Näin säästän miehet treffeillä nololta 'kumpi maksaa' säädöltä
Sovin vain kahvilatreffejä. Menen itse sen verran ajoissa, että maksan itse kahvini ja odotan pöydässä.
Kommentit (83)
Kyllä sinne kahvilaan voi mennä myös yhtä aikaa. Menee sen miehen edellä ja omien ostosten kohdalla kaivelee vain lompakon esiin. Kyllä se mies sieltä takaa huutelee, jos haluaakin maksaa myös naisen ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinne kahvilaan voi mennä myös yhtä aikaa. Menee sen miehen edellä ja omien ostosten kohdalla kaivelee vain lompakon esiin. Kyllä se mies sieltä takaa huutelee, jos haluaakin maksaa myös naisen ostokset.
Miehelle tämä voi olla noloa. 'Pitääkö mun huudella vai ei??'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän miehet ovat itse halunneet.
Vierailija kirjoitti:
Siinä kun on itse edellä, kassa kysyy samasta vai erikseen. Noloa itselle sanoa, että erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on voi voi, jos normaalielämästä nolostuu. Ei tarvitse naisen säätää ja suunnitella ja heittää kärrynpyöriä ja olla tuntia etuajassa ostamassa omaa kahviaan, ettei miehen herkät tunteet nyt vaan kävisi ylivoimaisiksi.
Mikä siinä on noloa? Sanon heti kun mennään sisään, että maksan muuten omat tilaukseni. Jos ei mies sellaista kestä kuulla, parempi tietää se heti.
Mitä noloa siinä on, jos tapaatte eka kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kun on itse edellä, kassa kysyy samasta vai erikseen. Noloa itselle sanoa, että erikseen.
Ei mua nolota sanoa, että mä maksan nämä ja osoittaa niitä omiani.
Jos sinulla on oma tarjotin ja miehellä omansa, ei kassa kysy mitään. Miten kassa voisi olettaa, että pariskuntahan se siinä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sano että maksat erikseen tai että maksat molemmat.
Ei voi kahvin ostamisesta saada näin vaikeaa.
Onneksi oma naisystävä tutkijatohtori jolla ei ole jotain aivovammaisia komplekseja siitä kuka tarjoaa mitäkin, vaan molemmat ollaan tarjottu niin kahvilassa kuin ravintolassa toisillemme, sekä tutustumisaikana että seurustelun aikana.
Olisi todella raskasta elää jonkun "sä et oo mies etkä mikää jos et maksa!"- suukuolaajan kanssa. Varmasti myös muissakin asioissa konservatiivinen vain kun se hänelle itselleen sopii.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on oma tarjotin ja miehellä omansa, ei kassa kysy mitään. Miten kassa voisi olettaa, että pariskuntahan se siinä...
Ei yhtä kuppia varten mitään tarjotinta oteta
Se säästyy sillä, kun ei vaan maksa. Mies maksaa ja jos meis sanoo myyjälle "erikseen" niin sitten pöydässä sanot tyynesti ettet tiennyt, että nämä olivat kaveritreffit, syöt äkkiä pullasi ja lähdet unohtamallesi yoga tai pilatestunnille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaivaisin lompakon esiin, kun en ole maksamassa? Kiltisti vaan seisot vieressä ja hymyilet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Erikseen" on käytnnössä yhtä kuin "juu päätin jo ettei toisia treffejä tule, mutta kohteliaisuudest nyt tässä vähän aikaa pyöritään."
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oma naisystävä tutkijatohtori jolla ei ole jotain aivovammaisia komplekseja siitä kuka tarjoaa mitäkin, vaan molemmat ollaan tarjottu niin kahvilassa kuin ravintolassa toisillemme, sekä tutustumisaikana että seurustelun aikana.
Olisi todella raskasta elää jonkun "sä et oo mies etkä mikää jos et maksa!"- suukuolaajan kanssa. Varmasti myös muissakin asioissa konservatiivinen vain kun se hänelle itselleen sopii.
Ihanaa myös minusta, että joku muu nainen on jo ottanut sinut taakaksesi, varmaan hirveä pesti mutta ehkäpä hänellä on paska karma tai jotain.
Itse tarjoan naiselle aina ekoilla treffeillä. Se on kohteliasta ja luo samantien hieman vapautuneemman ilmapiirin.
Ja ei se ei ole alistavaa.patriarkaalista,vähättelevää tai mitään muutakaan negatiivista
Näin isäni joka on herrasmies opetti minulle ja siitä pidän kiinni oli ajan henki tai viba mikä tahansa.
Minusta on selvä asia, että mies maksaa. Tosin se, mikä on minulle selvää, ei ole lainkaan selvää jollekin muulle.
Mutta siis olen ollut juurikin tuollaisella kahvilatreffeillä. Treffiseurani suorastaan agressiivisesti halusi alleviivata sitä, että HÄN maksaa OMAT kahvinsa ja tarjottavansa. Tyyliin "tiukka mutru huuleen". Ja koska näin oli, en nähnyt mitään tarvetta käynnistää aiheesta eipäs-juupas kinastelua. Kahvittelu ei niin hirveän suuri rahameno ole, maksoipa sen sitten kumpi tahansa.
Tosin tuokin saatiin paljon myöhemmin kuitattua minulle bumerangina: "Kun sä olet niin s__tanan nuuka, ettet edes sitä kahvia raaskinut tarjota silloin yhden kerran".
Miten tiedän, että odotat pöydässä? Kun et sano siitä mitään. Spoiler: Me ei olla ajatusten lukijoita.
Miltä nololta säädöltä? Aina ovat miehet halunneet maksaa, ja jos eivät maksaisi, niin maksaisin itse ja kysyisin, maksanko heidänkin.