Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Repeäminen synnytyksessä? Seksi?

Kaisa90
05.04.2018 |

Pelkään yli kaiken, että repeän synnytyksessä ja koloni olisikin synnytyksen jälkeen vain iso luola, jossa penis ei tunnu enää miltään eikä jumppakaan auta. Kertokaa kaikki synnytysrepeämisistä ja niiden vaikutuksista seksielämäänne? Asiallisesti kiitos!

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen asteen repeämät tuli ekassa synnytyksessä (ratsastusta harrastaneena oli melko tiukat lihakset alakerrassa...). Ilman ongelmia pystyin heti istumaan enkä muista että olisi vessassa käyntikään sattunut. Toisessa synnytyksessä en ihan yhtä pahasti revennyt mutta jonkun verran siinäkin.

Seksi sujuu samoin kuin ennenkin, ja onpa joku ihanaksikin 'pimppiä' kehunut yli 12 vuotta viimeisimmän synnytyksen jälkeen.

Tiukat lihakset saattaa hidastaa synnytystä koska ahtaammat paikat mutta repeämiin ne ei vaikuta. Kudostyyppi on se mistä se on kiinni.

Luultavasti vaikuttaa kyllä tiukkuus repeämiin, mietipä vähän, paremminhan se vauva pääsisi tulemaan jos paikat olisi löysät...

Normaalit repeämät tulee alapään limakalvoille ei lihakseen.

Vierailija
42/74 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näitä lukee niin ei voi kuin ihmetellä, että miten ihmeessä me ei olla sukupuuttoon kuoltu. Synnytys kuulostaa aivan kamalalta! Ja vielä kaikki mahdollinen mitä voi raskaus aikana saada. Kaiken tämän jälkeen joutuu olla vielä vaipoissa. Onneks mulla ei oo lapsia!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näitä lukee niin ei voi kuin ihmetellä, että miten ihmeessä me ei olla sukupuuttoon kuoltu. Synnytys kuulostaa aivan kamalalta! Ja vielä kaikki mahdollinen mitä voi raskaus aikana saada. Kaiken tämän jälkeen joutuu olla vielä vaipoissa. Onneks mulla ei oo lapsia!!

Suurin osa naisista selviää raskaudesta ja synnytyksestä hyvin ja pienin ongelmin. Ne on yleensä ne äärihuonot tapaukset jotka joka paikkaan valittaa ja siksi niistä tulee raaempi kuva kun totuus on

Vierailija
44/74 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh pahat repeämät on kyllä todella yleisiä. Ihan turhaan sitä kieltämään. Jos avaimenreijästä otetaan ulos pienen vesimelonin kokoinen ihminen ja sen olkapäät, ei todellakaan ole harvinaista, että repeää.

Ellei nyt ole muutenkin jäätävä reva. Ihan yhtä kipeää se 10 tikkiä tekee kuin 50 tikkiä.

Eikä yksikään emätin tule tiukemmaksi repeämistä, ehkä suuaukolta, mutta sisämitta on mennyttä ja se on se joka pidemmän päälle vaikuttaa seksissä miehen tuntemuksiin. Yksikään mies ei rehellisesti sano, jos tuntuma huononee.

Synnyttäneille on erit kuukupitkin. Aivan se ja sama onko tikattu umpeen vai ei

Vierailija
45/74 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 epäile toki:D en tiedä sitten, pitääkö laittaa mieheltä sulle joku todiste tai muuta? Palauduin erittäin hyvin synnytyksestä. Itsestäänsulavat tikit ja loput muut tikit lähtivät 5-6 päivää synnytyksestä. Miksi en olisi harrastanut seksiä, kun mieli teki hirveästi:D jälkivuotoa tuli ehkä 2-3 päivää synnytyksen jälkeen. Muulloinkin kuukautiset kestää 2-3 päivää max. Jos sinä et harrastanut seksiä viikko synnytyksestä, niin se ei tarkoita, etten minä olisi voinut toipua todella nopeasti ja hyvin... hohhoijaa.

Vierailija
46/74 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 joudun käyttämään pienempiä tamponeita kuin ennen synnytystä. Muutenkin pitänyt huolta paikoista. Eikä oo kyllä edes sinänsä väliä, kun on maailman ihanin lapsi:)

Vierailija
47/74 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole harrastanut sen jälkeen enää seksiä, kun ex-mieheni ei kyennyt (raskausarvet ym. kuvottivat häntä liikaa) ja uutta kumpoania en pienten lasten äitinä voi saada, joten selibaatilla mennään. :/

Vierailija
48/74 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kolmannen/neljännen asteen repeämät. Olin tosi kipeä. Verenvuodon takia piti ommella tiukkaan ja seksi onnistui vasta pienen korjausleikkauksen jälkeen. Lapsi syntyi kesäkuun alussa seksiä ekan kerran joskus syyskuussa ja sattui. Mutta se kyllä se siitä lähti. Nyt nelikymppisenä seksi ehkä parempaa kuin koskaan. Lisää lapsiakin tullut tosin sektiolla.

Vierailija
49/74 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopean synnytyksen takia tuli laajat toisen asteen repeämät (lääkäri ompeli). 

Paranin nopeasti, wc-käynnit alusta asti kivuttomia ja istuin jo synnärillä ongelmitta.

Seksi tuntuu paremmalta kuin ennen lapsia (toki hyvältä tuntui silloinkin). 

Vierailija
50/74 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin ja sain tikkejä, en kaiketi kovin pahasti kuitenkaan. Seksiä pystyi harrastamaan muutaman viikon päästä mutta kipeää se kyllä teki monta kuukautta. Imetys kun loppui ja oma hormonitoiminta palasi normaaliksi, palasi myös seksielämä aika lailla entisenlaiseksi. Mitä nyt se lapsiperhearki muuten aiheuttaa omat haasteensa.. kyllä ne paikat vaan palautuu ajallaan.

Vierailija
51/74 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jouduttiin leikkaamaan puukolla viistoon auki 100 minuutin imukuppi-yrityksen jälkeen. Paikat oli tuusan nuuskana ja helvetinmoinen kipu 4 viikkoa tuon jälkeen. Pikkuhiljaa se aukko vaan rupesi paranemaan ja nyt 3 lapsen jälkeen seksi on vaan parantunut. Ei siitä mitään pysyvää tyhjää aukkoa jää vaikka jouduttaisiin tekemään mitä. 

Ja harva edes joutuu kokemaan tuollaista kuin mä.

Vierailija
52/74 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut aikuinen tyttöystävä jonka lapset tulleet maailmaan keisarinleikkauksella. Oli vähän ylpeä että ”tavara edelleen tiukka”

No, eipä ollut kovin kummosen tiukka kuitenkaan.

Nykyinen nainen, kaksi alatiesynnytystä, seksi on ihanaa.

Vierailija
53/74 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

44 joudun käyttämään pienempiä tamponeita kuin ennen synnytystä. Muutenkin pitänyt huolta paikoista. Eikä oo kyllä edes sinänsä väliä, kun on maailman ihanin lapsi:)

Ööö, eikös tähän asiaan vaikuta vuodon määrä eikä tiukkuus/löysyys? Eli siis vuotosi määrä on niukentunut.

Vierailija
54/74 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta synnyttänyt, repeämiä ei tullut. Alapää toki hellänä synnytyksen jälkeen, mutta parani nopeasti. Löystymisestä en tiedä, ei ole valituksia kuulunut ja sama kuppi menee edelleen. Seksi on kuitenkin parantunut huimasti, saan emätinorgasmeja (kyllä, useita) joka yhdynnässä. Aiemmin en saanut. Aloin myös squirttaamaan voimakkaasti lauetessa, kukin pitää joko hyvänä tai huonona asiana. Minusta hyvä asia, en pidä voimakasta laukeamista huonona.

Vierailija
55/74 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni syntyi viimetingassa ja puolikuoliaana imukupilla, eppari tehtiin ja repesin myös kunnolla. Kätilön mukaan n 30 tikkiä. Aikaisemmin minulla oli todella tiukat paikat, mutta synnytyksen jälkeen alakerta on jäänyt kuvottavaksi ammottavaksi messuhalliksi. Seuraava lapsi syntyi tuon kaikin puolin traumaattisen kokemuksen jälkeen suunnitellulla sektiolla ja olisi pitänyt samaa tajuta vaatia ensimmäisenkin kanssa. Enempää lapsia ei ole tulossa ja seksi miehen kanssa on jäänyt kokonaan koska pesäpallomailan heiluttelu pimeässä tuntuu turhauttavalle.

Vierailija
56/74 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sektiot eivät johdu mukavuudenhalusta. Itselläni on takana on kaksi suunniteltua, ahtaasta lantiosta johtuvaa sektioita. Ei ole jäänyt kengurupussia, tunnottomuutta tai muitakaan vaivoja. Palauduin nopeasti, olin jo samana päivänä jalkeilla ja voimissani. Jokaisen kokemus on yksilöllinen.

Vierailija
57/74 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap huolesi.

Eilen juttelin yhden eläkkeellä olevan kätilön kanssa ja ihmeteltiin yhdessä sitä, miten nykyään annetaan äitien repeillä miten sattuu. Ennen väliliha leikattiin siististi ja sen siistin haavan ompelu oli helpompaa ja tulokset parempia, kun näki selväsit, mistä on leikattu.

Leikattu haava myös parani nopeasti eikä jäänyt mitään roippeita ympärille.

t. mummeli

Vierailija
58/74 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap huolesi.

Eilen juttelin yhden eläkkeellä olevan kätilön kanssa ja ihmeteltiin yhdessä sitä, miten nykyään annetaan äitien repeillä miten sattuu. Ennen väliliha leikattiin siististi ja sen siistin haavan ompelu oli helpompaa ja tulokset parempia, kun näki selväsit, mistä on leikattu.

Leikattu haava myös parani nopeasti eikä jäänyt mitään roippeita ympärille.

t. mummeli

Näin on. 2000-luvun alussa tehtiin vielä hallittuja välilihan leikkauksia ja kursittiin kokoon siististi. Enää en menisi synnyttämään jos tämäkin on nyt lopetettu.

Vierailija
59/74 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaisa90 kirjoitti:

Pelkään yli kaiken, että repeän synnytyksessä ja koloni olisikin synnytyksen jälkeen vain iso luola, jossa penis ei tunnu enää miltään eikä jumppakaan auta. Kertokaa kaikki synnytysrepeämisistä ja niiden vaikutuksista seksielämäänne? Asiallisesti kiitos!

Mulle kävi juuri noin. Oli vain nelikiloinen lapsi huonossa tarjonnassa ja imikuppisynnytys.

Heti vaan vaatimaan korjausleikkausta. Minulla kesti kymmenen vuotta saada se, kun mistään ei oikein saanut apua ja tietoa. En edes tiennyt että minun ei kuulu olla messuhalli.

Lantionpohjafysioterapia ja jumppa auttoivat tietysti herättämään lihakset kuolleista, mutta eivät ne sitä ammottavaa aukkoa voineet pienentää.

Ja erokin tuli kun seksi ei minulla tuntunut enää miltään vanhalla tavalla, enkä tiennyt että olisi ollut uusia tapoja. Vasta uuden miehen kanssa tajusin että on muitakin keinoja saada kuin heiluttaa sitä patonkia messuhallissa.

Korjausleikkaus oli paljon paljon, paljon, helpompi kuin synnytys ja paikat paranivat kuin unelma. Olin jälleen normaalin tiukka ja seksi ihan silläkin lailla oli taas listalla oikein kunnolla.

Mutta siis, korjausleikkaus, tytöt.

Vierailija
60/74 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on äärimmäisen vammasta ensin ehdointahdoin synnyttää alateitse ja sitten ulista niistä repeämistä tms. vaivoista jälkikäteen, kun se sektio on tosiaan mahdollista saada. Pitäs kieltää valitusoikeus näiltä alapään kautta synnyttäneiltä, joille on tullu vammoja siitä. Itse ovat riskin ottaneet.

Eri sektiota tilata. Halusin sektiota enkä saanut, jouduin moneen lääkärin puhutteluun ja minut painostettiin todella voimakkaasti lakkaamaan jankkaamasta sektiosta. Pahat repeämät ja vauriot tuli ja menetin ulosteen pidätyskyvynkin joksikin aikaa.

Tämä Taysissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi