Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Oletko joskus joutunut lähtemään turvakotiin?Jos niin miksi?Millaista siellä on?
06.04.2018 |
Kertokaa kokemuksia! Miten pitkään siellä "saa" olla?
Kommentit (2)
Me ei menty turvaakotiin, me mentiin linja-autopysäkille odottamaan linja-autoa, jolla mentiin tädin luo toiseen kaupunkiin.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
kaksi vuotta sitten pääsiäisenä isä pahoinpiteli minut riidan aikana ja esti lähtemästä pois kotoa. kun hän meni käymään vessassa otin jalat alle puhelin mukanani, tukka märkänä suihkusta, yökkärit päällä, avojaloin juoksin lumiseen metsään ja kun huomasin että äijä ajaa minua takaa juoksin ryskyttämään naapureiden ovia ja huusin täyttä kurkkua apua. ei avattu, kello 12 yöllä arkena. laitoin puhelimen hälyttämään 112 ja sain kiljuttua osoitteen ja jotain koko tilanteesta samalla kun juoksin isää pakoon. lopulta kaaduin, puhelin putosi ja meni paskaksi, ukko sai kiinni ja äitini tuli autolla siihen. väkisin tunkivat autoon ja ajoivat kotiin. käsirysyä jatkettiin kun yrittivät raahata pihaamme pitkin sisälle. pakoa tein minkä pystyin, luovuttamatta, mutta lopulta isä asettui makaamaan päälleni vääntäen käsivarteni selkäni taakse. sitten tuli kytät. veivät turvakotiin ilman mitään muuta omaisuutta kuin päällä olevat vaatteet. isää ei viety mihinkään. matkalla turvikseen poliisit kyselivät mitä on tapahtunut ja haluanko tehdä rikosilmoitusta.
turvakodissa mulle näytettiin huone jossa sain nukkua ja siinä kaikki. seuraavana aamuna kävelin alakertaan eikä kukaan tullut esittelemään missä olin tai mitkä säännöt/käytännöt.. en tiennyt kuka oli henkilökuntaa. suurin osa muista oli nuoria naisia joilla osalla lapsi mukana. haahuilin edestaas taloa itkien ja lopulta löysin ohjaajan huoneen. pyysin saada soittaa kotiin. yritti käännyttää rauhoittumaan muutamaksi päiväksi mutta halusin soittaa. tulivat hakemaan. sekava kokemus. olin vain 18v.