Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tää on jo vanha juttu, mutta tuli mieleen se Papananaaman youtube-video, jossa se koki oikeudekseen määritellä kuka on kaunis ja kuka ei

Vierailija
05.04.2018 |

Muistatte varmaan kyseisen videon, jonka otsikkona oli "Jokainen ei ole kaunis".
Minua itseäni ihmetytti se, että hänen mielestään vain tietyn näköisten kannattaisi meikata, eli jos on Papananaaman mielestä ruma, niin pitäisi keskittyä johonkin muuhun kuin meikkaamiseen tai pukeutumiseen.

Tämä on siitäkin syystä aika epäreilu "neuvo", sillä eihän ihmisen kauneudenkaipuu ja visuaalisuus liity siihen, miltä ihminen itse näyttää. Jos nauttii meikkaamisesta ja sen jälkeisestä lopputuloksesta, niin miksi pitäisi jättää meikkaamatta vain, koska lopputulos ei ole Megan Foxilta näyttäminen? Minusta tuo video oli huono veto Papananaamalta ja toivon, että hän edes jälkeenpäin katuu sen julkaisemista.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ärsyttävä tubettaja teennäisen räväköine juttuineen.

Vierailija
2/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tottahan se on, minulle on monikin mies sanonut etten ole yhtä kaunis kuin joku toinen, tai kaunis ylipäätään. Vaikken ole kysynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus katsonut videoitaan ja aika lailla paasaamista ne oli silloin ainakin. On jotain mieltä jostain ja jankkaa sitä totuutena, että näin ne asiat on.

Vierailija
4/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tottahan se on, minulle on monikin mies sanonut etten ole yhtä kaunis kuin joku toinen, tai kaunis ylipäätään. Vaikken ole kysynyt.

Niin, miten liittyy tähän? Kyse oli siitä, että kukaan ihminen ei voi määritellä kuka on kenenkin mielestä kaunis tai kauniimpi kuin joku toinen, jokainen voi vain omasta puolestaan sanoa, kuka on kauniimpi kuin joku toinen OMASTA MIELESTÄÄN. Papananaaman pointti videolla oli väittää, että on fakta, kuka on oikeasti kaunis ja kuka ei. Ja sehän ei pidä paikkaansa.

Vierailija
5/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ärsyttävin tubettaja kaikista, kamala tarve lokeroida ihmisiä ja se puhetyyli...

OnneksI ei ole pakko katsoa.

Vierailija
6/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis mul on niinku oikeus päättää kuka saa meikata tällee ja pukeutuu hienosti. Nii et jos et oo esim mun näkönen nii älä vaivaudu...on vaa tämmösii faktoi et kuka on kaunis ja näi. Keskittykää omiin hyviin puoliinne kyl teil niitä on. Joku on hyvä kielis, toinen on hauska ja kolmas vaiks osaa tehä ruokaa. Mun vahvuus on siis mun ulkonäkö nii siks meikkaan ja panostan pukeutumisee. Mut siis jos sä oot ruma ni älä sure sulla on varmaa muit ominaisuuksii millä kompensoida. Mut älä ainakaa meikkaa ja oo kiinnostunu vaatteist ku et kuitenkaa näytä hyvält.

Minä toi pitää itseään?...

Vierailija
7/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että sanoi noin sillä papanaama itse ei kyllä mun mielestä ole kaunis itsekään.

Vierailija
8/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whoo da fook iis Papananaama?

Vierailija
9/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että sanoi noin sillä papanaama itse ei kyllä mun mielestä ole kaunis itsekään.

Tämä halveksuva asenne "rumia" ihmisiä kohtaan juontaa juurensa nimenomaan Papanan omista nuoruuden traumoista, jolloin hän ei kokenut olevansa kaunis. Löysi sitten myöhemmin meikkaustavat, joilla huomasi kasvojen ulkomuodon muuttuvan niin radikaalisti mielestään hyvään suuntaan, että alkoi yhtäkkiä pitääkin ulkonäöstään. Nyt sitten "kauniina" kokee voivansa ylimielisesti määritellä, kenellä on oikeus meikata jne. Vaikka hänhän itse aloitti meikkaamiseen juuri siksi, ettei kokenut olevansa kaunis... Minusta se, että yrittää kieltää muilta kaunistautumisen kertoo kateellisesta luonteesta. Miten se on Papananaamalta pois, jos joku "vähemmän kaunis" ihminen panostaa ulkonäköönsä? Tulee väistämättä mieleen, että onko taustalla kateus, kun ei halua muiden kaunistuvan?

Vierailija
10/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt osannut sanoittaa tuota asiaa mitenkään hyvin päin. Toki on hyvä tajuta itse realiteetit, että ei nyt jokainen ole ehkä supermallli ulkonäöltään, ja on hyvä toki keskittyä omiin vahvuuksiin. Mutta harva saa kauhean itsetuntoboostin siitä, että pitäis vaan hyväksyä olevansa ruma. Harva ihminen on edes kuitenkaan absoluuttisesti ruma. Ei tarvitse valehdella, jos ei pidä jotain kauniina, mutta suuresta osasta ihmisiä kyllä pystyy jotain hyvää mainitsemaan. Eikä se mun mielestä oo keneltäkään pois toisin kuin negatiivisuuden ja ominaisuuksien suhteen eriarvoisuuden lietsominen.

Vierailija
11/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, että ihminen joka paklaa naamansa joka aamu uuteen uskoon ja käyttää peruukkeja puhuu muiden rumuudesta ja ihmettelee miksi rumien pitää yrittää näyttää kauniimmalta.

Selvästi ulkonäköasiat ovat hänelle arka paikka ja muiden sormella osoittamisella pyrkii siirtämään omat tunteensa muihin ihmisiin.

Vierailija
12/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie koin sen videon sarkasmina...? 😂

Vierailija
13/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie koin sen videon sarkasmina...? 😂

No ei se kyllä ollut.

Vierailija
14/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt osannut sanoittaa tuota asiaa mitenkään hyvin päin. Toki on hyvä tajuta itse realiteetit, että ei nyt jokainen ole ehkä supermallli ulkonäöltään, ja on hyvä toki keskittyä omiin vahvuuksiin. Mutta harva saa kauhean itsetuntoboostin siitä, että pitäis vaan hyväksyä olevansa ruma. Harva ihminen on edes kuitenkaan absoluuttisesti ruma. Ei tarvitse valehdella, jos ei pidä jotain kauniina, mutta suuresta osasta ihmisiä kyllä pystyy jotain hyvää mainitsemaan. Eikä se mun mielestä oo keneltäkään pois toisin kuin negatiivisuuden ja ominaisuuksien suhteen eriarvoisuuden lietsominen.

Panananaaman puheet ovat nimenomaan tekopyhiä ja ristiriitaisia. Jos olisi ok olla ruma/vähemmän kaunis, niin miksi hän itse panostaa niin paljon ulkonäköönsä, mm. meikkaamiseen, jolla on hyvin suuri ulkonäkövaikutus? Miksi hän ei jätä meikkaamista ja keskity niihin muihin hyviin puoliin? Miksi hänen täytyy maalata naamansa kauniimmaksi, jos kerran rumana oleminen on ihan hyvä juttu? Hän siis vaatii että muiden pitäisi tuntea olonsa hyväksi rumana ja sellaisena kuin on, mutta ei kuitenkaan itse tee niin?

Vierailija
15/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain videossa häntä sapetti parisuhteessa olevat, kun teki videon, jossa haluaa sanoa, että parisuhde ei ole mikään saavutus elämässä vaan vain työn, harrastuksen yms. parissa saavutetut on.

Vierailija
16/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain videossa häntä sapetti parisuhteessa olevat, kun teki videon, jossa haluaa sanoa, että parisuhde ei ole mikään saavutus elämässä vaan vain työn, harrastuksen yms. parissa saavutetut on.

Ja kaikkihan me voimme päätellä, mistä tällaiset mielipiteet kumpuavat...

Vierailija
17/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki mikä tahansa parisuhde ei olekaan. Mutta hänen näkemyksensä oli että suuremmalla osall se on tyytymistä johonkin surkeaan seuran kaipuussa ja suhde päättyy joka tapauksessa.

Mutta entä hyvä, tasa-arvoinen suhde, joka tuottaa molemmille iloa? Eikö se ole jo ihan saavutus elämässä. Kaikista kun ei ole siihen jo ihan itsestä riippuen.

Vierailija
18/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin p*skapuhetta, että meikki tekisi hyvää vain kauniille ihmisille. Youtubessa on naistubettajia, joilla on kasvoissaan epämuodostumia, mutta eivät koe että epämuodostumien takia pitäisi jättää tekemättä asioita, jotka tekevät onnelliseksi - hekin meikkaavat! Kellään ei ole oikeutta määritellä, kenellä on oikeus meikata, vaikka lopputulos ei oliskaan klassinen kaunotar tai persoonallinen supermalli.

Papananaama osoitti tuolla videollaan vain sen, kuinka suppea maailmankatsomus hänellä on.

Vierailija
19/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu hänellä käy, mutta monesta videosta paistaa vielä papattajan oma ajattelemattomuus (ainakin loppuun asti) ja henkinen kypsymättömyys sekä kokemattomuus. Ei ole niin fiksu kuin kuvittelee olevansa. Hänen yleisönsä on toki suureksi osaksi aika nuorta ja heille hän varmaan vaikuttaakin fiksummalta kuin onkaan.

Vierailija
20/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis mul on niinku oikeus päättää kuka saa meikata tällee ja pukeutuu hienosti. Nii et jos et oo esim mun näkönen nii älä vaivaudu...on vaa tämmösii faktoi et kuka on kaunis ja näi. Keskittykää omiin hyviin puoliinne kyl teil niitä on. Joku on hyvä kielis, toinen on hauska ja kolmas vaiks osaa tehä ruokaa. Mun vahvuus on siis mun ulkonäkö nii siks meikkaan ja panostan pukeutumisee. Mut siis jos sä oot ruma ni älä sure sulla on varmaa muit ominaisuuksii millä kompensoida. Mut älä ainakaa meikkaa ja oo kiinnostunu vaatteist ku et kuitenkaa näytä hyvält.

Minä toi pitää itseään?...

Nauroin ihan hitosti tälle :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi