Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuisiko sillä, että makaisi vain sängyllä

Vierailija
05.04.2018 |

eikä söisi mitään? Tai tosi vähän jos jotain. Tällainen voisi sopis mulle.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos makaat vaan sängyssä niin lihakset surkastuu, kun lihasmassa alkaa huveta niin kyllä paino tippuu

Vierailija
22/31 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö sopivasti. 

Yksi laihdutusyritykseni sisälsi liikuntaa ja yhden pienehkön tasapainoisen aterian päivässä, ei mitään muuta. Tätä jatkui kuukauden, jonka aikana laihduin maksimissaan kilon ja totesin, että tämä on turhaa. En keksi muuta selitystä kuin liika kalorivaje, jonka takia keho ei halunnut luopua rasvavarastoista. Aina oli hoettu "syö vähemmän kuin kulutat" ja "pitää olla kalorivaje niin laihtuu", mutta ennen tuota en tajunnut että sen kalorivajeen kuuluisi olla maltillinen, koska laihtumisessa ja kehossa on muitakin vaikuttavia tekijöitä. Siksihän ihmisten ylipäätään on vaikea laihtua, koska rasvan varastointi kuuluu kehon selviytymiskeinoihin, kun ei pula-aikoina saanut säännöllisesti ruokaa. Jos luot itse pula-ajan olosuhteet, tapahtuu sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksen mukaan ei, ainakin jos haluat vielä jonain päivänä syödä jotain. Olen itse syömättömyyden lisäksi vielä liikkunutkin. On mulla toki nesteitä poistunut joitakin kiloja, mutta takaisinhan ne tulee.

Älkää viitsikö alapeukuttaa totuutta: jos olette syömättä, laihdutte ja alatte sitten syödä vaikka maltillisestikin ja selvästi alle normaalin kalorirajanne, se laihtumanne neste tulee takaisin, yleensä korkoineen. Tuossa syömättömyydessä katoaa myös lihaksia, joten se sallittu kaloriraja vain alenee kun lihakset eivät enää kuluta niin paljon. Lisäksi kroppa haluaa nääntymisen jälkeen ruveta varastoimaan rasvaa entistä hanakammin.

Esimerkiksi olen ollut kesän lähes syömättä ruokahaluttomuuden takia, laihtunut noin kuusi kiloa ja sitten olen syksyllä alkanut taas syödä normaalia ruokaa. Menee hetki ja ne kuusi kiloa on tulleet takaisin.

Olet syönyt liikaa normaalia ruokaa sitten. Kulutuksen mukaan kun syö niin ei tule takaisin. T:laihdutin nutriletilla 25 kg ja sen jälkeen söin painoani vastaavasti ja laskin kalorit. Säännöllinen terveellinen syöminen ei lihota, kunhan kalorit ovat kohillaan. HIilarit varsinkin lihottaa.

Eli olet syönyt jotain jo aiemmin, niitä Nutriletteja. Mikä siinä on kun vastataan ilmeisesti ymmärtämättä mihin vastataan?

Puhe oli siitä, että ollaan syömättä vaikka pari kuukautta niin, että on päiviä jolloin ei syödä mitään. Sitten alat syödä vaikka aterian päivässä ja noin pitkän syömättömyyden jälkeen ei jaksa isoa ateriaa kerralla, joten kalorit eivät todellakaan ole liian korkealla. Silti lihot laihtumasi kilot takaisin. Syy on siinä, että kun nääntynyt keho saa viimein ravintoa, se alkaa heti varastoida sitä rasvaksi seuraavan syömättömyysjakson pelossa. Lisäksi kun olit syömättä, keho alkoi takertua rasvavarastoihisi samasta syystä ja suurin osa laihtumastasi kilomäärästä oli nesteitä, joten nesteetkin tulevat takaisin.

Kaloreiden rajoittaminenhan ei tarkoita sitä että pitäisi välttää juomista ja hankkia nestehukkaa.

Olen samaa mieltä että raju kalorivaje ei ole hyvä juttu, eikä kestävä hoikistumiskeino, koska se ei johda oikeiden ruokailutapojen omaksumiseen.

Siitä ei ollut ainakaan minun kohdallani kyse, join kolmisen litraa päivässä ja silti laihduin nesteitä. Nestehän sitoutuu paremmin ruokaan.

Vierailija
24/31 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksen mukaan ei, ainakin jos haluat vielä jonain päivänä syödä jotain. Olen itse syömättömyyden lisäksi vielä liikkunutkin. On mulla toki nesteitä poistunut joitakin kiloja, mutta takaisinhan ne tulee.

Kokemuksen mukaan keskitysleireillä kun ei anneta ruokaa ihmisille niin kaikki laihtuu. Sellaisia erikoisgeenejä tai hidasta ruoansulatusta ei ole kenelläkään, etteikö laihtuisi ruokamäärää tarpeeksi rajoittamalla.

Opettele lukemaan: syömättömyydellä laihtuu kyllä, mutta ne kilot tulee takaisin kun alkaa taas syödä

Ihan sama miten laihtuu ja jos alkaa syödä yli kulutuksensa niin lihoo.

Ihmedieteillä ei opi syömään kulutustaan vastaavasti, joten kun ditti loppuu, niin palataan vanhoihin huonoihin tapoihin ja lihotaan kilot takaisin.

Itse laihdutin 27kg laskemalla kaloreita ja söin 700kcal vajausta vuorokaudessa ja laihduin keskimäärin 0,7kg viikossa kuten teoriassa pitikin. Mutta kompastuskivi oli se että urheilin paljon. Opin syömään sopivan määrän kaloreita laskemattakin, mutta myöhemmin kun urheilu jäi vähemmälle, niin paino alkoi taas nousta. Kaloreiden laskemista olisi pitänyt jatkaa vaikka urheilu jäi ja opetella syömään oikein myös vähemmällä liikunnalla.

Ne kilot tulee takaisin, koska jos et syö maltillisella kalorivajeella vaan aivan liian vähän tai et ollenkaan, keho haluaa varastoida kaiken mitä syöt myöhemmin. Ei tarvitse syödä huonoja ruokia tai yli kulutuksensa. 

Jos syöt sopivalla kalorivajeella, keho ei luule olevansa nälkiintymässä.

Onko 700kcal vajaus sinun mielstä liian paljon? Laihduttaess söin 2600kcal päivässä ja urheilun kanssa kulutus oli yli 3300kcal päivässä. Kun laihduttaminen alkoi olla ohi, söin tuota vähän reilua 3000kcal määrää. Kun jouduin lopettamaan urheilun enkä enää laskenut kaloreita, niin söin vähän vähemmän kuin siihen asti, mutta kulutus oli tuosta selvästi vielä vähemmän. Millään kitudietillä en ole ollut koskaan.

t. edellinen

Vierailija
25/31 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan viesteihini tuosta liian suuresta kalorivajeesta ja takaisin lihomisesta pitänyt painottaa, että yritin laihtua normaalipainosta. Ehkä lihaville suurempi kalorivaje voi toimia ilman että kaikki tulee takaisin, mutta laihduin itse normaalipainon sisällä sen kuusi kiloa kun olin syömättä ja sitten kun aloin syödä taas pienehköjä annoksia, ne kilot palasivat. 

Vierailija
26/31 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö sopivasti. 

Yksi laihdutusyritykseni sisälsi liikuntaa ja yhden pienehkön tasapainoisen aterian päivässä, ei mitään muuta. Tätä jatkui kuukauden, jonka aikana laihduin maksimissaan kilon ja totesin, että tämä on turhaa. En keksi muuta selitystä kuin liika kalorivaje, jonka takia keho ei halunnut luopua rasvavarastoista. Aina oli hoettu "syö vähemmän kuin kulutat" ja "pitää olla kalorivaje niin laihtuu", mutta ennen tuota en tajunnut että sen kalorivajeen kuuluisi olla maltillinen, koska laihtumisessa ja kehossa on muitakin vaikuttavia tekijöitä. Siksihän ihmisten ylipäätään on vaikea laihtua, koska rasvan varastointi kuuluu kehon selviytymiskeinoihin, kun ei pula-aikoina saanut säännöllisesti ruokaa. Jos luot itse pula-ajan olosuhteet, tapahtuu sama.

Nimen omaan näin. 700kcal vaje kulutuksen nähden tarkoittaa laihtumista 700g viikossa. Se on käsittämätöntä että ihmisillä on 20 vuotta aikaa tulla läskiksi, mutta laihaksi pitäisi päästä ennen juhannusta.

Vierailija
27/31 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksen mukaan keskitysleireillä kun ei anneta ruokaa ihmisille niin kaikki laihtuu. Sellaisia erikoisgeenejä tai hidasta ruoansulatusta ei ole kenelläkään, etteikö laihtuisi ruokamäärää tarpeeksi rajoittamalla.

Opettele lukemaan: syömättömyydellä laihtuu kyllä, mutta ne kilot tulee takaisin kun alkaa taas syödä

Ihmedieteillä ei opi syömään kulutustaan vastaavasti, joten kun ditti loppuu, niin palataan vanhoihin huonoihin tapoihin ja lihotaan kilot takaisin.

Itse laihdutin 27kg laskemalla kaloreita ja söin 700kcal vajausta vuorokaudessa ja laihduin keskimäärin 0,7kg viikossa kuten teoriassa pitikin. Mutta kompastuskivi oli se että urheilin paljon. Opin syömään sopivan määrän kaloreita laskemattakin, mutta myöhemmin kun urheilu jäi vähemmälle, niin paino alkoi taas nousta. Kaloreiden laskemista olisi pitänyt jatkaa vaikka urheilu jäi ja opetella syömään oikein myös vähemmällä liikunnalla.

Ne kilot tulee takaisin, koska jos et syö maltillisella kalorivajeella vaan aivan liian vähän tai et ollenkaan, keho haluaa varastoida kaiken mitä syöt myöhemmin. Ei tarvitse syödä huonoja ruokia tai yli kulutuksensa. 

Onko 700kcal vajaus sinun mielstä liian paljon? Laihduttaess söin 2600kcal päivässä ja urheilun kanssa kulutus oli yli 3300kcal päivässä. Kun laihduttaminen alkoi olla ohi, söin tuota vähän reilua 3000kcal määrää. Kun jouduin lopettamaan urheilun enkä enää laskenut kaloreita, niin söin vähän vähemmän kuin siihen asti, mutta kulutus oli tuosta selvästi vielä vähemmän. Millään kitudietillä en ole ollut koskaan.

t. edellinen

Minulle olisi, koska se on puolet normaalista kalorimäärästäni. Lihaville tai superbodareille on varmaan eri juttu. Jos söisin 700 kaloria päivässä, olisi aika varmaa että lihakset katoaisivat.

Vierailija
28/31 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos makaat vaan sängyssä niin lihakset surkastuu, kun lihasmassa alkaa huveta niin kyllä paino tippuu

Niin, jos on mistä huveta. Monesti ei ole lihaksia lähtötilanteessakaan. Siinäpä se sitten onki, kun aletaan "laihdutuksen vuoksi" urheilla, niin paino ei putoa vaan jopa nousee. No sehän on ihan luonnollista, koska lihakset alkaa kasvaa ja vaikka läskiä lähtee, niin paino pysyy tai jopa nousee. Tässä vaiheessa iskeekin sitten epätoivo ja laihdutuksen kotean menneen pilalle.

Vierailija
29/31 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Onko sitten kivaa, kun on sängyssä nälkäkuurilla  laihtunut ja näyttää siltä kuin olisi maannut 3 kk kroonikko-osastolla letkuissa? Tästäkin ketjusta päätellen av-mammat laihduttavat vain vaakaa varten, eivätkä välitä vähääkään terveydestään tai edes ulkonäöstään. Kunhan vain kilot karisevat, niin muusta viis.

Vierailija
30/31 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos on mistä huveta. Monesti ei ole lihaksia lähtötilanteessakaan. Siinäpä se sitten onki, kun aletaan "laihdutuksen vuoksi" urheilla, niin paino ei putoa vaan jopa nousee. No sehän on ihan luonnollista, koska lihakset alkaa kasvaa ja vaikka läskiä lähtee, niin paino pysyy tai jopa nousee. Tässä vaiheessa iskeekin sitten epätoivo ja laihdutuksen kotean menneen pilalle.

Niinpä. Onhan timmit lihakset ihan kamalia, jos niitä vertaa näivettyneeseen mutta ah niin laihaan vartaloon.

Vierailija
31/31 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. edellinen

Minulle olisi, koska se on puolet normaalista kalorimäärästäni. Lihaville tai superbodareille on varmaan eri juttu. Jos söisin 700 kaloria päivässä, olisi aika varmaa että lihakset katoaisivat.

Taidat olla sellainen soffalla makoileva laihduttaja? 1600kcal on kulutus jos on 150cm ja 45kg ja kevyesti aktiivinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän