Onko adlibris luotettava?
Tilasin just muutama päivä sitten promarkereita ja brushmarkkereita. Ei oo vieläkän ilmottanu, että paketti olis nyt tulossa. Mitä luulette, tuleeko paketti ikinä perille?
Kommentit (60)
Yleensä on paketti ollut postissa haettavissa parissa päivässä. Mutta kun tilasin joululahjoja 5.12. niin sain tekstarin paketin saapumisesta postiin 3.1. Pettymys oli suuri, kun on tottunut parempaan.
Löysin ketjun kun googlasin huonoja kokemuksia Adlibriksestä.
Mitähän firmassa on tapahtunut? Ennen todella nopea, luotettava ja erittäin hyvä nettikirjakauppa. Nykyään hidas toimitus ja todella surkea asiakaspalvelu, joka jopa valehteli mulle tilausstatuksestani. Tilasin kuun alussa eikä vieläkään ole paketti lähtenyt, vaikka 10 päivää sitten vakuuttelivat että on ihan just menossa postiin. Käsittely- ja toimitusaika on kohta yhteensä 30 päivää, eikä se max. 8 mitä sivulla luvattiin!
Lopetan tähän Adlibriksen tukemisen. Joskus voi olla, että tavaran tarvitseekin luvatussa ajassa, vaikka yleensä mulla ei liian kiirettä ole. Toiminnasta jää huijattu olo nykyisellään, aion levittää nyt huonoa sanaa jokaiselle ko. firmasta puhuvalle.
Pahinta on, että eivät kerro rehellisesti tilauksen ongelmista vaan valehtelevat. Ei todellakaan jatkoon.
Minä taas olen tykännyt käyttää tuota, toimitus ilmainen jos malttaa odotella ja hinnat todella huokeat, valikoima huikea. Aspaan en ole joutunut ottamaan yhteyttä kun odotusaika oli tiedossa ja laittoivat viestiä kun tuli vielä lisäviivettä.
Aina on paketit tulleet perille. Viimeisin tilaus pari kk sitten, jotain kuukauden luokkaa jouduin odottamaan kun tilasivat kirjat jostain hevonkuusesta.
On, ja aina on tullut parissa päivässä, mutta en olekaan tilannut mitään erikoista vaan ihan normikirjoja.
Siellä on tällä hetkellä noin 20 päivän toimitusajat...
En ymmärrä miksi eivät voi ilmoittaa, jos tilaukset myöhästyvät sovitusta & luvatusta. Jokainen muun nettikauppa, jonka kanssa olen toiminut, on tarvittaessa ilmoittanut.
Vierailija kirjoitti:
älkää tilatko tuolta mitään
Miksi? Onko menossa konkkaan?
Harmi kun se on mennyt noin huonoksi, tykkäsin kyllä ennen käyttää.
Hyvä valikoima, mutta valehtevat saatavuustiedot systemaattisesti ja eivät ilmoita viivästyksistä asiakkaille. Nyt tilauksestani kuukausi ja kaiken tiedon viivästyksistä olen joutunut kaivamaan itse asiakaschatissa, viivästyksistä ei heidän taholtaan ole tullut yhteydenottoja. Surkeaa toimintaa. Harmi, että menee se hyvä valikoima näin hukkaan.
Minulle kyllä ilmoitettiin viivästyksestä ja pahoiteltiin asiaa...
Jos kirja on kustantajalta loppuunmyyty, eikä sitä muualta löydy. Niin Adlibriksen infoon saatavilla ei kannata luottaa, soitin vielä perään ja kysyin onko todellakin varastossa. Kyllä on... no eikä ollut, meni tilauksesta 4 viikkoa kun tuli ilmoitus ettei sitä saa.
Tilasin kaksi kotimaista kirjaa huhtikuussa äitienpäivälahjaksi. Nämä pitivät olla siellä heti lähetettävänä. Tulivat kuitenkin nyt kesäkuun kynnyksellä. En sanoisi nopeaksi... Olin valinnut ilmaisen toimituksen, mikä jälkeenpäin ajateltuna oli virhe. Schenker ei kuljettanut lähetystä oman kaupungin asiamiespostiin, johon olisi ollut vain 30 km hakumatkaa, vaan toiseen kuntaan. Edestakainen matka sinne 180 km. Mielestäni olisi pitänyt tulla lähetys postinumeron perusteella lähimpään postiin eikä noutopaikoista ensimmäisenä aakkosissa olevaan. Haku vaati aikamoista säätöä. Kivijalkakirjakaupasta kirjat olisin saanut samantien mukaan. En keksi mitään etua tuolta ostamisesta. Asiakas on heille nähtävästi toimintaa haittaava riesa.
Kuukausia sitten kysyin neulepuikoista lisää tuotetietoa, kun kuvauksessa oli epätäsmällisyys tai virhe. Asiakaspalvelusta ei ikinä vastattu; sain vain jonkin jonotusnumeron sähköpostiini.
En tiedä miksi toimintaa ajetaan alas. Aikoinaan verkkokauppa oli parempi.
Valikoima on laaja, mutta logistiikka hidas ellei suorastaan toimimaton.
Onko toimitus maksullisena nopeampi? Uskaltaako tilata?
On kyllä oikeasti outoa miten paljon on huonontunut. Monta vuotta Adlibris oli musta nettikirjakauppojen aatelia, halpa, nopea ja todella suuri valikoima.
Miten pitkään nykyään kestää toimitukset?
Kuukauden toimitusaika ei kyllä ole tätä päivää nettikaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Kuukauden toimitusaika ei kyllä ole tätä päivää nettikaupassa.
Sekin vielä menisi, erityisesti harvinaisempien kirjojen kohdalla, jos asiasta vain tietäisi etukäteen. Mutta kaikkien kirjojen kohdalla lukee käsittely 2-5 päivää, toimitus 3-4 päivää. Nyt kuukausi on kulunut ja tilaukseni on edelleen käsittelyssä. Mitään yhteydenottoa ei ole tullut firmalta päin, vaan viivästyksen syy on pitänyt selvittää itse.
Kommunikaatio ja asiakastiedotus ovat tällä hetkellä tosi huonolla tolalla. Nyt asiakkaalle tulee tässä aika huijattu olo ja se ei voi olla firman toiminnan tarkoitus.
Olen tilannut vuosia tuolta ja ikinä ennen ei mitään ongelmia ole ollut. Toimitus on ollut kirjoille nopea, muutamasta päivästä reiluun viikkoon. Nyt ensimmäisen kerran tilaus jumitti tähän jouluruuhkaan. Tilasin heti joulukuun alussa, eka erä tuli perille välipäivinä ja toinen eilen ja kolmannesta tuli lähetysilmoitus eilen. Toimitus oli luvattu 7.1., että sinänsä ajoissa... Tässä viimeisessä paketissa oli piirustusvälineitä, joiden odotus toimittajalta kesti näin kauan. Oli ensimmäinen kerta kun tilasin jotain muuta kuin kirjoja.
Viimeisimmän kirjatilauksen tein 1.1.2019 ja paketti oli jo eilen aamulla lajiteltu Schenkerillä, perillä varmaan tänään tai huomenna.
Vuosien kokemuksella suosittelen! Jouluruuhkaa tulen jatkossa välttämään ja tilaan jo ajoissa marraskuussa, jos on tarve. Ja jatkossa pitäydyn varmaan myös vain kirjoissa ja muita juttuja tilaan tai ostan muualta. Nyt vain ajattelin että tulee nuo piirustusvälineet kätevästi samassa kirjojen kanssa, eikä tarvitse monesta paikasta tehdä tilauksia.