Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten sanon loukkaamatta vanhemmilleni

Vierailija
06.04.2018 |

Kuinka sanon loukkaamatta vanhemmilleni, ettei mieheni anna heidän tulla kylään.
Ovat nyt siinä uskossa etten minä tahtoisi heitä tavata, ja tämä harmittaa minua. Asuvat 600km päässä, ja näemme vain kerran vuodessa kun minä käyn heillä.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei mies halua heitä kylään?

Ei pidä vieraista, varsinkaan sellaisista jotka olisivat yön yli.

ap

Ap, meillä ihan sama juttu!

Mieheni on introvertti eikä tykkää olla ihmisten kanssa. Kokee että vievät energiaa. Meillä ei siksi käy ketään kylässä. Vanhempieni visiitin sietää juuri ja juuri, mutta on aina torjuva ja viileä heille. Äitini olettaa, että tämä johtuu siitä, että he ovat kouluttamattomia ja mieheni korkeakoulutettu - että pitää heitä tyhminä. Vanhempani ovat mukavia ja rentoja, eivätkä halua olla vaivaksi. Käyvät siis pikaisesti ja tulevat aina kahvipullat/ruuat mukanaan. En minäkään ole kehdannut sanoa vanhemmilleni totuutta koskaan. Selittelen tympeyttä vain miehen väsymyksellä, stressillä, päänsäryllä tms. Mieheni on yhtä tyly myös vanhemmillani käydessään pari kertaa vuodessa.

Ei meillä käy muitakaan sukulaisia tai kavereita. Minä tapaan heitä kahviloissa ja ravintoloissa tai kutsun silloin, kun miehellä on menoa. Ikävä tilanne, kun ei voi sanoa, ettei mieheni tykkää teistä.

Vierailija
22/45 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos harvoin käyvät, niin mies järjestäköön itselleen muuta ohjelmaa siksi aikaa, kun ovat teillä.

Ei Hän suostu omasta kodistaan lähtemään muiden takia pois.

Lasten takia harmittaa, tuntuu että heiltä riistetään täysin toiset isovanhemmat.

ap

Nyt olet kyllä liian alistuvainen. 

Sinulla on oikeus tavata vanhempiasi myös omassa kodissasi/ kotipaikkakunnallasi. Samoin lapsillasi ja vanhemmillasi on oikeus toisiinsa. 

Vaikka hotelli tai AirB&B on aina pitkänmatkalaisten kanssa hyvä idea (molemmilla omaa tilaa), niin kyllä miehen nyt vain pitää purra hammasta ja edes teeskennellä aikuista sen aikaa kun appivanhemmat ovat teillä kylässä. 

Toivottavasti se, että kirjoitat miehestäsi hän isolla alkukirjaimella on typo. Eihän hän sentään Jumala ole? 

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapaatte jossain muualla kuin teillä?

Tätä olen suunnitellut myös, täytyy alkaa suunnittelemaan jonkinlaista hotellia tms.

ap

Meillä vanhemmat on aina pitänyt itsestään selvänä, että he menevät hoteliin. Meillä on jokaisella omat rutiinimme ja he varsinkaan ei halua häiritä meitä yöheräilyllään ja aikaisilla aamuillaan.

Vanhenpani majottuu yleensä kylpylähotelliin ja ottavat meidän lapset yhdeksi yöksi mukaan.

Olisiko ap tässä teille ideaa? 

Lähimpään kylpylään on todella pitkä matka, tarkoittaisi satojen kilometrien ylimääräistä ajalua.

ap

Vierailija
24/45 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mieheni on introvertti eikä tykkää olla ihmisten kanssa. Kokee että vievät energiaa. Meillä ei siksi käy ketään kylässä. Vanhempieni visiitin sietää juuri ja juuri, mutta on aina torjuva ja viileä heille. Äitini olettaa, että tämä johtuu siitä, että he ovat kouluttamattomia ja mieheni korkeakoulutettu - että pitää heitä tyhminä. Vanhempani ovat mukavia ja rentoja, eivätkä halua olla vaivaksi. Käyvät siis pikaisesti ja tulevat aina kahvipullat/ruuat mukanaan. En minäkään ole kehdannut sanoa vanhemmilleni totuutta koskaan. Selittelen tympeyttä vain miehen väsymyksellä, stressillä, päänsäryllä tms. Mieheni on yhtä tyly myös vanhemmillani käydessään pari kertaa vuodessa.

Ei meillä käy muitakaan sukulaisia tai kavereita. Minä tapaan heitä kahviloissa ja ravintoloissa tai kutsun silloin, kun miehellä on menoa. Ikävä tilanne, kun ei voi sanoa, ettei mieheni tykkää teistä.

Minusta olisi kyllä hiukan eri asia sanoa että mies ei tykkää vieraista eikä halua vieraita kotiimme kuin sanoa että mies ei tykkää teistä. Tosin ei minua häiritsisi sanoa vanhemmille sitäkään että mies ei tykkää teistä jos se on totuus. Kukaan ei menetä mitään vaikka vanhemmat tuosta miehelle loukkaantuisi.

