Annanko kaupan vauvanruoka, vai teenkö itse?
Tilanne siis se, että vauva kiljuu ja itkee jo olkkarista keittiöön (meillä on tupakeittiö) lähtiessäni, enkä voi lasta rasittamatta sulatella ja sekoitella mitään itse tekemiäni pakastepaloja.
Just ja just raaskii nopeasti hakea lusikan ja sosepurkin. Mutta se taas ei liene kovin ravitsevaa, vai?
Vauva ei rupea olemaan kantoliinassa eikä sitterissä.
Kommentit (37)
samalla kun itse syöt, muussaat osan haarukalla ja työnnät lusikalla muksun suuhun. siinä se. ja näin muksu oppii heti kotiruokien makuun. miksi tehdä asioista niin vaikeita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä ravitsevia ne piltit on.
Itse asiassa eivät ole. Niistä puuttuvat mikrobit.
Niitä saa äidinmaidossa, jos siis imettää suositusten ja tutkimusten mukaan vuoden ikäiseksi. Äidinmaidossa on satoja bakteereja, jotka jäävät vauvan elimistöön suojaamaan loppuelämäksi. Niitä vauva ei voi saada mistään muualta. Äidinmaidon ravintoaine- ja vasta-ainepitoisuudet eivät myöskään muutu taaperoikäisenäkään, vaan äidinmaito tarjoaa aina parasta.
Meillä lapsi tottui purkkiruokiin. En tiedä oliko mausta vai koostumuksesta kyse, mutta itse tehty ei mennyt. Mutta aika lyhyt se vaihe lopulta oli, kuitenkin 1-vuotiaana siirtyi samoihin ruokiin kun me ja tosi hyvin syö ihan kaikkea nyt 5-vuotiaana. En stressaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä saa äidinmaidossa, jos siis imettää suositusten ja tutkimusten mukaan vuoden ikäiseksi. Äidinmaidossa on satoja bakteereja, jotka jäävät vauvan elimistöön suojaamaan loppuelämäksi. Niitä vauva ei voi saada mistään muualta. Äidinmaidon ravintoaine- ja vasta-ainepitoisuudet eivät myöskään muutu taaperoikäisenäkään, vaan äidinmaito tarjoaa aina parasta.
Toki imetyksestä on hyötyä koko loppuelämän ajan. Mutta kyllä aikuisenkin elimistö prakaa, jos syö pelkkää purkkiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vesihauteessa sulaa/lämpenee nopeasti. Mulla on kaksoset eikä koskaan ollut tilannetta että ne olis huutaneet niin nälkäänsä... pitää ehkä vähän ennakoida jos lapsi on sellainen että sillä menee yhtäkkiä käpy...
Kun on vaan yksi vauva, niin onhan sitä helppo pitää siinä toisella kädellä lantiota vasten, ja toisella kädellä laittelee ruuat lämpiämään, kahden kanssa ei niin vaan onnistunut.
Ken kirkkaiman kruunun saakaan...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki imetyksestä on hyötyä koko loppuelämän ajan. Mutta kyllä aikuisenkin elimistö prakaa, jos syö pelkkää purkkiruokaa.
Lasten purkkiruuat on ihan eri asia, ei ole suolaisia ja rasvaisia. Niillä varmasti eläisi aikuinenkin jos tarpeeksi paljon söisi ja hedelmäsoseita myös.
Söisitkö itse aina eineksiä? Pari vuotta sitten valmistettua ruokaa, jota on säilytetty lasipurkissa huoneenlämmössä? Se voi olla jokus ok, kunhan ei ota tavaksi.
En myös ymmärrä miksi pitää valita joko tai, molempia voi antaa tilanteen mukaan. Itse en raaskisi ostaa pelkkiä purkkiruokia ja se tyhjien purkkien määrä olisi ihan mahdoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesihauteessa sulaa/lämpenee nopeasti. Mulla on kaksoset eikä koskaan ollut tilannetta että ne olis huutaneet niin nälkäänsä... pitää ehkä vähän ennakoida jos lapsi on sellainen että sillä menee yhtäkkiä käpy...
Kun on vaan yksi vauva, niin onhan sitä helppo pitää siinä toisella kädellä lantiota vasten, ja toisella kädellä laittelee ruuat lämpiämään, kahden kanssa ei niin vaan onnistunut.
En ole mitään kruunuja tavoittelemassa. Mulla on ollut esikoinen ihan yksönen. Kaksosten jälkeen tuntuu vaan oudolta että jollain on vain yksi vauva, ja sen kanssa on niin vaikeaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mitään kruunuja tavoittelemassa. Mulla on ollut esikoinen ihan yksönen. Kaksosten jälkeen tuntuu vaan oudolta että jollain on vain yksi vauva, ja sen kanssa on niin vaikeaa...
Sulle nyt vaan sattui helpot vauvat. Saatat sinäkin vielä saada "yksösen", jonka kanssa helvetti on irti.
Vierailija kirjoitti:
Vesihauteita olen tehnytkin, mutta tuntuu kuin sekin olisi eroahdistusta potevalle vauvalle liiķaa.
Tuota lantiolla kantamista en osaa senkään vertaa. Lapsi valuu lötkönä, ja koko paino (ei ole mikään hento pikkuinen) käteni varassa.
ap.
Jos itsetehtyjen soseiden syöttäminen on mahdotonta niin anna sitten purkista, ei siitä sen kummempaa kriisiä kannata tehdä. En kyllä keksi miten sen itse tehdyn valmiin soseen lämmittäminen olisi hankalampaa kuin kaupan purkin... Muutama kuutio valmiiksi sulamaan vaikka vauvan nukkuessa ja lämmittää sitten kun on ruoka-aika? Mutta ei ole mikään pakko keitellä niitä soseita itse jos tuntuu liian työläältä. Kyllä siitä ihan hyvä kasvaa purkkiruuallakin, ei ne oo mitenkään sama asia kuin aikuisten ylisuolaiset einespöperöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten purkkiruuat on ihan eri asia, ei ole suolaisia ja rasvaisia. Niillä varmasti eläisi aikuinenkin jos tarpeeksi paljon söisi ja hedelmäsoseita myös.
Varmasti eläisi, mutta jostain syystä en tunne ketään, joka näin tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesihauteita olen tehnytkin, mutta tuntuu kuin sekin olisi eroahdistusta potevalle vauvalle liiķaa.
Tuota lantiolla kantamista en osaa senkään vertaa. Lapsi valuu lötkönä, ja koko paino (ei ole mikään hento pikkuinen) käteni varassa.
ap.
No miten se vauva on siellä olkkarissa?
Mulla on huopa keittiön lattialla ja pari lelua. Siinä se vauveli kellii, kun kokkaan kahdella kädellä tehtävät työvaiheet. Juttelen, laulan ja irvistelen koko ajan, kurkin keittiöpyyhkeen takaa ym. Välillä pyydän isosisaruksen viihdyttämään, jos meinaa mennä huudoksi.
Vierailija kirjoitti:
ap.
Otapa puheeksi neuvolassa. Olisiko vauvan lihastonut alentunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Otapa puheeksi neuvolassa. Olisiko vauvan lihastonut alentunut?
Kyllä hänestä voimaa löytyy, mutta me ei vaan keksitä mikä se lantiolla istumisen "juttu" on.
ap.