Onko adlibris luotettava?
Tilasin just muutama päivä sitten promarkereita ja brushmarkkereita. Ei oo vieläkän ilmottanu, että paketti olis nyt tulossa. Mitä luulette, tuleeko paketti ikinä perille?
Kommentit (60)
Ennen toimi, enää en tilaa tuolta mitään. Siirryin Prisman verkkokauppaan kirjojen osalta, tilaus ollut yleensä haettavissa lähiprisman automaatista parin päivän päästä tilauksesta. Toki tuolta ei varmaan mitään harvinaisuuksia saa.
Samoja kokemuksia kuin muilla. Välillä toimii todella nopeasti (etenkin kirjat), mutta välillä taas on tuskaisen hidas. Tilasin viime Black Fridayna joululahjat (pari lelua), nämä perillä kaksi päivää ennen jouluaattoa. Tätä ennen useita yhteydenottoja aspaan, jossa vastattiin, että "tulossa on, tulossa on".
Vierailija kirjoitti:
Tilasin Adlibriksen mainoskirjeen sähköpostiin jotain vuosi sitten. Olen tähän mennessä saanut yhden mainoksen heiltä. Eivätkö useammin lähetä...
No minulle ainakin tulee yleensä useampi kuin yksi viikossa. Onkohan jäänyt sinulla johonkin roskasuodattimeen... itsellä nyt siis menee gmailissa tarjoukset-kansioon.
Itse tein tilauksen 20.5. ja jo silloin heti luki, että "Tilauksesi arvioidaan lähtevän varastoltamme 3 - 14. kesäkuuta."
Ja vielä ei ole lähtenyt, että saapa nähdä, meneekö tuonne 14. päivään vai vielä myöhempäänkin.. :/ Ei mikään kiireinen tilaus, siksi uskalsin laittaa, mutta onhan tuo aivan liian pitkä verkkokaupan toimitusajaksi. Kaikki oli sivuston mukaan kuitenkin varastossa olevia.
Joskus olen saanut tilaukseni parissa päivässä, joskus taas parissa viikossa, mutta aina kaikki tilaamani tuotteet ovat tulleet perille. Luotan kyllä Adlibrikseen, mutta aikansa paketin saaminen saattaa viedä ja on rasittavaa hakea yhtä tilausta kolmessa eri osassa kolmella eri lähetystunnuksella.
Pienessä mielessäni kuvittelen Klarna-laskun maksutapana nopeuttavan tilausta, koska maksun voi suorittaa sen avulla sitten, kun tavara on kourassa ja todettu odotuksia vastaavaksi :D
Tosiaan, pitkä toimitusaika. Tilasin tarvikkeita lapsen juhliin. Olin mielestäni hyvissä ajoin liikkeellä koska tilasin 2 viikkoa ennen ja tuotteita oli sivuston mukaan varastossa heti valmiina, toimitusaika 2.5 arkipäivää. Kilin vitut. Paketti tuli lopulta 3 viikkoa juhlien jälkeen, vaikka olin lähettänyt heille viestin että älkää enää lähettäkö, ostin tarvikkeet muualta. Rahojen saaminen takaisin oli myös oma juttunsa kun piti tietysti odottaa että se paketti heille palautuu. Hyvitykseksi sain 7% alekoodin heille, mikä arvatenkin jäi käyttämättä. Eli joo jos ilmoittaisivat rehellisesti että toimitusaika n 1-2 kk niin saattaisin tilata joskus kerran vuodessa jotain kiireetöntä, esim juhannuksena joululahjat valmiiksi, mutta eipä kiinnosta enää noin muuten.
Vierailija kirjoitti:
Eli joo jos ilmoittaisivat rehellisesti että toimitusaika n 1-2 kk niin saattaisin tilata joskus kerran vuodessa jotain kiireetöntä, esim juhannuksena joululahjat valmiiksi, mutta eipä kiinnosta enää noin muuten.
Juuri näin. Ei pitkä toimitusaika haittaa läheskään niin paljon, jos sen tietää ennakkoon. Eikä silloinkaan, jos asiakasta informoidaan asiasta. Mutta se, että tavarat tulevat vaan yllätyksenä kuukauden myöhässä, on nykypäivänä ihan ihmetoimintaa.
Olen toisinaan tilannut edelleen Adlibriksesta, jos ei ole kiire saada tuotteita. Kuukausi siinä aina vähintään tuntuu menevän. Se mikä on ärsyttänyt viime aikoina eniten, on harhaanjohtava ilmoittaminen paketin lähettämisestä. Tulee viesti, että "olemme tänään lähettäneet tuotteesi", ja tosiaan, kun seurannasta katsoo, niin kuljetus on kyllä tilattu, mutta saattaa mennä vielä reilu viikko ennen kuin se paketti oikeasti viedään sinne kuljetukseen. Ilmoittaisivat siitä lähettämisestä sitten kun oikeasti lähettävät.
Mä tilasin sieltä viime syksynä 10 kerää lankoja, sain 9 kpl. Olin maksanut langat tilatessa. Eivät vastanneet reklamaatiooni mitään, enkä jaksanut kolmen eron takia ruveta tappelemaan. En kuitenkaan viitsi enää tilata Adlibriksestä mitään, kun paketteja joutuu nykyään odottamaan todella pitkään ja usein juuri tarjouslangoista on hetkessä kauneimmat värit loppu.
Vierailija kirjoitti:
Mä tilasin sieltä viime syksynä 10 kerää lankoja, sain 9 kpl. Olin maksanut langat tilatessa. Eivät vastanneet reklamaatiooni mitään, enkä jaksanut kolmen eron takia ruveta tappelemaan. En kuitenkaan viitsi enää tilata Adlibriksestä mitään, kun paketteja joutuu nykyään odottamaan todella pitkään ja usein juuri tarjouslangoista on hetkessä kauneimmat värit loppu.
Kolmen euron siis
Onko tuoreita kokemuksia kenelläkään? Onko edelleen yhtä hidasta?
On luotettava, tavarat kyllä tulevat perille. En tosin enää tilaa mitään Adlibriksestä ylipitkien toimitusaikojen vuoksi.
Hidasta on vieläkin, kolmisen viikkoa meni tällä kertaa, oli kyllä toinen ja viimeinen tilaukseni tuolta, sanoivat taas että lähetys tulee viikon sisällä, pyh
53 lisää vielä: olen maksanut sen pienen lisämaksun nopeammasta toimituksesta eikä silti tule tilaus perille kuin aikaisintaan 3 viikon kuluttua. Ennen Adlibris oli tosiaan nopea ja hyvä edullinen + laaja valikoima.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuoreita kokemuksia kenelläkään? Onko edelleen yhtä hidasta?
Minä kai sitten tilaan niin "tavallisia" kirjoja, kun toimitus ei kohdallani ole koskaan ollut hidasta vaan kirjat ovat aina tulleet muutaman päivän sisällä. (Viimeisin tilaus nyt heinäkuussa.) Ihan hämmästyneenä luen näitä kommentteja.
Pidän siitä, että asiakkaat saavat tilata myös englanninkielisiä kirjoja ja etsiä hakukentän kautta niitä suoraan, pieni odotusaika ei haittaa. Tulee siistinä perille.
Aina toimittavat, tosin hitaasti. Ja oon murjaissu niille kun lähettävät postikonttorille joka on kukana ja rasittavan tunnin matkan päässä vrt ärrä joka on ihan kodin vieressä.
No ainakin ne toimittaa älyttömiä määriä niitä kirjoja, eli aika monelle on ollut riittävän luotettava.
Olen nyt kesän aikana tilannut ja oli viimeiset kerrat. Toimitusajat ihan liian pitkät, useampi vko meni kummassakin paketissa vaikka piti tulla 2-5 päivässä.
Tilasin Adlibriksen mainoskirjeen sähköpostiin jotain vuosi sitten. Olen tähän mennessä saanut yhden mainoksen heiltä. Eivätkö useammin lähetä...