Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordea usuttaa asiakkaita mobiiliin - verkkopankin käyttäjä maksaa palvelusta selvästi enemmän

Vierailija
07.04.2018 |

Samalla Nordea lopettaa avainasiakkuusohjelman.
Nordea kannustaa asiakkaitaan mobiilipankin käyttäjiksi rukkaamalla hinnastonsa uusiksi. Samalla vanha etuasiakkuusohjelma loppuu. Tämä tarkoittaa, että Nordea luopuu esimerkiksi avainasiakkuuksista kesäkuun lopussa.

Nordean mukaan muutosten syy on halu yksinkertaistaa hinnoittelua. Aiemmin etuohjelmien hinnoittelu perustui pankkiasioinnin keskittämiseen. Nyt asiakkaat voivat Nordean mukaan itse vaikuttaa pankkipalveluidensa hintalappuun sillä, millä välineellä pankkiasiat hoitavat.

Muutokset tulevat voimaan heinäkuun alussa. Sen jälkeen Nordean peruspalvelupaketti maksaa verkkopankin käyttäjille 7,5 euroa kuukaudessa. Mobiilipankin käyttäjänä palveluista maksaa vain neljä euroa. Samalla hinnalla selviävät verkkopankin käyttäjät, joilla on asuntolaina.

https://www.talouselama.fi/uutiset/nordea-usuttaa-asiakkaita-mobiiliin-…

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain tietoa, miten käy Premium-asiakkaille? En kyllä rupea maksamaan palveluista 7,5 euroa kuukaudessa, vaan ennemmin siirrän rahani ja sijoitukseni (kuusinumeroinen summa) toiseen pankkiin.

Vierailija
22/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi piru soikoon. Miehellä on Nordeassa vielä opintolainaa maksettavana, joten siitä pankista emme pääse eroon vielä pariin vuoteen, ehtii mennä aika mukava summa Nordealle pelkästään siitä, että siellä on pakko olla tili olemassa niin kauan, kuin mies maksaa opintolainaansa pois.

Vielä ei mene mitään maksuja, mutta mies täyttää pian 25, joten maksut alkavat rullaamaan. Tietääkö kukaan, voisiko tuota opintolainaansa "siirtää" toiseen pankkiin, josta sitten voisi maksella Nordealle aina tietyn summan kuukaudessa? Heiltä sanottiin, ettei voi, mutta pitääkö paikkaansa?

Vaikea uskoa, ettei vuonna 2018 voisi maksaa toisesta pankista toiseen lainaansa pois, kun on tiedossa tili, johon sitä maksetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi piru soikoon. Miehellä on Nordeassa vielä opintolainaa maksettavana, joten siitä pankista emme pääse eroon vielä pariin vuoteen, ehtii mennä aika mukava summa Nordealle pelkästään siitä, että siellä on pakko olla tili olemassa niin kauan, kuin mies maksaa opintolainaansa pois.

Vielä ei mene mitään maksuja, mutta mies täyttää pian 25, joten maksut alkavat rullaamaan. Tietääkö kukaan, voisiko tuota opintolainaansa "siirtää" toiseen pankkiin, josta sitten voisi maksella Nordealle aina tietyn summan kuukaudessa? Heiltä sanottiin, ettei voi, mutta pitääkö paikkaansa?

Vaikea uskoa, ettei vuonna 2018 voisi maksaa toisesta pankista toiseen lainaansa pois, kun on tiedossa tili, johon sitä maksetaan.

Opintolainan siirtäminen on mahdollista korkeintaan silloin, jos joku toinen pankki haluaa antaa teille vastaavan lainan. Mikään ei estä maksamasta opintolainaa pois etuajassa, jos teillä on siihen rahaa.

Mutta eihän opintolaina mitenkään velvoita siihen, että teillä pitää olla nettipankkipalvelut Nordeasta. Pelkkä tili (jonka maksut todennäköisesti ovat halvemmat) riittää.

Vierailija
24/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitänee sinne ostaa sen verran Nordean osakkeita että osingot kuittaavat tuon palvelumaksun. prkl.

Osta Nordean osakkeita ja vaihda pankkia. Näin minä tein. Nordeasta tulee kohtuu hyvä osinko, mutta muuten en pankin toiminnasta ja palveluista tykkää.

Vierailija
25/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitänee sinne ostaa sen verran Nordean osakkeita että osingot kuittaavat tuon palvelumaksun. prkl.

Osta Nordean osakkeita ja vaihda pankkia. Näin minä tein. Nordeasta tulee kohtuu hyvä osinko, mutta muuten en pankin toiminnasta ja palveluista tykkää.

Paitsi se nordean tuotto ja osinko voi rommata jos liian moni kyrpiintyy. Minulla on haasteita nyt noiden sijoitusten kanssa. Nordnet huomattavasti kalliimpi kuin nordea oli, (siis tällähetkellä, uusista hinnoista ei tietoa). Harmittaa kun juuri kilpailutin pankit ja jäin nordealle. Ei kai se auta kuin kilpailuttaa uusiksi.  Ja pitää löytää uusi koti noille salkuille. Lynx ei käy, kun minulla on sijoituksia Suomessa ja Norjassa (lynxissä ei ole kumpaakaan), Nordnet vain on liian kallis. Salkkuja ei viitsisi oikein pilkkoakaan uusiksi ja osakesiirrot salkkujen välillä maksaa.

Vierailija
26/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bank Norwegian....

tili ja luottokortti 0€

talletuskorko 1,75%

Vierailija
27/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintolainan siirtäminen on mahdollista korkeintaan silloin, jos joku toinen pankki haluaa antaa teille vastaavan lainan. Mikään ei estä maksamasta opintolainaa pois etuajassa, jos teillä on siihen rahaa.

Mutta eihän opintolaina mitenkään velvoita siihen, että teillä pitää olla nettipankkipalvelut Nordeasta. Pelkkä tili (jonka maksut todennäköisesti ovat halvemmat) riittää.

Meillä ei enää pitkään aikaan ole käytetty Nordeaa mihinkään, ainoastaan on siirretty pieniä määriä rahaa lainan korkoja varten. Ymmärsin, että tuo tili tulee kuitekin maksamaan sen 7e se nyt oli, mitä tuossa uutisessa luki? Pitääpä kysellä omalta pankilta, josk sen lainan saisi siirrettyä jotenkin heille...

Vierailija
28/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt Nordean sivuilta maksunkorotuksista. Tuntuu mahdottomalta, että maksamisesta pitäisi muka maksaa 7,5 euroa kuussa. En maksaisi, vaan vaihtaisin pankkia.

Vierailija
29/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En löytänyt Nordean sivuilta maksunkorotuksista. Tuntuu mahdottomalta, että maksamisesta pitäisi muka maksaa 7,5 euroa kuussa. En maksaisi, vaan vaihtaisin pankkia.

verkkopankissa on kuukausitiedote .

"

Uudistamme hinnoittelua – tarjoamme Mobiili Plus -paketin maksutta

Jatkossa mobiilipankkia käyttävät asiakkaamme saavat edullisimmat hinnat päivittäis-

palveluista. Tässä yhteydessä luovumme nykyisestä Etuohjelmasta, ja sen mukaisten

etujen ja hintojen voimassaolo päättyy 30.6.2018.

Jos käytät mobiilipankkia ja tunnuslukusovellusta, saat automaattisesti Mobiili Plus-

paketin, kun käytössäsi on tili ja kortti. Mobiilipankin lisäksi käytössäsi on myös

verkkopankki.

Jos käytät vain verkkopankkia, ja käytössäsi on myös tili ja kortti, saat automaattisesti

Peruspaketin.

Paketit

Normaalihinta

1.7.2018 alkaen

Sinun pakettihintasi

1.7.2018 alkaen

Mobiili Plus -paketti

edellyttää, että käytös-

säsi on mobiilipankki,

tili ja kortti.

sisältää käyttötilin*, 1-2

korttia ja pankkitunnus-

ten kuukausimaksut.

4,00 euroa kuukaudessa

Muista kuin paketin

sisältämistä palveluista

maksat hinnaston

mukaiset maksut.

0,00 euroa kuukaudessa

Muista kuin paketin

sisältämistä palveluista

maksat hinnaston

mukaiset maksut.

Peruspaketti

edellyttää, että käytös-

säsi on verkkopankki,

tili ja kortti.

sisältää käyttötilin*, 1-2

korttia ja pankkitunnus-

ten kuukausimaksut.

7,50 euroa kuukaudessa

Muista kuin paketin

sisältämistä palveluista

maksat hinnaston

mukaiset maksut.

4,00 euroa kuukaudessa

Muista kuin paketin

sisältämistä palveluista

maksat hinnaston

mukaiset maksut"

Palvelu

Hinta 1.7.2018 alkaen

Käyttötili ja KäyttöTiliPlus

2,00 euroa/kk

Nordea Electron

2,50 euroa/kk

Nordea Debit

2,50 euroa/kk

Nordea Credit

4,30 euroa/kk tai 52,00 euroa/vuosi

Nordea Gold

6,25 euroa/kk tai 75,00 euroa/vuosi

Pankkitunnukset sisältäen tunnus-

lukusovelluksen tai tunnuslukulaitteen

3,00 euroa/kk

Vierailija
30/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nallehan sanoi jo kauan sitten, ettei normaali asikas tuo pankkiin muuta kuin hiekkaa eteiseen. Pankki saa voittonsa asiakkaista, joilla on joko paljon velkaa tai sijoituksia. Muiden toivotaan siirtyvän kilpailevien pankkien riesaksi. Moni pienasiakas ei vain tätä ymmärrä.

Vierailija
31/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmiset tekevät pankin vaihdosta kyllä helppoa... Olen Nordean asiakas yli 10 vuotta ja edelleen maksan nuorten edun mukaisesti 0 € kk. Aiemmin olisi noussut maksu neljään euroon säästöjen takia, nyt täytyy ladata mobiilipankki?! Minä tykkään käyttää verkkopankkia eli hoidan pankkiasiat tietokoneella, vaikka älypuhelin ja tunnuslukusovellus onkin, ei ole optimaalista että pankkini päättää miten pankkiani käytän!

Vierailija
32/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan lainaa lyhentää myös toisten pankkien tileiltä, pyytää vain Nordealta tili- ja viitenumerot. Tai sitten antaa kelan maksaa opintolainan ja maksat kelalle takaisin.

Vierailija
33/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla menee S-pankissa tilinhoitomaksu,vaikka maksaisin ennen eräpäivää luotot pois. Ja eikö paperilaskukin maksa?

Vierailija
34/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kiva. Meillä asuntolaina Nordeasta. Voisivat edes pitää vanhat avainasiakkuudet voimassa.

Ja kuka ihme haluaa tihrustella puhelista pankkiasiat?????? Minulla ei edes mahdu yhtäkään lisäsovellusta puhelimeen, muisti täynnä.

Vierailija
35/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vaihtaisin pankkia, jos omassa pankissani olisi noin röyhkeää toimintaa.

Vaikka taitaa kyllä olla vain ajan kysymys, milloin Nordean malli leviää muihinkin pankkeihin.

Niin kai se tulee leviämään aina niin kauan, kun porukka vaan iloisesti Nordeassa makselee noita hintoja ja muut pankit huomaa, että mehän voidaan tienata tolla kans.

Vierailija
36/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä koko mobiilipankin ideaa. Minulla on melkein kaikki automatisoitu, vähäiset hommat teen kotona verkopankissa ilmaiseksi, ja muualla puhelin ei voi olla korttia helpompi. Ja mikä vahtiminen puhelimessa!

Vierailija
37/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio hoitaa pankkiasioitani millään kännykällä vaan läppärillä tai tabletilla.Minulla on asuntolainaa Nordeassa ja olen avainasiakas. Nyt aisointi on maksanut 0e kuukaudessa. Minulla on Mastercard/debit yhdistelmäkortti ja kolme tiliä. Lisäksi minulla on arvo-osuustli, jossa hoidan osakekauppoja.  Vituttaa pankkien ylimielisyys!! Nyt siis kesällä on pakko pelata tunnuslukulaitteen kanssa ja maksaa ainakin 4 e kuukaudessa. Mutta: sanokaapa pankki, jos en joutuisi maksamaan kuukausimaksua näillä spekseillä? Vielä ei ollut mitään infoa asiasta verkkopalvelussa eli Talouslämä tiesi ennalta, mitä asiakkaille ei ole kerrottu,

Vierailija
38/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio hoitaa pankkiasioitani millään kännykällä vaan läppärillä tai tabletilla.Minulla on asuntolainaa Nordeassa ja olen avainasiakas. Nyt aisointi on maksanut 0e kuukaudessa. Minulla on Mastercard/debit yhdistelmäkortti ja kolme tiliä. Lisäksi minulla on arvo-osuustli, jossa hoidan osakekauppoja.  Vituttaa pankkien ylimielisyys!! Nyt siis kesällä on pakko pelata tunnuslukulaitteen kanssa ja maksaa ainakin 4 e kuukaudessa. Mutta: sanokaapa pankki, jos en joutuisi maksamaan kuukausimaksua näillä spekseillä? Vielä ei ollut mitään infoa asiasta verkkopalvelussa eli Talouslämä tiesi ennalta, mitä asiakkaille ei ole kerrottu,

Minulla ei ole em. asioita ja saan maksuttomat päivittäispankkipalvelut ja yhden kortin ilmaiseksi pop-pankin jäsenenä.

Vierailija
39/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu maksaa päivittäisistä pankkipalveluista 4-7,50 euroa kuukaudessa?

kaikki ne joilla ei ole säänöllistä palkkatuoloa tililleen, tai ei ole säästöjä siellä. Eli minä, ja kaikki köyhät, esim. opiskelijat, ja toimeentulotuen saajat. Mulla menny vuosikausia tuo summa, eikä halvempaa saa. Luuletko että vapaaehtoisesti maksaisin 7,5 euroa, eli n-. 90 euroo kuussa Nordealla. Ei ole muuta vaihtoehtoa.

90€ kuussa? Voi äly taas älkää jättäkö!

Vierailija
40/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kanta- ja muut asiakkuusohjelmat lakkautetaan ja paljon muuta ikävää touhutaan, niin aletaanko tilin ylläpitomaksua taas periä kaikilta? Sehän on marraskuusta 2016 alkaen ollut 2 euroa. Joten pelkkä 7,50 ei vielä riitä mihinkään, jos päälle tulevat tilimaksut, omaisuudenhoitomaksu (tai joku sellainen) ja ties mitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme