Nordea usuttaa asiakkaita mobiiliin - verkkopankin käyttäjä maksaa palvelusta selvästi enemmän
Samalla Nordea lopettaa avainasiakkuusohjelman.
Nordea kannustaa asiakkaitaan mobiilipankin käyttäjiksi rukkaamalla hinnastonsa uusiksi. Samalla vanha etuasiakkuusohjelma loppuu. Tämä tarkoittaa, että Nordea luopuu esimerkiksi avainasiakkuuksista kesäkuun lopussa.
Nordean mukaan muutosten syy on halu yksinkertaistaa hinnoittelua. Aiemmin etuohjelmien hinnoittelu perustui pankkiasioinnin keskittämiseen. Nyt asiakkaat voivat Nordean mukaan itse vaikuttaa pankkipalveluidensa hintalappuun sillä, millä välineellä pankkiasiat hoitavat.
Muutokset tulevat voimaan heinäkuun alussa. Sen jälkeen Nordean peruspalvelupaketti maksaa verkkopankin käyttäjille 7,5 euroa kuukaudessa. Mobiilipankin käyttäjänä palveluista maksaa vain neljä euroa. Samalla hinnalla selviävät verkkopankin käyttäjät, joilla on asuntolaina.
https://www.talouselama.fi/uutiset/nordea-usuttaa-asiakkaita-mobiiliin-…
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mobiili plus -paketti on jatkossa maksuton asuntolainallisille. En löytänyt tietoa, kuuluuko siihen verkkopankkia lainkaan. Minulla tulee palkkalaskelma vain sähköisenä... Minulla on nyt useampi tili Nordeassa. Ne varmaan siirrän muualle.
Olin juuri Nordean chatissa. Aspa tsekkasi, miten hinnoittelu muuttuu kohdallani. Ei kuulemma mitenkään, eli kaikki on ilmaista (tai "ilmaista") kuten tähänkin asti.
Minulla on Nordeassa pieni asuntolaina, tulonhankkimislaina,kaksi tiliä, ja MC Gold debit/kredit kortti. Ja siis tietty verkkopankkia voi ja saa käyttää ilmaiseksi edelleenkin. Olet siis ilmeisesti myös tuleva MobiiliPlus -asiakas, jos lataatsovellukset ja edes kerran kirjaudut niillä Nordeaan.
Olin itse ladannut tablettiin N Mobiilipankin (ja tunnuslukusovelluksen) jo vuosi sitten, mutta nyt käytin sitä eka kerran. Siis chattaillakseni. Olihan se pieni ylläri, että heti kirjauduttua siihen näytölle lävähtää koko taloudellinen statukseni, tilisaldoja ja velkoja myöten.
Näin minäkin asian ymmärsin, eli Mobiilipankki pitäisi ladata ja ottaa käyttöön, mutta sen jälkeen voi käyttää tunnuslukusovelluksen kautta nettipankkia ja unohtaa mobiilipankin. Outo rajoitus tuokin, mutta minulle pahempi juttu on se että asuntolainani tulee syksyllä maksetuksi ja sen jälkeen menee siis vähintään 4e/kk. Tuo on minusta liikaa, peruspankkipalvelut pitäisi olla ilmaisia.
Minulla on peruspuhelin, en tarvitse älypuhelinta mihinkään, hoidan viralliset asiat KOTONA. Kun menen ulos, haluan edes joskus nauttia ajasta ilman pomppivia tiedotteita, kohonevia viestilaskureita, Gmaileja pomppimassa jatkuvasti silmille. Kertoisiko Nordea miten saan mobiilipankin peruspuhelimeen???
Ei tässä ole edes 2G-nopeuden nettiä saatika selainta!?
Pidetäänkö minua tyhmänä, nyt maksan sentään 4 € kk kun on säästöjä sen verran, että ei ole 7 €. Jos se nyt muuttuu, niin se on 10 vuoden asiakkuus POIKKI.
Saakohan Nordeassa neuvontaa kuinka mobiilipankkia käytetään? Kuten tiedotteessa lukee.
Voisin käydä peruspuhelimeni kanssa visiitillä... Vaan vitsi, konttorihan lähti jo viime vuonna!!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla menee S-pankissa tilinhoitomaksu,vaikka maksaisin ennen eräpäivää luotot pois. Ja eikö paperilaskukin maksa?
Minulla eräpäivä 15., joten lasku (se joka maksaa sen 2 e) kirjoitetaan kuun lopussa. Käyn verkkopankissa maksamassa kerääntyneen saldon ennen kuun vaihdetta, jolloin ei mene tilinhoitomaksua.
Vierailija kirjoitti:
Samalla Nordea lopettaa avainasiakkuusohjelman.
Nordea kannustaa asiakkaitaan mobiilipankin käyttäjiksi rukkaamalla hinnastonsa uusiksi. Samalla vanha etuasiakkuusohjelma loppuu. Tämä tarkoittaa, että Nordea luopuu esimerkiksi avainasiakkuuksista kesäkuun lopussa.
Ilmeisesti jo nyt on lopetettu jotain, ainakin joiltakuilta. Kävin tänään verkkopankissa, ja siellä luki että Tervetuloa, hyvä asiakas. Vielä muutama päivä sitten luki: Tervetuloa, hyvä kanta-asiakas.
Tulevatkohan 7,50 euron perusmaksun lisäksi takaisin ne tilimaksut, joista kanta-, avain- jne. asiakkaat pääsivät eroon, kun ne marraskuussa 2016 otettiin käyttöön?
Juuri tarkistin tilini tiedot ja vielä chatissä lisäksi.
Tällä hetkellä ovat veloittaneet 6 eur kuussa tilinhoitomaksua (sis electronin, verkkopankin käytön ja tilikyselyt automaatilla ja euron kanta-asiakasalennuksen) + master cardista 39 eur vuosimaksua. Eli olen maksanut 9,25/kk. Muutoksen jälkeen samat palvelut saa sillä 7,5 eur per kk, eli minulle tämä halpenee.
Aika ylimielistä (ja ympäripyöreää...) ohjausta mobiiliin:
Mitä tarkoittaa Mobiilipankin aktiivinen käyttö?
Mobiili Plus -paketin edellytyksenä on, että asiakas käyttää Mobiilipankkia. Yhdelle asiakkaalle tämä voi tarkoittaa, että tarkastaa tilin saldon päivittäin ja toiselle asiakkaalle, että maksaa laskun kerran kuukaudessa. Pelkkä Mobiilipankin lataaminen puhelimeen ei siis riitä.
Kävin S-pankissa viime viikon keskiviikkona, kuten uhkailin ketjussa.
Perjantaina tuli jo tilinumeron vahvistus, sitten verkkopankkitunnuksen käyttäjätunnus. Nyt tuli jo verkkopankki ja kortin koodi. Viikon kuluttua tulee itse kortti.
Nordeassa ihmeteltiin tätä, kun palvelu on vielä minulle maksuton kunnes täytän 29. On, mutta ajoissa pitää alkaa, pitää varmistaa että siirto sujuu hyvin. Että tilinumerot vaihtuu maksajilla, että vanhalle tilille ei tule rahaa esim. kahteen kuukauteen ja että saa siirrettyä e-laskun. On parempi tehdä tämä ilman kiirettä.
ja muistaa vielä sulkea tili ENNEN 7,50 euron maksua. Minä sanoin Nordean palvelussakin, että en rupea maksamaan laskuja puhelimella, enkä asenna mobiilipankkia. Ennen riittäisi säästöt tuohon 4 € tasoon ja olin jäämässä asiakkaaksi. Nyt vuoden päästä loppuu etuohjelma ja maksu alkaisi juosta... Syksyllä olin vaihtamassa niin jäisi puoli vuotta hoitaa siirrot, mutta siirsin jo nyt - osaavatpa yhdistää mistä syystä!
Konttori paikkakunnalla on enää 2 päivää viikossa auki ja kohta ei ole auki edes yhtä päivää.
Näkee jo konttorista minne asiakkaat halutaan ajaa!!!
Ensin käytiin konttoreilla, sitten meidät siirrettiin hiekkaa tuomasta verkkopankkiin ja nyt halutaan sieltäkin kulku siirtää mobiilipankkiin. Naurettavaa!!! Lisäksi en halua käyttää tunnuslukusovellusta, vaikka puhelimessani on älyä, kesän jälkeen Nordea ei tule tunnuslukukortteja uusimaan vaan ne loppuu kaikilta. S-Pankissa sanottiin, että he eivät tule koskaan pakottamaan ihmisiä puhelimeen, edes tunnistautumisessa ja siellä tunnuslukusovellus on VAIHTOEHTO tai LISÄTAPA. Juuri niin pitäisi Nordeassakin olla.
Tänään avasin S-pankkiin myös säästötilit 2 kpl ja siirsin rahat Nordeasta. Toisen tilin siirtoa ei antanut tehdä suuremman summan takia ja tästä piti jonottaa (onneksi maksuttomaan) numeroon 50 minuuttia!!! Itse puhelu kesti kyllä 9 minuuttia eli tunti siinä meni. Hissimusiikki oli täysin rasittavaa ko. linjalla. Pahoitteli kyllä jonoa, mutta näin heti numeroista puhelimessa, miten Nordeaa kiinnostaa asiakaspalvelu.
En ole eläessäni jonottanut mihinkään asiakaspalveluun 50 minuuttia!
Huomenna kun tilille rahat siirtyvät, lopetan Nordean säästötilit.
Käyttötilin lopetan kesän aikana.
Näkemiin Nordea!
Vierailija kirjoitti:
En aio hoitaa pankkiasioitani millään kännykällä vaan läppärillä tai tabletilla.Minulla on asuntolainaa Nordeassa ja olen avainasiakas. Nyt aisointi on maksanut 0e kuukaudessa. Minulla on Mastercard/debit yhdistelmäkortti ja kolme tiliä. Lisäksi minulla on arvo-osuustli, jossa hoidan osakekauppoja. Vituttaa pankkien ylimielisyys!! Nyt siis kesällä on pakko pelata tunnuslukulaitteen kanssa ja maksaa ainakin 4 e kuukaudessa. Mutta: sanokaapa pankki, jos en joutuisi maksamaan kuukausimaksua näillä spekseillä? Vielä ei ollut mitään infoa asiasta verkkopalvelussa eli Talouslämä tiesi ennalta, mitä asiakkaille ei ole kerrottu,
Sulla on tabletti? no miksi helvetissä et siihen sitä mobiilipankkisovellusta ja tunnuslukusovellusta asenna. Ei sitä tarvi kuin kerran käydä sisään kirjautumassa niin sitte hinta tipahtaa nollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio hoitaa pankkiasioitani millään kännykällä vaan läppärillä tai tabletilla.Minulla on asuntolainaa Nordeassa ja olen avainasiakas. Nyt aisointi on maksanut 0e kuukaudessa. Minulla on Mastercard/debit yhdistelmäkortti ja kolme tiliä. Lisäksi minulla on arvo-osuustli, jossa hoidan osakekauppoja. Vituttaa pankkien ylimielisyys!! Nyt siis kesällä on pakko pelata tunnuslukulaitteen kanssa ja maksaa ainakin 4 e kuukaudessa. Mutta: sanokaapa pankki, jos en joutuisi maksamaan kuukausimaksua näillä spekseillä? Vielä ei ollut mitään infoa asiasta verkkopalvelussa eli Talouslämä tiesi ennalta, mitä asiakkaille ei ole kerrottu,
Minulla ei ole em. asioita ja saan maksuttomat päivittäispankkipalvelut ja yhden kortin ilmaiseksi pop-pankin jäsenenä.
Niin?Mutta minullapa on. Kiinnostaisi Handelsbankenin ja Osuuspankin asiakkaiden kuukausimaksut, jos vaihdan pankkia. Osuuspankki tuntuu sekavalta, eikö siellä ole jotain bonuksia, joilla asiaskasmaksuja maksellaan? Siis S-ryhmän tyyliin pitäisi keskittää vakuutukset ja tilit sinne, jotta maksaisi vähemmän? Olen tyytyväinen nykysiin vakuutusyhtiöihini enkä siirrä Pohjolaan. Tarvitsen lähivuosina remonttilainaa, ja pankin pitäisi olla siihen halukas kohtuullisella korolla.
Minulla on tili OP:ssa ja bonuksilla maksetaan asioinnit ja saan lisäksi käytännössä vielä kotivakuutuksen ilmaiseksi, jää vielä bonuksia ylikin.
Ne OP:n hinnat pilvissä, minulle OP olisi tullut maksamaan 150 €/kk bonusten vähentämisen jälkeen. Siihen kaatui OP:n mahdollisuudet.
Hei
Olen Handelsbankenin Henkilöasiakkaat johtaja Nina Wagello ja tulen mielelläni keskusteluun mukaan. Toimintamme keskus on konttori, mutta haluamme olla mukana myös digitalisoituvassa maailmassa. Arvostamme pitkäaikaisia asiakassuhteita ja siksi Handelsbankenin asiakkaana sinulla on oma yhteyshenkilö, jolle voit soittaa kaikista pankkiasioistasi. Haluamme olla tavoitettavaissa asiakkaillemme kaikissa kanavissa ja siksi avasimmekin viime vuoden puolella puhelinpalvelussamme lauantai aukiolon klo 10-16 ja iloksemme olemme huomanneet, että varsinkin asuntoa etsivät asiakkaamme ovat pitäneet palvelua hyödyllisenä.
Vastaus vierailijan kysymykseen: Handelsbankenin kuukausihinta verkkopankista on kolme euroa.
Se sisältää mobiilipankin, verkkomaksun, tunnistuspalvelun sekä pankin puhelin puhelinpalveluun tunnistautumisen.
Mukavaa kevättä kaikille!
Koomista tämä tilistys täällä. Kertokaas nyt sitten mitä kuukausimaksunne ovat muissa pankeissa. S-pankki on asiakasomistajille ilmainen. Muuten tili + verkkopankki maksaa 6,50€ kuussa + kortti päälle.
Eikö paikallisosuuspankin tai OP:n jäsenyys kelpaa myöskään? Pysy sitten Nordeassa, paras vaihtoehto sinulle.