Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordea usuttaa asiakkaita mobiiliin - verkkopankin käyttäjä maksaa palvelusta selvästi enemmän

Vierailija
07.04.2018 |

Samalla Nordea lopettaa avainasiakkuusohjelman.
Nordea kannustaa asiakkaitaan mobiilipankin käyttäjiksi rukkaamalla hinnastonsa uusiksi. Samalla vanha etuasiakkuusohjelma loppuu. Tämä tarkoittaa, että Nordea luopuu esimerkiksi avainasiakkuuksista kesäkuun lopussa.

Nordean mukaan muutosten syy on halu yksinkertaistaa hinnoittelua. Aiemmin etuohjelmien hinnoittelu perustui pankkiasioinnin keskittämiseen. Nyt asiakkaat voivat Nordean mukaan itse vaikuttaa pankkipalveluidensa hintalappuun sillä, millä välineellä pankkiasiat hoitavat.

Muutokset tulevat voimaan heinäkuun alussa. Sen jälkeen Nordean peruspalvelupaketti maksaa verkkopankin käyttäjille 7,5 euroa kuukaudessa. Mobiilipankin käyttäjänä palveluista maksaa vain neljä euroa. Samalla hinnalla selviävät verkkopankin käyttäjät, joilla on asuntolaina.

https://www.talouselama.fi/uutiset/nordea-usuttaa-asiakkaita-mobiiliin-…

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio hoitaa pankkiasioitani millään kännykällä vaan läppärillä tai tabletilla.Minulla on asuntolainaa Nordeassa ja olen avainasiakas. Nyt aisointi on maksanut 0e kuukaudessa. Minulla on Mastercard/debit yhdistelmäkortti ja kolme tiliä. Lisäksi minulla on arvo-osuustli, jossa hoidan osakekauppoja.  Vituttaa pankkien ylimielisyys!! Nyt siis kesällä on pakko pelata tunnuslukulaitteen kanssa ja maksaa ainakin 4 e kuukaudessa. Mutta: sanokaapa pankki, jos en joutuisi maksamaan kuukausimaksua näillä spekseillä? Vielä ei ollut mitään infoa asiasta verkkopalvelussa eli Talouslämä tiesi ennalta, mitä asiakkaille ei ole kerrottu,

Minulla ei ole em. asioita ja saan maksuttomat päivittäispankkipalvelut ja yhden kortin ilmaiseksi pop-pankin jäsenenä.

Niin?Mutta minullapa on. Kiinnostaisi Handelsbankenin ja Osuuspankin asiakkaiden kuukausimaksut, jos vaihdan pankkia. Osuuspankki tuntuu sekavalta, eikö siellä ole jotain bonuksia, joilla asiaskasmaksuja maksellaan? Siis S-ryhmän tyyliin pitäisi keskittää vakuutukset ja tilit sinne, jotta maksaisi vähemmän? Olen tyytyväinen nykysiin vakuutusyhtiöihini enkä siirrä Pohjolaan. Tarvitsen lähivuosina remonttilainaa, ja pankin pitäisi olla siihen halukas kohtuullisella korolla. 

Vierailija
42/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio hoitaa pankkiasioitani millään kännykällä vaan läppärillä tai tabletilla.Minulla on asuntolainaa Nordeassa ja olen avainasiakas. Nyt aisointi on maksanut 0e kuukaudessa. Minulla on Mastercard/debit yhdistelmäkortti ja kolme tiliä. Lisäksi minulla on arvo-osuustli, jossa hoidan osakekauppoja.  Vituttaa pankkien ylimielisyys!! Nyt siis kesällä on pakko pelata tunnuslukulaitteen kanssa ja maksaa ainakin 4 e kuukaudessa. Mutta: sanokaapa pankki, jos en joutuisi maksamaan kuukausimaksua näillä spekseillä? Vielä ei ollut mitään infoa asiasta verkkopalvelussa eli Talouslämä tiesi ennalta, mitä asiakkaille ei ole kerrottu,

Minulla ei ole em. asioita ja saan maksuttomat päivittäispankkipalvelut ja yhden kortin ilmaiseksi pop-pankin jäsenenä.

Niin?Mutta minullapa on. Kiinnostaisi Handelsbankenin ja Osuuspankin asiakkaiden kuukausimaksut, jos vaihdan pankkia. Osuuspankki tuntuu sekavalta, eikö siellä ole jotain bonuksia, joilla asiaskasmaksuja maksellaan? Siis S-ryhmän tyyliin pitäisi keskittää vakuutukset ja tilit sinne, jotta maksaisi vähemmän? Olen tyytyväinen nykysiin vakuutusyhtiöihini enkä siirrä Pohjolaan. Tarvitsen lähivuosina remonttilainaa, ja pankin pitäisi olla siihen halukas kohtuullisella korolla. 

Minulla on tili OP:ssa ja bonuksilla maksetaan asioinnit ja saan lisäksi käytännössä vielä kotivakuutuksen ilmaiseksi, jää vielä bonuksia ylikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tili OP:ssa ja bonuksilla maksetaan asioinnit ja saan lisäksi käytännössä vielä kotivakuutuksen ilmaiseksi, jää vielä bonuksia ylikin.

Minulla on asuntolainaa melko vähän enkä aio olla velkavankeudessa loppuelämääni. Eikö ne bonukset ole sitä suuremoia mitä enemmän on lainaa ja talletuksia? Niinpä en olisi sielläkään kovin hyvä asiakas. Kotivakuutus on pieni osuus kaikista vakuutuksistani jo tällä hetkellä. 

Vierailija
44/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käyttötili Säästöpankissa, kk-maksu 0,30 €/kuukausi eli 3,60€ vuodessa. Kortissa on Visa, mutta en ole sitä koskaan käyttänyt.

Vierailija
45/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 20 000 opintolaina Nordeassa. Ei sitä varmaan noin vain siirretä toiseen pankkiin?

Vierailija
46/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts voit ottaa mobiilipankin, jolloin saat ilmaiseksi käyttöösi verkkopankin.

Voit käyttää verkkopankkia kaikkeen asiointiin, kuten ennenkin.

Miksi?

Pankille on jotakin hyötyä siitä, että asiakkaan tiedot ovat myös mobiilipankissa.

Vierailija
47/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ts voit ottaa mobiilipankin, jolloin saat ilmaiseksi käyttöösi verkkopankin.

Voit käyttää verkkopankkia kaikkeen asiointiin, kuten ennenkin.

Miksi?

Pankille on jotakin hyötyä siitä, että asiakkaan tiedot ovat myös mobiilipankissa.

On muuten erittäin outoa. :) Pitäisikö tässä olla ottavinaan mobiilipankki käyttöön, jotta voisi jatkaa verkkopankin käyttöä suunnilleen neljällä eurolla? Minulla ei ole älypuhelinta, vain hyvin toimiva E51, mutta voisiko mobiilipankin "ottaa käyttöön" siten, että se ei olisi käytössä mutta joku jossain luulisi sen olevan. :)

Vierailija
48/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiili plus -paketti on jatkossa maksuton asuntolainallisille. En löytänyt tietoa, kuuluuko siihen verkkopankkia lainkaan. Minulla tulee palkkalaskelma vain sähköisenä... Minulla on nyt useampi tili Nordeassa. Ne varmaan siirrän muualle.

Vierailija
49/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on sekavaa. Itselläni ei ole edes älypuhelinta ja palkka on pieni, joten olen todella ahdistunut.

Vierailija
50/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tässä nyt sitten kannattaisi vaihtaa? Mulla ei ole lainoja, sijoituksia tms. vaan kaipaan jotain uutta säilytyspaikkaa vähille rahoilleni Nordean sijasta.

Vierailija
51/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankkiin vaihdan itse.

100 eurolla saa liityttyä S-ryhmän asiakkaaksi ja sillä rahalla saa myös ilmaiset pankkipalvelut (Nordean kaltaiset paketit ja säästötilit) - ilmaiseksi. Osuusmaksun saa takaisin kun päättää erota.

Saa liityttyä Prismassa asiakkaaksi esim.

Itse pitkäaikainen asiakas Nordeassa, en todellakaan asenna puhelimeeni mobiilipankkia. Haluan käyttää kaiken tietokoneella, puhelin on minulla puhumiseen ja viesteihin sekä musiikin kuunteluun vaikka älyä onkin. Halpa luuri.

Vierailija
52/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mobiili plus -paketti on jatkossa maksuton asuntolainallisille. En löytänyt tietoa, kuuluuko siihen verkkopankkia lainkaan. Minulla tulee palkkalaskelma vain sähköisenä... Minulla on nyt useampi tili Nordeassa. Ne varmaan siirrän muualle.

Olin juuri Nordean chatissa. Aspa tsekkasi, miten hinnoittelu muuttuu kohdallani. Ei kuulemma mitenkään, eli kaikki on ilmaista (tai "ilmaista") kuten tähänkin asti.

Minulla on Nordeassa pieni asuntolaina, tulonhankkimislaina,kaksi tiliä, ja MC Gold debit/kredit kortti. Ja siis tietty verkkopankkia voi ja saa käyttää ilmaiseksi edelleenkin. Olet siis ilmeisesti myös tuleva MobiiliPlus -asiakas, jos lataatsovellukset ja edes kerran kirjaudut niillä Nordeaan.

Olin itse ladannut tablettiin N Mobiilipankin (ja tunnuslukusovelluksen) jo vuosi sitten, mutta nyt käytin sitä eka kerran. Siis chattaillakseni. Olihan se pieni ylläri, että heti kirjauduttua siihen näytölle lävähtää koko taloudellinen statukseni, tilisaldoja ja velkoja myöten.

Vierailija
53/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on vaihtaa pankkia.

Vierailija
54/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi varmaan olla pankkiin yjteydessä eikä täällä huudella. Vai kertoisitko tarkemmat tiedot omaisuudestasi ehkä joku av:lla osaa auttaa.

Vierailija
55/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi piru soikoon. Miehellä on Nordeassa vielä opintolainaa maksettavana, joten siitä pankista emme pääse eroon vielä pariin vuoteen, ehtii mennä aika mukava summa Nordealle pelkästään siitä, että siellä on pakko olla tili olemassa niin kauan, kuin mies maksaa opintolainaansa pois.

Vielä ei mene mitään maksuja, mutta mies täyttää pian 25, joten maksut alkavat rullaamaan. Tietääkö kukaan, voisiko tuota opintolainaansa "siirtää" toiseen pankkiin, josta sitten voisi maksella Nordealle aina tietyn summan kuukaudessa? Heiltä sanottiin, ettei voi, mutta pitääkö paikkaansa?

Vaikea uskoa, ettei vuonna 2018 voisi maksaa toisesta pankista toiseen lainaansa pois, kun on tiedossa tili, johon sitä maksetaan.

Aikasemmin sanottiin että opintolainan siirtäminen toiseen pankkiin maksaa 250€.

Eli kusettivat siinäkin jo.

Vierailija
56/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vaihtaisin pankkia, jos omassa pankissani olisi noin röyhkeää toimintaa.

Vaikka taitaa kyllä olla vain ajan kysymys, milloin Nordean malli leviää muihinkin pankkeihin.

Niin kai se tulee leviämään aina niin kauan, kun porukka vaan iloisesti Nordeassa makselee noita hintoja ja muut pankit huomaa, että mehän voidaan tienata tolla kans.

Pankkien toiminta meni pelleilyksi siinä vaiheessa kun suomalaiset alkoivat maksamaan suuresti kortilla ja pankit tajusit että voivat huijata laskuttamalla bittien siirrosta.

Vierailija
57/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu maksaa päivittäisistä pankkipalveluista 4-7,50 euroa kuukaudessa?

kaikki ne joilla ei ole säänöllistä palkkatuoloa tililleen, tai ei ole säästöjä siellä. Eli minä, ja kaikki köyhät, esim. opiskelijat, ja toimeentulotuen saajat. Mulla menny vuosikausia tuo summa, eikä halvempaa saa. Luuletko että vapaaehtoisesti maksaisin 7,5 euroa, eli n-. 90 euroo kuussa Nordealla. Ei ole muuta vaihtoehtoa.

S-pankki..?

Vielä paljon pahempi pankki

Vierailija
58/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-pankissa pn maksuttomat pankkipalvelut, paikallisosuuspankissa on jäsenille maksuttomat päivittäispankkipalvelut (jäaenmaksu 100 euroa, saa takaisin jos lopettaa jäsenyyden). Olen itsekin pienituloinen opiskelija ja juuri sen vuoksi lopetin asiakkuuteni Nordeassa.

En halua olla mikään s-ryhmän jäsen.

Vierailija
59/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha valittaa jos kuitenkin lainaa haluat.

On naurettavaa että ihmiset valittaa pankkien ahneudesta ja seuraavassa lauseessa ne haluaa pankilta rahaa. 

Vierailija
60/72 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vaihtaisin pankkia, jos omassa pankissani olisi noin röyhkeää toimintaa.

Vaikka taitaa kyllä olla vain ajan kysymys, milloin Nordean malli leviää muihinkin pankkeihin.

Niin kai se tulee leviämään aina niin kauan, kun porukka vaan iloisesti Nordeassa makselee noita hintoja ja muut pankit huomaa, että mehän voidaan tienata tolla kans.

Pankkien toiminta meni pelleilyksi siinä vaiheessa kun suomalaiset alkoivat maksamaan suuresti kortilla ja pankit tajusit että voivat huijata laskuttamalla bittien siirrosta.

TÄMÄ

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme