Sairaalasta käännytetty synnytti moottoritiellä
Hyvä ruotsi! Lisää iltalehdessä.
Kommentit (28)
se mahahan on aivan erilainen siinä tilanteessa, kyllä se täytyy itse huomata!!
ei niin että kerralla hulahtaa iso lasti ja vedentulo loppuu siihen. Vettä tulee siihen asti kunnes vauva on ulkona.
Lapsivettähän kehittyy vielä käsittääkseni koko ajan kun istukka on toiminnassa eli kun vauva on mahassa? Ainakin mulla sitä vettä kyllä tippui koko ajan vaikka hulahti pari kertaa isotkin määrät.
mutta itseltä tuli ehkä desin verran, yksi loraus. Ei sitten sen jälkeen yhtään enempää eli ei tiputellut eikä tullut mitään jättimäistä vesiputousta niin että kengätkin on märkinä niinkun jollain. Sairaalassa se käsiteltiin niin että vedet meni, itse ajattelin että tuommoinen pieni liraus vaan... Ensikertalaisena näistä ei aina voi tietää ;)
Ei sitä lapsivettä loputtomuuksiin ole ja vaikka sitä kehittyykin jatkuvasti lisää niin se on kyllä niin pientä tiputtelua et...
ollutkaan. Soitin synnärille. Pyysivät pysyttelemään n. 8 h vielä kotona, jollei muuta ilmenisi. Menin puoliltapäivin sairaalaan. Näytteellä todettiin, että oli kyse lapsivedestä. Olin vielä yön yli sairaalassa ja seuraavana päivänä synnytys käynnistettiin. Siinä välissä ei enää valunut lapsivettä. Eikä tullut supistuksia omasta takaa.
Vierailija:
Lapsivettähän kehittyy vielä käsittääkseni koko ajan kun istukka on toiminnassa eli kun vauva on mahassa? Ainakin mulla sitä vettä kyllä tippui koko ajan vaikka hulahti pari kertaa isotkin määrät.
vauvalla on loppuraskaudessa olo tosi ahdas ja lapsiveden määrä vähenee.
pönyyöön hulahti kun pissalla kävin ja senjälkeen sitä kyllä aina vähänväliä lorisisiihen asti kunnes vauva olí muailmassa. ja kun sairaalassa kätilöltä vielä kysyin etä paljoko tota vettä oikein on niin sanoi että sitä kehittyy kokoajan lisää,,
t:5
Joillain menee kaikki kerralla toisilla tulee vähemmän. Ei ole sääntöjä kirjoitettu miten vedet menevät!
Vierailija:
Joillain menee kaikki kerralla toisilla tulee vähemmän. Ei ole sääntöjä kirjoitettu miten vedet menevät!
Vedet meni minullakin lähes kerralla (kaikki keskellä yötä sänkyyn) eikä juuri tiputellut sen jälkeen. Tuo on kuitenkin toissijainen seikka tässä keskustelussa uskomatonta on että äiti käännytettiin ilmeisesti sen kummemmin tutkimatta.
mut uskoi heti, kun vilkas ammeeseen. Mut ei kai sitä kaikki tosiaan tunne kun ne vedet menee.
Ilmeisesti äiti oli ollut kylpyammeessa kun vedet menivät. Kätilö ei ollut sitä huomannut...ja eipä ole ihme. Itse olen usein miettinyt et jospa vedet menevät esim. kotona kylpyammeessa...ei sitä silloin huomaa.