Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kullervo

21.04.2006 |

Mitä olette mieltä nimestä Kullervo kolmantena nimenä pojalle?

Kommentit (12)

1/12 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi nimeksi Kullervo olisi kyllä ehkä vähän haasteellinen... Mutta ihan hyvin voi antaa kolmanneksi nimeksi. Kulkeeko nimi suvussanne? Kullervon kultavuodet olivat 1940-59, jolloin nimen sai yli 8000 Kullervoa! Luulin muuten, että nimi olisi perinteinen ja vanha suomalaisnimi, mutta viime vuosisadan alussa se onkin ollut vielä harvinainen. Näin sitä oppii.

Vierailija
2/12 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mielipidettä kysytään, annan sen nyt ihan suoraan. Minulle Kullervo on nimi, josta en pidä ollenkaan, enkä siis missään tapauksessa kannusta sitä antamaan nimeksi kenellekään. Minusta se on hassu ja vähän naismainen, epämuodikas papparaisen nimi. Toivottavasti mielipiteeni ei loukannut, kun näitä nimimakuja on niin monenlaisia, eikä mikään niistä ainoa oikea...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi on isäni toinen nimi, sen enempää ei suvussa nimen kantajia vielä ole. Itse olen sitä mieltä että kaksi nimeä olisi hyvä, mutta... Pojalle pitää toiseksi nimeksi antaa isän toinen nimi, ja sen pitää olla ehdottomasti toisena nimenä (miehen ehdoton mielipide). Mutta itseäni häiritsee se kun poikamme tulee olemaan jo neljäs jolla on kyseinen toinen nimi. Joten haluaisin siksi sen kolmannen nimen, ja kun kerran toinen nimi on peritty isän suvusta niin olisi mukava jos kolmas nimi olisi sitten minun suvusta. Kullervo vain on ainoa vaihtoehto. No ristiäisiin on vielä n. kk aikaa.

Nimenomaan toivon rehellisiä mielipiteitä!

Vierailija
4/12 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että Kullervo-nimen suosio tulee lisääntymään lähivuosina.

Minusta se on hiukan oudon (ei miehekkään) kuuloinen mutta ei paha.

Vierailija
5/12 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perinteikäs ja koska tulisi suvusta, niin siksi kyllä sen vahvasti vaihtoehtona pitäisin. Ja kun vielä tulisi kolmanneksi (eikä kutsumanimeksi) nimeksi, niin mikä ettei.

Vierailija
6/12 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nimet aina värittyvät kantajansa mukaan. Oman isäni toinen nimi on Ensio, ja vaikka en niin nimestä sinänsä tykkääkään, voisin hyvin antaa poikani toiseksi tai kolmanneksi nimeksi Ension. Eli varmaan sama pätee Kullervoonkin. Minusta nimi ei ole ollenkaan paha, aika erikoinen vain. Minulle nimestä tulee mieleen kullero (siis se kukka), sanoinkin meidän pihan kulleroita pienenä kullervoiksi. Ihan OK mielikuva siis.

Nykyisin lapsilla on siis niin todella erikoisia nimiä, että kyllä sinne yksi Kullervokin joukkoon sopii. Silloin kuin itse olin nuori, kaikki olivat Janeja, Tomeja, Minnoja ja Kateja. Siellä ehkä Kullervo olisi voinut enemmän pistää silmään.

Vierailija
7/12 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä nimi, se ettei ole kovin yleinen, on minusta plussaa.

Ehdottomasti harkitsemisen arvoinen pojan nimi.

Vierailija
8/12 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipiteistänne =)

Poikamme varmastikin saa kolmenneksi nimeksi Kullervo. Tiedän että jos emme sitä nimeksi antaisi niin katuisin kovasti. Toisaalta itse pidän nimestä, mutta toisaalta se ei ihan heti tunnu pikku pojan nimeltä, tosin pikku pojatkin kasvavat. Poikamme tulevat ensimmäinen ja toinen nimi ei myöskään ole muotinimiä, vaan ihan perinteiset suomalaiset nimet.

Edelleenkin saa kommentoida ja mielepiteitänne nimestä ilmaista

Vierailija
9/12 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana perinteinen suomalainen nimi ja komea sellainen !

Vierailija
10/12 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Kullervo on komea nimi, jota kyllä kelpaa käyttää! Itsekin voisin sen antaa omalle pojalleni nimeksi, koska pidän tällaisista vahvoista suomalaisista nimistä joissa on persoonaa ja perinnettä.

Olen muuten " aina" ihaillut muusikko Ismo Alangon nimeä, joka on Ismo Kullervo...

Vierailija
11/12 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehkä ensimmäisenä tule pikkupoika mieleen, mutta niinkuin aiemmin todettiin pienistä pojista tulee isoja miehiä ja Kullervo on komea, perinteinen nimi. Kullero tulee mullekin assosiaationa mieleen. Ei siis mitään negatiivista. Jos veljiä tulee niin Pellervo sopisi veljelle :-)

Vierailija
12/12 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mukava, mutta.......