Mulla ei ole varaa käydä töissä!
Mies tavallisessa duunaripaikassa töissä. Mulla ei ammattia (olen24v) ja meillä 1,5v lapsi. Mule tarjottiin töitä siivousalalta. 3 tuntia päivässä ja palkka 6,39e!!!! Asutaan kaukana, bussipysäkille 10km ja autoja vain yksi. Oli pakko kieltäytyä töistä kun ei ole varaa toiseen autoon! Ja vielä lapsen päivähoitomaksut päälle! Onneksi ole raskaana :)
Kommentit (11)
raskaana polkupyörällä joka aamu kello 5.30 muksu tarakalla? ap
Lapsia oli kaks. Mutta sain suoritettua ja valmistuin. Nyt sitten oon 26v ja käyn töissä, maanantaiksi on taas keikkaa.
Toisaalta tuo palkka ei oo ihan surkea mitä sulle ehdottaneet... 33mk sai tunnilta siivoojana 1998. Nyt teen toista hommaa ja saan 10,10¿/tunti lisineen.
Mitä hyötyä siinä on kun töissä käynti LISÄÄ KULUJA? Käteen ei jäisi mitään!
Oikeasti, ei sun ole mentävä töihin. Kyllähän sitä polkee 10 km pyörällä, mutta raskaana olevalle en suosittele. Sitten vielä siivoamaan huonolla palkalla. Ja pah. Ehdit vielä, sitä paitsi esikoisesi on vielä aika pieni.
Onneksi paikalla ovat itse täydellisyydet, jotka antavat myös muiden valinnoille arvonsa. ;)
Täällä on niin helppo syyllistää nimettöminä muita " juu pyöräile kesät talvet raskaan 10 kilometriä bussipysäkille, satoi tai paistoi, vie lapsi hoitoon ja mene kolmeksi tunniksi töihin, saa siitä muutama euro palkkaa ja polje takaisin kotiin" ajatelkaa nyt vähän itsekin. Kuka tuollaiseen ryhtyy - ei kukaan. Et itsekään, vaikka täällä niin kovasti oman työpöydän äärestä pauhataan.
Ap:lle sanoisin, että pohdi, mitä haluat työksesi tehdä ja ala opiskelemaan heti kun se on mahdollista - niin ei tarvitse tehdä sitä mikä jää muilta yli vaan voit valita mitä teet. Sitten voitte hankkia toisen autonkin. Tee kaikkesi, että saat itsellesi tutkinnon!
Samaa mieltä tietysti kuin 11: hulluahan se olisi töihin pyöräily tuommosen palkan eteen. Luuleeko nuo toiset kommentoijat, että kukaan nyt lähtisi pyörän selkään aamutuimaan pienen lapsen kanssa oli sää mikä hyvänsä. Joopajoo. Tosiaan, jos haluat paremminpalkattua työtä niin sinun pitää kai yrittää jotain opiskelua tehdä, minäkin aloitan kurssin syyskuussa.
naurattaa . Ei ole varmaan teillä edes pyörää hankittu ja tunnustakaa vaan että ukko kuljettaa ihan työpaikan eteen tai sit nää kaikki on näitä kotiäitejä eivätkä lähikauppaankaan pääse ilman autoa . Hah . Itse kyllä pyöräilen kesät talvet töihin lapsi tarakalla mutta en tekis 3 tunnin takia !
Oletko liitonrahoilla vaiko työmarkkinatuella? Miksi et ole kotihoidontuella?
ihan oikeassahan olet, ei tuolla palkalla ja tuntimäärällä oikeasti kannata mennä töihin. Eri asia olisi, jos sun ei tarvitsisi viedä lasta hoitoon. Silloin saisit palkan kotihoidontuen päälle ja näin vähän ylimääräistä rahaa.
Mäkin käyn osa-aikatöissä ja työvuorot on järjestetty niin, et lapsia ei viedä hoitoon. Eli ei tarvitse maksaa hoitomaksuja. Ja miestäkin näen silti joka päivä.
Työtä tehdään siksi, että siitä on taloudellista hyötyä. Ei siksi, että saadaan kiusata lasta, omaa ruumista ja jäädään vielä miinuksen puolelle. Minä muuten olen tehnyt sellaista työtä ja on todella inhaa pyytää työnantajalta palkkaa etukäteen, että olisi varaa käydä työssä.
Ensimmäisessä työpaikassani sain 40 markkaa tunti jota tein noin 2-3 tuntia viikossa ( joo ei kokopäivätyötä niin löydy) maksoin 28 markkaa suuntaansa, että sain käydä työssä. Eli palkasta jäi käteen 24-64 markkaa. Kuka teistä arvostelijoista oikeasti tekisi töitä ilmaiseksi?
Joku sanoi, että siitä ne työt sitten lisääntyy...joo Helsingissä ehkä, mutta me jotka eletään oikeassa todellisuudessa niin meiltä loppuu työt ja työpaikka menee konkurssiin.
mun pitäis mennä alipalkkaiseen duuniin ja maksaa itteni kipeeksi, ottaa lainaa autoon vai? ap