Vierailija
25/45 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hotelliin tai sitten vaan kestää. Kotisi on myös sinun kotisi. Sinulla on oikeus ottaa vanhempasi kylään, varsinkin, jos eivöt jatkuvasti ole tulossa.

Vierailija
26/45 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos harvoin käyvät, niin mies järjestäköön itselleen muuta ohjelmaa siksi aikaa, kun ovat teillä.

Lasten takia harmittaa, tuntuu että heiltä riistetään täysin toiset isovanhemmat.

ap

Saako lapset edes tuoda omia kavereitaan kotiin?

Vierailija
27/45 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies hotelliin tai sitten vaan kestää. Kotisi on myös sinun kotisi. Sinulla on oikeus ottaa vanhempasi kylään, varsinkin, jos eivöt jatkuvasti ole tulossa.

Talo on hänen omistuksessaan, joten en voi häntä poiskaan käskeä tai pakottaa ottamaan vieraita vasten tahtoa.

Vierailija
28/45 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Saako lapset edes tuoda omia kavereitaan kotiin?

Ovat vasta tarhaikäisiä, isän puolen serkut käyvät välillä leikkimässä.

ap

Vierailija
29/45 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies käy vanhemmillaan jos haluaa. Minä ja lapset emme siellä käy. Enkä heitä meille ota, en edes silloin, kun itse olen poissa.

Mene terapiaa ja käske miehesi ulkoistaa sinut.

Miksi menisin? Ihan itse käytöksellään tilanteen aiheuttivat. Ei se mieskään heitä halua näjdä. Korkeintaan kerram vuodessa piipahtaa.

Vierailija
30/45 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakos sun miehen vanhemmat teillä kyläillä, kun sanoit, että lapsilta riistetään TOISET isovanhemmat?  Ja sano miehellesi, että hän on aikuinen ihminen ja hänen tulisi kunnioittaa myös sinun perhesuhteitasi, hänen tulisi pystyä kestämään aikuisena myös sellaista, mikä ei ole niin mukavaa.

Vierailija
31/45 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä helekutin takia joku elää tuollaisen miehen kanssa, joka ei salli vieraita, edes omia sukulaisia???!!

Täytyy olla äijässä aika paljon muuta mainiota, jos tuollaista pelleä viitsii katsella.

Vierailija
32/45 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saakos sun miehen vanhemmat teillä kyläillä, kun sanoit, että lapsilta riistetään TOISET isovanhemmat?  Ja sano miehellesi, että hän on aikuinen ihminen ja hänen tulisi kunnioittaa myös sinun perhesuhteitasi, hänen tulisi pystyä kestämään aikuisena myös sellaista, mikä ei ole niin mukavaa.

kyllä he käyvät n.kerran kuukaudessa, asuvat tässä aivan lähellä.

Mies sanoo, että tämä asia on tehty selväksi silloin 7v sitten kun olen tänne muuttanut ja siitä ei enää keskustella.

Vierailija
33/45 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vanhemmilleni, että miehesi on aspergeri. Ei kestä vieraita. Mene sinä vahempiesi kanssa sinne kylpylään.

Itse en olisi tuollaisessa parisuhteessa. Kammottava vankila.

Vierailija
34/45 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä he käyvät n.kerran kuukaudessa, asuvat tässä aivan lähellä.

Mies sanoo, että tämä asia on tehty selväksi silloin 7v sitten kun olen tänne muuttanut ja siitä ei enää keskustella.

Miksi sun vanhemmat ei saisi loukkaantua miehelle?

35/45 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! huh!Vaikka miehesi omistaa talon niin se on myös sinun ja lastenne koti. Lapsilla on oikeus isovanhempiin ja sinulla ihan kaikkiin vieraisiin. Miehen o. n. siedettävä vierailua tai hän lähtee kesämökille-kylpylään-kaverille....ihan minne vaan jos kerta on niin käytöskyvytön.

Vierailija
36/45 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen suunnitellut myös, täytyy alkaa suunnittelemaan jonkinlaista hotellia tms.

ap

Hotelleita on jo ihan olemassakin. Ihan noin alusta suunnittelua ei tarvitse alkaa tekemään.

Vierailija
37/45 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Se ettei osaa käyttäytyä ei liity introverttiyteen.

Vierailija
38/45 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerrot vaikka rehellisesti, että elät alistettuna (väh henkistä) väkivaltaa sisältävässä suhteessa. Ja miehesi eristää sinua läheisistäsi. Eli kerrot totuuden. Tai sitten kutsut vanhempasi kylään, ja sanot miehellesi, että sinulla on siihen oikeus, ja sillä selvä.

Vierailija
39/45 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miten sinä alistut tuollaiseen? Olen myös introvertti, mutta on päivänselvää, että appivanhemmat tulevat meille kylään kaksi kertaa vuodessa. Ovat vielä italialaisia ja yltiö sosiaalisia, mutta hammasta purren mennään eteenpäin. Omat vanhempani ovat jo kuolleet. Puolisoni käy Italiassa 3-4 kertaa vuodessa. 

Vierailija
40/45 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on vanhojen ihmisten matkustaa kaksi päivää tai ajaa autolla 2x600km= 1200 km, vain muutaman tunnin tapaamiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan