En päässyt valtiolle töihin vaikka olin paras
Ja kaikki vain siksi ettei minulla ollut korkeakoulututkintoa.
Kommentit (10)
90 % valtion paikoista täytetään sisäisesti. Sinne pitää päästä ensim jotenkin määräajaksi esim. suhteilla tai harjoittelun kautta. Millä perusteella olit paras?
Varsinkin julkisella puolella on tärkeää että on muodollisesti pätevä.
Jos hakijoissa on yksi jolla on vaadittu koulutus, niin hän on silloin sinua parempi. Jos ei ole yhtään pätevää, niin sen jälkeen voidaan valita epäpätevä.
Korkeakoulututkinnolla on kyllä aika iso merkitys kuule :D taitaa vaan olla oma näkemyksesi että olet paras
Hei, en mäkään päässyt hakemaani paikkaan valtiolla, vaikka olen jo töissä valtiolla. Ei ollut koulutusvaatimusta, mutta olin tehnyt samanlaista työtä parikyentä vuotta. Paikkaan otettiin tyyppi talon ulkopuolelta, jolla ei päivänkään työkokemusta alalta ja meillä sama koulutus. Mun pomo ei vaan halunnut päästää mua parempiin töihin.
Suuttuneena kohtelustani pääsin toisella yrittämällä yritykseen töihin. Palkka reilusti isompi ja aloitan ensi kuun alusta. Ehkä aplla parempi onni muualla 😉
Jos on esimerkiksi viraston työjärjestyksessä tai laissa määritelty, että viran kelpoisuusehtona on ylempi korkeakoulututkinto, niin silloin siihen edellytetään ylempää korkeakoulututkintoa. Et ollut paras hakija.
Valtiolla minäkin, ja minua ei päästetty siirtymään toiseen yksikköön koska olin ministeriöviskaalin mielestä korvaamaton silloisessa paikassani. Meni puoli vuotta ja ministeriö lakkautti koko paikan. Se ei sitten enää ollutkaan korvaamaton. Tuli muutto ja kahden asunnon loukku.
Olen kaksi kertaa hakenut eri hommiin valtiolta.
Molemmilla kerroilla haun ilmoittajan nimi kerrottiin hakemuksessa ja jotenkin eriskummallisesti molemmilla kerroilla tehtävään palkattiin henkilö jolla oli täysin sama sukunimi ilmoittajan kanssa.
Täyttä sattumaa tietenkin.
Tälläisiä miesmalleja niistä yleensä tulee:
http://s15858.pcdn.co/wp-content/uploads/2015/09/Stav-Strashko.jpg
http://s15858.pcdn.co/wp-content/uploads/2015/09/Danila-Kovalev.jpg
Jep, minäkin hain valtiolla parempaa paikkaa, mutta valittiin talon ulkopuolelta osaamattomampi. Olikin ison pomon kaveri.
Luottamusmies ei voinut mitään, valtion valinnoista ei voi valittaa.
Mikä homma olisi ollut kyseessä? Mistä teidät että olit paras hakija?