto parkkiin. Onneksi työpaikka tulee pian siten vastaan että saan parkkihallista paikan keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin koko idea oli alunperin täysin absurdi. Ainakin omalla asuinalueella ja lähinaapurustossa ei lähes kukaan käytä julkista liikennettä. Oli pieni toivonkipinä että turunväylän ja länsiväylän liikennemäärät tippuisi niin olisi ollut mukavampaa itse siellä liikkua. Mutta tuntuu että automäärät vain kasvaneet
PK-seutu kasvaa, ja tarvitaan tiheästi rakennettavia alueita, joissa on ison kapasiteetin joukkoliikenne. Juuri nyt naapurustossanne ei ehkä käytetä julkisia, mutta kahdenkymmenen vuoden päästä tilanne on jo aivan toinen.
Espooseen on vuosikymmeniä hakeutunut ihmisiä, jotka arvostavat vehreyttä, väljyyttä ja meren läheisyyttä. Nyt se kaikki tuhotaan kun rakennetaan laatikoita laatikoiden viereen. Helsinki on iloinen kun saa rangaistua niitä, jotka muuttivat Helsingistä Espooseen.
Sama homma myös länsiväylän toisella puolella. Meille metro tuli erittäin kalliiksi kun ostettiin sitten toinen auto.