Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi saksalaiset uskovat, että keskellä päivää nautittu lämmin lounas on epäterveellinen ja lihottaa?

Vierailija
05.04.2018 |

Tunnetusti ranskalaiset syövät lämpimän aterian päivällä ja ovat todella lihavia ja sairaita. Eikö vain.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hampurilainen erikoisuus. Tai noiden ihmisten joku oma juttu. Muuta selitystä en keksi. Saksassa lounas on tosi tärkeä. Asun myös aika pohjoisessa Saksassa, enkä ole koskaan kuullut mistään ap:n mainitsemasta.

Eikö nämä meidän Saksassa asuvien vastaukset tyydytä ap:ta?

Vierailija
22/38 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olipas taas höpöjuttu. Saksalaiset tuskin on erityisen perehtyneitä mihinkään suomalaiseen ruokailurytmiin, saatikka Suomen ylipainotilanteeseen. 

Nämä ovatkin Suomessa vierailleita (jopa asuneita) saksalaisia. Yksi heistä kuvasi aina inho kasvoillaan suomalaisten naisten lihavuutta (hänellä itsellään, miehellä oli syömishäiriötausta ja lihava nuoruus).

Ap

No ehken ei kannata joltain syömishäiriöiseltä kysellä kysellä mielipiteitä ja siitä vetää koko kansakuntaa koskevia johtopäätöksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa vängätä ja vängätä. Sanopa nyt, kuinka monet saksalaiset sulle on näin sanoneet, vai onko se vain tuo yksi syömishäiriö pariskunta? Muodostat mielipiteesi aika nopeasti ja sitten istut siinä kuin täi tervassa.

Vierailija
24/38 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anteeksi nyt vain, mutta tilastojen mukaan Saksassa on prosentuaalisesti enemmän ylipainoisia kuin Suomessa, joten kyllä niillä sun koko Saksan kansan mielipidettä edustavilla kavereilla riittää yökittävää siellä kotimaassaan.

Vierailija
25/38 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulle on neuvottu ravitsemusterapeutilla näin että päivän isoimmat ateriat kuuluu olla aamupala ja lounas, ja siitä sitten annoskokoa pienemmäksi iltaa kohden.

Miten niin kuuluu?  Kukas sen määrää? 

Jaa niin, mutta sulla täytyy olla joku, joka kertoo miten pitää tehdä, kun et itse osaa.

Vierailija
26/38 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän myös miehen, jonka mielestä lämmin lounas lihottaa ihan sikana! Oli suomessa töissä toimistossa, jossa oli tapana mennä lähiravintolaan syömään. Tilasi aina jonkun liha-peruna-kastike-mättöaterian ja lihoi kymmeniä kiloja vuodessa. Lopetti sitten kokonaan lounaan syömisen. Kun se kerta lihottaa. Kiukkuisena sitten tiuski iltapäivisin, koska nälkä kurni vatsassa. Ei tullut mieleenkään syödä esim. keittoa tai jotain pienempää annosta lounaalla. 

Ihan oli suomalainen mies. 

Vierailija
27/38 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n provo meni vähän pieleen, kun ei tiennyt saksalaisista tavoista ja tuo kuvitteellinen pariskuntakin saa koko ajan uusia piirteitä. Lisää löylyä kiukaalle...

Vierailija
28/38 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän myös miehen, jonka mielestä lämmin lounas lihottaa ihan sikana! Oli suomessa töissä toimistossa, jossa oli tapana mennä lähiravintolaan syömään. Tilasi aina jonkun liha-peruna-kastike-mättöaterian ja lihoi kymmeniä kiloja vuodessa. Lopetti sitten kokonaan lounaan syömisen. Kun se kerta lihottaa. Kiukkuisena sitten tiuski iltapäivisin, koska nälkä kurni vatsassa. Ei tullut mieleenkään syödä esim. keittoa tai jotain pienempää annosta lounaalla. 

Ihan oli suomalainen mies. 

Miksi suomalaiset ovat tuollaisia?

Vierailija
29/38 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap haluaa vängätä ja vängätä. Sanopa nyt, kuinka monet saksalaiset sulle on näin sanoneet, vai onko se vain tuo yksi syömishäiriö pariskunta? Muodostat mielipiteesi aika nopeasti ja sitten istut siinä kuin täi tervassa.

Ei ole mikään yksi pariskunta, vaan useampia henkilöitä, jotka eivät tunne toisiaan. Sen takia olen ajatellut, että tämä olisi jokin yleisempi tapa, eikä vain jonkun sisäsiittoisen, serkkujaan naivan degeneroituneen suvun omituinen päähänpisto. 

Siltä "syömishäiriömieheltä" ei tarvinnut kysyä, hän toi esille aika usein inhonsa suomalaisten naisten lihavuutta kohtaan. Vaikkapa kun tein vihanneksia, hän kertoi avuliaasti, että suomalaiset ovat siksi lihavia että suomalaiset lämpimät vihannekset ovat pahanmakuisia ja kukaan ei syö niitä = kaikki ovat lihavia.  Olin jep jep. Hän oli asunut Suomessa 10 vuoden ajan ja palannut takaisin Saksaan. Ilmeisesti lihavista naisista traumatisoituneena. 

Vierailija
30/38 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa lounas on usein päivän ainoa lämmin ateria.

Vierailija
31/38 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Män olen sitäpaitsi itse lihava suomalainen nainen. En ole ikinä erityisemmin nauttinut näiden saksalaisten arvostelun kohteena olemisesta, enkä sen takia ole myöskään kovin kiinnostunut tutustumaan maahan. Kokemukseni on ollut lähinnä se, että he ovat tulleet käyttämään fasiliteetteja ilmaiseksi, kertoneet ylivertaisesta maastaan ja arvostelleet kaikkia talon tapoja. Miehelläni vaan sattuu olemaan liuta ystäviä siellä päin (entisestä työstä) ja hän auliisti tarjoaa majoitusta. Hänen mielestään kyse ei ole arvostelusta vaan keskustelusta. 

Vierailija
32/38 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Män olen sitäpaitsi itse lihava suomalainen nainen. En ole ikinä erityisemmin nauttinut näiden saksalaisten arvostelun kohteena olemisesta, enkä sen takia ole myöskään kovin kiinnostunut tutustumaan maahan. Kokemukseni on ollut lähinnä se, että he ovat tulleet käyttämään fasiliteetteja ilmaiseksi, kertoneet ylivertaisesta maastaan ja arvostelleet kaikkia talon tapoja. Miehelläni vaan sattuu olemaan liuta ystäviä siellä päin (entisestä työstä) ja hän auliisti tarjoaa majoitusta. Hänen mielestään kyse ei ole arvostelusta vaan keskustelusta. 

Onpa ollut tylyä porukkaa. :O Vaikka Saksasta itse pidänkin niin se on kyllä sanottava, että en ole kyllä missään saanut niin huonoa asiakaspalvelua kuin siellä, ihan päin naamaa vittuilua parhaimmillaan. Tiedä sitten onko taustalla joku "suorapuheisuus on hyve" -ajattelua äärimmilleen vietynä.

Vierailija
33/38 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä lämpötilalla on?

Sitä minäkin ihmettelen. Olen yrittänyt kysellä, että muuttuukos se voileipä siitä epäterveelliseksi, jos sen lämmittäisi toastiksi, mutta sain vain sääliviä katseita osakseni. Kysyin nyt vain siksi, että en itse tosiaan ymmärrä.

ap

Yleensä jos kyselee v*tun tyhmiä saa sääliviä katseita osakseen. Se on ihan universaalia.

Vierailija
34/38 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hollantilaisen miehen suku syö lounaaksi lähinnä kupillisen keittoa ja/tai leipää. Illalla aikaisintaan klo 18 syödään kunnon päivällinen. Iltapalaa ei sen jälkeen syödä, tosin jälkkäri saatetaan syödä vähän myöhemmin ja napostella juustoja, pähkinöitä ym pientä. Päivällinen on sosiaalinen tapahtuma, jolloin perheet kokoontuvat yhteen ajan kanssa. Pöydästä ei luikita omaan tahtiin pois vaan kaikki istuvat loppuun asti pöydässä ja keittiö siivotaan yhdessä.

Näin söin myös itse, kun opiskelin Hollannissa. Nyt asumme Suomessa. Mies syö työpaikalla lounaan mutta ei hirveesti tykkää tarjonnasta. Välillä tekee keittoja ja ottaa eväät.

Vierailija
35/38 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista sitä Saksaa josta täällä puhutaan nyt ollenkaan. Ollut kotimaani jo kauan, enkä ole huomannut tuollaisia ruokailu- enkä käytöstapoja.

Vierailija
36/38 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla cappucino ja croisantti, lounas: pastaa, risottoa tai salaatti, välipala: smoothie ja illallinen noin klo.20.00: pihvi, kanaa tai kalaa, vihanneksia. Paino 50kg, pituus 160cm. ja ikäkin melkein 50v. Kunnon ruoka ei lihota. Italiassa syödään näin.

Vierailija
37/38 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulle on neuvottu ravitsemusterapeutilla näin että päivän isoimmat ateriat kuuluu olla aamupala ja lounas, ja siitä sitten annoskokoa pienemmäksi iltaa kohden.

Oletko tosissasi, että sinun on pitänyt käydä ravitsemusterapeutilla saamassa tuollainen tieto? Johan vanhat sananparret kertovat sen. Kuka käy ravitsemusterapeutilla? Todella outoa.

Vierailija
38/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassahan on Mittagspause jolloin todellakin syödään kunnollinen lounas, usein siihen kuuluu alkukeitto ja lopuksi salaatti (lämpimän ruoan lisäksi).