Mitä pukea työhaastatteluun (miesvaltaiselle alalle)?
Olen menossa ehkäpä elämäni tärkeinpään työhaastatteluun. Ala on vahvasti miesvaltainen ja olen siis siellä vielä aika harvinaisuus. Antakaa vinkkejä mitä puen yms. Ei missään tapauksessa liian tyttömäistä tai hametta, haluan vaikuttaa ammattilaiselta enkä miltään tyttöseltä. Siviiliminä on vähän rokki ja tykkään mustasta mutta se on varmaan huono väri tällaiseen tilaisuuteen :) Hiukseni on pitkähköt ja ajattelin laittaa ne poninhännälle.
Kommentit (24)
Suosittelisin vaaleansinistä paitapuseroa.
Itse työskentelen myös miesvaltaisella alalla, lähinnä koodaamista. Kesätyöhaastatteluun mennessä olin laittanut päälle farkut, topin ja ohuen neuletakin. Hiukset sivuponnarilla ja laineilla, meikkiä oli hieman överisti (tai siis enemmän kuin mihin olen tottunut, yleensä käytän vain ripsaria), koska olin siitä menossa opiskelijabileisiin. Sain paikan tiimistä, missä kaikki muut ovat miehiä.
Kunhan pukeudut asiallisesti, ei tarvitse liikaa alkaa miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et halua näyttää "miltään tyttöseltä"? Kukaan tyttönenkö ei voi mielestäsi olla myös ammattilainen?
Nyt ei kysytä ap:n mielipidettä, vaan yritetään varautua työhaastattelijan näkemykseen.
Joo nimenomaan haluan varautua työhaastattelijan näkemykseen. En sanonut mielipidettä etteikö tyttömäinen voisi olla vaikka minkä alan ammattilainen mutta minun mielipide on, että antaa ammattimaisemman kuvan minusta jos en mene sinne pinkissä pitsipaidassa ja röyhelömekossa. Älkää nyt taas olko niin antennit pystyssä ja niitä herneitä vetäkö... Ap
Kyllä olen opiskellut alalle ja työskennellytkin mutta ei se kerro mitään mitä laittaisin haastatteluun koska töissä on omat firman vaatteet. Eli töissä en käyttäisi jakkupukua tms. (onneksi) eikä ole asiakaspalveluammatti. Työ on jotain sen metallipajan ja pörssimeklarin väliltä, en nyt viitsi sitä enempää avata kun en halua että täällä tunnistetaan. Aiemmin olen mennyt muistaakseni farkuissa ja paidassa (ei mustassa) ja saanut paikan. Mutta tämä sattuu olemaan tämän alan parhaimmistoa ja kermaa niin sanotusti eli astetta ja paria parempi työpaikka :)
Ponnari vinkki varmisti hiukset , kiitos siitä. Paitapuseroita minulla olisi musta, vaaleansininen, punainen ja tumman liila/luumu , mitä näistä suosittelette? Ap