Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko 2008 viimeinen hyvä vuosi Suomelle?

Vierailija
27.03.2025 |

Talous kasvoi vielä ja velkaa ei maalla käytännössä ollut. Somekaan ei pilannut nuoria.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se hyvä vuosi. Ite oon syntynyt 1990 ja muistoissani 1997 vuosi on onnellisin. Myös 1995 oli ihana vuosi. Ysärissä oli aitoutta ja kivaa energiaa, vaikka ysärin alussa lama olikin rankka. Mä olin niin pieni ettei lamasta ole muistoja.

Vierailija
2/14 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan se hyvä vuosi. Ite oon syntynyt 1990 ja muistoissani 1997 vuosi on onnellisin. Myös 1995 oli ihana vuosi. Ysärissä oli aitoutta ja kivaa energiaa, vaikka ysärin alussa lama olikin rankka. Mä olin niin pieni ettei lamasta ole muistoja.

Itse en muista mitään siitä kun olin 5-vuotias. 7-vuotiaana on ensimmäiset kirkkaammat muistot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli ja ensi vuonna silloin syntyneet ovat täysi-ikäisiä

Vierailija
4/14 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaikki oli paljon paremmin useammalle ihmiselle, harvoin valitettiin rahapulaa, oli työtä ja tasapainoista arki.

Vierailija
5/14 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi ne hyvät vuodet jäädä jonnekin 1980-luvulle.

Vierailija
6/14 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kaikki oli paljon paremmin useammalle ihmiselle, harvoin valitettiin rahapulaa, oli työtä ja tasapainoista arki.

Näinhän asia ei todellakaan ollut.

Vierailija
7/14 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2011. Mikael Granlundin ilmaveivi ja maailmanmestaruus

Vierailija
8/14 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1905, seuraavana vuonna akat sai äänioikeuden.

Vierailija
9/14 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyiseen verrattuna oli. Ei ollut näin isoa työttömyyttä ja palkkatuella työllistettiin työttömiä kunnissa. Ansiosidonnaista sai 500 päivää ja työmarkkinatuellakin tuli toimeen. 9e työt oli vielä harvinaisia. Bensa halpaa nykyiseen verrattuna ja autojen hinnat pienempiä. Palkat samat mitä nykyään.

Vierailija
10/14 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2011. Mikael Granlundin ilmaveivi ja maailmanmestaruus

Jonnevuodet neva foget! Pitkät kesälomat mopoilua, tytyihin tutustumista ja poika saunoo soi ABC:n ja Teboilin pelikonetta hakatessa. Kesä oli myös kuuma.

Vierailija
11/14 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyiseen verrattuna oli. Ei ollut näin isoa työttömyyttä ja palkkatuella työllistettiin työttömiä kunnissa. Ansiosidonnaista sai 500 päivää ja työmarkkinatuellakin tuli toimeen. 9e työt oli vielä harvinaisia. Bensa halpaa nykyiseen verrattuna ja autojen hinnat pienempiä. Palkat samat mitä nykyään.

Asunnot taisivat olla suhteessa kalliimpia.

Vierailija
12/14 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 17 vuotta LAMAA Suomessa teki tehtävänsä. Ja Sanna Marin julisti suomalaiset RIKKAIKSI! 

Vierailija
13/14 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1989 oli viimeinen hyvä vuosi

Vierailija
14/14 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2008 oli vielä hyvä vuosi. En ole ihan varma, mikä vuosi tässä oli tarkka käännekohta, mutta alamäkeä on menty jo pitkään ja erityisesti rajusti nykyisen hallituksen aikana. On kyllä ikävä sitä Suomea, jossa kasvoin, mutta sitä ei taida enää saada koskaan takaisin. Hyvinvointivaltiostakaan ei ole enää mitään jäljellä, mikä on toki kokoomuksen määrätietoisen pyrkimyksen tulosta eli 20% kansasta on sitä jostain syystä halunnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi