Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen suklaa tuliaisiksi Yhdysvaltoihin

Vierailija
06.04.2018 |

Mistä suomalaisesta suklaasta amerikkalaiset ystäväsi/tuttavasi ovat pitäneet? Vai viettekö aina sen klassisen sinisen?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen ja Geisha ovat ainakin kanadalaistuttujen suosikkeja.

Vierailija
2/43 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä pidä viedä Fazeria. Fazerin suklaa ei ole mistään kotoisin. Kyllä heillä on siellä omat hyvät suklaat. Fazerin suklaa maistuu muoville. Itse loukkaantuisin todella paljon, jos joku toisi minulle Fazerin suklaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie Dumleja :) 

Vierailija
4/43 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin sininen on varma klassikko, joka tunnetaan myös Usassa.

Amerikkalainen suklaa on surkeaa, ja Fazerin sininen on maailman parhaimmistoa, sitä veisin. Kikkailu on turhaa.

Vierailija
5/43 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä pidä viedä Fazeria. Fazerin suklaa ei ole mistään kotoisin. Kyllä heillä on siellä omat hyvät suklaat. Fazerin suklaa maistuu muoville. Itse loukkaantuisin todella paljon, jos joku toisi minulle Fazerin suklaata.

:D Jopa Ruotsin suurlähetystö tarjoaa juhlissaan Fazerin suklaita enemmän kuin Marabouta, koska se on parempaa ja arvostetumpaa.

Vierailija
6/43 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitsen mieluummin Maraboun Fazerin sijaan, mutta se ei sitten olekan suomalaista :/ 

Vierailija
7/43 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Jopa Ruotsin suurlähetystö tarjoaa juhlissaan Fazerin suklaita enemmän kuin Marabouta, koska se on parempaa ja arvostetumpaa.

Siis Ruotsin suurlähetystö Usassa.

Vierailija
8/43 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän Fazerin suklaata tarjoavat!? 

Vierailija
9/43 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mignon mulkeroa

Vierailija
10/43 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos tuosta Ruotsin lähetystöstä kysyt, niin tarjolla on noita klassikkokonvehteja, sinistä, geishaa, Mariannea jne.

Vierailija
11/43 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiener nougat'ta vien. Siitä on tullut ihan klassikko.

Vierailija
12/43 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie mämmiä eikä mitään palmurasvasotkusinistä.

Vierailija
13/43 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikan säädökset ruokien "turvallisuudesta" poikkeaa aika paljon EU-säädöksistä. Kannattaa varmistaa, että menee varmasti tullista läpi. Muuten tulee sakot laittoman ruoan kuljettamisesta jenkkeihin.

Vierailija
14/43 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikan säädökset ruokien "turvallisuudesta" poikkeaa aika paljon EU-säädöksistä. Kannattaa varmistaa, että menee varmasti tullista läpi. Muuten tulee sakot laittoman ruoan kuljettamisesta jenkkeihin.

Saa suklaata viedä.

Vierailija
15/43 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marianne on kai aika pidetty

Vierailija
16/43 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dacaposta tykkäsivät. Pätkiksestä eivät. 

Vierailija
17/43 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usassa pidetään todennäköisesti Fazerin sinistä mauttomana suklaana. Sveitsiläiset suklaat ja paikalliset poikkeavat maultaan paljon suomalaisesta mausta. Tottakai kiittävät ja hymyilevät, mutta veisin Suomesta tuliaisena jotain arvokkaampaa. Muutaman euron suklaa on lähinnä vitsi tuliaisena. Miten olisi Iittala, Finlayson, Marimekko, Sibelius, Alvar Aalto tuote tai suomalainen kirja (maisema, luonto, kaupungit) englanninnkielellä tai suomalainen urheilutuote.

Suomalaista suklaata viedään ulkomaille tuliaiseksi uleensä suomalaiselle. Tosin sekin usassa turhaa, kun Amazonista saa jo suomalaisia suklaita ja karkkeja.

Vierailija
18/43 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos tuosta Ruotsin lähetystöstä kysyt, niin tarjolla on noita klassikkokonvehteja, sinistä, geishaa, Mariannea jne.

Kyllä, kiitos.

Vierailija
19/43 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on sanonut, että en veisi muuta kuin suklaata! ;-) 

Vierailija
20/43 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa suklaata viedä.

Kyllä siinäkin voi tulla säädökset vastaan. Jos on esim. salmiakkisuklaata tai sitten suklaan sisällä on jotain mansikoita, mustikoita ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi