Lusikassa kaverin kanssa nukkuminen pettämistä?
Sain tästä ystävän kanssa pienen tappelun aikaiseksi, joten kysytään täältäkin mielipidettä.
Jos parisuhteessa oleva ihminen nukkuu vieretysten/lusikassa vastakkaista sukupuolta olevan kaverinsa kanssa, lasketaanko se pettämiseksi?
Olin siis pari viikkoa takaperin illanvietossa. Meitä jäi nukkumaan sinne samaan huoneeseen kuusi ihmistä, joista kolme samalla sängyllä minä mukaanlukien. Kaikki paikallaolijat olivat tuttuja ihmisiä. Heräsin aamulla sitten niin, että vieruskaverin käsi oli ympärilläni. Mitään kopelointia tai muuta ei yön aikana tapahtunut, eikä myöskään heräämisen jälkeen.
Ystävän kanssa tuli puhe noista jatkoista, ja tenttasi sitten että olenko kertonut miehelleni. Ihmettelin että kertonut mitä, niin kuulemma olen pettänyt häntä kun olen nukkunut lusikassa tuttavamiehen kanssa. Kerroin kyllä miehelleni jatkoista (hän oli itse työmatkalla tuolloin) ja ketä kaikkia siellä oli ja myös sen että jäin yötä, eikä keskustelu jatkunut sen pidemmälle. Ei käynyt mielessäkään mainita tuosta vieressä nukkumisesta, kun en koe että mitään epäsoveliasta olisi tapahtunut.
Jos oma mieheni nukkuisi noin kaverinaisten kanssa, niin en panisi pahakseni, koska tiedän ettei hän heidän kanssaan mitään tekisi. Kuten en itsekään tehnyt tai ikinä tekisi.
Toki nämä on parisuhdekohtaisia asioita, jäi vain nyt vaivaamaan tuo kaverin tiukka kanta että olisiko minun pitänyt kuitenkin mainita asiasta. Mitä mieltä vauvapalstalaiset ovat?
Kommentit (54)
Festarilla pakettiauton takatilassa vaatteet päällä ei, jomman kumman kämpillä missä useampi vaihtoehtoinen nukkumapaikka kyllä.
Kummassakin kaverin kanssa nukkunut ja asia miehelleni ok.
Oltiin jatkoilla ja nukkumapaikkoina sohva ja 120cm leveä sänky. Jatkoilla oli siis minä ja kaksi miestä. Todellakin kavereita oltiin.
Yksi miehistä nukahti sohvalle ja toinen sänkyyn kasvot seinää päin. Itse menin sängyn toiselle laidalle selkä mieheen päin. Aamulla heräsin niin että käteni oli tiukasti tämän miehen ympärillä! Äkkiä tietysti otin käden pois eikä tämä mieskään sitä varmaan ollut huomannut. Että kyllä sitä vahingossa voi noin käydä, varsinkin jos on alkoholia nautittu. Eli ei pettämistä. Sitä en hyväksyisi että illalla tarkoituksella menisi toisen kainaloon.
Olin viimeksi vaeltamassa Alaskassa Chena dome trail- reittiä. Erakko kun olen, niin taitoin matkaa yksinäni. Moni sitä varoitteli paikalla, mutta sanoin, että ei ole ensimmäinen kerta täällä. Sää muuttui muutaman päivän päästä aika huonoksi ja kylmäksi. Laitoin teltan pystyyn. Pari päivää odottelin kelin parantumista. Heräsin yöllä siihen, kun ulkoa kuului ääniä. Oletin ulkona olevan elukoita, mutta kuulin jonkun kysyvän onko ketään sisällä. Avasin teltan oviaukon ja ulkona oli amerikkalainen nainen, joka oli eksynyt ryhmästään. Nainen oli kylmissään, joten pyysin hänet telttaan ja lopulta samaan makuupussiin lämmittelemään(ihan normi tapa toimia). Olimme alusvaatteet päällä makuupussin sisällä lusikassa ja puristin naisen tiukasti itseäni vasten. Hän oli todella kylmissään. Tarkoitus oli vain lämmittää häntä hetken, mutta hän nukahti syliini. Syke oli tasainen ja hän hengitti normaalisti, niin en viitsinyt herättää häntä siirtymään omaan makuupussiin, joten nukuttiin sitten lusikassa koko yö, samassa makuupussissa. Aamulla herättiin ja tehtiin ruokaa, naisen kertoessa miten oli eksynyt ja minne oli matkalla. Lähdin hänen matkaan(saatiin yhteys hänen ryhmään, joten ei tullut turhaa etsintäpartiota) ja nukuttiin yöt samassa teltassa, omissa makuupusseissa lusikassa. Tulin kotiin kuukausi myöhemmin ja kerroin tästä vaimolleni, joka veti hirveät pultit asiasta. Huuto oli sitä luokkaa, että jäi vähän arvoitukseksi, oliko tuo samassa makuupussissa nukkuminen ongelma, vai se, että tulin kotiin kolme viikkoa suunnitellusta ja olin viettänyt aikaa naispuolisen vaeltajan kanssa. Eihän minun olisi tuosta tarvinnut edes mitään sanoa, koska kukaan ei siitä olisi saanut tietää mitään. Pidin sitä kuitenkin itse velvollisuutena auttaa toista.
Jos se on mielestäsi täysin ok, miksi et kysy tätä mieheltäsi vaan varta vasten pihtaat tätä yksityiskohtaa?
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä, kuka nukkuu juhlien kanssa joukkolusikassa sängyllä? Siis aikuisena? Minkälaiset juhlat sellaiset oikein ovat..
Kerran heräsin hippikommuunissa olohuoneesta ja hetken mietin missä omat jäseneni olivat, kun päällä ja ympärillä makasi miehiä ja naisia. Kaveri oli työntänyt huoneen ainoasta sängystä paikan "omistajan" lattialle ja nukkui hänen naisen vieressä lusikassa. Omistaja heräsi ja kysyi naiseltaan, että ootsä löytäny uuden poikaystävän ja nauroi perään. Kompuroin keittiöön ja rastapäinen kaveri tarjosi minulle mikrossa lämmitettävää makkaraa. Makkara oli syötävää ja kysyin häneltä mistä näitä saa. Sain vastaukseksi, että ei mitään hajua, löysin tämän raitiovaunun lattialta.
Kyllä se on pettämistä. Itse en kestäisi, jos mieheni nukkuisi jonkun naisen kanssa lusikassa. Se on jotenkin niin intiimiä - ja epäkunnioittavaa kumppania kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä, kuka nukkuu juhlien kanssa joukkolusikassa sängyllä? Siis aikuisena? Minkälaiset juhlat sellaiset oikein ovat..
TÄMÄ!
Muuta en nyt jaksa kirjoittaa.
Mun mielestä kaikki, mitä ei omalle kumppanilleen voi suoraan kertoa on pettämistä. Miksi et sitten sanoisi tuosta kaverimiehen vieressä läheisissä tunnelmissa nukkumisesta, jos se kerran on suhteessasi kerran ok? Eniten miestäsi loukkaa, jos hän saa kuulla asiasta joltain ulkopuoliselta... asia pahenee kun olet salannut tapahtuneen ja saattaa herätä epäilyksiä, että muutakin on tapahtunut. Ei kannata jättää sanomatta, jos mitään väärää ei mielestäsi ole tapahtunut. Itse en nukkuisi vastakkaista sukupuolta olevan ystäväni kanssa edes samassa sängyssä, enkä hyväksyisi sitä kumppaniltanikaan. Avoimuus ja yhdessä keskustellut rajat on mielestäni parisuhteen kannalta tärkeitä asioita.
Kerran nukuttiin kaverin kanssa lusikassa. Suudeltiin ja hyväiltiin toisiamme melkein koko yö, vähän käsipeliä oli myös. Ei ollut pettämistä kun tarkistin.
Lusikassa nukkuminen on vielä kovin viatonta.
Jokainen pari määrittää keskenään missä menee raja eikä ystäväsi ole parisuhteesi osapuoli. mutta jos tuo ei kerta ole pettämistä etkä koe että teit mitään väärää niin miksi kerrot noin yksityiskohtaisesti asian kaverillesi mutta et miehellesi?
Niin. Mikä kellekin on pettämistä. Jos sulle se ei ole niin tottakai kerrot miehelle asian ihan kasuaalisti.
Paljon on kai kiinni siitä, missä järjestyksessä ollaan lusikassa, kai?
No tuo vähän muuttaa asiaa jos sängyssä on ollut useampikin. Jos kaksin nukkuisit lusikassa toisen miehen kanssa niin se olisi jo jotenkin intiimimpää ja hitusen outoa.
Vierailija kirjoitti:
Olin viimeksi vaeltamassa Alaskassa Chena dome trail- reittiä. Erakko kun olen, niin taitoin matkaa yksinäni. Moni sitä varoitteli paikalla, mutta sanoin, että ei ole ensimmäinen kerta täällä. Sää muuttui muutaman päivän päästä aika huonoksi ja kylmäksi. Laitoin teltan pystyyn. Pari päivää odottelin kelin parantumista. Heräsin yöllä siihen, kun ulkoa kuului ääniä. Oletin ulkona olevan elukoita, mutta kuulin jonkun kysyvän onko ketään sisällä. Avasin teltan oviaukon ja ulkona oli amerikkalainen nainen, joka oli eksynyt ryhmästään. Nainen oli kylmissään, joten pyysin hänet telttaan ja lopulta samaan makuupussiin lämmittelemään(ihan normi tapa toimia). Olimme alusvaatteet päällä makuupussin sisällä lusikassa ja puristin naisen tiukasti itseäni vasten. Hän oli todella kylmissään. Tarkoitus oli vain lämmittää häntä hetken, mutta hän nukahti syliini. Syke oli tasainen ja hän hengitti normaalisti, niin en viitsinyt herättää häntä siirtymään omaan makuupussiin, joten nukuttiin sitten lusikassa koko yö, samassa makuupussissa. Aamulla herättiin ja tehtiin ruokaa, naisen kertoessa miten oli eksynyt ja minne oli matkalla. Lähdin hänen matkaan(saatiin yhteys hänen ryhmään, joten ei tullut turhaa etsintäpartiota) ja nukuttiin yöt samassa teltassa, omissa makuupusseissa lusikassa. Tulin kotiin kuukausi myöhemmin ja kerroin tästä vaimolleni, joka veti hirveät pultit asiasta. Huuto oli sitä luokkaa, että jäi vähän arvoitukseksi, oliko tuo samassa makuupussissa nukkuminen ongelma, vai se, että tulin kotiin kolme viikkoa suunnitellusta ja olin viettänyt aikaa naispuolisen vaeltajan kanssa. Eihän minun olisi tuosta tarvinnut edes mitään sanoa, koska kukaan ei siitä olisi saanut tietää mitään. Pidin sitä kuitenkin itse velvollisuutena auttaa toista.
Ei sitten tullu mieleen soitella vaimolle kuulumisia että oot hengissä?
Ap olisi voinut kertoa oliko tee vai keittolusikka.
Ei tietenkään pettämistä. Eikä pieni (alle tunnin) panokaan vielä pettämistä ole, jos ei siitä mitään rakkaussuhdetta synny.
Ihme tuomitsevia fariseuksia taas täällä.
Vierailija kirjoitti:
Samanlaiset kuin Tampereen Ilonassa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pettämistä. Oon monta kertaa nukkunut noin.
Kummallista kaverinukkumista. Taidat olla vielä tosi nuori.
Pettämistä.